Skocz do zawartości

Ogieg cyrkulacyjny wody


Skwarol

Recommended Posts

Napisano
Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.
Napisano
Warto instalaować bo komfort jest duży jak masz wodę ciepłą bez czekania. Warto też dobrze zaizolować rurę od cyrkulacji. Niektóre kotły mają możliwość podpięcia sterowania pompą cyrkulacyjną. pozdr adam
Napisano
Cytat

Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.



Przy ośmiu metrach to rzecz dyskusyjna wszystko zależy jeszcze ile osób i jak często pobiera wodę ciepłą co dziennie .


Przy takich odległościach korzyści wielkich nie ma bo wody się trochę zaoszczędzi ale za to wydaje na prąd +koszt pompy co jakiś czas ,straty ciepła przez cyrkulację są oraz materiał dodatkowy trzeba wbudować .
Niewątpliwie jest to komfort jak leci ciepła woda od razu icon_smile.gif

Nie powinno się cyrkulacji robić zbyt blisko baterii bo bateria jest niezaizolowana i działa jak radiator więc chłodzi wodę w obiegu krążącym .Ponadto puszczając zimną wodę ochładza się ją .Bateria będzie się bardziej pocić icon_smile.gif
Napisano
Co zrobić, jeśli chcę mieć ograniczenie temperatury CWU zaworem mieszającym np. na 45stC, woda pobierana z bufora i do tego cyrkulację? Da się?
Napisano
Cytat

Co zrobić, jeśli chcę mieć ograniczenie temperatury CWU zaworem mieszającym np. na 45stC, woda pobierana z bufora i do tego cyrkulację? Da się?



Woda pobierana z zasobnika . icon_smile.gif
Nie ma przeciwwskazań schemat poszukaj w internecie
Napisano
Miałem - wyłączyłem. Długość obiegu ok, 30 m a straty na przesyle + pompa to ok. 150W w cyklu 12/24h daje to zużycie ok. 2 kWh na dobę. Przy napełnianiu wanny cyrkulacja bez sensu - najpierw zleci chłodna później uzupełni gorąca. W w.c. zainstalowałem elekt. podgrzewacz przepływowy zasilany ciepłą wodą - zużycie dzienne prądu 0,3 - 0,5 kW w pozostałych bateriach po dłuższej przerwie czekam 15 - 20 sek na dopływ dobrze ciepłej wody.
Napisano
Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....
Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.
I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.
Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?
Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane.
Napisano
Cytat

Do czego zmierzam. Na wejściu do ciepłej wody w domu chcę umieścić zawór termostatyczny ustawiony na 45stC - czyli wszystko co wejdzie do instalacji będzie miało 45stC. Ale....
Ale przecież to co wejdzie na dystansie od wejścia do punktu poboru wody będzie się wychładzało - więc chciałbym to zcyrkulować.
I pytanie jest jak to podłączyć, żeby mi cyrkulacja po prostu całego zasobnika nie wychłodziła na 45stC.
Podłączenie na trójniku do zimnej strony zaworu z zaworem zwrotnym na cyrkulacji?
Proszę o wskazanie jakiejś konkretnej metody bo odpowiedzi, że się da pomogły bardzo - ale chciałbym zobaczyć jak to jest praktykowane.



Woda z cyrkulacji musi mieć możliwość wejścia do zasobnika oraz do podmieszania zaworu termostatycznego
Zimna woda musi mieć możliwość wejścia do zasobnika ,oraz do o podmieszania zaworu termostatycznego,
Woda w zasobniku krąży akurat u mnie grawitacyjnie z połączonym piecem który utrzymuje zadaną temperaturę przeze mnie ale można z pompą i termostatem kontrolującym temp. zasobnika .

Mam tak zrobione ale nawet z tego nie korzystam bo piec jest ustawiony na 45 st. więc jeżeli wchodzi tylko 45 st to co tu korygować .
Miałem obawy że w zasobniku będzie brakować wody jeżeli zejdę do takiej temperatury ale okazało się że wyszło dobrze .

Czym wyższą temp. będzie Pan utrzymywał na zasobniku będą większe straty ciepła .
Napisano
Nie wiem czy dobrze rozumiem, może jakiś schemat by się przydał. Można podłączyć cyrkulację bezpośrednio przy zasobniku pod wyjście ciepłej wody a przed zaworem termostatyczym. pozdr adam
Napisano
Problem jest w tym, że jak puszczę cyrkulację do zasobnika - to nie tylko będę miał straty z powodu tego co ucieknie w rurkach przez pewien czas - ale dodatkowo wpakuje do zasobnika zimną wodę podmieszaną na zaworze.
Jak temu zapobiec - bo ze względu na podmieszanie generuje bardzo duże straty.
Napisano
Rozumiesz jak działa podłogówka?
Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).
Zasady i mechanizmy takie same.
Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.
Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...
Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).
Adam M.
Napisano
Cytat

Rozumiesz jak działa podłogówka?
Zrób drugi zestaw mieszająco pompwy ustawiony na 45stC, taki jak do podłogowego, gdzie też niezależnie od temperatury w buforze puszcza się stałą temperaturę pod podłogę (tu będzie w obieg cyrkulacji).
Zasady i mechanizmy takie same.
Schemat też, a w necie jest tego do nagłej krwi.
Tyle, że tu układ ciśnieniowy i pompa cyrkulacyjna a nie CO ma być...
Gdzieś tam też jaki zaworek zwrotny, lub i nie i naczynie wzbiorcze (jak ten zaworek jest).
Adam M.



