podr0znik Napisano 27 stycznia 2010 Udostępnij #1 Napisano 27 stycznia 2010 Witam wszystkich!Najpierw z góry przepraszam za błędach w moim tekstu. Nie jestem polakiem, mieszkam już 5,5 rok w tym pięknym kraju i skoro zamierzam budować dom, pewnie jeszcze zostanę dłużiej Działka jest, projekt z adaptacją jest i pozwolenie na budowę też jest.Jest też BD nr 1/2010 w którym czytałem artykuł pod tytułem "Budujemy Bez Błędów (BBB)".Tam opisana zaleta płyt fundamentowych (płyta jest zarazem podłogą parteru - strona 36) wywołał u mnie alarm. Sprawdziłem nasz projekt i (teraz staram tego opisać) zamiast obrazka w BD (płyta ponad wysokości gruntu, połączone z elementami pionowymi które wchodzą w gruncie - rys. 7 na stronie 37) nasz architekt wymyślił sobie coś innego: płyta która znajduje się całkowicie na ok. 1,5 m pod poziomem terenu (na wyskości gdzie pierwotnie znajdowały się ławy fundamentowe), na płycie ściany fundamentowe, a potem (wyżej) podłoga.Moje pytania: Czy architekt popełnił kardynalny błąd lub czy jest to po prostu płyta w "innym wariancie"?Czy, jeżeli trzymam się do (zatwierdzoną przez starostwa) projektu, będę musiał wylać 2 płyty z zbrojonego betonu (płyta fundamentowa + podłoga)?Czy, jeżeli tak, nie będzie to troszkę kosztowne?Załączyłem skan (.PDF) strony projektu które pokazuje przekrój z naniesioną płytą fundamentową.Dziękuję z góry za pomoc!Pozdrawiam img_Y24123522.pdf img_Y24123522.pdf Link do komentarza
animus Napisano 27 stycznia 2010 Udostępnij #2 Napisano 27 stycznia 2010 Cytat Witam wszystkich!Najpierw z góry przepraszam za błędach w moim tekstu. Nie jestem polakiem, mieszkam już 5,5 rok w tym pięknym kraju i skoro zamierzam budować dom, pewnie jeszcze zostanę dłużiej Działka jest, projekt z adaptacją jest i pozwolenie na budowę też jest.Jest też BD nr 1/2010 w którym czytałem artykuł pod tytułem "Budujemy Bez Błędów (BBB)".Tam opisana zaleta płyt fundamentowych (płyta jest zarazem podłogą parteru - strona 36) wywołał u mnie alarm. Sprawdziłem nasz projekt i (teraz staram tego opisać) zamiast obrazka w BD (płyta ponad wysokości gruntu, połączone z elementami pionowymi które wchodzą w gruncie - rys. 7 na stronie 37) nasz architekt wymyślił sobie coś innego: płyta która znajduje się całkowicie na ok. 1,5 m pod poziomem terenu (na wyskości gdzie pierwotnie znajdowały się ławy fundamentowe), na płycie ściany fundamentowe, a potem (wyżej) podłoga.Moje pytania: Czy architekt popełnił kardynalny błąd lub czy jest to po prostu płyta w "innym wariancie"?Czy, jeżeli trzymam się do (zatwierdzoną przez starostwa) projektu, będę musiał wylać 2 płyty z zbrojonego betonu (płyta fundamentowa + podłoga)?Czy, jeżeli tak, nie będzie to troszkę kosztowne?Załączyłem skan (.PDF) strony projektu które pokazuje przekrój z naniesioną płytą fundamentową.Dziękuję z góry za pomoc!Pozdrawiam Ten Architekt wcale nie jest wasz on jest dla was gorzej niż obcy Architekt to takie stworzenie ze nie patrzy na koszta związane z budową domu !Mówiąc potocznie podrożył panu inwestycję ,czyli budowę tego domu .Taniej będzie jeżeli zbuduje Pan go według projektu czyli przed adaptacją bez płyty proponowanej na tym poziomie posadowienia przez projektanta .A jeżeli ma być taniej niż w załączonym skanie to fundament musi być mniej więcej taki uproszczony rysuneczek .http://newdeal.webpark.pl/dsp_technologia_pliki/image036.jpgodpadają Panu ławy fundamentowe,oraz ściany fundamentowe ,a płyta jest od razu posadzką w mieszkaniu można w niej zatopić też ogrzewanie .Proszę podziekować projektantowi i poszukać innego "swojego " projektanta 1 Link do komentarza
podr0znik Napisano 28 stycznia 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 28 stycznia 2010 Cytat Proszę podziekować projektantowi i poszukać innego "swojego " projektanta A może - to zapomniałem dodać, było wczoraj już późno - ta konstrukcja jest jednak uzasadniona ze względu na słabą nośność gruntu?Cytuję z badanie geotechnicznego: Cytat 11. Występujące w podłożu analizowanej działki warunki gruntowo-wodne oraz zaleganie różnych rodzaje gruntów charakteryzujących się zróżnicowanymi parametrami geotechnicznymi, a także występowanie gruntów słabonośnych, są czynnikami, które powodują trudne warunki dla posadowienia bezpośredniego projektowanego budynku jednorodzinnego składającego się z parteru z poddaszem użytkowym oraz z piwnicy.12. Projektując posadowienie