Skocz do zawartości

Podłoga na gruncie-jaki beton i za ile?


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam pytanie w projekcie mam beton B20 na podłogę na gruncie. Czy nie jest on za mocny?
Mam tez pytanie ile średnio trzeba płacić za chudy beton na podłogę na gruncie B20. I może ktoś mi wyjaśni czemu mówi sie na niego chudy? icon_biggrin.gif szczególnie jeśli projekt każe stosować B20

Dziękuje za odpowiedzi
Napisano
Cytat

Witam. Mam pytanie w projekcie mam beton B20 na podłogę na gruncie. Czy nie jest on za mocny?
Mam tez pytanie ile średnio trzeba płacić za chudy beton na podłogę na gruncie B20. I może ktoś mi wyjaśni czemu mówi sie na niego chudy? icon_biggrin.gif szczególnie jeśli projekt każe stosować B20

Dziękuje za odpowiedzi


B20 to na strop się daje a na ślepa (tak bynajmniej u mnie na to mówią icon_biggrin.gif ) wystarczy B10. Chudy beton to daje się pod ławy fundamentowe. Coś mi się wydaje ,że źle odczytałeś projekt. A ile się płaci? o to już pytaj w pobliskiej betoniarni bo ceny są różne,różniste.
Napisano (edytowany)
Cytat

B20 to na strop się daje a na ślepa (tak bynajmniej u mnie na to mówią icon_biggrin.gif ) wystarczy B10. Chudy beton to daje się pod ławy fundamentowe. Coś mi się wydaje ,że źle odczytałeś projekt. A ile się płaci? o to już pytaj w pobliskiej betoniarni bo ceny są różne,różniste.



Tak mówili na niego wykonawcy-chudy beton. Ale rozumiem, ze jest to taki sam beton jak na ławy fundamentowe, tylko tam miałem b25?

A tak jest na projekcie. Grunt rodzimy, podsypka, beton b20 15 cm, papa asfaltowa zgrzewalna, folią budow, styropian 2x10cm, folia budowlana, wylewka betonową 10 cm, posadzka takie warstwy napisane w przekroju Edytowano przez Claudio (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Płyta podłogi na gruncie jest konstrukcja nośną Twojej podłogi i jako konstrukcja może być wykonana z betonu minimum C12/15 (B15). Czasami z jakiś względów , np. jakieś agresywne środowisko, podwyższona wilgotność zwiększa się konstrukcyjnie (bez uzasadnienia ze względów obciążeniowych) klasę betonu - projektant zaprojektował C16/20 (B20)więc może zachodziła jakaś konieczność.
Co do chudego betonu, to dzisiaj nikt nie wie co to jest i jaki jest tego skład, jest to pozostałość z czasów, kiedy majster budowlany coś umiał. Dzisiaj powinno się podawać klasę betonu wg znormalizowanej nomenklatury tj B ... lub bardziej poprawnie C ... / ... . Edytowano przez adam_50 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co do chudego betonu, to dzisiaj nikt nie wie co to jest i jaki jest tego skład, jest to pozostałość z czasów, kiedy majster budowlany coś umiał.





A chudziak według wszechwiedzącego internetu jest to

Cytat

Beton podkładowo-wyrównawczy - potocznie nazywany "Chudym betonem", to beton nienośny (np.klasy B-7,5), czyli posiada on małą wytrzymałość na ściskanie. Najczęściej służy jako warstwa podkładowa pod fundamenty. Układa się ją bezpośrednio na gruncie w wykopie; zwykle ma około 10-15 cm grubości.

