Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
A jakie lepsze... Zasilane bateriami czy z sieci? Najpierw wydawało mi się, że sieciowe, ale jak wyłączą prąd, to pewnie nie działają. icon_sad.gif Z kolei te na baterie... Kiedy wiadomo, że baterie się kończą?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Najlepiej by było,by dom był tak bezpieczny,że nigdy by nie musiały nic wykrywać...


Tak to każdy by chciał! rzeczywistość jest bardziej popierdzielona icon_sad.gif
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wertując ofertę można dojść do wniosku, że każde z tych urządzeń jest warte swojej ceny. Nasuwa się refleksja, że 170 PLN to żadna cena za uratowanie życia. Bardzo funkcjonalny wydaje się TEN detektor.


Fajny! Jeszcze takiego nie widziałam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Bez względu na dostęp do ogromnej oferty detektorów trzeba jednak wziąć pod uwagę kolejność działań - najpierw zadbajmy o sprawne urządzenia i kanały a potem dla "świętego spokoju" kupmy detektor.

Życzmy też sobie by ten detektor nigdy nie musiał być w użyciu.


Niestety... Sam znam kilka osób, które uważają, że wydawanie pieniędzy na kominiarza, to bezsensowna strata pieniędzy.
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam. Odśiweżę troche temat. Chciałbym się poradzić gdzie najlepiej zamontować w domu czujnik czadu. Mam kupiony czujnik na kabel. W domu piwnica z oddzielną kotłownią.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Odśiweżę troche temat. Chciałbym się poradzić gdzie najlepiej zamontować w domu czujnik czadu. Mam kupiony czujnik na kabel. W domu piwnica z oddzielną kotłownią.
Pozdrawiam


Czujniki czadu montuje się w kotłowni, bo tam występuje największe prawdopodobieństwo pojawienia się czadu. Ze względu na zbliżona do powietrza gęstość właściwą tlenek węgla może gromadzić się w całym pomieszczeniu, zatem wysokość
zamontowania powinna odpowiadać mniej więcej wzrostowi człowieka.
Napisano
Dokładnie tak,właśnie tam montowany jest najczęściej ze względu największego prawdopodobieństwa pojawienia się czadu,w innych miejscach nie miałoby to racji bytu. Z samym montażem także nie powinno być problemu.
Napisano
Cytat

Witam. Z montażem nie bedzie problemu, kabelek do prądu i zamontowane.
Pozdrawiam




I teraz założmy, życzę by nigdy się tak nie stało, zacznie czujnik sygnalizowac pojawienie sie czadu i co teraz???? Słyszysz ten sygnał czy nie???? Idziesz do piwnicy i słyszysz sygnał i co robisz???? Otwierasz okno???

Jakie jet prawdopodobieństwo, że w proceie spalania w kotle pojawi się czad jeśli to wszystko idzie w komin?? Chyba, że komin z jakiegoś powodu zostanie "zapchany".

Ju bardziej to prawdopodobne w starych kamienicach z przewodami o wątpliwej drożności.

To moje dylematy.
Napisano
Witam. Też nad tym się zastanawiałem, myślałem nad zamontowaniem czujnika na klatce schodowej przy wejściu do piwnicy.
Jakie wg Pana jest najlepsze miejsce do zamontowania takiego czujnika?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Też nad tym się zastanawiałem, myślałem nad zamontowaniem czujnika na klatce schodowej przy wejściu do piwnicy.
Jakie wg Pana jest najlepsze miejsce do zamontowania takiego czujnika?
Pozdrawiam




Myślę, że miejsce, w którym pojawić się może zagrożenie ale sygnalizacja powina być jeszcze w pokojach mieszkalnych - czyli coś na wzór sterownika kotła, którego panel jest w pokoju.

I teraz się zastanawiam jak powinien zareagowac system grzewczy na pojawienie się czadu - zwiększyć nadmuch. To rozwiazanie awaryjne bo gdyby tak się faktycznie stało, to kominiarz powinien złożyć wizytę i zdiagnozować problem i usunąć przyczynę.