budynku należy brać pod uwagę m.in.:- płytko występujące zwierciadło wód gruntowych oraz zaleganie w podłożu gruntów o różnej przepuszczalności (zalecane jest podniesienie terenu o kilkadziesiąt centymetrów zagęszczaną podsypką z gruntów piasczystych),- w czasie planowania robót fundamentowych należy pamiętać o konieczności odwadniania wykopu fundamentowego,- wykonanie odpowiedniej izolacji przeciwwodnej budynku oraz wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku,- dobór odpowiedniego rodzaju fundamentu bezpośredniego (np. posadowienie na płycie fundamentowej) do występujących warunków geotechnicznych podłoża (należy mieć tu na uwadze różne rodzaje gruntów występujących w podłożu o odmiennych parametrach geotechnicznych oraz występowanie gruntów słabonośnych), w celu wyeliminowania nierównomiernych osiadań budynku,(...) Podkreślam, że z pomysłu dodaniem piwnicy już zrezygnowaliśmy po wykonaniu badania geotechnicznego. Badanie było wykonane w lutym i poziom wody gruntowe znajdował się na dosłownie 25 cm pod poziomem terenu W każdym bądź razie już dziękuję za odpowiedz, które na pewno jeszcze częściej będę potrzebował.Pozdrawiam Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 28 stycznia 2010 Udostępnij #4 Napisano 28 stycznia 2010 Nie można mylić dwóch różnych rodzajów płyt fundamentowych - :"grzewczej" i konstrukcyjnej. W pierwszym przypadku płyta stawiana jest praktycznie na powierzchni gruntu, a dzięki ociepleniu nie jest narażona na wysadzinowe oddziaływanie gruntu. Jednak koszt jej wykonania będzie mniej więcej dwukrotnie wyższy niż tradycyjnego fundamentu. Natomiast płyta fundamentowa konstrukcyjna posadowiona jest poniżej strefy przemarzania gruntu (0,8 - 1,2 m) i stosowana w przypadku gruntów o małej nośności. Zastępuje bowiem ławy fundamentowe rozkładając obciążenia na większą powierzchnię Przy takim rozwiązaniu przestrzeń miedzy ścianami fundamentowymi wypełnia się materiałem podsypkowym, a podłogę parteru układa na betonowym podkładzie z izolacją cieplną. Link do komentarza
animus Napisano 28 stycznia 2010 Udostępnij #5 Napisano 28 stycznia 2010 Cytat Nie można mylić dwóch różnych rodzajów płyt fundamentowych - :"grzewczej" i konstrukcyjnej. W pierwszym przypadku płyta stawiana jest praktycznie na powierzchni gruntu, a dzięki ociepleniu nie jest narażona na wysadzinowe oddziaływanie gruntu. Jednak koszt jej wykonania będzie mniej więcej dwukrotnie wyższy niż tradycyjnego fundamentu. Ja tylko zasugerowałem inwestorowi że płyta fundamentowa może być dodatkowo ogrzewaniem budynku ,inwestor może wylać płytę bez ogrzewania i koszty wykonania takiej płyty będą mniejsze niż tradycyjnego fundamentu. Nie zgodzę się że płyta fundamentowa grzewcza nie jest płytą konstrukcyjną ma ona te same parametry nośne dla projektowanego budynku i jeszcze dodatkowo jest jego ogrzewaniem . Płytowy Fundament Grzewczy np. Legalett projektowany jest indywidualnie w zależności od wymagań gruntowych i konstrukcyjnych budynku. W oparciu o dokumentację projektową powstaje doskonale dopasowana do budynku płyta fundamentowa wraz z podłogowym systemem grzewczym, idealnie zabezpieczona przed wilgocią, pleśnią i radem pochodzenia gruntowego. To ważny argument przemawiający za wybraniem właśnie tego fundamentu .Zaletą płyty fundamentowej jako konstrukcji nośnej jest przenoszenie obciążenia z budynku na grunt poprzez zwiększoną powierzchnię, co umożliwia budowę w przypadku gruntów o małej nośności lub podatnych na osiadanie. Jako, że płyta fundamentowa posadowiona jest płytko, bez wykonywania wykopów można ją stosować na terenach o wysokim poziomie wody gruntowej. Cytat Natomiast płyta fundamentowa konstrukcyjna posadowiona jest poniżej strefy przemarzania gruntu (0,8 - 1,2 m) i stosowana w przypadku gruntów o małej nośności. Zastępuje bowiem ławy fundamentowe rozkładając obciążenia na większą powierzchnię Przy takim rozwiązaniu przestrzeń miedzy ścianami fundamentowymi wypełnia się materiałem podsypkowym, a podłogę parteru układa na betonowym podkładzie z izolacją cieplną. Płyta fundamentowa konstrukcyjna posadowiona poniżej strefy przemarzania gruntu (0,8 - 1,2 m) koszt wykonania takiej płyty będzie dwukrotnie wyższy niż tradycyjnego fundamentu. Jeżeli jeszcze występuje wysoki poziom wód gruntowych to płyta będzie cały czas znajdowała się w wodzie .Strefa przemarzania gruntu o małej nośności w znacznym