Skocz do zawartości

Z czego najtaniej wybudować?


vega1

Recommended Posts

Napisano
ja miałem podobne dylematy...ostatecznie stanelo na:

ściany Leier25 + 20cm styro
dom podpiwniczony z poddaszem użytkowym(135m2 pow. uz.) pod piwnica 10cm styro
poddasze 30cm wełny(15+15)
wentylacja mechaniczna z reku
okna 1,0
PC, której koszt wyjdzie mnie około 30tys. + podłogówka w całym domu

wiecej napisze jak juz bede miec zamontowaną tę PC icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Sławek z Rzeszowa


W tej chwili najtaniej jest z silikatu gr.18cm-koszt metra kwadratowego ściany nieocieplonej to 34zł.
Proponuję dodać 20cm styropianu i wtedy koszt metra ściany wyniesie silka18+20cm Termoorganiki=64zł/m.kw
Taniej i zdrowiej się nie da icon_biggrin.gif Cieplej owszem ale nie za takie pieniądze icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.

Podjęliśmy z żoną decyzję o sprzedaży mieszkania i wybudowaniu domku.

I tu mam pytanie. Za kasę z mieszkania będę musiał szybko postawić dom. Będzie to domek do max 100 metrów z zamieszkałym poddaszem i na bank z pompą ciepła (tą pompę sobie wymarzyłem, i mało mnie interesuje czy mi się kiedyś zwróci).

Moje pytanie jest jasne i klarowne:
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Myślałem o klockach styropianowych które się wypełnia żelbetonem. Szybko i podobno tanio. Czy mam rację?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki.

Sławek z Rzeszowa



zrezygnuj z pompy, muruj na tańszym porotermie, poczekaj z ociepleniem, nie oszczędzaj na izolacjach. najlepiej parterówka bez piwnic dach dwuspadowy bez udziwnień, na dachu blacha lub gont. 1 komin

da się tanio wybudować ale nie należy zbytnio kombinować aby za 5 lat nie robić remontów;)

z doświadczenie - thermomur to wcale nie tani system
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?
Napisano
Cytat

Witam widzę że wszyscy odbiegli od tematu zaczeli gadać o pompach ciepła etc.
Mam podobny dylemat z czego stawiac sciany. Chcę by było szybko i wmiarę tanio.
Niechcę drzewa.
A izolację ma zapewnić 25 cm styropianu. icon_cool.gif ma to być domek 2 litrowy bez pompy ciepła
Rozmyślam nad solbetem lub pustakiem niewiem co lepsze . Gdzie robota idzie szybciej?


Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.
A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:
Napisano
Cytat

A co to znaczy domek 2 litrowy :bezradny:



znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...


Cytat

Czyli chcesz wybudować szybko ,to jedynie ściana 1W wchodzi w rachubę ,może być ze Solbetu albo Ytonga a i też z porothermu. Jeżeli z dociepleniem to już czasowo dłużej robota będzie się toczyć.



nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Napisano
Cytat

znaczy , że na trzeźwo się w nim mieszkać nie da ... nawet pół litra nie wystarczy - od razu hurtem, minimum 2l na dzień dobry :hahaha2:
a serio ... autor pewnie miał na myśli dom, który zużywa 2L oleju opałowego lub gazu na każdy m2 powierzchni w perspektywie całego roku kalendarzowego ...
przynajmniej tak to zapamiętałam jak mpoplaw na forum muratora kiedyś tłumaczył w swoim wątku...




nie ma takiej opcji ....
dom 2-litrowy to dom bardzo energooszczędny ... czyli wchodzi w grę dwuwarstwówka , gruba izolacja zewsząd , pewnie WM z odzyskiem ... itepe...

a jeśli tak, to walka o każdy uciekający procencik ...
stawiałabym na ytong , solbet ... coś z ciepłych materiałów, nie na ceramikę....


Ceramika poryzowana też jest ciepła jak ytong czy solbet tylko grubość ceramiki to minimum 40 - 50 cm aby osiągnąć ten sam wsp. co ma bk. AKA47 chce szybko wybudować a szybko to ja uważam,że tylko 1W ścianę się szybko postawi,ale jak chce te 2 litry spalać to musiałby by 2W ścianę zastosować. I tu widzę że kolega AKA47 chce mieć dwa w jednym a tak się nie da,to nie reklama pewnego szamponu icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dwa w jednym ... niskie "U" i ściana jednowarstwowa - Tak.
Dwa w jednym ... ciepła ściana jednowarstwowa i tanio - Nie.
http://www.hotblok.pl/pl/show/content/id/52



czyli AK47 musi zweryfikować swój plan ... icon_wink.gif

Cytat

A właściwie i tak wszystko się sprowadza do tego, że jak ma być domek 2-litrowy to nie może może być szybko... taki wynik wymaga przede wszystkim dokładności, a tej nie da się uzyskać robiąc szybko.
Ogólnie założenia wzajemnie się wykluczające icon_biggrin.gif



a jeśli będzie miał doskonałą i dokładną ekipę? jest to do zrobienia ... ale na pewno nie z chłopakami spod budki z piwem i Panem Zenkiem w roli jedynego kumatego na budowie murarza .... icon_biggrin.gif


Napisano
My tu gadu gadu a zainteresowany milczy tzn AK47. Czyżby opadły go emocje?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...