Przykładowy skład 1m3:

150 kg cementu
650 kg piasku
1400 kg żwiru
190 litrów wody

Napisano
Witam.
Wg mnie płyta podłogi na gruncie NIE JEST konstrukcją nośną i jak najbardziej może być wykonana z betonu tzw. B10.
Widziałem to w licznych oglądanych projektach.
Nadto - poczytaj w publikacji "Dom Polski 2013" - tego samego wydawcy, który wydaje również miesięcznik Budujemy Dom - naprawdę laikowi, takiemu jak ja, polecam zakup.
Podkreślam, że nie mam tantiemy od reklamy sprzedaży tej pozycji - po prostu chciałem coś więcej wiedzieć na temat budowy i uniknąć ewentualnych problemów (a w istocie - dążyć do ich zminimalizowania, bo uniknąć raczej się nie da). No i stałem się po odnośnej lekturze bardziej merytoryczny w rozmowie z wykonawcą.
A ad rem - w/w publikacji podano nawet, że warstwa "chudziaka" pod podłogą może mieć nawet tylko 6 cm (ale to minimum).
Ale jeśli tak jest w projekcie - wg mnie trochę dziwnie, to może lepiej trzymać się go?
Pozdrawiam - Stef.
Napisano
Cytat

Wg mnie płyta podłogi na gruncie NIE JEST konstrukcją nośną ...


Jak zaczną się awarie ogrzewania podłogowego, pękać droga terakota itp, to zmienisz zdanie.
Napisano
Cytat

Jak zaczną się awarie ogrzewania podłogowego, pękać droga terakota itp, to zmienisz zdanie.


Zacznie pękać jak nie będzie miała dobrego podparcia.Za pękanie odpowiedzialna jest podsypka i jej dobre zagęszczenie.
Napisano
Zaczynam się zastanawiać po co to cała dyskusja?
W projekcie jest napisane B20 i wszyscy starają się udowodnić, że to jest błąd. Chyba tylko dla zasady, że Internet jest mądrzejszy od projektanta. Różnica w cenie to 10% (B10 a B20) czy warto ?

@mhtyl idąc Twoim tokiem argumentacji - w ławach tym bardziej nie potrzeba betonu.
Napisano
Cytat

Zaczynam się zastanawiać po co to cała dyskusja?
W projekcie jest napisane B20 i wszyscy starają się udowodnić, że to jest błąd. Chyba tylko dla zasady, że Internet jest mądrzejszy od projektanta. Różnica w cenie to 10% (B10 a B20) czy warto ?

@mhtyl idąc Twoim tokiem argumentacji - w ławach tym bardziej nie potrzeba betonu.


A patrząc na Twoje spostrzeżenia budowlane to widzę ,że nawet teoretycznie nie jesteś przygotowany do dyskusji.
Jeżeli chodzi o ławy to pod ławy co dajesz? albo nic bo grunt jest rodzimy i nie trzeba go zagęszczać albo chudy beton a na dodatek to lawy fundamentowe to nie jest sam beton.

I pozwolisz,że Cie trochę oświecę (dane są z 2009) wtedy zalewałem fundamenty więc znalazłem cennik i tak za B10-184 zł, za B15-206 zł, za B20- 231 zł, za B25- 291 zł są to ceny brutto .
Napisano
Cytat

I pozwolisz,że Cie trochę oświecę ...


Dzięki.

Wpisz do googla "beton towarowy cennik" dodaj np. Warszawa lub Białystok, Jak spróbujesz zaprojektować skład i zrobić samemu na budowie to wyjdzie jeszcze mniejsza różnica.

I to by było na tyle bicia piany.
Napisano
Cytat

Dzięki.

Wpisz do googla "beton towarowy cennik" dodaj np. Warszawa lub Białystok, Jak spróbujesz zaprojektować skład i zrobić samemu na budowie to wyjdzie jeszcze mniejsza różnica.

I to by było na tyle bicia piany.


icon_biggrin.gif Jak sam chcesz robić beton klasy B20 czy B25 to życzę szczęśliwej drogi i owocnego mieszania.
Ja podałem cennik rzeczywisty a nie taki który ktoś klepnie do netu a ludziska się podniecają bo tanio, a jak dojdzie do finalizacji zamówienia to rzeczywistość wychodzi .
Niektóre betoniarnie sprzedawają beton wraz z usługą czyli z 8% Vatem.
A pianę to wydaje mi się,że ktoś inny tu bije.
Napisano
Cytat

Ja podałem cennik rzeczywisty a nie taki który ktoś klepnie do netu a ludziska się podniecają bo tanio, a jak dojdzie do finalizacji zamówienia torzeczywistość wychodzi .


