bobu62 Napisano 1 kwietnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 1 kwietnia 2010 Co wybrać ceramikę typu porotherm czy siporex Link do komentarza
miki3 Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 3 kwietnia 2010 miałem ten dylemat rok temu, wybrałem siporeks jednego z lepszych producentów w kraju, Moim zdaniem pustak typu porotherm P+W to jedna wielka ściema sprzedawana przez lobby "producent+wykonawca". Ceramikę reklamuje się jako materiał znany od wieków, ale ile w takim pustaku ceramiki a ile powietrza? poza tym krucha, trudna w obróbce. Posiada kilka komór powietrznych ale nie na pionowych łączeniach bo tam wiatr hula w najlepsze. Nie spodziewam się zmienić proporcji rynku bo inwestor często radzi się wykonawcy co lepsze, a ten doradza to co szybciej wystawi a jak jeszcze wejdzie pianka... Po co wykonawca ma dawać na budowę 5 ludzi i betoniarę skoro przy piance wystarczy 2 i efekt (czytaj: KASA) ten sam. Link do komentarza
bobu62 Napisano 3 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat miałem ten dylemat rok temu, wybrałem siporeks jednego z lepszych producentów w kraju, Moim zdaniem pustak typu porotherm P+W to jedna wielka ściema sprzedawana przez lobby "producent+wykonawca". Ceramikę reklamuje się jako materiał znany od wieków, ale ile w takim pustaku ceramiki a ile powietrza? poza tym krucha, trudna w obróbce. Posiada kilka komór powietrznych ale nie na pionowych łączeniach bo tam wiatr hula w najlepsze. Nie spodziewam się zmienić proporcji rynku bo inwestor często radzi się wykonawcy co lepsze, a ten doradza to co szybciej wystawi a jak jeszcze wejdzie pianka... Po co wykonawca ma dawać na budowę 5 ludzi i betoniarę skoro przy piance wystarczy 2 i efekt (czytaj: KASA) ten sam. No właśnie trafiłeś w punkt. Mnie też zaczyna się wydawać że śiporex będzie praktyczniejszy. W tej chwili mam dom z siporexu i jedyny mankament to długie kołki do powieszenia czegokolwiek na ścianie. Link do komentarza
animus Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #4 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat No właśnie trafiłeś w punkt. Mnie też zaczyna się wydawać że śiporex będzie praktyczniejszy. W tej chwili mam dom z siporexu i jedyny mankament to długie kołki do powieszenia czegokolwiek na ścianie. A nigdy nie wpadłeś na to że można zamiast długich kołków albo w ogóle kołków zastosować wkręty do drewna lub długie wkręty do drewna ,z szerokim ślimakiem np. do montażu ościeżnic . 2 wkręty do płyt gipsowo-kartonowych do drewna trzymają szafkę w kuchni na ścianie z suporeksu Link do komentarza
miki3 Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #5 Napisano 3 kwietnia 2010 no to spróbuj powiesić coś na pustaku ceramicznym - 50% szansy że musisz mieć kołek do powietrza Link do komentarza
bobu62 Napisano 3 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat A nigdy nie wpadłeś na to że można zamiast długich kołków albo w ogóle kołków zastosować wkręty do drewna lub długie wkręty do drewna ,z szerokim ślimakiem np. do montażu ościeżnic . 2 wkręty do płyt gipsowo-kartonowych do drewna trzymają szafkę w kuchni na ścianie No fakt tego nie próbowałem, ale to chyba z tego powodu, że te długie kołki dobrze spełniają swoje zadanie. Link do komentarza
ezs Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat Co wybrać ceramikę typu porotherm czy siporex pod ocieplenie? to co taniejbez ocieplenia?hmmm, to co ci poleci wykonawca. Ścianę 1w trzeba umieć zrobić i chcieć się przyłożyć. Więc niech już lepiej robi z tego, co umie Link do komentarza