stopniu przekraczają normy (0,8 - 1,2 m) i wynoszą 1,0 do 1,4 m a w szczególnych wypadkach jeszcze więcej .W przypadku budowania domu na gruntach o małej nośności możliwe jest wykonanie fundamentu w formie płyty fundamentowej. W tym przypadku dom postawiony jest na leżącej praktycznie na powierzchni gruntu płycie żelbetowej. Zapewnia ona równomierne osiadanie całej budowli i rozkłada jej obciążenia na dużą powierzchnię gruntu. Gdy płyta jest posadowiona bezpośrednio na gruncie, rezygnuje się z wykonania wykopów, wystarczy usunięcie warstwy humusu. Aby zabezpieczyć budynek przed wysadzinami mrozowymi konieczne jest zastąpienie warstwy gruntu rodzimego, znajdującego się w miejscu posadowienia budynku, dokładnie zagęszczaną warstwą tłucznia lub żwiru. Pod płytą można ułożyć izolację cieplną co wyeliminuje wylanie posadzki . Płytę fundamentową można pogrubić w miejscach oparcia ścian budynku. Takie rozwiązanie daje możliwość stawiania nieco szerszych ścian nośnych. Link do komentarza
podr0znik Napisano 29 stycznia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 29 stycznia 2010 Narazie dziękuję pana Animusa i pana Cezary z redakcji za udzielone mi odpowiedzi.Rozumiem, że nasz architekt (konstruktor) nie popełnił błąd, ponieważ są 2 rodzaje płyt fundamentowych, obie z inną ceną. Konstruktor pewnie wybrał tą "pewniejszą" wersję ze względu na warunki wodno-gruntowe. Mi się wydaje, że to nic dziwnego skoro (z tego co wiem) on ponosi odpowiedzialność za to, jeżeli dom wybudowane według jego instrukcje się potem zawali. Rozumiem też, że drugi rodzaj (płytkie, "grzewczej") może być tańsze w wykonaniu, nie jestem natomiast do końca przekonane czy nasza działka na takiej konstrukcji pozwala. Ewentualnie mogę tego jeszcze sprawdzić, kontaktując się z firmą Legalett. Link do komentarza
animus Napisano 30 stycznia 2010 Udostępnij #7 Napisano 30 stycznia 2010 Cytat Narazie dziękuję pana Animusa i pana Cezary z redakcji za udzielone mi odpowiedzi.Rozumiem, że nasz architekt (konstruktor) nie popełnił błąd, ponieważ są 2 rodzaje płyt fundamentowych, obie z inną ceną. Konstruktor pewnie wybrał tą "pewniejszą" wersję ze względu na warunki wodno-gruntowe. Mi się wydaje, że to nic dziwnego skoro (z tego co wiem) on ponosi odpowiedzialność za to, jeżeli dom wybudowane według jego instrukcje się potem zawali. Rozumiem też, że drugi rodzaj (płytkie, "grzewczej") może być tańsze w wykonaniu, nie jestem natomiast do końca przekonane czy nasza działka na takiej konstrukcji pozwala. Ewentualnie mogę tego jeszcze sprawdzić, kontaktując się z firmą Legalett. Proszę przeczytać jeszcze to - http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/f...a,6323_2745.htm Link do komentarza
edwl Napisano 1 lutego 2010 Udostępnij #8 Napisano 1 lutego 2010 Cytat Proszę przeczytać jeszcze to - http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/f...a,6323_2745.htm Bardzo fajne przejrzyste rysunki. Link do komentarza
Konfi Napisano 3 lutego 2010 Udostępnij #9 Napisano 3 lutego 2010 Cytat Bardzo fajne przejrzyste rysunki. Owszem całkiem fajne Link do komentarza
coulignon Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #10 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat Nie można mylić dwóch różnych rodzajów płyt fundamentowych - :"grzewczej" i konstrukcyjnej. W pierwszym przypadku płyta stawiana jest praktycznie na powierzchni gruntu, a dzięki ociepleniu nie jest narażona na wysadzinowe oddziaływanie gruntu. Jednak koszt jej wykonania będzie mniej więcej dwukrotnie wyższy niż tradycyjnego fundamentu. Taaaaa... Paru "ekspertów "z uporem maniaka powtarza takie bzdury. Czy może Pan przedstawić jakieś wyliczenia? Ile Pan takich płyt wybudował? Link do komentarza
coulignon Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat Rozumiem, że nasz architekt (konstruktor) nie popełnił błąd, Myśle że wasz konstruktor kompletnie nie wiedział o jaką płytę wam chodzi!Ja 3 miesiące szukałem konstruktora który zaprejektuje mi płytę taką jak Legalett tylko bez funkcji grzewczej. Oczywiście rózni chcieli mi projektować płyty denne (1,5m pod poziomem gruntu) twierdząc że inaczej się nie da. Jeśli nie rozwiązałeś jeszcze problemu to służe namiarami do projektanta.Tak wygląda moja płyta: Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 3 kwietnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 3 kwietnia 2010 Cytat Taaaaa... Paru "ekspertów "z uporem maniaka powtarza takie bzdury. Czy może Pan przedstawić jakieś wyliczenia? Ile Pan takich płyt wybudował? Niestety,są domy np.parter,gdzie płyta fundamentowa może kosztować zdecydowanie więcej od tradycyjnego fundamentu.W moim przypadku powierzchnia domu to 14,2x14=200m.kw razy 280zł/m.kw płyty i wychodzi 55tys.złZ dużą dozą prawdopodobieństwa tradycyjny fundament ławowy wyjdzie zdecydowanie taniej !Jeśli zrobisz mi płytę za 30 no powiedzmy 35tys.zł to możesz nawet jutro przyjeżdżać Dodam,że płyta bez zatopionej podłogówki !!! Link do komentarza
