Skocz do zawartości

Posadzki żywiczne


Recommended Posts

Napisano
Mi siępodobają ze względów praktycznych. Łatwo utrzymać taka podłogę w czystości. W kotłowni i w garażu jak najbardziej. Wykładanie garażu kaflami wydaje mi się troche drogą inwestycją. Kafle plus połozenie wyjdzie myślę, że 60-70zł za metr. Myślałam o tej żywicy na podłogę, ale jak trzeba będzie wziąść fachowców to wyjdzie na to samo. Jaki macie pomysł na podłoge w garażu oprócz kafli?
Napisano
Cytat

Mi siępodobają ze względów praktycznych. Łatwo utrzymać taka podłogę w czystości. W kotłowni i w garażu jak najbardziej. Wykładanie garażu kaflami wydaje mi się troche drogą inwestycją. Kafle plus połozenie wyjdzie myślę, że 60-70zł za metr. Myślałam o tej żywicy na podłogę, ale jak trzeba będzie wziąć fachowców to wyjdzie na to samo. Jaki macie pomysł na podłoge w garażu oprócz kafli?


Pełna zgoda w garażu, w kotłowni, w pralni... byłoby super!
Napisano
Witam.
Czy można w ogóle kupić składniki, aby samemu zrobić sobie wylewkę żywiczną?
Gdzie można kupić?
W ubiegłym roku zatrudniłem firmę, która wykonała u mnie wylewkę na tarasie, delikatnie ich podpytywałem o składniki, jeden z nich "szef" nie chciał nic powiedzieć. Powiedział tylko że jeden ze składników jest sprzedawany firmom które maja do tego uprawnienia i nie są ogólnie dostępne dla społeczeństwa ze względu na umiejętne posługiwanie się nim mówił że chodzi o ochronę środowiska.
Dokładnie to chodziło o utwardzacz.
Samo wykonanie wylewki to bardzo prosta sprawa. Jeżeli ktoś robił kiedyś wyrównywanie posadzki zaprawą wyrównującą i malował wałkiem to potrafi to na pewno wykonać.
Najważniejsze chyba jest nie urabianie dużej ilości masy, chodzi tu o utwardzacz, trzeba urobić tyle aby spokojnie rozprowadzić walkiem masę z utwardzaczem, który to powoduje utwardzenie masy w bardzo szybkim czasie.
Wcześniej przed położeniem żywicy oczywiście zatapianie maty włóknistej która wiąże posadzkę.
Napisano
Cytat

Witam.
Czy można w ogóle kupić składniki, aby samemu zrobić sobie wylewkę żywiczną?
Gdzie można kupić?
W ubiegłym roku zatrudniłem firmę, która wykonała u mnie wylewkę na tarasie, delikatnie ich podpytywałem o składniki, jeden z nich "szef" nie chciał nic powiedzieć. Powiedział tylko że jeden ze składników jest sprzedawany firmom które maja do tego uprawnienia i nie są ogólnie dostępne dla społeczeństwa ze względu na umiejętne posługiwanie się nim mówił że chodzi o ochronę środowiska.
Dokładnie to chodziło o utwardzacz.
Samo wykonanie wylewki to bardzo prosta sprawa. Jeżeli ktoś robił kiedyś wyrównywanie posadzki zaprawą wyrównującą i malował wałkiem to potrafi to na pewno wykonać.
Najważniejsze chyba jest nie urabianie dużej ilości masy, chodzi tu o utwardzacz, trzeba urobić tyle aby spokojnie rozprowadzić walkiem masę z utwardzaczem, który to powoduje utwardzenie masy w bardzo szybkim czasie.
Wcześniej przed położeniem żywicy oczywiście zatapianie maty włóknistej która wiąże posadzkę.


w liroju możesz kupić icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie

Jestem tu nowa i przypadkowo wpadłam na wasz temat. Otóż Nie dawno rozpoczęłam remont swojego domu i właśnie jestem posiadaczką posadzki żywicznej w kuchni i łazience. Musze szczerze powiedzieć że jestem bardzo z niej zadowolona i nie zgadzam się że musi być tylko w tych miejscach, moja siostra ma w salonie również tą posadzkę i bardzo estetycznie to wygląda. minus jeden jest zimna. lecz dużo lepsza od kafli bo te szybko pękają i ciężko utrzymać je w czystości. Jeśli chodzi o koszt, bo widziałam tu takie zapytanie to firma która mi robiła wzięła 120zł za m2 z wykończeniem, ale z tego co wiem to jest zależne od piasku który się wybierze. Czyli ceny zbliżone do położenia kafli, a bezpieczniejsze bo z tego co wyczytałam na forum te podłogi są antybakteryjne, ile w tym prawdy niewiem, na pewno łatwo zachowuje się czystość.

