Skocz do zawartości

Pojawienie się grzyba po dociepleniu


Recommended Posts

Napisano

Mama taki problem, a mianowicie mieszkam w "bloku" lat 70 i w tym roku wspólnota mieszkaniowa zdecydowała o dociepleniu budynku jak pomyśleli tak uczynili. Po jakiś trzech miesiącach od docieplenia w pokojach zaczął wychodzić grzyb, pleśń :/. Okna mam PCW, ale zamontowane 6 lat temu i wtedy nie było tego problemu. Skąd ten problem z pleśnią po dociepleniu? I czy jest jakaś rada na pozbycie się przyczyny, anie tylko skutków?
Napisano
Które piętro, w jakim miejscu ta pleśń...
Poczytaj inne tematy, sporo ostatnio się o tym pisało...
Wnioski z tych tematów:
trzeba sprawdzić wentylację, ewentualnie ją usprawnić, grzać i wietrzyć.
Napisano
Jestem nowy na forum i przejże wcześniejsze tematy.
Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem. To, że trzeba wietrzyć i że brak wentylacji to są standardowe odpowiedzi. Spotyka się także odpowiedź, że docieplenie budynku rozwiąże problem, a u mnie jest odwrotnie, że po dociepleniu powstał problem. Co do temperatury w pomieszczeniu to jest ona w granicach 18-22 stopnie. Jeżeli chodzi o wentylację to co mam zrobić jak ją wykonać bo przewodu kominowego nie ma, a wietrzenie nie powoduje cyrkulacji powietrza to też chyba nic za bardzo nie da :/ aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.
Napisano
Cytat

Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał.


Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...
Napisano
Cytat

Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...



Najprościej rzecz ujmując poprzez docieplenie zrobili wam termos, w którym wilgoć jest zatrzymywana w środku.
Napisano
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG
Problem czy widoczny problem. Gdyby Pan prześledził jak rozkłada się wilgoć w ścianie byłoby to dla Pana oczywiste. Może więc opiszę. Dyfuzja w ścianie jest od środka do zewnątrz, ale zawilgocenie jest największe w od zewnątrz - gdzie zimniej. Woda siłami grawitacji po prostu ścieka w dół, dlatego zawilgocenie ściany jest najwyższe na parterze.
Poszczególne mieszkania też mogą "wprowadzać" do ściany różne ilości wody. Większa wilgotność względna (małe dzieci, prania ,gotowania więcej osób ... rzadsze wietrzenie...) powoduje większe zawilgocenie przegrody.
Napisano
Czyli jak powinno prawidłowo wyglądać docieplenie budynku żeby owe zjawisko nie występowało? Bo nigdzie się nie spotkałem z montażem foli paroizolującej. Drugie pytanie to jak rozwiązać teraz ten problem ?
Napisano
Jak to? A w dachu, a w domach szkieletowej... gdy "ocieplenie" jest powyżej 8 cm jest to obowiązkowe.
Ja radzą izolować (izolacje zaczynają się od 30 cm - tak więc już dawno ( 20 lat) daję paroizolację od środka. Dyfuzja przy grubszej izolacji to wilgoć w przegrodzie termicznej. Są do dziś tacy co uważają „oddychanie” czyli chłonięcie wilgoci przez ścianę za zaletę. Za mikroklimat od 20 lat odpowiada wentylacja z regulacją!


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?
Napisano
Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?


wentylacja z regulacją - czyli mechaniczna - najlepiej z odzyskiem ciepła - najtańsze rozwiązanie z najlepszym efektem.
Napisano
Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?


jak nie masz kominów a chcesz zazolowac dom badziewiem w postaci styropianu to tylko i wyłacznie rekuperator i wentylacja mechaniczna
Napisano
Cytat

Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem.

aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.

Prawdopodobną przyczyną są istniejące mostki termiczne pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą parteru oraz pomiędzy dachem i ścianą ostatniej kondygnacji.
Po ocieplenu budynek dla utrzymania tej samej temperatury potrzebuje mniej ciepła, ale miiejsca, gdzie występują mostki cieplne nadal potrzebują tego ciepła tyle samo. Spada temperatura tych miejsc, wykrapla się tam wilgoć, co stwarza warunki do rozwoju grzyba.
Konieczne byłoby zlikwidowanie tych mostków.
Sprawna wentylacja może ograniczyć ten problem.
Napisano
Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.


Zimą w/w wełna w takim otworze, byłaby świetnym producentem wody! Ściana wokół i pod taką dziurą byłaby zupełnie mokra.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.


Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.
Napisano
Cytat

Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.


Co do wełny to może i racja, że będzie wodę trzymać. A co myślicie o samych otworach? Ma to jakiś sens?
Napisano
witam jak jest wilgoć w ścianie ukazał sią mostek termiczne to co tu da wentylacja jak pomiędzy ścianami jest pustka to chce pan ściągnąć wode? niech pan napisze jakiej gr. są mury zew. i z czego
Napisano
Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?
Napisano
Cytat

Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?


może lepiej byłoby odpuscić sobie ten syf w postaci styropianu i zamontowac wełne skalną....
a zamiast tej paroizolacji od strony wewnetrznej to zamontowac wentylacje mechaniczną ...
Napisano
Cytat

Wentylacja to nie rura!


A niby jak ma wyglądać wentylacja skoro nie ma przewodu kominowego! Trzeba go wykonać w postaci rury stalowej, ocieplonej. Bynajmniej moim zdaniem nie ma innej możliwości. A co do mechanicznej to w domu wielorodzinnym na parterze z tego co ja wiem to jest to prawie nie możliwe.
Napisano
wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.
Napisano
Cytat

wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.


To jak to Pan rozwiązuje?? bo strasznie ogólnikami Pan mówi czyli praktycznie nic pożytecznego już więcej się dowiem np. z Muratora. A co do wykonania wentylacji na 700-800zł to co Pan miał na myśli skoro nie "rura zewnętrzna" ??
Napisano
Nie spotkałem dobrych rozwiązań w Muratorze, więc się Pan nie dowie. Podałem cenę materiałów do rozwiązania problemu, a szczegóły są bardzo indywidualne, więc nie opisuję ich na ogólnym forum.
Co do muratora... żyje z reklam więc musi oszukiwać. Nie jest zainteresowany izolowaniem domów bo izolacja nie ma reklam (lub ma znikome) rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a do tego z ekonomicznych względów Murator dopuścić nie może. Wszystkie domu z katalogu Muratora "palą" minimum 150kWh/m2 rocznie.
Dodam, że domy energooszczędne kończą się na 30kWh/m2 rocznie.
Napisano
witam p. samuell prosze wywiercić w tych ścianach otwór fi 10 na głębokość 20 cm w środku zawilgocenia wystarczy jeden co to da ? ano tam może stać woda pomiędzy płytami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...