Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
samuell

Pojawienie się grzyba po dociepleniu

Recommended Posts


Mama taki problem, a mianowicie mieszkam w "bloku" lat 70 i w tym roku wspólnota mieszkaniowa zdecydowała o dociepleniu budynku jak pomyśleli tak uczynili. Po jakiś trzech miesiącach od docieplenia w pokojach zaczął wychodzić grzyb, pleśń :/. Okna mam PCW, ale zamontowane 6 lat temu i wtedy nie było tego problemu. Skąd ten problem z pleśnią po dociepleniu? I czy jest jakaś rada na pozbycie się przyczyny, anie tylko skutków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Które piętro, w jakim miejscu ta pleśń...
Poczytaj inne tematy, sporo ostatnio się o tym pisało...
Wnioski z tych tematów:
trzeba sprawdzić wentylację, ewentualnie ją usprawnić, grzać i wietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jestem nowy na forum i przejże wcześniejsze tematy.
Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem. To, że trzeba wietrzyć i że brak wentylacji to są standardowe odpowiedzi. Spotyka się także odpowiedź, że docieplenie budynku rozwiąże problem, a u mnie jest odwrotnie, że po dociepleniu powstał problem. Co do temperatury w pomieszczeniu to jest ona w granicach 18-22 stopnie. Jeżeli chodzi o wentylację to co mam zrobić jak ją wykonać bo przewodu kominowego nie ma, a wietrzenie nie powoduje cyrkulacji powietrza to też chyba nic za bardzo nie da :/ aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał.


Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty...



Najprościej rzecz ujmując poprzez docieplenie zrobili wam termos, w którym wilgoć jest zatrzymywana w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jedyna znana w fizyce forma izolacji termicznej to termos( nie ma czegoś takiego jak 80% termosu ! ) ale w tym przypadku nie ma od ciepłej strony warstwy zatrzymującej dyfuzje - czyli folii paroizolacyjnej . Ciepłe powietrze "przechodząc" przez ścianę, stygnie i odda wodę w styropianie - potem w ścianie.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...zolacja%202.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG
Problem czy widoczny problem. Gdyby Pan prześledził jak rozkłada się wilgoć w ścianie byłoby to dla Pana oczywiste. Może więc opiszę. Dyfuzja w ścianie jest od środka do zewnątrz, ale zawilgocenie jest największe w od zewnątrz - gdzie zimniej. Woda siłami grawitacji po prostu ścieka w dół, dlatego zawilgocenie ściany jest najwyższe na parterze.
Poszczególne mieszkania też mogą "wprowadzać" do ściany różne ilości wody. Większa wilgotność względna (małe dzieci, prania ,gotowania więcej osób ... rzadsze wietrzenie...) powoduje większe zawilgocenie przegrody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak powinno prawidłowo wyglądać docieplenie budynku żeby owe zjawisko nie występowało? Bo nigdzie się nie spotkałem z montażem foli paroizolującej. Drugie pytanie to jak rozwiązać teraz ten problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak to? A w dachu, a w domach szkieletowej... gdy "ocieplenie" jest powyżej 8 cm jest to obowiązkowe.
Ja radzą izolować (izolacje zaczynają się od 30 cm - tak więc już dawno ( 20 lat) daję paroizolację od środka. Dyfuzja przy grubszej izolacji to wilgoć w przegrodzie termicznej. Są do dziś tacy co uważają „oddychanie” czyli chłonięcie wilgoci przez ścianę za zaletę. Za mikroklimat od 20 lat odpowiada wentylacja z regulacją!


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?


wentylacja z regulacją - czyli mechaniczna - najlepiej z odzyskiem ciepła - najtańsze rozwiązanie z najlepszym efektem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie?


jak nie masz kominów a chcesz zazolowac dom badziewiem w postaci styropianu to tylko i wyłacznie rekuperator i wentylacja mechaniczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem.

aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie.

Prawdopodobną przyczyną są istniejące mostki termiczne pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą parteru oraz pomiędzy dachem i ścianą ostatniej kondygnacji.
Po ocieplenu budynek dla utrzymania tej samej temperatury potrzebuje mniej ciepła, ale miiejsca, gdzie występują mostki cieplne nadal potrzebują tego ciepła tyle samo. Spada temperatura tych miejsc, wykrapla się tam wilgoć, co stwarza warunki do rozwoju grzyba.
Konieczne byłoby zlikwidowanie tych mostków.
Sprawna wentylacja może ograniczyć ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.