norbiwolow Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #8 Napisano 6 kwietnia 2010 ja stawiam z betonu komórkowego - 24 cm plus styro 20 cm - najlepszy stosunek cenowo jakościowy 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 kwietnia 2010 Udostępnij #9 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat ja stawiam z betonu komórkowego - 24 cm plus styro 20 cm - najlepszy stosunek cenowo jakościowy A co z wilgocią? Przy 40 % i 22 st, C wykraplanie zaczyna się przy +7 st C .Ile ciepła dotrze do styropianu, skoro wcześniej jest taki fajny odbiornik - fundament, grunt pod domem. Minimalna grubość izolacji to 30 cm ( 0.1W/m2xK) - Pewien jest Pan Swojej ogromnej emerytury? Link do komentarza
bobu62 Napisano 6 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat A co z wilgocią? Przy 40 % i 22 st, C wykraplanie zaczyna się przy +7 st C .Ile ciepła dotrze do styropianu, skoro wcześniej jest taki fajny odbiornik - fundament, grunt pod domem. Minimalna grubość izolacji to 30 cm ( 0.1W/m2xK) - Pewien jest Pan Swojej ogromnej emerytury? A co to znaczy że przy 22stC wykraplanie jest w 7st C ? Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 8 kwietnia 2010 Widzę, że tutaj wszyscy za suporeksem. Czy jest ktoś w stanie może przybliżyć dlaczego akurat suporeks? Co zapewnia mu przewagę? Link do komentarza
animus Napisano 8 kwietnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 8 kwietnia 2010 Cytat Widzę, że tutaj wszyscy za suporeksem. Czy jest ktoś w stanie może przybliżyć dlaczego akurat suporeks? Co zapewnia mu przewagę? Bo to materiał lekki , łatwy do murowania spore elementy ,szybko wznosi się ściany, łatwy do obróbki wystarczy piła i można wycinać skosy itd. Jest podobny do styropianu Link do komentarza
joola Napisano 9 kwietnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 9 kwietnia 2010 Piąty rok mieszkam w domu z BK na klej+12 cm wełny. To jest chyba zawsze pierwszy dylemat budujących: z czego ściany. U nas decyzja podjęta została po wizycie u znajomych, u których doszło niemal do rozwodu podczas mocowania karniszy na ścianie z porothermu. Na pewno montaż czegokolwiek na ścianie z BK jest o niebo łatwiejszy. Ja nie żałuję wyboru. Dom jest ciepły, suchy, cichy-cokolwiek to znaczy Link do komentarza
Wienerberger Polska Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 14 kwietnia 2010 Pustaki ceramiczne Porotherm są nowoczesnym rozwiązaniem ceramicznych materiałów budowlanych w których zastosowano technologię poryzacji tradycyjnego czerepu ceramicznego.Wraz z uzyskaniem lepszych parametrów termicznych wyrobów zachowano wszystkie inne parametry techniczne, podobne jak w przypadku innej "tradycyjnej" ceramiki.Pękanie materiału może być wynikiem jego niewłaściwej obróbki mechanicznej, bez użycia odpowiednich narzędzi. Wiercenie otworów należy wykonywać bez użycia udaru, odpowiednio dobranym do średnicy kołków wiertłem, przeznaczonym do ceramiki. Długość kołków nie może być zbyt mała, tak aby doszło do właściwego rozparcia koszulki w ściankach wewnętrznych pustaków. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z doradcami technicznymi firmy Wienerberger.Wienerberger - Dział Zarządzania Produktem Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 14 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 14 kwietnia 2010 Kiedy będą te z Cytat nowoczesnym rozwiązaniem ceramicznych materiałów budowlanych T 50 i plan T9 T8 ???? Jak długo jeszcze trzeba je ściągać z Austrii? Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 15 kwietnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 15 kwietnia 2010 No no, z tymi pustakami to brzmi jak poważna komplikacja w zrobieniu czegokolwiek, tak szczerze mówiąc za to joola w przyjazny dla człowieka sposób opisała zalety BK. Czegóż chcieć więcej niż zadowolonego użytkownika? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Piąty rok mieszkam w domu z BK na klej+12 cm wełny. To jest chyba zawsze pierwszy dylemat budujących: z czego ściany. U nas decyzja podjęta została po wizycie u znajomych, u których doszło niemal do rozwodu podczas mocowania karniszy na ścianie z porothermu. Na pewno montaż czegokolwiek na ścianie z BK jest o niebo łatwiejszy. Ja nie żałuję wyboru. Dom jest ciepły, suchy, cichy-cokolwiek to znaczy Każdy dom - nawet źle izolowany może być ciepły... to sprawa ogrzewania! Rolą izolacji jest - za ile mamy ten ciepły dom? Kolejna sprawa to, co z wilgocią ? Przecież nie ma cudów - jeżeli w domu są warunki komfortowe ( wilgotność i temperatura w strefie komfortu) to ściana po każdej zimie ma większe zawilgocenie! A potem idzie zimą po 4 czy 5m3 gazu dziennie! Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 16 kwietnia 2010 nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą wilgotnością Link do komentarza
norbiwolow Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 16 kwietnia 2010 I nie próbuj tego zrozumieć - ten Pan to już niejako legenda na tym forum ze swoimi teoriami i izolacją od środka , niecentralnym ogrzewaniem itd.... szkoda czytac - zwłaszcza że nic do sprawy nie wnosi a jedynie bawi sie CTRL+C i CTRL+V "......Minimalna grubość izolacji to 30 cm ( 0.1W/m2xK) - Pewien jest Pan Swojej ogromnej emerytury?....." proponuje zmiane niku na forum na "Pan Termos" sorry za wyczuwalną ironie ale temat postu swoja droga a Pan swoją - czyta Pan posty i gdzie by tu nie wkleić "izolacja od wewnątrz " w fizyce nie ma ciepła , itd itp..... Link do komentarza
HenoK Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą wilgotnością Tak w skrócie. TB kilkanaście lat temu wykonał pewne pseudonaukowe badania - wilgotności izolacji dla dwóch budynków.W tej chwili próbuje wyniki tamtych badań rozciągnąć na wszystkie możliwe rodzaje przegród.Nie byłoby w tym nic zdrożnego, gdyby nie to, że jego badania trudno traktować jako wiarygodne. Przy ich prowadzeniu nie prowadził żadnej dokumentacji, badania nie zostały przez nikogo zweryfikowane.Wyniki ilościowe tych badań odbiegają od wyników uzyskiwanych na podstawie badań naukowych.Nie dociera do niego np. fakt, że można zbudować ścianę jednowarstwową, która nie będzie kumulowała wilgoci, co potwierdzają nie tylko teoretyczne wyliczenia ale także przeprowadzone badania. Tak więc do jego wywodów radziłbym podchodzić z dużą ostrożnością. 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Tak w skrócie. TB kilkanaście lat temu wykonał pewne pseudonaukowe badania - wilgotności izolacji dla dwóch budynków.W tej chwili próbuje wyniki tamtych badań rozciągnąć na wszystkie możliwe rodzaje przegród.Nie byłoby w tym nic zdrożnego, gdyby nie to, że jego badania trudno traktować jako wiarygodne. Przy ich prowadzeniu nie prowadził żadnej dokumentacji, badania nie zostały przez nikogo zweryfikowane.Wyniki ilościowe tych badań odbiegają od wyników uzyskiwanych na podstawie badań naukowych.Nie dociera do niego np. fakt, że można zbudować ścianę jednowarstwową, która nie będzie kumulowała wilgoci, co potwierdzają nie tylko teoretyczne wyliczenia ale także przeprowadzone badania. Tak więc do jego wywodów radziłbym podchodzić z dużą ostrożnością. To do Pana rzeczywistość nie dociera. Przecież pobiera się próbki styropianu. Badania nie zabiorą wilgoci. Im grubsza izolacja tym większy problem wilgoci. Czy Pan naprawdę nie wie, że izolacja termiczna ma być sucha (do1%) czy pan naprawdę nie wie, że izolacja termiczna ma oddzielać "tematy" których grzanie nie ma sensu od tych co grzać chcemy. Czy Pan naprawdę nie może pojąć, że we współczesnym budownictwie energooszczędnym nie ma czegoś takiego jak wilgotna izolacja za notorycznym odbiornikiem ciepła? To takie trudne, dla kogoś kto się chwali dyplomem...? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą wilgotnością W ścianach bez paroizolacji od środka przy odpowiednio grubej izolacji termicznej - wykrapla sie w w/w izolacji woda. Im grubsza izolacja tym więcej wilgoci. Skutek – obniżenie oporu cieplnego i grzybek na styku mur izolacja. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 16 kwietnia 2010 Oczywiście w przypadku, kiedy izolacja termiczna jest od wewnątrz – zapomniano dodać, zapewne przez nieuwagę.Przy ociepleniu od strony zewnętrznej, takie zjawisko może wystąpić tylko w niezwykle sprzyjających okolicznościach, ale i wtedy ta paroizolacja psu na budę. Link do komentarza
HenoK Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat W ścianach bez paroizolacji od środka przy odpowiednio grubej izolacji termicznej - wykrapla sie w w/w izolacji woda. Im grubsza izolacja tym więcej wilgoci. Skutek – obniżenie oporu cieplnego i grzybek na styku mur izolacja. Taki efekt o którym Pan pisze osiąga się przy nieodpowiednio skonstruowanej przegrodzie. Np. przy ścianie zewnętrznej z gazobetonu ocieplonej 5-6cm styropianu w dodatki z wyprawą elewacyjną o dużym oporze dyfuzyjnym.Taka sama ściana ocieplona 30cm styropianu z wyprawą o małym oporze dyfuzyjnym jest zupełnie bezpieczna. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 16 kwietnia 2010 Proszę podać kiedy nie występuje? W jakim układzie początek krzywej rosy nie wystąpi w izolacji termicznej? Który z popularnych materiałów (ytong, poroterm, ... co tam jeszcze ma nieskończenie duży opór dyfuzyjny? Dlaczego w we wszystkich badanych próbkach styropianu z zewnętrznych ociepleń powyżej 10 cm… jest woda? Tylko proszę nie pisać, że to woda z gruntu! Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 16 kwietnia 2010 A na tym „poglądowym” zdjęciu, to gdzie ten mokry styropian – może Pan opisać? Link do komentarza
HenoK Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Proszę podać kiedy nie występuje? W jakim układzie początek krzywej rosy nie wystąpi w izolacji termicznej? Który z popularnych materiałów (ytong, poroterm, ... co tam jeszcze ma nieskończenie duży opór dyfuzyjny? Dlaczego w we wszystkich badanych próbkach styropianu z zewnętrznych ociepleń powyżej 10 cm… jest woda? Tylko proszę nie pisać, że to woda z gruntu! To zadaje się o tym budynku pisał Pan :"Każdy metr sześcienny powietrza przechodzący przez ścianę zostawia w niej 11g wody"No jeżeli ściana jest dziurawa jak sito, to nic dziwnego, że jest ona zawilgocona, zwłaszcza przy 10cm styropianu. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 16 kwietnia 2010 Ytong ocieplony styropianem. Na fundamencie pozioma izolacja wodna. Kondensat grawitacyjnie ścieka w dół - nie mogąc zejść do strefy dodatnich temperatur - wychodził za piaskowcem... mróz zrobił resztę. Jak tu zdj. To samo miejsce po pierwszym roku! Dom na płycie betonowej - garaże pod spodem! Deszczu ( w bramie ) nigdy nie było! Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 16 kwietnia 2010 Moje pytanie dotyczyło tamtego „poglądowego” przykładu – raczy Pan odpowiedzieć?I za jednym zamachem, Pana zdaniem ile tych m3 powietrza przechodzi przez m2 ściany, bo wtedy te dane jakoś by coś obrazowały.Ps. Ten „wtórny przykład” właśnie powiększam, tak aby uchwycić szczegóły, bo jakoś nie dostrzegam tam ocieplenia ze styropianu (tam gdzie odpadł tynk). Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat To zadaje się o tym budynku pisał Pan :"Każdy metr sześcienny powietrza przechodzący przez ścianę zostawia w niej 11g wody"No jeżeli ściana jest dziurawa jak sito, to nic dziwnego, że jest ona zawilgocona, zwłaszcza przy 10cm styropianu. Tak rok 99' Magazyn Instalatora - Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #31 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat W ścianach bez paroizolacji od środka przy odpowiednio grubej izolacji termicznej - wykrapla sie w w/w izolacji woda. Im grubsza izolacja tym więcej wilgoci. Skutek – obniżenie oporu cieplnego i grzybek na styku mur izolacja. wow, a to dlaczego?no i skąd ten grzybek na styku mur -izolacja? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Moje pytanie dotyczyło tamtego „poglądowego” przykładu – raczy Pan odpowiedzieć?I za jednym zamachem, Pana zdaniem ile tych m3 powietrza przechodzi przez m2 ściany, bo wtedy te dane jakoś by coś obrazowały.Ps. Ten „wtórny przykład” właśnie powiększam, tak aby uchwycić szczegóły, bo jakoś nie dostrzegam tam ocieplenia ze styropianu (tam gdzie odpadł tynk). Adres Kochanowskiego 39 W-wa budowała firma Unibud - może Pan sprawdzić - 100cm3 styro pobrane ze ściany ważyło 7g. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat wow, a to dlaczego?no i skąd ten grzybek na styku mur -izolacja? Dodatnia temperatura i zapas wody... może stąd? Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #34 Napisano 16 kwietnia 2010 a co to ma ze sobą wspólnego? Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #35 Napisano 16 kwietnia 2010 Ciekawe wnioski można wyciągnąć; - skoro 100cm3 styropianu waży 7g, - a każdy m3 powietrza zostawia w ścianie 11g wody, to wynika, że przez 1m2 tej ściany musiało przejść (w zależności od rodzaju styropianu) od 300 do 600m3 powietrza.Jakby nie liczyć, wychodzi, ze budynek musiał być wentylowany przez ściany. Link do komentarza
HenoK Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #36 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Ciekawe wnioski można wyciągnąć; - skoro 100cm3 styropianu waży 7g, - a każdy m3 powietrza zostawia w ścianie 11g wody, to wynika, że przez 1m2 tej ściany musiało przejść (w zależności od rodzaju styropianu) od 300 do 600m3 powietrza.Jakby nie liczyć, wychodzi, ze budynek musiał być wentylowany przez ściany. Były to pewnie te słynne oddychające ściany. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #37 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Były to pewnie te słynne oddychające ściany. Niekoniecznie, bo w tym przypadku, tylko połowicznie.Nie „oddechują”, tylko „wydechują”. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #38 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Ciekawe wnioski można wyciągnąć; - skoro 100cm3 styropianu waży 7g, - a każdy m3 powietrza zostawia w ścianie 11g wody, to wynika, że przez 1m2 tej ściany musiało przejść (w zależności od rodzaju styropianu) od 300 do 600m3 powietrza.Jakby nie liczyć, wychodzi, ze budynek musiał być wentylowany przez ściany. Wody przybywa po każdej zimie - zawilgocenie styropianu niżej jest wyższe. Czy wie Pan jaki % wentylacji odbywa się takimi ścianami? Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #39 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Czy wie Pan jaki % wentylacji odbywa się takimi ścianami? Nie wiem, zapewne tak jak wiekszość. Dlatego słucham uważnie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #40 Napisano 16 kwietnia 2010 a i ja się zamieniam w słuch... Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #41 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat Ciekawe wnioski można wyciągnąć; - skoro 100cm3 styropianu waży 7g, - a każdy m3 powietrza zostawia w ścianie 11g wody, to wynika, że przez 1m2 tej ściany musiało przejść (w zależności od rodzaju styropianu) od 300 do 600m3 powietrza.Jakby nie liczyć, wychodzi, ze budynek musiał być wentylowany przez ściany. Pisze Pan jakby wiedział... Ile Skoro wie Pan lepiej. Link do komentarza