Czujnik czadu w pomieszczeniu mieszkalnym o pomysł sprawdzony, ale jeżeli tam jest piecyk gazowy - np. łazienka. Przu systemie centralnym to wg mnie bez sensu bo otworzenie okna w sypialni nie usunie zagrożenia w piwnicy. To jedynie będzie sygnalizacja problemu - złego procesu spalania.
Napisano
Witam. No tak może być, tylko umieszczanie czujników we wszytskich pomieszczeniach sprawi , że pojawia się problem gdzie umieścić aby nie było widoczne i naraża nas na spore koszty. sam już nie wiem , rozwiązanie w kotłowni wydawało się dobre, ale może lepszym rozwiązaniem jednak byłaby klatka schodowa prowadząca do piwnicy. Wychodzący czad z piwnicy do górnych kondygnacji mieszkalnych, oby go nie było, napotykał by czujnik który by się uruchomił sygnalizując pojawienie się czadu. Wtedy napewno usłyszymy sygnał, możemy pootwierać okna, a póxniej wezwać kominiarza aby stwierdził skąd się on wziął. Nie wiem już czy sam dobrze kombinuję.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. No tak może być, tylko umieszczanie czujników we wszytskich pomieszczeniach sprawi , że pojawia się problem gdzie umieścić aby nie było widoczne i naraża nas na spore koszty. sam już nie wiem , rozwiązanie w kotłowni wydawało się dobre, ale może lepszym rozwiązaniem jednak byłaby klatka schodowa prowadząca do piwnicy. Wychodzący czad z piwnicy do górnych kondygnacji mieszkalnych, oby go nie było, napotykał by czujnik który by się uruchomił sygnalizując pojawienie się czadu. Wtedy napewno usłyszymy sygnał, możemy pootwierać okna, a póxniej wezwać kominiarza aby stwierdził skąd się on wziął. Nie wiem już czy sam dobrze kombinuję.
Pozdrawiam




Reasumując - to chyba kompromis ponieważ czad może też przedostać się wentylacją. Myślę, że czujnik u źródła zagrożenia i dodatkowa sygnalizacja w jednym pomiesczeniu mieszkalnym. Myślę, że 3 sztuki to pełnia bezpieczeństwa

http://www.czujnikczadu.pl/montaz.html

Teraz tak pomyślałem, ze elektronik może poprowadzić dodatkowy przewód i uruchamiac np okap w kuchni po wykryciu zagrożenia, albo np wentylatory wyciągowe w łazience. Można by o tym pomyśleć, ale to juz "majsterkowanie".

Pozdrawiam
Napisano
Pewnie że można pomyśleć, ale każdy pomysł/rada jest cenna. Dziwi mnie tylko, że mało kto się w temacie odzywa, czyżby nikt nie posiadał czujnika w swoich posiadłościach.
Pozdrawiam i dzięki.
Napisano
Cytat

Pewnie że można pomyśleć, ale każdy pomysł/rada jest cenna. Dziwi mnie tylko, że mało kto się w temacie odzywa, czyżby nikt nie posiadał czujnika w swoich posiadłościach.
Pozdrawiam i dzięki.




Ja sam nie mam czujek. Zakładam, że przez tyle lat komin był drożny i kocioł spalał az miło. To raczej domena starych kamienic na śląsku, gdzie wszyscy palili ile "wlezie" bo mieli deputaty icon_biggrin.gif i cała kamienica miała kuchnie węglowe. Miało się co zatkać.

Takie mam wyobrażenie o zagrożeniu czadem. Zdaję sobie jednak sprawę z faktu, że po reakcji z hemoglobiną czad zastępuje miejsce tlenu i jest zagrożenie życia a jeśli nie, to bezpowrotne uszkodzenie organów z braku tlenu.


Czad nie pachnie, nie śmierdzi - bez czujnika raczej nie do zidentyfikowania.

Ale, że lepiej dmuchac na zimne, to Twoje działania są całkiem uzasadnione.
Napisano
Cytat

Czad nie pachnie, nie śmierdzi - bez czujnika raczej nie do zidentyfikowania.

Ale, że lepiej dmuchac na zimne



Dlatego właśnie pomyślałem o czujniku, nowy dom niby wszystko szczelne, ale ...lepiej dmuchac na zimne...

Chyba jednak umieszczę go na klatce schodowej do piownicy w niedlekiej odległości od kotłowni.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...