coulignon Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat Niestety,są domy np.parter,gdzie płyta fundamentowa może kosztować zdecydowanie więcej od tradycyjnego fundamentu.W moim przypadku powierzchnia domu to 14,2x14=200m.kw razy 280zł/m.kw płyty i wychodzi 55tys.złZ dużą dozą prawdopodobieństwa tradycyjny fundament ławowy wyjdzie zdecydowanie taniej !Jeśli zrobisz mi płytę za 30 no powiedzmy 35tys.zł to możesz nawet jutro przyjeżdżać Dodam,że płyta bez zatopionej podłogówki !!! Oczywiście każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie a nie w czambuł pisać że płyta to dwa razy drożej. Natomiast jesli porównujesz koszty to weż pod uwagę że płyta stanowi posadzke poziomu parteru. Wiec do tradycyjnych fundamentów (ławy i sciany) musisz doliczyć: zasypanie ich piaskiem (pospólką), chudziak, styropian, wylewkę, izolacje pionową (zarówno styropian jak i mazidła izolacyjne). I od biedy to moża porównać kosztowo choć tradycyjny fundament jest zdecydowanie gorszy pod względem cieplnym (mostek do gruntu ze ściaan fundamentowych i ściany działowe na chudziaku.) Żeby zbliżyć sie do parametrów cieplnych płyty to należy doliczyć koszt bloczków cokołowych izolacyjnych. A to juz koszty niesamowite.Materiały na płytę kosztowały (w 2008 roku - beton kosztował wtedy 240 zł netto) ok 20 tys zł. Powierzchnia 100 m2,dom z poddaszem mieszkalnym. A przyjechać nie przyjadę bo na razie zbudowałem swój dom i więcej budować mi się nie chce. Link do komentarza
rysioz Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat Niestety,są domy np.parter,gdzie płyta fundamentowa może kosztować zdecydowanie więcej od tradycyjnego fundamentu.W moim przypadku powierzchnia domu to 14,2x14=200m.kw razy 280zł/m.kw płyty i wychodzi 55tys.złZ dużą dozą prawdopodobieństwa tradycyjny fundament ławowy wyjdzie zdecydowanie taniej !Jeśli zrobisz mi płytę za 30 no powiedzmy 35tys.zł to możesz nawet jutro przyjeżdżać Dodam,że płyta bez zatopionej podłogówki !!! same ławy a co dalej gdze ocieplenie wylewki bedzie drożej i to sporo Link do komentarza
rysioz Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat Myśle że wasz konstruktor kompletnie nie wiedział o jaką płytę wam chodzi!Ja 3 miesiące szukałem konstruktora który zaprejektuje mi płytę taką jak Legalett tylko bez funkcji grzewczej. Oczywiście rózni chcieli mi projektować płyty denne (1,5m pod poziomem gruntu) twierdząc że inaczej się nie da. Jeśli nie rozwiązałeś jeszcze problemu to służe namiarami do projektanta.Tak wygląda moja płyta: będe robił taki sam tylko kierownik i projektant w jednej osobie niechce się zgodzić brak projektu mowi myszy zjedzą styropian Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat same ławy a co dalej gdze ocieplenie wylewki bedzie drożej i to sporo ha,ha Jeśli uważasz,że same ławy na dom o wymiarach 14x14 będą kosztować więcej niż 56tys.zł i to sporo więcej to albo nie masz pojęcia o czym mówisz albo nie doczytałeś do końca albo nie wiesz o czym mówisz albo jesteś drogim wykonawcą albo nie umiesz liczyć Matematyka się kłania,pierwsza,druga klasa podstawówki ?Pomogę Ci:ściany nośne-14,2x4+14x2=84,8mgłębokość i szerokość ław:0,5mx0,5m=0,25m.kwilość betonu B20-84,8m x 0,25m.kw=21,2 m.sześćx250zł=5,3tys.zł !!!Zbrojenie+folia=1tys.zł5,3tys.zł+2tys.zł robocizny+zbrojenie z folią=8,3tys.zł za ławy fundamentowe Link do komentarza
