Skocz do zawartości

ile solarów


burza

Recommended Posts

Napisano
Witam mam pytanie dotyczące solarów, mianowicie czy ktoś z Was orientuje się ile potrzeba by solarów do ogrzania wody dla bloku 30 rodzinnego. Proszę o pomoc, bo w internecie nie mogę nic znaleźć
Napisano
Cytat

Witam mam pytanie dotyczące solarów, mianowicie czy ktoś z Was orientuje się ile potrzeba by solarów do ogrzania wody dla bloku 30 rodzinnego. Proszę o pomoc, bo w internecie nie mogę nic znaleźć



Pewnie cały dach, ale to na lato a co w zimie?
Napisano
Cytat

Witam mam pytanie dotyczące solarów, mianowicie czy ktoś z Was orientuje się ile potrzeba by solarów do ogrzania wody dla bloku 30 rodzinnego. Proszę o pomoc, bo w internecie nie mogę nic znaleźć



Dane szczegółowe niezbędne do właściwego doboru kolektorów to:
region kraju,
rodzaj dachu,
zużycie wody,
typ kolektora,
rodzaj centralnego ogrzewania.

Najbezpieczniej zlecić firmie instalacyjnej dobór ,oraz pozostawić możliwość rozbudowy instalacji.

Tak na oko trzeba by 5m2 na rodzinę lub 30-40 rur

woda będzie ogrzewana do 60-70-75st.C zalezy od ilości rur ,kolektorów

A co z zasobnikami trzeba by około 30 szt po 300 litrów to daje 10000 litrów to 10 m3

ilość osób w bloku x 75L pojemności zasobnika - w twoim przypadku to ?
Napisano
Dziękuję za wstępne informacje. Ja mieszkam w bloku w północej wielkopolsce, dach ma powierzchnię 400 m2, po policzeniu ilości mieszkańców x75 l wychodzi 5625, dach płaski pokryty papą , aktualnie CO mamy z kotłowni miejskiej. W zimie też chcielibyśmy możliwie korzystać z solarów, ale będą one wspomagane piecem gazowym, będzie on dogrzewał wodę
Napisano
Cytat

Dziękuję za wstępne informacje. Ja mieszkam w bloku w północej wielkopolsce, dach ma powierzchnię 400 m2, po policzeniu ilości mieszkańców x75 l wychodzi 5625, dach płaski pokryty papą , aktualnie CO mamy z kotłowni miejskiej. W zimie też chcielibyśmy możliwie korzystać z solarów, ale będą one wspomagane piecem gazowym, będzie on dogrzewał wodę




A zastanawiał się Pan nad pompą ciepła?

Czy z kotłowni miejskiej nie opłaci się kupować c.w.u. ?

Czy robiony był na ten budynek audyt energetyczny oraz termomodernizacja?
Napisano
Cytat

A zastanawiał się Pan nad pompą ciepła?

Czy z kotłowni miejskiej nie opłaci się kupować c.w.u. ?

Czy robiony był na ten budynek audyt energetyczny oraz termomodernizacja?



Jest to stary blok starego budownictwa, nie był on jeszcze termomodernizowany. Chcemy założyć własną kotłownię, gdyż stawki za wodę ciepłą miejską sięgają 100zł za m3, a CO też jest coraz droższe, dlatego ratujemy się jak tylko można. Został nam przedstawiony plan kotłowni, który zawiera zbiornik 1000 l wraz z solarami do ciepłej wody i piecem gazowym do CO. W razie niepogody piec ten ma również wspomagać solary. Niewiemy czy takie plan jest dobry i czy nie zdarzy się sytuacja, że zabraknie ciepłej wody. Dlatego szukamy pomocy w internecie i na Waszym forum. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Chcemy założyć własną kotłownię, gdyż stawki za wodę ciepłą miejską sięgają 100zł za m3, a CO też jest coraz droższe, dlatego ratujemy się jak tylko można.