Jakby ktoś był zainteresowany wykonaniem takiej posadzki to z pewnością mogę polecić STB-Time. Niestety zachował mi sie tylko ich e-mail. stb_time@onet.pl
Pamiętam że ja przesyłałam im zdjęcie pomieszczenia i podłoża z opisem ile m2 itp. A oni przygotowali mi oferty cenowe z przesłaniem próbek. Potem umówiłam sie na darmowe oględziny i poszło.

Może ktoś z was polecił mi jakiegoś sprawdzonego fachowca do dachu na terenie śląska??

DSC01446.jpg

Napisano
Fajnie tylko jak na kotłownię czy garaż troche dużo 120 /m2 - ja za gres techniczny do garazu zapłaciłam 20 zł/m2 plus chyba 25 zł ułożenie. Generalnie pomysł dosyc ciekawy ale musiałabym to widziec na żywo.
Napisano
Cytat

Tego rodzaju posadzki (jak ta z linku) reklamowane są jako przemysłowe. Czy można je wykorzystywać również w domu?

http://www.julpatex.pl/index2.htm


Do domu nie proponowałbym. Mam doświadczenie z takimi posadzkami w firmie i jest to jak napisałeś posadzka przemysłowa. Można zastosować w garażu i tam spełni swoją funkcję. Koszt wykonania ok 100PLN/m2.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy taką posadzke można dać na ogrzewanie podłogowe ?



Oczywiscie, ze mozna. Problem z zywiczna posadzka polega jedynie na tym, ze wylewka pod zywica epoksydowa musi byc idealnie gladka. Zywica uwidacznia wszelkie niedoskonalosci. Chyba, ze mowimy o tzw. posadzkach grubowarstwowych, ale to juz duzo wyzszy koszt. Samodzielnego wykonania nie polecam ze wzgledu na bezpieczenstwo. Epoksyd jest latwopalny, smierdzacy itd. Trzeba tez pamietac, ze zarowno posadzki z zywic epoksydowych jak i poliueratanowych sie rysuja - taka ich uroda.
Napisano
Cytat

Ale chyba też taką posadzkę można zregenerować,tak mi się przynajmniej wydaje....
chodzi mi o polerowanie czy.... czy ja wiem co jeszcze ?



Regenerować można przez przeszlifowanie powierzchni i powtórne położenie żywicy
Napisano
Ja zastanawiałem sie nad taka podłogą w całym domu ze względu na 2 psy, które doprowadzają fugi miedzy płytkami do stanu krytycznego piachem/brudem naniesionym na łapach. 3 koty i ich żwirek rozsypany na płytkach też sprawy nie polepszają icon_wink.gif Znalazłem:
http://www.leoplast.com.pl/?k=katalog&w=&d=2
http://www.matexi.pl/oferta.php
i
http://www.amepox.com.pl/index2.php?lang=1...tion&id=173

oraz do samodzielnego wykonania icon_confused.gif??:
http://www.przemaluj.pl/1131_334.htm
http://sklep.wax.krakow.pl/go/_category/?i...ong&lang=pl
http://www.e-budujemy.pl/?p=8571&o=zyw..._ep_1_komp_a_5l

Ciekawy artykuł o posadzkach:
http://www.domzpomyslem.pl/show/epoka-betonowa
Pomysł bardzo mi sie podoba, a żona cieszy sie mogłaby mniej sprzątac. Na dodatek jest zwoleniczka minimalistycznych wnętrz icon_biggrin.gif
Napisano
Poradzono mi założenie dziennika(raczej będą to rozważania nad budową icon_wink.gif ) Wiem,że ty już prawie wybudowałaś. U mnie etap podłogi to na tą chwile teoretyka, u ciebie na pewno będzie szybciej icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja zastanawiałem sie nad taka podłogą w całym domu ze względu na 2 psy, które doprowadzają fugi miedzy płytkami do stanu krytycznego piachem/brudem naniesionym na łapach. 3 koty i ich żwirek rozsypany na płytkach też sprawy nie polepszają icon_wink.gif Znalazłem:
http://www.leoplast.com.pl/?k=katalog&w=&d=2
http://www.matexi.pl/oferta.php
i
http://www.amepox.com.pl/index2.php?lang=1...tion&id=173

oraz do samodzielnego wykonania icon_confused.gif??:
http://www.przemaluj.pl/1131_334.htm
http://sklep.wax.krakow.pl/go/_category/?i...ong&lang=pl
http://www.e-budujemy.pl/?p=8571&o=zyw..._ep_1_komp_a_5l