Masz rację - Faceci W Czerni.
A z tą pianą to też masz całkowitą rację.
Napisano
Cytat

Masz rację - Faceci W Czerni.
A z tą pianą to też masz całkowitą rację.


Nie Faceci w Czerni tylko taka prawda. Nie raz spotkałem się z ceną niższą wystawiona w necie aniżeli tą jaka miała być do zapłaty.Ale gdybyś miał jakąś praktykę za sobą to byś tak nie pisał.
Napisano
Cytat

Nie raz spotkałem się z ceną niższą wystawiona w necie aniżeli tą jaka miała być do zapłaty.


Ja pisałem o proporcji cen.

Cytat

Ale gdybyś miał jakąś praktykę za sobą to byś tak nie pisał.


I tutaj też masz całkowitą rację, bo ja praktycznie stosuje jedną cenę dla każdego "normalnego" betonu.
Napisano
Cytat

Ja pisałem o proporcji cen.


I tutaj też masz całkowitą rację, bo ja praktycznie stosuje jedną cenę dla każdego "normalnego" betonu.


Daj już spokój z tym nadaremnym pisaniem.
O jakiej proporcji cen?O tym że B20 jest droższy od B10 o 10 % zalamka.jpg
A jaką to normalną cenę stosujesz do normalnego betonu jak doradzasz mieszania w betoniarce bo taniej wyjdzie.
Zlituj się i nie wypisuj takich bzdur.
Napisano
A ja słyszałem, że chudy beton właśnie lepiej stabilizuje grunt, niz beton mocniejszy. Podobno lepiej łączy się czy wiąże z owym podłożem. Zatem może nie chodzi tu o różnicę ceny, lecz funkcję stabilizacyjną.
Pozdrawiam. Stef.
Napisano (edytowany)
Cytat

A ja słyszałem, że chudy beton właśnie lepiej stabilizuje grunt, niz beton mocniejszy. Podobno lepiej łączy się czy wiąże z owym podłożem. Zatem może nie chodzi tu o różnicę ceny, lecz funkcję stabilizacyjną.
Pozdrawiam. Stef.


Tematem głównym dyskusji jest właśnie beton chudy i klasa betonu,cena to uważam ,że to temat uboczny ponieważ ceny w każdym rejonie i od ilości zamówienia są różne,więc cena powinna być brana pod uwagę jako indywidualna. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A ja słyszałem, że chudy beton właśnie lepiej stabilizuje grunt, niz beton mocniejszy. Podobno lepiej łączy się czy wiąże z owym podłożem. Zatem może nie chodzi tu o różnicę ceny, lecz funkcję stabilizacyjną.
Pozdrawiam. Stef.


A ja słyszałem, że chudy jest chudszy niż tłusty, ale tłustszy niż anorektyczny.
Dla profesjonalizmu mhtyl'a - zlituję się, to już jest koniec. Edytowano przez adam_50 (zobacz historię edycji)
Napisano
Wracając do tematu działu i informacji cenowych dla okolic Słubic: w Cemex'ie m3 betonu B10 kosztuje 240 złotych brutto.
Zwykle daję tą klasę jako chudziak pod ławy . Różnica cenowa pomiędzy każdą kolejną klasą (grunton/10/15/20/25) to 10 zł.
W projekcie, który aktualnie realizuję, podłoga na gruncie to C 12/15 (+- B15), tak jak w kilkudziesięciu innych, realizowanych wcześniej. Ważniejsze wydaje mi się czym zasypujemy przestrzeń pomiędzy ławami i jak zagęszczamy, niż jedna klasa wytrzymałości betonu ... co nie znaczy, że dla oszczędności warto ją obniżyć! B20 (edit: bez dodatkowego uzasadnienia warunkami posadowienia) na podłogę na gruncie to jednak zbytnia rozrzutność. Te 10 złotych wolałbym utopić w siatce stalowej do wzmocnienia odporności na niekontrolowane pęknięcia :-)
Napisano
Cytat

A ja słyszałem, że chudy jest chudszy niż tłusty, ale tłustszy niż anorektyczny.
Dla profesjonalizmu mhtyl'a - zlituję się, to już jest koniec.