icon_smile.gif
Z armatą na muchy?
Żeby pchać się w ten sposób do obiegu cyrkulacyjnego który z założenia miał powstać przez dołożenie trójnika i kawałki 1/2 calowej rurki z małą pompką ca.200zł z jakimś timerem czyli koszt rzędu 250zł - a tu buduję cały system dla cyrkulacji.
Ja chcę to zrobić w domu jednorodzinnym z 5-6 punktami poboru CWU.
Napisano
Czy warto zamontować cyrkulacyjny obieg ciepłej wody w domu jednorodzinnym. Instalator wspomniał mi o tym podczas spisywania materiałów (koszt pompa 300zł plus złączki, rury oczywiście w cenie roboty). Od pieca to najdalej oddalonego miejsca do podłączenia cieplej wody jest około 8 metrów, poza tym istnieje możliwość podłączenia wyłącznika czasowego który w porach nieużywania ciepłej wody rozłączy pompę.


Też sie tak zastanawiam nad tą cyrkulacją, ale może lepiej w najdalej oddalonej kuchni założyć przepływowy ogrzewacz - woda ciepła natychmiast, a pompki brak. Pozostałe pobory wody są stosunkowo blisko, a ile tej ciepłej wody używa się w kuchni? gdy gary myje zmywarka.
Napisano
Zapytałeś to odpowiedziałem.

Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.
Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).

Bez urazy.
Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...
Albo nie jest - to się tego nie robi.

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?

Adam M.
Napisano
Cytat

Zapytałeś to odpowiedziałem.

Jak zapytasz - co robić, cyrkulacja migiem wychładza mi zbiornik CWU - to się nie odezwę.
Może inni powiedzą Ci jak zaradzić przy pomocy spinacza do papieru (bo prosto i tanio).

Bez urazy.
Albo coś jest potrzebne - to robi się to zgodnie ze sztuką...
Albo nie jest - to się tego nie robi.

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?

Adam M.


Mam cyrkulację a woda z zasobnika idzie przez zawór mieszający i nawet jeśli na zasobniku jest 80C to w układzie jest tyle ile nastawione na zaworze.
Napisano
Cytat

Warto instalaować bo komfort jest duży jak masz wodę ciepłą bez czekania. Warto też dobrze zaizolować rurę od cyrkulacji. Niektóre kotły mają możliwość podpięcia sterowania pompą cyrkulacyjną. pozdr adam

Nie tylko rurkę od cyrkulacji należy zaizolować, ale rurki od ciepłej wody także. Minimum to otulina o grubości 20mm. Jeżeli kocioł nie ma możliwości sterowania pompka cyrkulacyjną, to można użyć prostego programatora czasowego elektronicznego lub elektromechanicznego.
Napisano
A w jaki sposób zaizolować porządnie rury obiegu cyrkulacji?
Co myślicie o zapianowaniu takich rur, które biegną pod wylewką w styropianie? Tak około 5 cm pianki poliuretanowej wokół AluPexa 16 mm.
Załóżmy, że się nie da więcej, bo styropian pod wylewką to około 10 cm.
Pianka ma chyba znacznie mniejszy współczynnik przenikania ciepła niż styropian...
No i dodatkowo przyjmijmy, że instalacja jest na rozdzielaczach, także rur jest więcej i straty mogą być spore.
Te fabryczne, czerwone otuliny są takie... Uff... Co najwyżej do izolowania rur C.O. bo ciepło i tak zostanie w budynku.
Napisano
Cytat

W zbiorniku bywa, że będzie z 85stC.
Puść to sobie do kranu, jak lubisz....
Dzieciaki czasem łapy myją?



A co ja napisałem?

Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia).
Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie.
Napisano
Cytat

A co ja napisałem?

Priorytetem jest zawór mieszający termostatyczny - ale ten rozładuje gorący bufor bardzo szybko. Z drugiej strony mam zasobnik CWU 300l i nie ma potrzeby i sensu go grzać grubo powyżej 60st (ze względu na wytrącanie kamienia).
Cyrkulacja to opcja w zależności od opłacalności - oczywiście opłacalności komfortu a nie opłacalności ogólnie.




Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu icon_smile.gif

Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło .

http://img528.imageshack.us/img528/1696/p1080480.jpg
Napisano
Cytat

Sorry że się nie przyłożyłem ale mało czasu icon_smile.gif
Grawitacja zawsze będzie wychładzać zasobnik bo musi skądś brać ciepło .



Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).
Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.
Dziękuje bardzo.
Napisano
Cytat

Główną zmianą w stosunku do tradycyjnego rozwiązania jest przeniesienie powrotu z cyrkulacji z zasobnika do linii podmieszającej z możliwością powrotu wody do zasobnika (jako zimnej).
Problemem było to co stanie się z wodą chłodną kiedy zawór mieszający doda ciepłej do obiegu cyrkulacji. Tu już widzę, pójdzie w zasilenie zasobnika. Czyli wszystko się dopina.
Dziękuje bardzo.




Proszę pamiętać żeby pompa była spięta z termostatem i dobrze jak by miała zegar żeby nie pracowała nocą .
Mam na sprzedaż GRUNDFOS UP 15-14 BU kupiłem dwie i trzymałem na zapas ale widocznie tego typu sprzęt się nie psuje icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...