Skocz do zawartości

Styropian / styrodur XPS


ZiPi

Recommended Posts

Napisano
Witam !
Przymierzam się do izolacji piwnicy i mam zamiar zrobić to samodzielnie w następujący sposób :
Na zagruntowane dysperbitem bloczki fundamentowe dam 2 warstwy Izobudu WL, na to styrodur XPS 5 cm a na zewnątrz folia kubełkowa.
I tu pytanie:
Skoro na zewnątrz idzie ochronna folia kubełkowa czy jest sens dawać wzmocnienie styroduru w postaci kleju i siatki, skoro i tak ( w porównaniu ze zwykłym styropianem ) jest juz wzmacniany w procesie produkcji ?
Napisano
Cytat

Witam !
Przymierzam się do izolacji piwnicy i mam zamiar zrobić to samodzielnie w następujący sposób :
Na zagruntowane dysperbitem bloczki fundamentowe dam 2 warstwy Izobudu WL, na to styrodur XPS 5 cm a na zewnątrz folia kubełkowa.
I tu pytanie:
Skoro na zewnątrz idzie ochronna folia kubełkowa czy jest sens dawać wzmocnienie styroduru w postaci kleju i siatki, skoro i tak ( w porównaniu ze zwykłym styropianem ) jest juz wzmacniany w procesie produkcji ?




Ja izolując piwnicę wzmacniałem siatką i klejem tylko to co powyżej powierzchni ziemi
Napisano (edytowany)
Rozmawiałem z kilkoma wykonawcami ( praktykami ) i nikt z nich na izolację piwnic i fundamentów nie stosuje utwardzonego styropianu ( styroduru ), tylko dają zwykły styropian.
Ponoć taniej wyjdzie i będzie równie dobrze, gdyby zrobić tak:
- przykleić ( nie kołkować ) zwykły styro na ścianę, jako kleju mozna uzyć np. Izohan WL
- zaciągnąć klejem i wzmocnić siatką
- na to dysperbit czy inna masa izolacyjną nie zawierającą rozpuszczalników, najlepiej kilka warstw.
- całość zabezpieczyć folią kubełkową.
Co Wy na to ?
Edytowano przez ZiPi (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam. Będę robił podobnie, ale jeszcze zastanawiam się nad styropianem styrodur czy wzmocniona 100, jest tańsza. I kleić będę na klej, dalej jak Ty i myślę, że będzie dobrze. Może i się klejem i siatką nie zaciąga, ale osoby ktróre to robią mówią , że tak będzie dobrze, a czy mają rację nie wiem.
Pozdrawiam
Napisano
Styrodur jest troszkę twardzszy niż styropian i kilka parametrów ma lepszych, do dzisiaj żałuję, że nie okleiłem nim fundametów. Jeśli chodzi o technologię to przykleić styropian/styrodur do ścian fundamentowych i położyć folię kubełkową.
Napisano

Z tego co zdązyłem się dowiedzieć, to styrodur jest o tyle lepszy od zwykłego styropianu, ze nie chłonie wody i jest twardszy, dlatego mozna go kłaść bezpośrednio w ziemi bez zadnych zabezpieczeń, to jest jego największą zaletą - niski nakład pracy . Parametry izolacyjne obu syropianów są takie same ( bardzo zblizone ). Więc jeśli na zwykły styropian połozymy klej + siatkę i to dodatkowo zabezpieczymy przeciw wilgoci i przykryjemy folią, to mamy praktycznie to samo, z tym, ze sie trochę więcej narobimy. Finansowo wyjdzie to i tak taniej od styroduru .
Napisano
Witam. Ale na piwnicę daje siewzmocniony styropian, wiadomo najlepszy byłby styrodur. Ja i tak najpierw bęę porównywał ceny i zobaczymy co wyjdzie taniej. Chciałbym dać 10 cm grubości.
Mrymacki dlaczego żałujesz, żę nie zastosowałeś styroduru.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Rozmawiałem z kilkoma wykonawcami ( praktykami ) i nikt z nich na izolację piwnic i fundamentów nie stosuje utwardzonego styropianu ( styroduru ), tylko dają zwykły styropian.
Ponoć taniej wyjdzie i będzie równie dobrze, gdyby zrobić tak:
- przykleić ( nie kołkować ) zwykły styro na ścianę, jako kleju mozna uzyć np. Izohan WL
- zaciągnąć klejem i wzmocnić siatką
- na to dysperbit czy inna masa izolacyjną nie zawierającą rozpuszczalników, najlepiej kilka warstw.
- całość zabezpieczyć folią kubełkową.
Co Wy na to ?