A gdzie to słyszałeś? Pod budka z piwem?
Jeżeli tam to naprawdę miejsce godne zdobywania wiedzy.
Napisano
Cytat

A ja słyszałem, że chudy jest chudszy niż tłusty, ale tłustszy niż anorektyczny.
Dla profesjonalizmu mhtyl'a - zlituję się, to już jest koniec.



Słyszałem z ust wykonawcy, który trochę już domów wybudował oraz kierownika budowy Nie mnie rozstrzygać, być może i b15-20 jest lepszy, ale w/wymienieni po prostu mi odradzili taki zakup, nie mając w tym interesu. Doradzili natomiast połozenie siatki zbrojeniowej, gdyż zalewana powierzchnia była raczej duża.
Napisano
Cytat

Słyszałem z ust wykonawcy, który trochę już domów wybudował oraz kierownika budowy Nie mnie rozstrzygać, być może i b15-20 jest lepszy, ale w/wymienieni po prostu mi odradzili taki zakup, nie mając w tym interesu. Doradzili natomiast połozenie siatki zbrojeniowej, gdyż zalewana powierzchnia była raczej duża.


Położenie siatki ma sens w przeciwieństwie do dawania betonu B20. Ja dałem B10 na ślepą a największe pomieszczenie miało około 10mX5m a grubość to 10-15 cm i posadzka przestała całą zimę zanim stanęły ściany i ścianki działowe i nic nie popękało, jak już były postawione ścianki działowe to stało tak ponad rok zanim wylewałem posadzki i też żadnych pęknięć nie zauważyłem.
Napisano
Wow! - tak z "amerykańska" :-)
Mam dokładnie taki sam zamysł i plan. Ale to dokładnie. Panowie z ekipy też tak radzą twierdząc, że lepiej dłużej, ale pewniej.
Może ten mocniejszy beton jest wskazany wówczas, gdy buduje sie całość w 3-4 miesiące?
W każdym razie wczoraj widziałem projekt super wg mnie domu - taka wersja bez liczenia się z kosztami przez inwestora.
Podłoga na gruncie - beton b 7,5, 10 cm, nawet bez siatki.
Nie wierzę, że chodziło tu o oszczędność.
Pozdro - S.
Napisano
Zapomniałem dodać,że siatki nie dawałem. Uważam,że jeżeli chodzi o ślepa to bardzo ważne jest zagęszczenie piachu niż klasa betonu.
Napisano
Cytat

Słyszałem z ust wykonawcy, który trochę już domów wybudował oraz kierownika budowy Nie mnie rozstrzygać, być może i b15-20 jest lepszy, ale w/wymienieni po prostu mi odradzili taki zakup, nie mając w tym interesu. Doradzili natomiast połozenie siatki zbrojeniowej, gdyż zalewana powierzchnia była raczej duża.


Doradzali chudy beton zbrojony siatką zbrojeniową ?!.
Ja Ci doradzę - zmień kierownika i wykonawcę oraz przestań czytać Internet, a w szczególności fora budowlane.
Mówię bardzo poważnie.
Napisano
Cytat

Położenie siatki ma sens w przeciwieństwie do dawania betonu B20.



święte słowa
kratownicę mam wszędzie na wylewkach - niedrogo zakupione u producenta miejscowego.
Zalewałem betonem kręconym w betoniarce na placu
Puk,Puk (odpukać) - nie mam najmniejszego problemu z wylewkami.
Bez miksokretów i całej tej reszty kosztownych wymyślanych technologii.
Podstawa.
Dobrze zagęściłem maszyną.
I zostawiłem grunt zagęszczony na zimę w fundamencie i przywalany śniegiem zimowym - nim zacząłem stawiać mury i cała resztę.
Do tego zbrojenie z kratownic - i wylewka w całym domu sprawuje sie bez zarzutu
Polecam
Napisano
Cytat

B-7,5 to chudziak o wartości zagęszczonego gruntu - musiałeś się pomylić!!!