coulignon Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat ściany nośne-14,2x4+14x2=84,8mgłębokość i szerokość ław:0,5x0,5m=0,25m.kwilość betonu B20-84,8m x 0,25m.kw=21,2 m.sześćx250zł=5,3tys.zł !!!Zbrojenie+folia=1tys.zł5,3tys.zł+2tys.zł robocizny+zbrojenie z folią=8,3tys.zł za ławy fundamentowe + chudziak jakieś 5 m3 + deski na szalowanie ław tak ze 4 m3. Chyba że lejesz do dziury w ziemi. Ale wtedy nie licz że B 20 pójdzie Ci 21 m3 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 4 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 4 kwietnia 2010 Cytat + chudziak jakieś 5 m3 + deski na szalowanie ław tak ze 4 m3. Chyba że lejesz do dziury w ziemi. Ale wtedy nie licz że B 20 pójdzie Ci 21 m3 No dobra niech Ci będzie Doliczamy 3tys.zł za B10+deski=11tys.zł to dalej brakuje nam do 56tys.zł za ławy:)rysioz musi się dokształcić w matematyce Przeliczałem mój fundament nawet z isomurem i niestety dalej taniej wyniesie niż płyta(za isomur ok.5tys.zł)Niestety ponieważ uważam,że płyta fundamentowa jest najlepszą sprawą na wyeliminowanie mostków.Różnica w cenie dyskwalifikuje płytę,biorąc pod uwagę koszt amortyzacji,mostków,kredytów,za i przeciw itp Niestety po raz drugi ponieważ wybrałem parterówkę,gdzie pow.zabudowy jest zdecydowanie większa niż w domu z poddaszem użytkowym a co za tym idzie płyta jest zdecydowanie droższa niż tradycyjny fundament !Gdybym robił poddasze użytkowe lub cena płyty byłaby ok.200zł/m.kw to zdecydowanie robię płytę fundamentową Cytat Materiały na płytę kosztowały (w 2008 roku - beton kosztował wtedy 240 zł netto) ok 20 tys zł. Powierzchnia 100 m2,dom z poddaszem mieszkalnym. A przyjechać nie przyjadę bo na razie zbudowałem swój dom i więcej budować mi się nie chce. Koszty znam(dzisiaj B20 może być zdecydowanie tańszy),bo od deski przeczytałem temat płyty na forum muratora i byłem zdecydowany na płytę ale zamiast poddasza z płytą 11x12=36,69tys.zł wybraliśmy parterówkę 14x14 gdzie płyta wyszłaby 56 tys.zł a to już duża różnica. Link do komentarza
coulignon Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat Koszty znam(dzisiaj B20 może być zdecydowanie tańszy),bo od deski przeczytałem temat płyty na forum muratora i byłem zdecydowany na płytę ale zamiast poddasza z płytą 11x12=36,69tys.zł wybraliśmy parterówkę 14x14 gdzie płyta wyszłaby 56 tys.zł a to już duża różnica. A skąd masz taką cenę płyty?Bo licząc płytę o grubości 20 cm (40 m3 betonu) + 400 m2 sitaki fi6 #15 (1200 kg) + dozbrojenia pod ściany nośne (jakieś 600 kg)+ 40 m3 styro (zakładam grubość 20 cm) to wychodzi za materiał jakieś 22 tys złotych. Oczywiscie do tego dochodzi jeszcze pospółka (nie wiem jaki masz grunt) oraz robocizna.Oczywiście to są jakieś szacunki - dopiero na podstawie projektu mozna zrobic dokładne wyliczenia. Ale myśle ze wiekiej pomyłki nie ma. Oczywiście cena płyty wzrasta jeśli zamawiasz ją w firmie - ja myśle o sposobie gospodarczym jak ja robiłem. Link do komentarza
majster2008 Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat będe robił taki sam tylko kierownik i projektant w jednej osobie niechce się zgodzić brak projektu mowi myszy zjedzą styropian a gdzie są przelotki na uzbrojenie domu prąd woda kanaliza nie widzę na zdjęciu ale chętnie poczytam ile kosztowała ta płyta Link do komentarza
rysioz Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat No dobra niech Ci będzie Doliczamy 3tys.zł za B10+deski=11tys.zł to dalej brakuje nam do 56tys.zł za ławy:)rysioz musi się dokształcić w matematyce Przeliczałem mój fundament nawet z isomurem i niestety dalej taniej wyniesie niż płyta(za isomur ok.5tys.zł)Niestety ponieważ uważam,że płyta fundamentowa jest najlepszą sprawą na wyeliminowanie mostków.Różnica w cenie dyskwalifikuje płytę,biorąc pod uwagę koszt amortyzacji,mostków,kredytów,za i przeciw itp Niestety po raz drugi ponieważ wybrałem parterówkę,gdzie pow.zabudowy jest zdecydowanie większa niż w domu z poddaszem użytkowym a co za tym idzie płyta jest zdecydowanie droższa niż tradycyjny fundament !Gdybym robił poddasze użytkowe lub cena płyty byłaby ok.200zł/m.kw to zdecydowanie robię płytę fundamentową Koszty znam(dzisiaj B20 może być zdecydowanie tańszy),bo od deski przeczytałem temat płyty na forum muratora i byłem zdecydowany na płytę ale zamiast poddasza z płytą 11x12=36,69tys.zł wybraliśmy parterówkę 14x14 gdzie płyta wyszłaby 56 tys.zł a to już duża różnica. przykład domu fundamętu 100m2 Kampala_szkielet.pdf Kampala_szkielet.pdf Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat A skąd masz taką cenę płyty?Bo licząc płytę o grubości 20 cm (40 m3 betonu) + 400 m2 sitaki fi6 #15 (1200 kg) + dozbrojenia pod ściany nośne (jakieś 600 kg)+ 40 m3 styro (zakładam grubość 20 cm) to wychodzi za materiał jakieś 22 tys złotych. Oczywiscie do tego dochodzi jeszcze pospółka (nie wiem jaki masz grunt) oraz robocizna.Oczywiście to są jakieś szacunki - dopiero na podstawie projektu mozna zrobic dokładne wyliczenia. Ale myśle ze wiekiej pomyłki nie ma. Oczywiście cena płyty wzrasta jeśli zamawiasz ją w firmie - ja myśle o sposobie gospodarczym jak ja robiłem. Wstępną wycenę mam od Cezbud-u z Tarnowskich Gór,280zł/m.kw z projektem.Oczywiście jeśli znajdę ekipę,która podejmie się wykonania płyty "bez VAT-u" tak,żeby w sumie wyszło max.35tys.zł z materiałem to oczywiście zrobię płytę.Po cichu liczę,że znajdę taką ekipę Sam osobiście nie mam czasu żeby brać w budowaniu czynny udział Link do komentarza