Dysperbit na styropian i jescze folia kubełkowa - czemu to ma służyć??. Równie dobrze można to wszystko jeszcze docisnąć ścianką - tylko po co??????

Tutaj o wadach w izolacjach fundamentów (pion/poziom etc.). Proszę zacząć lekturę od zdania "Fundamenty powinny być obsypane w sposób..."

Po tej lekturze zapraszam do kolejnej - już na przykładzie technologii CERESIT - podpis 4 pod rysunkiem na stronie 2 dokumentyu pdf wszystko wyjaśni.

Najważniejsze jednak jest udzielenie odpowiedzi na pytanie - jaka to izolacja? i potem działamy w tym kierunku. Schemacik na stronie 1 dokumentu pdf.
  • 8 lata temu...
Napisano (edytowany)

Styrodur nie chłonie wody ale pianka użyta do uszczelnienia połączenia z fundamentem już tak. I co w takim razie? Jest sens to zabezpieczać, może taśma paroszczelna? Ponadto zastanawiam się nad sensownością robienia tej fasetki skoro została ona teraz przykryta styrodurem. Fasetka miała 3x3 cm. A styrodur ma 10 cm grubości. Czy teraz robić też jakąś fasetkę w miejscu piankowania?

 

Albo w tym miejscu tylko zaciągnąć klej + siatka? Czy folia kubełkowa ma najść na pionową ścianę fundamentu czy tylko do górnej krawędzi?

03aa6934d6199584gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)

A jakie są przeciwskaznia do stosowania pianki? Czy chodzi o sposób przyklejenia czy zatkania szczelin żeby uchronić przed deszczem do momentu położenia folii kubełkowej?

Czy jest sens stosować przed nałożeniem folii kubełkowej klej i siatkę na warstwę ok 50 cm poniżej gruntu czy tylko na XPS znajdujący się powyżej gruntu?

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

W zasadzie jest to opcjonalne wykonanie,

"Szczeliny pomiędzy płytami styropianowymi większe niż 2 mm należy wypełnić pociętymi paskami styropianu, dopuszczalne jest również wypełnienie ich za pomocą nisko rozprężnej pianki."

 

Ten klej i siatka przed nałożeniem foli kubełkowej mija się z celem. Klej na siatce służy jako podłoże pod wyprawę tynkarską/farbę etc. Poniżej gruntu to zabieg zbędny. Chyba, ze jest to wyprawa, która ma za zadanie pełnić funkcję hydroizolacji w rozwiązaniu systemowym. Wszystko zależy od poziomu wód gruntowych i naporu wody w najgorszym możliwym przypadku.

Folia kubełkowa musi być na górze i na zakładach szczelnie przymocowana itd itp.

Napisano (edytowany)

No ok, tylko że ja wypełniłem szczeliny (w tym te poziome na górze ostatniej warstwy) gdyż wiedziałem że do momentu nałożenia folii kubełkowej minie 2-3 tygodnie więc zrobiłem to by woda deszczowa nie wpływała pomiędzy XPS a ścianę z bloczka betonowego (oczywiście wysmarowanego wcześniej masą KMB). Bo jak pisałem przykleiłem XPS na klej z pianki obwodowo + M w środku, więc ewentualna woda nie tak łatwo wydostanie się jeśli zajdzie za XPSa. Gdybym zrobił to tylko pionowymi pasami jak w instrukcji Tytan Eos XPS to pewnie bym sobie odpuścił bo woda i tak wypłynęła by do samego dołu bez problemu.