Faktycznie - pomyliłem się - gratuluję słusznej uwagi- gdyż było sporo strzałek i odnośników na rysunku, ale:
7,5 - jest na bank pod ławą fundamentową,
10 - pod styropianem i szlichtą z b15 zbrojonego siatką
- sprawdzałem na rysunku.
Pozdro.S.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Doradzali chudy beton zbrojony siatką zbrojeniową ?!.
Ja Ci doradzę - zmień kierownika i wykonawcę oraz przestań czytać Internet, a w szczególności fora budowlane.
Mówię bardzo poważnie.



Odgrzeję nieco temat.
Chudziak (b-10) 10 cm zbrojony siatką sprawdził się znakomicie, na wykonanej podłodze na gruncie złożono mi nie wiem ile palet z pustakami i cegłami - by ekipa miała pod ręką rzecz jasna...nie przeliczałem tego na tony, ale wagowo ze 100 "tęczowych Ryśków" to było tam jak nic...no i nic, absolutnie nic się nie stało i nie dzieje się nic złego.
Zaznaczam wszakże, że wykonawca deklarował (widziałem tylko część prac) zagęszczanie co 30 cm zasypki no i chyba faktycznie tak zrobił. A do zagęszczania lepszy jest wg niego nieco "gorszy" piasek, taki typowo zsypkowy, gdyż takiego "idelanego" po prostu nie da się dobrze zagęścić.
Zatem - kierownika i ekipy na pewno zmieniał nie będę, i też mówię - a konkretnie piszę - bardzo poważnie...
Polecam w/w sprawdzoną już teraz i przeze mnie "receptę", bez zbędnej "filozofii".
Pozdro. Stef.
Napisano
Cytat

Chudziak (b-10) 10 cm zbrojony siatką sprawdził się znakomicie, na wykonanej podłodze na gruncie złożono mi nie wiem ile palet z pustakami i cegłami - by ekipa miała pod ręką rzecz jasna...nie przeliczałem tego na tony, ale wagowo ze 100 "tęczowych Ryśków" to było tam jak nic...no i nic, absolutnie nic się nie stało i nie dzieje się nic złego.
Zaznaczam wszakże, że wykonawca deklarował (widziałem tylko część prac) zagęszczanie co 30 cm zasypki no i chyba faktycznie tak zrobił. A do zagęszczania lepszy jest wg niego nieco "gorszy" piasek, taki typowo zsypkowy, gdyż takiego "idelanego" po prostu nie da się dobrze zagęścić.


Najlepsza na podsypkę jest pospółka, czyli piasek ze żwirem i faktycznie można go zagęszczać co 30cm, ale 200kg zagęszczarką! Czysty piasek zagęszczam wilgotny, byle nie przesadzić z wodą, bo grunt pod nim może się uplastycznić.

Cytat

Zatem - kierownika i ekipy na pewno zmieniał nie będę, i też mówię - a konkretnie piszę - bardzo poważnie...
Polecam w/w sprawdzoną już teraz i przeze mnie "receptę", bez zbędnej "filozofii".
Pozdro. Stef.


Całkiem nie filozoficznie wypada życzyć powodzenia w kolejnych etapach wznoszenia własnego lokum!
Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Najlepsza na podsypkę jest pospółka, czyli piasek ze żwirem i faktycznie można go zagęszczać co 30cm, ale 200kg zagęszczarką! Czysty piasek zagęszczam wilgotny, byle nie przesadzić z wodą, bo grunt pod nim może się uplastycznić.


