Skocz do zawartości

Jak ocieplić poddasze z na jętkach


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, przejrzałem forum jest co prawda o ociepleniu na więźbie ale mi chodzi o ociepleniu tylko stropu "na" skosy będą klasycznie ocieplone - czyli jak ( o ile jest to możliwe icon_sad.gif ) zrobić sufit na poddaszu tzn. płyty karton - gips, wełna i np. płyty OSB, tak żeby było widać jętki, czyli od góry, no i tak żeby było to w miarę sztywne bo na stryszek wyjść trzeba choćby po to żeby wyjść na dach POMÓŻCIE icon_sad.gif
załączam fotkę dla jasności wypowiedzi

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez tomekus123 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam, przejrzałem forum jest co prawda o ociepleniu na więźbie ale mi chodzi o ociepleniu tylko stropu "na" skosy będą klasycznie ocieplone - czyli jak ( o ile jest to możliwe icon_sad.gif ) zrobić sufit na poddaszu tzn. płyty karton - gips, wełna i np. płyty OSB, tak żeby było widać jętki, czyli od góry, no i tak żeby było to w miarę sztywne bo na stryszek wyjść trzeba choćby po to żeby wyjść na dach POMÓŻCIE icon_sad.gif
załączam fotkę dla jasności wypowiedzi



nikt nie zostawiał takich dekoracyjnych jętek ? icon_sad.gif
Napisano
Cytat


Tak czytałem ten temat ale u mnie już dach już jest więc na krokwie raczej już nic nie położę, zresztą miedzy krokwie pójdzie wełna plus na ruszcie a mnie chodzi jak zrobić sufit na tych pomalowanych jętkach ( nie mam zamiaru tego robić sam bo do takich prac dwie lewe ręce;) - ale chce mieć pojęcie jak już będe szukał wykonawców) domyślam się, że położyć płyty karton gips na jętkach na to wełna no i na czym oprzeć jakąś podłogę (np OSB) na tym stryszku żeby przynajmniej do włazu dojść na dach, może jakaś twarda wełna, żeby te płyty nie pękały ??????? kurcze kompletnie nie mam koncepcji icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Tak czytałem ten temat ale u mnie już dach już jest więc na krokwie raczej już nic nie położę, zresztą miedzy krokwie pójdzie wełna plus na ruszcie a mnie chodzi jak zrobić sufit na tych pomalowanych jętkach ( nie mam zamiaru tego robić sam bo do takich prac dwie lewe ręce;) - ale chce mieć pojęcie jak już będe szukał wykonawców) domyślam się, że położyć płyty karton gips na jętkach na to wełna no i na czym oprzeć jakąś podłogę (np OSB) na tym stryszku żeby przynajmniej do włazu dojść na dach, może jakaś twarda wełna, żeby te płyty nie pękały ??????? kurcze kompletnie nie mam koncepcji icon_sad.gif



Wszystko da się icon_smile.gif

http://www.pizarras.pl/files/images/thermo...schemat__1.jpgE. Powierzchnia warstwy zewnętrznej: 19 mm wodoodporna OSB-twoja podłoga
N. Rdzeń izolacyjny: ekstrudowana pianka polistyrenowa-ocieplenie
L. Pióro z płyty pilśniowej dla ułatwienia montażu paneli
I. Powierzchnia wewnętrzna: 19 mm płyta gipsowa-twój sufit nad jętkami

http://www.pizarras.pl/thermochip_tyh

 obrazek 
Napisano
Cytat

Wszystko da się icon_smile.gif

thermochip_schemat__1.jpg
E. Powierzchnia warstwy zewnętrznej: 19 mm wodoodporna OSB-twoja podłoga
N. Rdzeń izolacyjny: ekstrudowana pianka polistyrenowa-ocieplenie
L. Pióro z płyty pilśniowej dla ułatwienia montażu paneli
I. Powierzchnia wewnętrzna: 19 mm płyta gipsowa-twój sufit nad jętkami

http://www.pizarras.pl/thermochip_tyh

thermochip_tyh_3.jpg



dzięki wielkie, jutro zapoznam się z tym systemem
Napisano
sprawdziłem te systemy firmy pizarras ceny od 35 do 60 euro icon_sad.gif rozmawiałem ze sprzedawcą mówił że tak na sufit między poddaszem uzytkowym a stryszkiem to niebardzo, a może jednak da sie jokoś wełna to ocieplić i płytami, moze jakieś tańsze rozwiązania podobne do Pizarras HELP
Napisano
Cytat

Płyta OSB, lub „gipsowa”.
Na tym w „poprzek” do jętek legary.
Między legary wełna.
Na legary płyta OSB.



tak myślałem ale; te legary w takim wypadku muszą być 30 cm i jaka odległość między nimi, jakaś folia gdzieś czy sie obejdzie, kurcze zachciało mi się drewna na poddaszu icon_confused.gif??:
Napisano
Cytat

tak myślałem ale; te legary w takim wypadku muszą być 30 cm i jaka odległość między nimi,



Ten strych (poddasze) ma być nieużytkowy – przynajmniej tak napisałeś.
W takim wypadku” grubość” legarów = grubości ocieplenia.
Odległość między legarami w zależności od grubości „płyty” podłogowej – ale rozsądek podpowiada, że powinna to być odległość = szerokość wełny ocieplającej.
Napisano
Dekoracyjne wykończenie sufitu na jętkach wymagać będzie ułożenia deskowania w formie boazerii na wirzchu jetek. kolejna warstwa to folia paroszczelna a na niej ocieplenie z wełny mineralnej.W przypadku okazjonalnego wykorzystania strychu podłogę można ułożyć z płyt OSB gr 18 -22 mm zamocowanych do desek postawionych na sztorc o szerokości nieco większej niż grubość ocieplenia.
Napisano
Cytat

Dekoracyjne wykończenie sufitu na jętkach wymagać będzie ułożenia deskowania w formie boazerii na wirzchu jetek. kolejna warstwa to folia paroszczelna a na niej ocieplenie z wełny mineralnej.W przypadku okazjonalnego wykorzystania strychu podłogę można ułożyć z płyt OSB gr 18 -22 mm zamocowanych do desek postawionych na sztorc o szerokości nieco większej niż grubość ocieplenia.




nie wykluczałem desek na sufit w innym kolorze dla podkreślenia jetek, to teraz szukac ekiby co i deski połozy i ocieplenie na to i na skosach ;
Napisano
Cytat

nie wykluczałem desek na sufit w innym kolorze dla podkreślenia jetek, to teraz szukac ekiby co i deski połozy i ocieplenie na to i na skosach ;




To jak już mam koncepcję, zapytam jle z metra takiego ocieplenia (deska, folia,wełna, OSB) mam szykować kasy? nie wiem czy normalna ekipa podejmie się, czu trzeba stolarza, a takie deski z np. casstoramy będa ok?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...