Skocz do zawartości

Co pod dachówke folie czy membrane zamontowa


Recommended Posts

1. brak "porządnych" mieczy usztywniających płatew w kierunku jej osi, może skosić całą ściankę powyżej "nadproża"
2. obciążenie od samej płatwi - pęknięcia w pionie i skośne, tak od rogu otworu, okno się otwiera bez problemu icon_smile.gif ?
najczęściej przy lepszych podmuchach wiatru, masz dobrą ekspozycję na wiatr?

j.w.
i raczej bym tego nie bagatelizował, tam naprawdę jest niewiele tego suporka
Link do komentarza
Hm...
Choć, przyznam, że zaniepokoiłem się, znowu. Spróbujmy coś policzyć, choć szacunkowo, skontrolujcie, czy to ma sens.
Od miecza do nadproża mam 4m. Płatew ma wymiary od miecza do nadproża: 4mx0,2mx0,14. Jeśli m3 sosny waży 600kg, to tu wychodzi jakieś 70kg. Czyli 35 na ścianę.
6 krokwi 6mx0,06x0,18 to 234kg podparte w trzech punktach: murłata, płatew i trzeci - krokwie są powiązane ze sobą w szczytach. DOdatkowo nad płatwią spięte są dodatkowymi jętkami, które tworzą "sufit"

Deskowanie 28m2 to waga 420 kg. Znowu rozkłada się na trzy punkty podparcia.
Papa 28m2 to 140kg
W sumie 70+234+420+140=864/2 to 432kg podparte w trzech punktach. Największe siły pracują na murłatę, zdaje się. Kąt nachylenia dachu to 42st.
Głębiej policzyć tego nie potrafię, ale wychodzi mi jednoznacznie, że ktoś tu demonizuje sprawę.
A jeśli bredzę, to, please, skorygujcie, waćpanowie, niech ktoś to policzy, myślę, że wielu może się przydać taka wiedza. A ja będę wiedział, czy strzeliłem babola. Choć nie sądzę.
Link do komentarza
  Cytat

Ale się znęcacie, chłopaki, zupełnie jak nad Adiggiem, kiedy zrobił synowi zdjęcie w wykopie. Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> Nuda doskwiera, co nie? Są miecze w osi. Okna otwierają się bez problemu. Od czterech lat.

Rozwiń  

Sam widzisz na przykładzie Adigga że czasami  rozczochrana nie działa tak jak należy. 

Prosiłeś żeby rozmowa na temat  twojego szczytu toczyła się na ogólnym ,mogłeś się tego spodziewać że mogą pojawić się inne opinie ,a teraz twierdzisz że  się znęcam-y . icon_neutral.gif
 

  Cytat

Hm...
Choć, przyznam, że zaniepokoiłem się, znowu. Spróbujmy coś policzyć, choć szacunkowo, skontrolujcie, czy to ma sens.
Od miecza do nadproża mam 4m. Płatew ma wymiary od miecza do nadproża: 4mx0,2mx0,14. Jeśli m3 sosny waży 600kg, to tu wychodzi jakieś 70kg. Czyli 35 na ścianę.
6 krokwi 6mx0,06x0,18 to 234kg podparte w trzech punktach: murłata, płatew i trzeci - krokwie są powiązane ze sobą w szczytach. DOdatkowo nad płatwią spięte są dodatkowymi jętkami, które tworzą "sufit"

Deskowanie 28m2 to waga 420 kg. Znowu rozkłada się na trzy punkty podparcia.
Papa 28m2 to 140kg
W sumie 70+234+420+140=864/2 to 432kg podparte w trzech punktach. Największe siły pracują na murłatę, zdaje się. Kąt nachylenia dachu to 42st.
Głębiej policzyć tego nie potrafię, ale wychodzi mi jednoznacznie, że ktoś tu demonizuje sprawę.
A jeśli bredzę, to, please, skorygujcie, waćpanowie, niech ktoś to policzy, myślę, że wielu może się przydać taka wiedza. A ja będę wiedział, czy strzeliłem babola. Choć nie sądzę.

Rozwiń  


Obciążenie śniegiem ,wiatrem jest kluczowe i bardzo zmienne dynamicznie .
Link do komentarza
  Cytat

Prosiłeś żeby rozmowa na temat  twojego szczytu toczyła się na ogólnym ,mogłeś się tego spodziewać że mogą pojawić się inne opinie ,a teraz twierdzisz że  się znęcam-y . icon_neutral.gif

Obciążenie śniegiem ,wiatrem jest kluczowe i bardzo zmienne dynamicznie .

Rozwiń  

Animus, jak mi brakuje argumentów, to co mam począć? Z całą sympatią. icon_wink.gif
A publiczna dyskusja jest wskazana. Jest konkret - jest dyskusja, w dodatku nie ma dylematów czy ocieplać od środka czy od zewnątrz, hehe.

  Cytat

nie wiem czy mogę dodać swoje pytanie do tej dyskusji (jeśli autor wniesie sprzeciw, poproszę Redakcję o usunięcie pytania), ale dodałbym jeszcze pełne deskowanie z papą. Czy to nie najlepsze rozwiązanie?

Rozwiń  


Na pełne deskowanie się zdecydowałem, żeby 1.) wzmocnić całą konstrukcję, 2.) móc odłożyć na poźniej dość kosztowny temat finalnego krycia. Aleśmy off-topic wrzepili, ja nie mogę...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...