200-tu kilową zagęszczarka to ściany fundamentowe wypchniesz na zewnątrz jak przedobrzysz a po drugie po co 200? chyba to jakaś hala a nie domek jednorodzinny.
Napisano
Cytat

200-tu kilową zagęszczarka to ściany fundamentowe wypchniesz na zewnątrz jak przedobrzysz a po drugie po co 200? chyba to jakaś hala a nie domek jednorodzinny.


Jak chcesz od razu 30cm zagęścić na raz, to niestety prawa fizyki są bezlitosne icon_razz.gif
Gdybyś zagęszczał trzy razy po 10 cm, to co innego icon_smile.gif
Napisano
ło jeżu, naprawdę można wielce filozofować w kwestii chudziaka i jego zbrojenia

chudy beton jest betonem podkładowym, ma za zadanie przygotowanie podłoża naturalnego pod dalsze warstwy (konstrukcyjne lub nie)

w takich "elementach" nie przewiduje się rozciągania, podłoże ma być właściwie przygotowane - zagęszczone, czym by się go nie obciążało, nic mu się nie stanie, bo jedyne co go dotyka to ściskanie, nie spotkałem się z uplastycznieniem chudziaka ze względu na obciążenie go posadzką icon_smile.gif

jako, że jest określany mianem chudy, to oznacza, że nie ma dużej zawartości cementu, stosuje się zazwyczaj B10 (bo podobnież od B10 w górę przejdzie przez pompę, poniżej nie); B 7,5 moża również zastosować, nie ma przeciwskazań, tyle, że albo z gruchy, albo kręcenie na budowie, nie wymaga sprcjalnego kruszywa, po prostu ma być stabilnym podkładem, niczym więcej

skoro beton jest chudy, to jesgo współpraca ze stalą jest iluzoryczna, niemniej pewnie jakaś jest - tylko po co go zbroić?
jeżeli podłoże nie zostanie porządnie zagęszczone to i zbrojenie chudego niewiele wniesie, zbrojenie tylko spowoduję, że popęka, zapadnie, ale nie rozp.. się na pojedyńcze bryły, co później przy próbie naprawy wadliwego podłoża, tylko przeszkadza

jeżeli nie ma jakiś specjalnych wskazań (np agresywność środowiska), dawanie betonu powyżej B10, jest zupełnie nieuzasadnione, nie ma rozsądnego wytłumaczenia, tym bardziej dla zazbrojenia jego
no NIE MA!

co do dyskusji o zagęszczeniu to można tylko dodać, że skoro zagęszczają po 30 centów i nie 200kg zagęszczarką i jest ok, to oznacza tylko jedno - g.. to nie nacisk (posadzki na podłoże) skoro nic się potem nie dzieje icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

skoro beton jest chudy, to jesgo współpraca ze stalą jest iluzoryczna, niemniej pewnie jakaś jest - tylko po co go zbroić?


Zwykle zbroję jeśli podkład jest wylewany etapami - ma to zmniejszyć pracę pomiędzy poszczególnymi płytami.
Napisano
nie bardzo rozumiem, o jakiej pracy pomiędzy poszczególnymi płytami mówisz
ale jeżeli "boisz" się połączenia dwóch części wylewanych w róznym czasie, to wystarczy siatka rabitza, choć nie wiem po co icon_lol.gif

siatka oczywiście w miejscu łączenia
Napisano
Co do zasady zgodziłbym się, że chudziaka nie trzeba zbroić, nic o tym nie piszą w projektach.
Ale np. w miejscach. gdzie od chudziaka idą pustaki wentylacyjne tak z 10 metrów, albo ściany działowe - to nie zaryzykowałbym bez siatki.
Pozd. Stef
Napisano
Cytat

Ale np. w miejscach. gdzie od chudziaka idą pustaki wentylacyjne tak z 10 metrów, albo ściany działowe - to nie zaryzykowałbym bez siatki.


Jak będą budować elektrownie jądrową to też nie będą zbroić "chudziaka".
Ponieważ piszemy poważnie ?, nie rób ludziom wody z mózgu.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jak będą budować elektrownie jądrową to też nie będą zbroić "chudziaka".
Ponieważ piszemy poważnie ?, nie rób ludziom wody z mózgu.