Zimą w/w wełna w takim otworze, byłaby świetnym producentem wody! Ściana wokół i pod taką dziurą byłaby zupełnie mokra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo.


Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła.


Co do wełny to może i racja, że będzie wodę trzymać. A co myślicie o samych otworach? Ma to jakiś sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam jak jest wilgoć w ścianie ukazał sią mostek termiczne to co tu da wentylacja jak pomiędzy ścianami jest pustka to chce pan ściągnąć wode? niech pan napisze jakiej gr. są mury zew. i z czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.?


może lepiej byłoby odpuscić sobie ten syf w postaci styropianu i zamontowac wełne skalną....
a zamiast tej paroizolacji od strony wewnetrznej to zamontowac wentylacje mechaniczną ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wentylacja to nie rura!


A niby jak ma wyglądać wentylacja skoro nie ma przewodu kominowego! Trzeba go wykonać w postaci rury stalowej, ocieplonej. Bynajmniej moim zdaniem nie ma innej możliwości. A co do mechanicznej to w domu wielorodzinnym na parterze z tego co ja wiem to jest to prawie nie możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej.


To jak to Pan rozwiązuje?? bo strasznie ogólnikami Pan mówi czyli praktycznie nic pożytecznego już więcej się dowiem np. z Muratora. A co do wykonania wentylacji na 700-800zł to co Pan miał na myśli skoro nie "rura zewnętrzna" ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie spotkałem dobrych rozwiązań w Muratorze, więc się Pan nie dowie. Podałem cenę materiałów do rozwiązania problemu, a szczegóły są bardzo indywidualne, więc nie opisuję ich na ogólnym forum.
Co do muratora... żyje z reklam więc musi oszukiwać. Nie jest zainteresowany izolowaniem domów bo izolacja nie ma reklam (lub ma znikome) rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a do tego z ekonomicznych względów Murator dopuścić nie może. Wszystkie domu z katalogu Muratora "palą" minimum 150kWh/m2 rocznie.
Dodam, że domy energooszczędne kończą się na 30kWh/m2 rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam p. samuell prosze wywiercić w tych ścianach otwór fi 10 na głębokość 20 cm w środku zawilgocenia wystarczy jeden co to da ? ano tam może stać woda pomiędzy płytami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra dzięki musze jutro dokładnie dopytać co on wlicza tam w cene
    • 3 tys też za dużo. Niech nic nie kupuje tylko niech ci da spis potrzebnego materiału i sam sprawdzisz sobie co ile kosztuje, koszt rurki alupexa średnicy 16 kosztuje około 3 do 5 zł za mb. Rura pcv śred 50 dł 2 m to cena około 10 zł. Policzysz i zobaczysz.  
    • Dom, nie blok trzeba będzie kuć, właśnie co do grzejnika zapomniałem spytać - ale napisał mi smsa z korektą że przysiadł i policzył i jednak twierdzi że w 5 klockach powinien się zmieścić z materiałem i robotą, co do listy materiałów to się umówiłem że on kupi co trzeba i da mi paragony a ja mu wtedy oddam. Tak więc ponawiam pytanie - tym razem 5 tysięcy? (tylko niewiem czy doliczał grzejnik) A hydraulik to raczej na fuche
    • Gość Max
      Bzdury właśnie wkopałem kabel nie mam projektu a w warunkach jest tylko że muszę doprowadzić przewód do skrzynki którą stawia elektrownia o której znajduje się licznik i zabezpieczenie tak jak u mnie 40 amper. Warunki przyłącza złożyłem na wniosek Obliczając wstępnie potrzebowali nadużycie i podtrzymaniu ich podpisałem umowę i tam było określony czas gotowości do zdjęcia mam tymczasową skrzynkę przewód kabel przepraszam wkopany w ziemię doprowadzony do skrzynki i właśnie wczoraj mi go podpięli na razie nikomu nic nie słyszałem nic nie robiłem i jest wszystko okej zostało opłacić i podpisać użytkowanie licznika i podobno oświadczenie o prawidłowym wykonaniu instalacji ha ha chociaż jej nie ma.. Mój inspektor oraz kierownik twierdzą że po nowych przepisach nie potrzeba oświadczenie elektryka tylko właściciel może czyli inwestor podpisać oświadczenie o prawidłowym wykonaniu instalacji.
    • Łazienka jest w bloku z wielkiej płyty, czy w domku? Kucie w nośnych ścianach? Te 4,5 tys na materiał to razem z grzejnikiem? Generalnie trochę drogo...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...