Barbossa Napisano 16 kwietnia 2010 Udostępnij #42 Napisano 16 kwietnia 2010 to się nazywa kwintesencja kwintesencji, creme de la creme znaczy się odpowiedzi, świntuchy Link do komentarza
HenoK Napisano 17 kwietnia 2010 Udostępnij #43 Napisano 17 kwietnia 2010 Cytat Pisze Pan jakby wiedział... Ile Skoro wie Pan lepiej. Szczelność budynków przeprowadza się przy różnicy ciśnienia 50Pa. Dla budynków z wentylacją grawitacyjną zaleca się, aby szczelność była na poziomie 3,0 1/h, czyli 3 wymiany powietrza na godzinę. Różnice ciśnień pomiędzy wnętrzem i powietrzem atmosferycznym są na mniejszym poziomie, stąd też wymiana powietrzna przez osłonę zewnętrzna budynku jest mniejsza. Na tę wymianę składa się głownie wymiana prze nieszczelne okna i drzwi, styki ścian i dachu. Przez same ściany przenika tylko bardzo niewielka ilość powietrza, zawłaszcza ściany wykończone gładziami, farbami. Dyfuzja pary wodnej przez ścianę niekoniecznie musi wiązać się z przenikaniem gazu.Jako skrajny przykład podam wymienniki w rekuperatorach odzyskujące wilgoć (adiabatyczne ?). Jest tam warstwa celulozy nasyconej solami. Po jednej stronie sól absorbuje wilgoć, a po drugiej oddaje ja suchemu powietrzu.Podobne zjawiska zachodzą też w ścianach. Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 19 kwietnia 2010 Udostępnij #44 Napisano 19 kwietnia 2010 Widzę mała przerwa w dyskusji na kłótnię? Cytat Były to pewnie te słynne oddychające ściany. W swoją drogą to niezłe to było Link do komentarza
HenoK Napisano 19 kwietnia 2010 Udostępnij #45 Napisano 19 kwietnia 2010 Cytat W swoją drogą to niezłe to było Oddychające ściany, to nie utopia.Zobacz tutaj : http://www.naturalnydom.pl/index.php?optio...mp;limitstart=3 Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 19 kwietnia 2010 Udostępnij #46 Napisano 19 kwietnia 2010 Cytat Oddychające ściany, to nie utopia.Zobacz tutaj : http://www.naturalnydom.pl/index.php?optio...mp;limitstart=3 a jak z oddychaniem 42cm z ociepleniem, czy ten beton komórkowy z ociepleniem to nie lekka przesada? nie mowimy o cenie! Link do komentarza
HenoK Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #47 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat a jak z oddychaniem 42cm z ociepleniem, czy ten beton komórkowy z ociepleniem to nie lekka przesada? nie mowimy o cenie! Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Możesz sprecyzować pytanie? Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #48 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Oddychające ściany, to nie utopia.Zobacz tutaj : http://www.naturalnydom.pl/index.php?optio...mp;limitstart=3 kpisz czy serio? Link do komentarza
jimt Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #49 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Niekoniecznie, bo w tym przypadku, tylko połowicznie.Nie „oddechują”, tylko „wydechują”. Się uśmiałem i poplułem monitor Cudowne! Czytam dalej. Link do komentarza
jimt Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #50 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat kpisz czy serio? Na tej stronie Ide Natura pisza o wełnie celulozowej, jeśli stosują płyty termoizolacyjne z włókna drzewnego np STEICO, to nie musi być wg producenta foli paraizolacyjnej lub paroprzepuszczalnej w ścianie(w dachu tak). Podobno takie płyty " oddychają"-głupio sie to pisze. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się