W pracy straszą mnie że styropian w gruncie powinno się nakładać klei + siatka w ochronie przed myszami i innymi szkodnikami. Ale czy XPSa cokolwiek jest w stanie przegryźć?

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Z tymi myszami w gruncie to lekka przesada, raczej chodziło o przerastające korzenie etc. Czy ktoś widział z Twoich znajomych mysz, która mu wygryzła styropian poniżej poziomu gruntu?

XPS i styropian to subtelna różnica w technologii produkcji, która skutkuje mniejszą nasiąkliwością wody. Poza tym mamy inne parametry, które determinują zastosowanie na elewacji, na posadzce na parkingu etc. Kiedy w końcu nakładasz folię kubełkową?

Napisano

Folię nakładam niebawem, ale będę się jakiś czas męczył z drenażem i boje się że do tego czasu mi jej nie zdmuchnie. Kupiłem gwoździe jakieś specjalne z osłonkami. A listwy nad folią to chyba wkrętami ocynkowanymi będę przykręcał.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • 1. Вход тут: https://darkstore.cc 2. Вход тут: https://kro34.shop Onion зеркало: https://captcha-kr33.cc Кракен маркетплейс является одним из самых популярных и надежных площадок в даркнете, предлагая пользователям широкий ассортимент товаров и услуг. Если вы ищете безопасный и анонимный способ совершать покупки, то Кракен маркетплейс — это отличный выбор. В этой статье мы подробно разберем, как работает площадка, как на нее попасть через официальные ссылки и зеркала, а также какие преимущества она предоставляет. Для начала работы с Кракен маркетплейс вам понадобится кракен ссылка или кракен зеркало. Поскольку основной домен может быть заблокирован, площадка регулярно обновляет свои зеркала. Официальные ссылки всегда можно найти на darkstore.cc, либо на kro34.shop (в случае блокировки - kro35, kro36 и т.д). Эти домены обеспечивают безопасный вход на Кракен маркет без риска попасть на фишинговый сайт. Кракен вход осуществляется через специальный переходник, который шифрует соединение и защищает ваши данные. Это особенно важно для тех, кто ценит анонимность. После перехода по кракен ссылка или кракен зеркало вам нужно будет ввести логин и пароль, либо зарегистрироваться, если вы новый пользователь. Кракен маркет предлагает огромный выбор товаров: от цифровых товаров и документов до электроники и веществ. Площадка работает по системе гарантийных сделок, что минимизирует риск мошенничества. Продавцы проходят верификацию, а отзывы покупателей помогают выбрать надежного поставщика. Одним из главных преимуществ Кракен маркетплейс является его стабильность. Даже при блокировках основного домена, kro34.shop и другие зеркала позволяют пользователям всегда оставаться на связи. Кроме того, площадка поддерживает различные способы оплаты, включая криптовалюты, что делает транзакции максимально анонимными. Если у вас возникли проблемы с доступом, попробуйте использовать кракен переходник darkstore.cc или поискать актуальные зеркала на тематических форумах. Важно помнить, что только официальные ссылки, такие как darkstore.cc и kro34.shop гарантируют безопасность. Кракен маркетплейс продолжает развиваться, предлагая пользователям новые функции и улучшенную защиту. Если вы ищете надежную площадку с большим ассортиментом и высоким уровнем безопасности, то Кракен маркет — это то, что вам нужно. Не забывайте проверять актуальные кракен зеркала и соблюдать правила анонимности для безопасных покупок. Таким образом, Кракен маркетплейс остается одним из лидеров в своем сегменте, предоставляя пользователям удобный и безопасный способ совершать сделки. Используйте только проверенные kro34.shop домены и следите за обновлениями, чтобы оставаться в курсе новых возможностей площадки. 1. Основной клир для поиска безопасных ссылок, вход: https://darkstore.cc 2. Клир домен Kraken: https://kro34.shop 3. Onion сайт: https://captcha-kr33.cc
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...