Otóż to,chudziaka z reguły się nie zbroi,chyba że są jakieś konkretne przeciwwskazania.
Ja nie zbroiłem i jakoś mi nic nie pęka,a żeby nie pękało to podstawa dobrze zagęszczony piach pod chudziakiem i dałem beton B10.
Napisano
Cytat

Otóż to,chudziaka z reguły się nie zbroi,chyba że są jakieś konkretne przeciwwskazania.
Ja nie zbroiłem i jakoś mi nic nie pęka,a żeby nie pękało to podstawa dobrze zagęszczony piach pod chudziakiem i dałem beton B10.


Jakoś tak gładko przeszliśmy od betonowej wylewki na gruncie, do "chudziaka", który zwykle daje się pod ławy jako stabilizację gruntu!!!

Radziłbym nie robić wody z mózgu czytającym i wyraźnie oddzielić obie kwestie icon_smile.gif

Czy wylewkę na wilgotnym gruncie, na której będziesz stawiał ścianki działowe też wylewałbyś z betonu B-10 bez zbrojenia? Bo mnie się widzi, że w takim przypadku lejemy nie chudziak, a właśnie co najmniej B15, zbrojąc podwójną kratownicą, czyli robiąc w tym miejscu płytę pomiędzy ławami.

B10 można dać pod podłogę, na której będzie ocieplenie i wylewka (z ewentualnym ogrzewaniem) i wtedy zbroimy siatką warstwę wylewki znajdującą się na ociepleniu.

Dukaty, przeciw orzechom, że elektrownię jądrową będą robić na fundamencie z płyty zbrojonej, a nie na chudziaku ;)
(to przykład zgrabnej manipulacji idącej w odwrotnym kierunku).
Napisano
znowu jakieś konfabulacje, teraz to podójna siatka i B15 to minimum zalamka.jpg
czym by trzeba było obciążyć ten chudziak (B-10 to przecież 10MPa), żeby mu krzywdę zrobić?, prędzej to podłoże nie da rady niż sam beton

zbrojenie wylewki siatką też niezły kwiatek - od strony wytrzymałościowej w normalnych warunkach nie trzeba tego robić, siatka (lub zbrojenie rozproszone) ma tu inne zadanie
ściany działowe nie wymagają dodatkowego zazbrojenia chudziaka, nie ma takiej potrzeby, ba, w cale nie małej ilości przypadków ława fundamentowa mogłaby mieć grubość ściany, którą się na niej stawia lub wręcz ława nie byłaby potrzebna (zresztą kiedyś tak się murowało, często nie robiono ławy jako takiej) - i dotyczy to ścian konstrukcyjnych, to co można powiedzieć o działowych?

Kolego, zajmij się strzechami, bo tu się realizujesz, resztę pozostaw tym co się znają właśnie na tej części budowlanki
a przy okazji wyjasnij czym się rózni wylewka na gruncie od chudziaka (podkładu betonowego), bo jakoś nie kumam :scratching:
Napisano
Cytat

znowu jakieś konfabulacje, teraz to podójna siatka i B15 to minimum zalamka.jpg


piszesz o częściowej płycie fundamentowej - ciekawe rzwiązanie - beton B10 bez zbrojenia, naprawdę oryginalne!

Cytat

czym by trzeba było obciążyć ten chudziak (B-10 to przecież 10MPa), żeby mu krzywdę zrobić?, prędzej to podłoże nie da rady niż sam beton