rysioz Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat Wstępną wycenę mam od Cezbud-u z Tarnowskich Gór,280zł/m.kw z projektem.Oczywiście jeśli znajdę ekipę,która podejmie się wykonania płyty "bez VAT-u" tak,żeby w sumie wyszło max.35tys.zł z materiałem to oczywiście zrobię płytę.Po cichu liczę,że znajdę taką ekipę Sam osobiście nie mam czasu żeby brać w budowaniu czynny udział 110zł/m.kw bez projektu moja technologia Link do komentarza
coulignon Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat .Po cichu liczę,że znajdę taką ekipę Znajdziesz. Płyta taknaprawdę jest prostsza w wykonaniu niż ławy + cała reszta. Moi robili płytę po raz pierwszy u mnie i nie trzeba było ich pilonować Ale byli kumaci.Poszukaj wśród brygad co leją posadzki przemysłowe. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 kwietnia 2010 Udostępnij #25 Napisano 5 kwietnia 2010 Cytat 110zł/m.kw bez projektu moja technologia Twoje 110zł/m.kw to cena robocizny ? Jeśli tak to u mnie sama robocizna kosztowałaby ok.20tys.zł.Trochę sporawo.Widzę,że ty dostałeś ofertę 370zł/m.kw-kosmos.Za radą coulignon-a będę szukał taniej Mam jeszcze trochę czasu tak więc coś powinienem znaleśc Link do komentarza
maro222 Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Myśle że wasz konstruktor kompletnie nie wiedział o jaką płytę wam chodzi!Ja 3 miesiące szukałem konstruktora który zaprejektuje mi płytę taką jak Legalett tylko bez funkcji grzewczej. Oczywiście rózni chcieli mi projektować płyty denne (1,5m pod poziomem gruntu) twierdząc że inaczej się nie da. Jeśli nie rozwiązałeś jeszcze problemu to służe namiarami do projektanta.Tak wygląda moja płyta: Witam, bardzo proszę daj mi namiar na tego projektanta płyty. Póki co poprosiłem jednego architekta, aby mi zrobił taki projekt ale się z nim nie dogadałem i zrobił mi płytę "denną". Mój mail marko222@interia.pl. Z góry dziękuję Link do komentarza
podr0znik Napisano 29 czerwca 2010 Autor Udostępnij #27 Napisano 29 czerwca 2010 Cytat Witam, bardzo proszę daj mi namiar na tego projektanta płyty. Póki co poprosiłem jednego architekta, aby mi zrobił taki projekt ale się z nim nie dogadałem i zrobił mi płytę "denną". Mój mail marko222@interia.pl. Z góry dziękuję Witam po dłuższej przerwy Ja w takim razie też proszę o namiary, ponieważ ja też mam projekt na płytę "denną" (ale przy najmniej już dowiedziałem się - dzięki wam - że tak ta płyta właśnie się nazywa).Mój mail: aschotmans@gmail.comDziękuję & Pozdrawiam Link do komentarza
rader Napisano 28 lipca 2010 Udostępnij #28 Napisano 28 lipca 2010 Witam.Chciałbym się wypowiedzieć w sprawie płyty. Właśnie dzisiaj zakończyłem wylewanie. I mogę powiedzieć jedno - tylko płyta.Koszty :stal na zbrojenie 6550 złbeton B25 40 m3 - 8784 zł (wylewka 27 cm)styropian folia izolacja, rury kanalizacyjne, drut wiązałkowy -3050 zł.Łącznie 17184 zł brutto.Płyta - 154 m2. Szacowany koszt ław fundamentowych przez projektanta 29 tys.Wychodzi więc coś około 116 zł za m2 podłogi. Nie wliczyłem robót ziemnych - to około 3000 zł (ale w większości robił to znajomy i płaciłem tylko za tłuczeń). Link do komentarza
vega1 Napisano 28 lipca 2010 Udostępnij #29 Napisano 28 lipca 2010 a dlaczego styro wyszedł Cię tak tanio? Ile dawałeś pod płytę? Chyba na "grubość palca"... Link do komentarza
rader Napisano 29 lipca 2010 Udostępnij #30 Napisano 29 lipca 2010 Cytat a dlaczego styro wyszedł Cię tak tanio? Ile dawałeś pod płytę? Chyba na "grubość palca"... Witam,no nie wiem czy tak tanio. po prostu szukam materiałów. położyłem folię, 20 cm styropian FS 20. . Projektant płyty przewidział 18 cm styropian, ale akurat 20 była dostępna. Paczka coś koło 150 zł,potem zbrojenie i beton. Kanalizy jeszcze nie zrobiłem tylko wywaliłem rury za płytę. Woda już jest wystawiona nad płytę. (obecnie służy do polewania betonu) Po wekendzie wchodzi brygada z murowaniem. Link do komentarza