Ciekawy artykuł o posadzkach:
http://www.domzpomyslem.pl/show/epoka-betonowa
Pomysł bardzo mi sie podoba, a żona cieszy sie mogłaby mniej sprzątac. Na dodatek jest zwoleniczka minimalistycznych wnętrz icon_biggrin.gif



Nie radze, one sie naprawde rysuja... Poza tym epoksyd to straszliwa trucizna, trzeba wiedziec, co sie robi. Moge polecic wykonawce z Malopolski, ale... i tak lepsza jest wylewka betonowa.
Napisano
Cytat

Też się zastanawiam nad betonem, takim szlifowanym, industrialnym.
Brak obrazka

Widziałem też piękne lastryko.
2072_big.gif



Beton szlifowany mozesz zrobic w domu, ale juz np. w mieszkaniu odpada ze wzgledu na wytrzymalosc stropu.

To "lastryko" o ile mnie wzrok nie myli to rodzaj wylewki samopoziomujacej - robi cos takiego np. Ardex. Nazywa sie to microterazzo, czy terazzomicro, jakos tak. Sa to wlasnie takie kamyczki (mozna wybrac kolor) zatopione w masie. Jest to w przeciwienstwie do innych wylewek Ardexu mega odporne, natomiast nie jest tanie. Co do prawdziwego lastryko - niestety... po pierwsze ten material juz zanika, po drugie zaden kamieniarz, ktory sie tym zajmuje nie wie o co chodzi - przetestowane...
Napisano
margaretka2002 nie załamuj mnie icon_sad.gif liczyłem na kamieniarza.
Na dodatek zgubiłem z zakładki stronę firmy, która robi lastryko i teraz pewnie już jej nie znajdę.
Wykładziny fajne( i jest firma, która podejmie sie ich położenia), ale czy takie wykładziny można stosować na podłogówce?
Napisano
Cytat

margaretka2002 nie załamuj mnie icon_sad.gif liczyłem na kamieniarza.
Na dodatek zgubiłem z zakładki stronę firmy, która robi lastryko i teraz pewnie już jej nie znajdę.
Wykładziny fajne( i jest firma, która podejmie sie ich położenia), ale czy takie wykładziny można stosować na podłogówce?



Przechodzilam przez wszelkie pomysly i sprawdzila mi sie jedynie wylewka samopoziomujaca - system maxit (konkretnie leje sie 2 rodzaje wylewki), zaimpregnowane akrylem. Calosc ma 14 mm, koszt zamknal sie w 220 zl za m2 (z naprawa bardzo spekanego podloza). Mozna tez wylac beton B20 lub lepszy i wynajac firme, ktora szlifuje beton laserem. Mozliwe, ze byloby to tansze.
Napisano
Laserem? Musi to fajnie wyglądać. Poczytam o Maxicie, może to jest to? Ale lastryko zostaje na liście ...marzeń
Chyba, że zrealizuje mój szalony pomysł płyty fundamentowej zalewanej z ogrzewaniem podłogowym i szlifowanym pod gotową posadzkę icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja również zakochalam sie juz dawno temu w posadzkach betonowych i zamierzam caly parter tak wlasnie wykonczyc. Jest to swietne rozwiazanie dla ogrzewania podlogowego poniewaz najmniej izoluje.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja również zakochalam sie juz dawno temu w posadzkach betonowych i zamierzam caly parter tak wlasnie wykonczyc. Jest to swietne rozwiazanie dla ogrzewania podlogowego poniewaz najmniej izoluje.



Wlasnie. Walcze z kazdym, kto mnie pyta, czy moja posadzka nie jest zimna. Otoz... w cieplym pomieszczeniu nie ma prawa byc zimna. Bardzo szybko sie nagrzewa i jest bardzo przyjemna. Chodze na boso caly rok.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wlasnie. Walcze z kazdym, kto mnie pyta, czy moja posadzka nie jest zimna. Otoz... w cieplym pomieszczeniu nie ma prawa byc zimna. Bardzo szybko sie nagrzewa i jest bardzo przyjemna. Chodze na boso caly rok.


Bo tak się przyjęło że posadzki pzemysłowe muszę być zimne ja też mam podobną i też mam ciepło.
Pozdrawiam.
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Witam wszystkich zainteresowanych posadzkami przemysłowymi. Na początku chciałbym wyjaśnić kilka nieścisłości które pojawiły się na tym forum.

1. Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak szlifowanie laserowe betonu, jeżeli jakaś firma opowiada wam takie historie wprowadza was w błąd tylko po to aby sprzedać swój produkt. Beton szlifuje się narzędziami diamentowymi na mokro lub na sucho przy użyciu maszyn przemysłowych. Jest tylko jedna maszyna na świecie która posiada system niwelacji laserowej która współpracuje z systemem szlifującym, ale z pewnością nie szlifuje laserem ( z tego co się orientuję w Polsce żadna firma nie ma tej maszyny).