Po to przecież robi się fundament(?) a rozwiązanie o którym pisałem to nie "chudziak na gruncie", ale płyta fundamentowa - wykonywana wyłącznie w polach w których jest to konieczne.
Z Twoich dywagacji można by wyciągnąć wniosek, że płyty fundamentowe to ekstrawagancja pseudobudowlańców,
zaś większość konstruktorów/architektów projektując stopy pod komin czy płyty zbrojone w polach które będą dodatkowo obciążone nie ma pojęcia o tym co robi... Znaczy negujesz w ogóle potrzebę fundamentów??? To może chudziak na nie też wystarczy, po co wyrzucać kasę w błoto na B20 i jeszcze to-to zbroić - to chyba nowa dziedzina wiedzy budowlanej: nowoczesne, oszczędnościowe konstrukcje III RP a'la Barbossa icon_razz.gif

Cytat

zbrojenie wylewki siatką też niezły kwiatek - od strony wytrzymałościowej w normalnych warunkach nie trzeba tego robić, siatka (lub zbrojenie rozproszone) ma tu inne zadanie.


Barbossa zdecyduj się: piszesz że nie trzeba tego robić,a zaraz później dodajesz że siatka ma tu inne zadanie!!!
Więc ma jakieś zadanie??? A jak już ma "jakieś zadanie" to należy ją robić!!! Koniec! Ja nie pisałem, jakie zadanie ma zbrojenie wylewki na ociepleniu, pisałem, że należy je wykonać. A Ty masz wąsy może (niech będą zgolone nawet) bo jakoś zalatuje mi tu tekstami typu "nie kcem, ale muszem", a to nie przesłuchanie, nie musisz się plątać w zeznaniach, wystarczy potwierdzić co napisałem, czy to poniżej Twojej Godności?

Cytat

ściany działowe nie wymagają dodatkowego zazbrojenia chudziaka,


To Ty piszesz o chudziaku i zgoda, że chudziaka nie ma potrzeby dodatkowo zbroić - trzeba zrobić wszystko aby zapewnić równomierne osiadanie budynku i stabilność jego elementów

Cytat

nie ma takiej potrzeby, ba, w cale nie małej ilości przypadków ława fundamentowa mogłaby mieć grubość ściany, którą się na niej stawia lub wręcz ława nie byłaby potrzebna (zresztą kiedyś tak się murowało, często nie robiono ławy jako takiej) - i dotyczy to ścian konstrukcyjnych, to co można powiedzieć o działowych?


Fajnie napisane - wchodząc w manierę mogę z równym skutkiem napisać, że wcale nie mała ilość tych Twoich wspaniałych budowli stawianych na gruncie bez fundamentu, a z kamieniem pod każdym rogiem rozpada się właśnie z tego powodu - były budowane z pominięciem dorobku technicznego, ale z powodów ekonomicznych (brak kasy), a nie wspaniałości takiego rozwiązania. Nie wyobrażam sobie abym postawił 10m komin na chudziaku, co Ty sugerujesz!
Zapominam tylko, że Ty nie wiesz jak jest zbudowany komin dla strzechy, więc po kolei: wyobraź sobie komin systemowy z ceramiką wewnątrz, całość obudowana bloczkiem betonowym na 24cm (parter i piętro, a bloczkiem bo kumulacja ciepła dodatkowa), na poddaszu zakończona obudowa z bloczka, ale przejście przez pokrycie obudowane klinkierem na 24 cm, bo muszę jeszcze wydrę na 12cm w czymś zrobić i Ty mi to każesz stawiać na chudziaku, dodajmy niezbrojonym - pyszne icon_lol.gif

Cytat

Kolego, zajmij się strzechami, bo tu się realizujesz,


Rozumiem, że w kwestii strzech nie będziesz próbował mnie pouczać - dobre chociaż i to, naprawdę masz ego większe od kapelusza icon_smile.gif

Cytat

resztę pozostaw tym co się znają właśnie na tej części budowlanki a przy okazji wyjasnij czym się rózni wylewka na gruncie od chudziaka (podkładu betonowego), bo jakoś nie kumam :scratching:


Cóż "ci co się na tej części budowlanki znają" jakoś nie przekonują swoimi argumentami, przecząc (zgadzam się że może instrumentalnie) sztuce budowlanej - jak poczytasz, ze zrozumieniem, co napisałem wyżej będziesz znał odpowiedź.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...