Nie przesadzasz z tymi cenami? Podgrzanie ciepłej wody energią elektryczną przy jednej taryfie (0,50zł/kWh) nie powinno przekroczyć 30zł. Jeżeli rzeczywiście ceny z ciepłowni miejskiej są takie wysokie, to najprostszym rozwiązaniem byłoby założenie podgrzewaczy ciepłej wody elektrycznych ok. 3000l z grzałkami elektrycznymi o mocy 18kW i grzanie ciepłej wody w II taryfie. Koszt podgrzania 1m3 ciepłej wody nie przekroczy 20zł.
Napisano
Cytat

Nie przesadzasz z tymi cenami? Podgrzanie ciepłej wody energią elektryczną przy jednej taryfie (0,50zł/kWh) nie powinno przekroczyć 30zł. Jeżeli rzeczywiście ceny z ciepłowni miejskiej są takie wysokie, to najprostszym rozwiązaniem byłoby założenie podgrzewaczy ciepłej wody elektrycznych ok. 3000l z grzałkami elektrycznymi o mocy 18kW i grzanie ciepłej wody w II taryfie. Koszt podgrzania 1m3 ciepłej wody nie przekroczy 20zł.



Wierz mi nie przesadzam na dzień dzisiejsz koszt m3 wynosi 96,58 zł. Pomysł gazu w naszym przypadku okazuje się bardziej korzystny, bo gaz naliczany jest ryczatowo. W kwestji prądu to nie możemy nic zrobić bo mamy za małe kW
Napisano
W tym domu najprawdopodobniej wszystko opłacane jest ryczałtem – stąd taka cena CWU.
Jak znam życie, to za ten ryczałt gazowy też nieźle zapłacisz.
Nawet postawienie własnej kotłowni nie rozwiąże przyszłościowo waszych problemów.
Bez względu na zasilanie, należy doprowadzić w pierwszej kolejności do opomiarowania wszystkich nośników u lokatorów.
Napisano
Cytat

W tym domu najprawdopodobniej wszystko opłacane jest ryczałtem – stąd taka cena CWU.
Jak znam życie, to za ten ryczałt gazowy też nieźle zapłacisz.
Nawet postawienie własnej kotłowni nie rozwiąże przyszłościowo waszych problemów.
Bez względu na zasilanie, należy doprowadzić w pierwszej kolejności do opomiarowania wszystkich nośników u lokatorów.



U nas tylkoo gaz jest ryczałtowy na reszte są liczniki, a na CO pomierniki. Poprostu mamy naliczane bardzo duże stawki.
Napisano
Cytat

Jest to stary blok starego budownictwa, nie był on jeszcze termomodernizowany. Chcemy założyć własną kotłownię, gdyż stawki za wodę ciepłą miejską sięgają 100zł za m3, a CO też jest coraz droższe, dlatego ratujemy się jak tylko można. Został nam przedstawiony plan kotłowni, który zawiera zbiornik 1000 l wraz z solarami do ciepłej wody i piecem gazowym do CO. W razie niepogody piec ten ma również wspomagać solary. Niewiemy czy takie plan jest dobry i czy nie zdarzy się sytuacja, że zabraknie ciepłej wody. Dlatego szukamy pomocy w internecie i na Waszym forum. Pozdrawiam




Do takiego tematu trzeba podejść z wielką ostrożnością ,bo po zainstalowaniu trzeba będzie spłacać kredyt a jeżeli instalacja nie spełni oczekiwań będą problemy nie do przejścia ,Gaz tez zdrożeje.

Może najrozsądniej w tej chwili zainstalować ciepłomierz na przyłączu c.o do budynku żeby wiedzieć za co się płaci . A ciepła wodę pozyskać z instalacji c.o już z własnego wymiennika i zasobnika zrobionego w waszym budynku można tu wyprowadzić rury ( przygotować ) instalację do dogrzewania w przyszłości solarami .Budynek obłożyć styropianem 12-15 cm .Ciepła woda powinna wtedy wyjść za darmo .
Napisano
Zapytaj jeszcze w Urzędzie na temat dotacji do instalacji solarnych. Może jeszcze tutaj można zdobyć parę groszy na budowę. W tak dużej inwestycji to powinni pomagać dotacjami. Teraz jest głośno o ekologii a to akurat dobry czas.
Jedno mnie martwi cały czas - co w zimie z ciepłą wodą. Solary w zimie to prawie cały czas śpią z wyjątkiem dni naprawdę słonecznych a ich jest wtedy jest mało. Ten piec gazowy na dogrzewanie to będzie prawie całą zimę dogrzewał. Wiem z własnego doświadczenia bo mam zamontowane 44 rury.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Zapytaj jeszcze w Urzędzie na temat dotacji do instalacji solarnych. Może jeszcze tutaj można zdobyć parę groszy na budowę. W tak dużej inwestycji to powinni pomagać dotacjami. Teraz jest głośno o ekologii a to akurat dobry czas.
Jedno mnie martwi cały czas - co w zimie z ciepłą wodą. Solary w zimie to prawie cały czas śpią z wyjątkiem dni naprawdę słonecznych a ich jest wtedy jest mało. Ten piec gazowy na dogrzewanie to będzie prawie całą zimę dogrzewał. Wiem z własnego doświadczenia bo mam zamontowane 44 rury.



