Skocz do zawartości

zabezpieczenie balustrady metalowej


Recommended Posts

Napisano
Zamówiliśmy balustradę, i mam w głowie trochę mętlik. Bo z tego co wiem niektórzy wykonawcy oferują balustrady cynkowane i malowane (np na czarno) A pan u którego zamawialiśmy tłumaczył nam że w przypadku cynkowania nie zaleca się malowania tego od razu tylko dopiero po 1-2 latach. A balustrada ocynkowana jest taka brzydka jarząco srebrna.. no a jesli chcemy czarną- zapropnował nam pomalowaną poprostu farbą zabezpieczająca przed korozją. Na ile jest to skuteczne? Czy po jakimś czasie na tych balustradach pojawia się rdza? Czy trzeba je co jakiś czas malować? Czym? I jak to jest z tym malowaniem po ocynkowaniu- można czy nie?
Napisano
Cytat

Powłoka cynkowa dobrze chroni przed korozją, pod warunkiem, że została dokładnie nałożona na odpowiednio przygotowaną powierzchnię. Dodatkową ochronę, a także zmianę estetyki można uzyskać malując barierkę specjalną farbą przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i można ją nakładać na świeży ocynk.


A nazwa tej fajnej farby brzmi.....
Napisano
Jak zamawiałam kraty do piwnicy to firma, w której je zamówiłam oferowała tylko kraty ocynkowane i malowane proszkowo, więc chyba można malować tyle, że specjalną farbą do powierzchni ocynkowanych, kiedyś się nie malowało faktycznie przez rok po cynkowaniu, ale teraz technologia poszła do przodu, przecież nikt nie czeka z malowaniem np ocynkowanej siatki tylko kupujesz już ocynkowaną i pomalowaną, lub powleczoną PCV.
To zdjęcia moich krat

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Oprócz Hammer... widziałam jeszcze 3V3 i kilka innych starczy wybrać się do marketu budowlanego lub innego specjalistycznego sklepu i na pewno coś znajdziecie.
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy jak ja też poproszę o nazwę owej farby... ciekawe, czy to poskutkuje icon_mrgreen.gif


Jakiś czas temu malowałem ocynk (nówkę) Cynkalem. Z początku trochę mazała się podczas malowania, ale po dodaniu rozcieńczalnika jakoś poszło. Rozcieńczalnikiem do tego cuda jest ksylen. Jest niezła, porównywalna z dawnym Hammerite, nie obłazi, ale wymaga pewnej wprawy- trzeba malować bez przerw w pracy i dosyć szybko.
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście jak materiał dla balustrady wybrać, bardziej od stali zwykłej polecam stal nierdzewną. Balustrady nierdzewne a tym bardziej kwasoodporne są wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane. Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi. Tutaj znaleźć można odpowiedni preparat do konserwacji stali nierdzewnej - http://www.eskatt.pl/emulsja-w-sprayu-do-c...0-ml-p-734.html Preparat czyści stal nierdzewną z wszelkich zabrudzeń oraz chroni przed nagarem brązowego nalotu.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Mój szwagier ponad dwa lata temu kupił balustradę szklaną, w której szkło było mocowane za pomocą profili stalowych. Ze względu, że balustrada była montowana na zewnątrz profil stalowy był ocynkowany i malowany proszkowo na kolor RAL. Do tej pory nic się złego z balustradą nie dzieje, nie wymaga z jego strony również żadnych prac konserwacyjnych. Balustradę zamawiał w firmie eskatt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Oczywiście ilu wykonawców tyle propozycji.
Faktycznie kiedyś, mam na myśli kilkanascie lat temu tak było, obecnie jest na rynku wiele lakierów przeznaczonych do malowania powierzchni ocynkowanych, oczyiście powierzchnia ocynkowana przed malowaniem musi być specjalnie przygotowana, w przypadku malowania proszkowego to lakiernia ma za zadanie przygotować powierzchnię do malowania.
Oczywiście wszystko ma swoje plusy i minusy.
Pewne jest to, że żaden lakier nie zastąpi ocynku.
Natomiast co do stali nierdzewnej to oczywiscie pod warunkiem użycia wysokogatunkowej stali mamy pewność jakości ale samo stwierdzenie że stal nierdzewna jest najlepsza jest trochę na wyrost.
Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano

Najważniejsze, żeby balustradę zabezpieczyć przed rdzą. Najlepiej zrobić to już na początku - łatwiej zapobiegać, niż później usuwać powstałe szkody. Jest na to kilka sposobów, ale chyba najprościej po prostu zastosować farbę antykorozyjną, bo nie namęczymy się przy tym, a i czasu nie powinno nam to dużo zabrać.

  • 1 rok temu...
Napisano

U nas od jakichś 3 lat jako podajemy cenę balustrady malowanej proszkowo i ocynkowanej i porównujemy do balustrady nierdzewnej to ludzie decydują się na nierdzewkę..
Chyba że niektórym nie pasuje to estetycznie. Na jakieś 50 balustrad nierdzewnych zrobiliśmy 3 cynkowanie/proszkowe.
Najlepsze zabezpieczenie przed korozją to stal która nie może zardzewieć :)

  • 3 lata temu...
Napisano

Oczywiście że można, widocznie "fachowiec" ma bardzo małe doświadczenie..... ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro (nie proponuje proszkowego, jeżeli jest to na zewnątrz) 

Napisano
57 minut temu, kreatywny napisał:

ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni

Z tego tygodnia bym zrobił kilka miesięcy.

Napisano
2 godziny temu, kreatywny napisał:

 ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro  

 

Powiem znajomemu dekarzowi. On ocynkowane blachy na dachu radzi malować po dwóch latach od położenia, ale widocznie czasy się zmieniają.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...