Skocz do zawartości

Z czego najtaniej wybudować?


vega1

Recommended Posts

Napisano
ja miałem podobne dylematy...ostatecznie stanelo na:

ściany Leier25 + 20cm styro
dom podpiwniczony z poddaszem użytkowym(135m2 pow. uz.) pod piwnica 10cm styro
poddasze 30cm wełny(15+15)
wentylacja mechaniczna z reku
okna 1,0
PC, której koszt wyjdzie mnie około 30tys. + podłogówka w całym domu

wiecej napisze jak juz bede miec zamontowaną tę PC icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Sławek z Rzeszowa


W tej chwili najtaniej jest z silikatu gr.18cm-koszt metra kwadratowego ściany nieocieplonej to 34zł.
Proponuję dodać 20cm styropianu i wtedy koszt metra ściany wyniesie silka18+20cm Termoorganiki=64zł/m.kw
Taniej i zdrowiej się nie da icon_biggrin.gif Cieplej owszem ale nie za takie pieniądze icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.

Podjęliśmy z żoną decyzję o sprzedaży mieszkania i wybudowaniu domku.

I tu mam pytanie. Za kasę z mieszkania będę musiał szybko postawić dom. Będzie to domek do max 100 metrów z zamieszkałym poddaszem i na bank z pompą ciepła (tą pompę sobie wymarzyłem, i mało mnie interesuje czy mi się kiedyś zwróci).

Moje pytanie jest jasne i klarowne:
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Myślałem o klockach styropianowych które się wypełnia żelbetonem. Szybko i podobno tanio. Czy mam rację?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki.

Sławek z Rzeszowa



zrezygnuj z pompy, muruj na tańszym porotermie, poczekaj z ociepleniem, nie oszczędzaj na izolacjach. najlepiej parterówka bez piwnic dach dwuspadowy bez udziwnień, na dachu blacha lub gont. 1 komin

da się tanio wybudować ale nie należy zbytnio kombinować aby za 5 lat nie robić remontów;)

z doświadczenie - thermomur to wcale nie tani system
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?
Napisano
Cytat

Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?


Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.
A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:
Napisano
Cytat

A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:



znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...


Cytat

Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.



nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Napisano
Cytat

znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...




nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Ceramika poryzowana też jest ciepła jak ytong czy solbet tylko grubość ceramiki to minimum 40 - 50 cm aby osiągnąć ten sam wsp. co ma bk. AKA47 chce szybko wybudować a szybko to ja uważam,że tylko 1W ścianę się szybko postawi,ale jak chce te 2 litry spalać to musiałby by 2W ścianę zastosować. I tu widzę że kolega AKA47 chce mieć dwa w jednym a tak się nie da,to nie reklama pewnego szamponu icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52



czyli AK47 musi zweryfikować swój plan ... icon_wink.gif

Cytat

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif



a jeśli będzie miał doskonałą i dokładną ekipę? jest to do zrobienia ... ale na pewno nie z chłopakami spod budki z piwem i Panem Zenkiem w roli jedynego kumatego na budowie murarza .... icon_biggrin.gif


Napisano
My tu gadu gadu a zainteresowany milczy tzn AK47. Czyżby opadły go emocje?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...