Dzięki za podpowiedź z tymi dotacjami. W zime właśnie gaz ma dogrzewać i opłata za gaz ma być skrupulatnie podzielona wg zużycia wody. Mnie nurtyje pytanie, czy 1000 lub 1300 l wody starczy dla całego bloku, bo osobiście wydaje mi się trochę mało. Co twierdzicie na ten temat ?
Napisano
Cytat

Dzięki za podpowiedź z tymi dotacjami. W zime właśnie gaz ma dogrzewać i opłata za gaz ma być skrupulatnie podzielona wg zużycia wody. Mnie nurtyje pytanie, czy 1000 lub 1300 l wody starczy dla całego bloku, bo osobiście wydaje mi się trochę mało. Co twierdzicie na ten temat ?



Ja do użytku mam zbiornik 200L i to wystarcza dla czterech osób. Ale solary są podłączone do bufora 1000L i to dopiero w nim jest ten 200-tu litrowy (zbiornik w zbiorniku).
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.
zbigmaz1 napisał:
Cytat

Ja do użytku mam zbiornik 200L i to wystarcza dla czterech osób. Ale solary są podłączone do bufora 1000L i to dopiero w nim jest ten 200-tu litrowy (zbiornik w zbiorniku).


Na zjęciu widzę, że do ogrzewania używasz moderatora JOGI, jak się sprawuje i czy jesteś z niego zadowolony?
pozdrawiam.
Witold
Napisano
Cytat

Witam.
zbigmaz1 napisał:

Na zjęciu widzę, że do ogrzewania używasz moderatora JOGI, jak się sprawuje i czy jesteś z niego zadowolony?
pozdrawiam.
Witold



Ja sobie chwalę, to jest to co chciałem mieć i nie zamienił bym na nic innego. Ale jedno małe ale - wszyscy (no może prawie wszyscy) co co się wypowiadali w tym temacie to zawsze mieli coś przeciw. Jedni słyszeli że ich znajomy lub znajomy znajomego mówił że to jest złe, drogie i nieekonomiczne. Ale wszyscy co się wypowiadali w tym temacie nie mieli z tym do czynienia i czegoś takiego na oczy nie widzieli.
Ten kociołek dokładnie założyłem w lecie 2007 i do tej pory nie wiem co to awarie, przeglądy serwisowe, no i jakieś korekty programów sterujących. Jest, wisi i grzeje. CO i CWU
Nie mam gazu, węgla, koksu. Mam w domu tylko jeden rachunek - za energię.
Nikogo do tego nie namawiam do zakupów takiego kociołka. To jest tylko odpowiedź na pytanie. Na innym forum starano się mi wmówić że ja namawiam i przekonuję a to się mija z prawda.
Cytat

czy jesteś z niego zadowolony?


Tak icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Ja sobie chwalę, to jest to co chciałem mieć i nie zamienił bym na nic innego.

Skoro go używasz, to z pewnością możesz wypowiedzieć się ile prawdy jest w tym co pisze jego producent ( http://www.yox-pol.wroclaw.pl/ekologia.html ):
Cytat

Aby uzyskać 27 kW ciepła z np. oleju opałowego należy zużyć w bardo dobrym kotle kondensacyjnym ( katalogowo około 3 litrów oleju na godzinę ) podczas gdy w analogicznych okolicznościach Aparat "JOGI" zużyje 7.5 kwh energii elektrycznej.Koszty energii elektrycznej przeznaczonej na cele grzewcze można jeszcze obniżyć podpisując umowę z Zakładem Energetycznym o udostępnienie tzw. II taryfy oraz zastosować w systemie grzewczym akumulator cieplny.

Napisano
Cytat

Skoro go używasz, to z pewnością możesz wypowiedzieć się ile prawdy jest w tym co pisze jego producent ( http://www.yox-pol.wroclaw.pl/ekologia.html ):



Takie wyliczenia przeprowadzałem przed zakupem i wyszło na to że zrezygnowałem z gazu w butli po czterech dniach od podpisania umowy. Potem obserwacja licznika i też wyszło na to że dalej chcę go mieć. Dużo zależy od wykonania instalacji i podłączenia.
Ale nie o moim piecyku jest ten temat. icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...