kalumet Napisano 29 lipca 2010 Udostępnij #31 Napisano 29 lipca 2010 rader płytę robiłeś sam, zbrojenie itpmi za fundamenty pod parterowy dom niecałe 90m2 zawołali około 25ka z tego co już wyczytałem to zrobienie płyty samemu jest dużo łatwiejsze w wykonaniu niż fundamenty Link do komentarza
rader Napisano 5 sierpnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 5 sierpnia 2010 Cytat rader płytę robiłeś sam, zbrojenie itpmi za fundamenty pod parterowy dom niecałe 90m2 zawołali około 25ka z tego co już wyczytałem to zrobienie płyty samemu jest dużo łatwiejsze w wykonaniu niż fundamenty nie (sam choć pomagałem). Robi to ekipa która stawia mi chatę. Nie jestem budowlańcem ale wydaje mi się to proste. POwiązali zbrojenie ze stali. Ułożyli wszystko pod nadzorem kierownika budowy i tyle. Od zakończenia robót ziemnych do zalania mineło cztery dni. O odpowiedniej godzinie przyjechała pompa do betonu a gruszki dojeżdzały jedna po drugiej. Czas pracy pompy - 2.30 min. I fundament gotowy. Potem trzy dni polewania wodą. I murowanie. Z tego co wiem do betonu można dodać jakieś polepszacze (zamawia się to w betoniarni) i wtedy szybciej wiąże. Link do komentarza
vega1 Napisano 6 sierpnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 6 sierpnia 2010 jeśli nie ma potrzeby, polepszaczy lepiej nie dodawać. Nie ma to jak beto zwiąże "po swojemu" bez zbędnego przyspieszania. Link do komentarza
rafal_nick Napisano 31 sierpnia 2011 Udostępnij #34 Napisano 31 sierpnia 2011 Cytat Witam, bardzo proszę daj mi namiar na tego projektanta płyty. Póki co poprosiłem jednego architekta, aby mi zrobił taki projekt ale się z nim nie dogadałem i zrobił mi płytę "denną". Mój mail marko222@interia.pl. Z góry dziękuję Witamw sprawie płyty natknąłem się na taki artykuł http://www.mybudujemy.pl/artykuly/plyta-fu...ntowa-,138.html gdzie podają ze dopasuja projekt za darmo. Może warto spróbować. Poza tym teraz specjalista z tej firmy jest w domu modelowym na jakims dyzurze - może warto zadac mu pytanie bezpośrednio. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 31 sierpnia 2011 Udostępnij #35 Napisano 31 sierpnia 2011 Cytat Witamw sprawie płyty natknąłem się na taki artykuł http://www.mybudujemy.pl/artykuly/plyta-fu...ntowa-,138.html gdzie podają ze dopasuja projekt za darmo. Może warto spróbować. Poza tym teraz specjalista z tej firmy jest w domu modelowym na jakims dyzurze - może warto zadac mu pytanie bezpośrednio. Nachalna reklama...Izodom 2000 jest bardzo drogi i może dlatego rozpaczliwe poszukiwanie klientów ;) Link do komentarza
autorushd Napisano 3 września 2011 Udostępnij #36 Napisano 3 września 2011 Ale kolega wyczulony I jak z ta płyta, znalazł kolega ekipę? Ogólnie powinniśmy mieć taka jedna ekipę forumową, roboty by mieli multum. A jakbyśmy ich sprawdzili, hoho Link do komentarza
kłoda Napisano 22 września 2011 Udostępnij #37 Napisano 22 września 2011 Cytat Myśle że wasz konstruktor kompletnie nie wiedział o jaką płytę wam chodzi!Ja 3 miesiące szukałem konstruktora który zaprejektuje mi płytę taką jak Legalett tylko bez funkcji grzewczej. Oczywiście rózni chcieli mi projektować płyty denne (1,5m pod poziomem gruntu) twierdząc że inaczej się nie da. Jeśli nie rozwiązałeś jeszcze problemu to służe namiarami do projektanta.Tak wygląda moja płyta: WitamBardzo proszę o namiar na projektanta płyty mój adres klubaniak@gmail.comPozdrawiam Link do komentarza
kierownik budowy D. Śląsk Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #38 Napisano 5 listopada 2011 Zaprojektowanie takiej płyty dla konstruktora to żaden problem, nie wiem gdzie szukaliście konstruktorów. Choć czasem warunki gruntowe nie pozwalają na takie rozwiązanie. Jedyny problem to najczęściej koszt projektu, na którym najczęściej inwestor chce możliwie dużo zaoszczędzić i kupuje projekt gotowy , lub projekt od najtańszego biura. W efekcie, nie tylko na fundamentach, ale i na całej budowie dokłada kilkukrotnie więcej niżby wydał na porządny projekt. Widziałem już projekty w wykorzystaniem nośności słupów czy podciągów na poziomie 20-30%, bo konstruktor był "tani" i nie bawił się w obliczenia czy optymalizację. Dotyczy to tak projektów typowych jak i indywidualnych. Wiem co piszę jestem konstruktorem(przede wszystkim) i bywam kierownikiem budowy. Koszt porządnego projektu konstrukcji domku ~150m2 to 2000-3000zł więc proszę sobie samemu odpowiedzieć czy akurat na tym należy oszczędzaćPozdrawiam wszystkich budujących. Link do komentarza