2. Beton na zdjęciach powyżej to nie lastriko, to zwykły beton B25 wyszlifowany i wypolerowany właśnie narzędziami diamentowymi przy użyciu maszyny przemysłowej w szwedzkiej technologii SUPERFLOOR, czyli proces 7 krotnego szlifowania i polerowania betonu oraz impregnacji w trakcie wykonywania tego procesu. Posadzka taka jest bardzo trwała, jest gładka jak lustro, jest estetyczna, można ją wykończyć w połysku, macie lub półmacie. Posadzkę czyści się tylko wodą, jest antypoślizgowa i nie przyciąga kurzu. Idealnie nadaje się na ogrzewanie podłogowe. Nawierzchnia jest impregnowana wgłąb betonu i nie ma żadnej warstwy lakieru lub żywicy.

3. Posadzki takiej nie da się wykonać samodzielnie, chyba że kogoś stać na maszynę za 100 tyś zł, zagraniczne szkolenia i posiada odpowiednie umiejętności aby doprowadzić zwykły beton do takiego stanu.

4. Posadzka betonowa jak większość osób powszechnie uważa nie jest tania. Jest to rozwiązanie ekskluzywne i nie każdy będzie sobie mógł na to pozwolić. Cena posadzki związana jest z kosztem narzędzi diamentowych które są bardzo drogie i szybko się zużywają w procesie szlifowania i polerowania. Jednak inny aspekt jest taki, że posadzkę wykonuje się jednorazowo czyli nie trzeba jej wymieniać za 10 lat tak jak paneli lub płytek, oraz jest dużo bardziej ekonomiczna w użytkowaniu niż tradycyjne posadzki. Reasumując koszt początkowy wykonania jest wyższy od innych systemów posadzkowych, jednak przekładając to na współczynnik zwrotu inwestycji posadzka przemysłowa jest tańsza.

5. Wykonując posadzkę w domu jednorodzinny trzeba być przekonanym i świadomym tej decyzji, jest to rozwiązanie przemysłowe bardzo trwałe i estetyczne, jednak trzeba mieć świadomość że jest to beton i nie każdemu efekt końcowy może odpowiadać.

Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek pytania odnośnie posadzki betonowej, lub systemów przemysłowych chętnie pomogę i doradzę odpowiednie rozwiązanie. Jestem właścicielem firmy wykonującej posadzki przemysłowe oraz betonowe dekoracyjne, w różnych systemach zaczynając od szlifowania i polerowania betonu a kończąc na specjalistycznych systemach przemysłowych i dekoracyjnych samorozlewnych. Mam nadzieje że moja wiedza i doświadczenie pozwoli na wyjaśnienie wielu kwestii związanych z posadzkami przemysłowymi w budownictwie mieszkaniowym i komercyjnym.

Dla zainteresowanych kilka zdjęć szlifowanego i polerowanego betonu:

Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

Marcin Wojdyła
IFS - Industrial Floor Systems Edytowano przez ifs (zobacz historię edycji)
Napisano
Fajnie ze w końcu ktoś z firmy napisał i wytłumaczył o co chodzi. Wydaje mi sie ze tak właśnie powinno być. I taka reklamę to ja rozumiem i akceptuje.

U siebie zakładałem ze będę kładł płytki granitowe lub marmurowe. Koszt to od 100-300zł m2. Musze to pokazać zonie icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Jakiego uzywa Pan impregnatu do wylewek samopoziomujacych?



Używamy wyłącznie sprawdzonych impregnatów firmy HTC Floorsystems. Są to preparaty z najwyższej półki, beton impregnuje się tylko raz i nie trzeba powtarzać tego procesu. Impregnaty te nie są dostępne w Polsce w handlu detalicznym.

Cytat

U siebie zakładałem ze będę kładł płytki granitowe lub marmurowe. Koszt to od 100-300zł m2. Musze to pokazać zonie



Efekt granitu można uzyskać na szlifowanym systemie firmy Weber DUROSTONE. Wygląda jak kamienna płyta tylko bez fugi. Dostępne w 2 odcieniach jasny i ciemny. Edytowano przez ifs (zobacz historię edycji)
Napisano
A jak wygląda sprawa uszkodzonej nawierzchni? Każdy materiał przecież można uszkodzić?

Jak wygląda sprawa odporności na UV, odbarwień, plam itp?

No i jakiej grubości jest ta posadzka? I jaka jest kolejność. Najpierw robimy wylewki w domu. Potem przyjeżdża firma dokłada np 5mm swojej wylewki i to szlifuje?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...