przemty Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #39 Napisano 5 listopada 2011 Cytat Koszt porządnego projektu konstrukcji domku ~150m2 to 2000-3000zł to jest cena za indywidualny całkowity projekt robiony na zamówienie klienta domu do 150 m2? Link do komentarza
autorushd Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #40 Napisano 5 listopada 2011 Cytat to jest cena za indywidualny całkowity projekt robiony na zamówienie klienta domu do 150 m2? Wyraźnie jest napisane że to jest za konstrukcję a nie całkowity. Całkowity z tego co wiem zaczyna sie ok 10tys a góry nie widać Link do komentarza
kierownik budowy D. Śląsk Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #41 Napisano 5 listopada 2011 Całkowity koszt projektu to kwestia ustalenia z architektem. Ja piszę o konstrukcji, bo tym się zajmuję i swoja drogą to właśnie w konstrukcji źle zaprojektowanej i wykonanej można najwięcej napsuć i najtrudniej jest naprawić. Płytki, czy tynki można wymienić bardzo łatwo, naprawa źle wykonanej konstrukcji to już zupełnie inna bajka. Link do komentarza
przemty Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #42 Napisano 5 listopada 2011 (edytowany) Cytat Całkowity koszt projektu to kwestia ustalenia z architektem. Ja piszę o konstrukcji, bo tym się zajmuję i swoja drogą to właśnie w konstrukcji źle zaprojektowanej i wykonanej można najwięcej napsuć i najtrudniej jest naprawić. Płytki, czy tynki można wymienić bardzo łatwo, naprawa źle wykonanej konstrukcji to już zupełnie inna bajka. Przepraszam za zamieszanie jakoś ominąłem słowo "konstrukcji" i dlatego zapytałem bo mnie cena trochę zdziwiła Edytowano 5 listopada 2011 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #43 Napisano 5 listopada 2011 (edytowany) Cytat Przepraszam za zamieszanie jakoś ominąłem słowo "konstrukcji" i dlatego zapytałem bo mnie cena trochę zdziwiła Ja za konstrukcję swojej płyty fundamentowej wraz z zabezpieczeniami na szkody górnicze oraz z pełną adaptacją,projektem zagospodarowania,z oczyszczalnią wrysowaną w projekt zapłaciłem 3tys.zł. Edytowano 5 listopada 2011 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
radareks Napisano 28 listopada 2011 Udostępnij #44 Napisano 28 listopada 2011 (edytowany) Witam Od jakiegoś czasu myślimy z żonką nad wybudowaniem własnego domu, jednak jak na razie ze względów finansowych jak również nieuregulowań związanych z przekształceniem działki na budowlaną są to rozważania teoretyczne (niestety)Jakiś czas temu znalazłem trochę materiałów na temat płyty fundamentowej zamiast tradycyjnych fundamentów. Pomysł mi się spodobał. Ze względu na fakt że myślimy o budowie domu z termo muru (Cały dom metodą gospodarczą) myślałem o płycie z ogrzewaniem i zrezygnowaniu z większości grzejników w domu.W związku z powyższym mam kilka pytań co do których nie znalazłem w sieci odpowiedzi.1 - Na działce mam grunt gliniasto kamienisty do głębokości 0,5 m a poniżej łupki kamienne w których (według zwierzeń sąsiadów) kopanie fundamentów jest możliwe tylko kilofem jak w takim przypadku wygląda podbudowa do płyty czy trzeba wymienić grunt do granicy przemarzania ( w tej okolicy 1 m )czy wystarczy tylko do tej skały bo jakoś nie uśmiecha mi się kuć tej skały do głębokości 1 m na całej powierzchni domu.2 - Projekt domu to coś w rodzaju Martynki i planuje dom zrobić z wspomnianego wyżej termo muru a garaż z silki ocieplonej styropianem czy da się połączyć płytę pod domem z tradycyjnymi fundamentami pod częścią garażową czy trzeba pod całość dać płytę i jak by wtedy wyglądała sprawa z wykonaniem kanału w garażu. Edytowano 28 listopada 2011 przez radareks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 29 listopada 2011 Udostępnij #45 Napisano 29 listopada 2011 przeczytaj sobie temat (najlepiej uważnie) bo odpowiedź na pkt 1 praktycznie tu jest, to razposzukaj podobnych tematów na forum, to dwaa trzy - po co pod częścią garażową tradycyjny fundament?no i cztery - skoro taki grunt to jak wyobrażasz sobie robienie knału?wreszcie pięc - co do płyty, to technicznie nie ma problemu zrobić kanał, kwestia czy tego chcesz, nie masz wątpliwości? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się