Skocz do zawartości

zabezpieczenie balustrady metalowej


Recommended Posts

Napisano
Zamówiliśmy balustradę, i mam w głowie trochę mętlik. Bo z tego co wiem niektórzy wykonawcy oferują balustrady cynkowane i malowane (np na czarno) A pan u którego zamawialiśmy tłumaczył nam że w przypadku cynkowania nie zaleca się malowania tego od razu tylko dopiero po 1-2 latach. A balustrada ocynkowana jest taka brzydka jarząco srebrna.. no a jesli chcemy czarną- zapropnował nam pomalowaną poprostu farbą zabezpieczająca przed korozją. Na ile jest to skuteczne? Czy po jakimś czasie na tych balustradach pojawia się rdza? Czy trzeba je co jakiś czas malować? Czym? I jak to jest z tym malowaniem po ocynkowaniu- można czy nie?
Napisano
Cytat

Powłoka cynkowa dobrze chroni przed korozją, pod warunkiem, że została dokładnie nałożona na odpowiednio przygotowaną powierzchnię. Dodatkową ochronę, a także zmianę estetyki można uzyskać malując barierkę specjalną farbą przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i można ją nakładać na świeży ocynk.


A nazwa tej fajnej farby brzmi.....
Napisano
Jak zamawiałam kraty do piwnicy to firma, w której je zamówiłam oferowała tylko kraty ocynkowane i malowane proszkowo, więc chyba można malować tyle, że specjalną farbą do powierzchni ocynkowanych, kiedyś się nie malowało faktycznie przez rok po cynkowaniu, ale teraz technologia poszła do przodu, przecież nikt nie czeka z malowaniem np ocynkowanej siatki tylko kupujesz już ocynkowaną i pomalowaną, lub powleczoną PCV.
To zdjęcia moich krat

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Oprócz Hammer... widziałam jeszcze 3V3 i kilka innych starczy wybrać się do marketu budowlanego lub innego specjalistycznego sklepu i na pewno coś znajdziecie.
Napisano
Cytat

Ciekawe, czy jak ja też poproszę o nazwę owej farby... ciekawe, czy to poskutkuje icon_mrgreen.gif


Jakiś czas temu malowałem ocynk (nówkę) Cynkalem. Z początku trochę mazała się podczas malowania, ale po dodaniu rozcieńczalnika jakoś poszło. Rozcieńczalnikiem do tego cuda jest ksylen. Jest niezła, porównywalna z dawnym Hammerite, nie obłazi, ale wymaga pewnej wprawy- trzeba malować bez przerw w pracy i dosyć szybko.
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście jak materiał dla balustrady wybrać, bardziej od stali zwykłej polecam stal nierdzewną. Balustrady nierdzewne a tym bardziej kwasoodporne są wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane. Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi. Tutaj znaleźć można odpowiedni preparat do konserwacji stali nierdzewnej - http://www.eskatt.pl/emulsja-w-sprayu-do-c...0-ml-p-734.html Preparat czyści stal nierdzewną z wszelkich zabrudzeń oraz chroni przed nagarem brązowego nalotu.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Mój szwagier ponad dwa lata temu kupił balustradę szklaną, w której szkło było mocowane za pomocą profili stalowych. Ze względu, że balustrada była montowana na zewnątrz profil stalowy był ocynkowany i malowany proszkowo na kolor RAL. Do tej pory nic się złego z balustradą nie dzieje, nie wymaga z jego strony również żadnych prac konserwacyjnych. Balustradę zamawiał w firmie eskatt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Oczywiście ilu wykonawców tyle propozycji.
Faktycznie kiedyś, mam na myśli kilkanascie lat temu tak było, obecnie jest na rynku wiele lakierów przeznaczonych do malowania powierzchni ocynkowanych, oczyiście powierzchnia ocynkowana przed malowaniem musi być specjalnie przygotowana, w przypadku malowania proszkowego to lakiernia ma za zadanie przygotować powierzchnię do malowania.
Oczywiście wszystko ma swoje plusy i minusy.
Pewne jest to, że żaden lakier nie zastąpi ocynku.
Natomiast co do stali nierdzewnej to oczywiscie pod warunkiem użycia wysokogatunkowej stali mamy pewność jakości ale samo stwierdzenie że stal nierdzewna jest najlepsza jest trochę na wyrost.
Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano

Najważniejsze, żeby balustradę zabezpieczyć przed rdzą. Najlepiej zrobić to już na początku - łatwiej zapobiegać, niż później usuwać powstałe szkody. Jest na to kilka sposobów, ale chyba najprościej po prostu zastosować farbę antykorozyjną, bo nie namęczymy się przy tym, a i czasu nie powinno nam to dużo zabrać.

  • 1 rok temu...
Napisano

U nas od jakichś 3 lat jako podajemy cenę balustrady malowanej proszkowo i ocynkowanej i porównujemy do balustrady nierdzewnej to ludzie decydują się na nierdzewkę..
Chyba że niektórym nie pasuje to estetycznie. Na jakieś 50 balustrad nierdzewnych zrobiliśmy 3 cynkowanie/proszkowe.
Najlepsze zabezpieczenie przed korozją to stal która nie może zardzewieć :)

  • 3 lata temu...
Napisano

Oczywiście że można, widocznie "fachowiec" ma bardzo małe doświadczenie..... ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro (nie proponuje proszkowego, jeżeli jest to na zewnątrz) 

Napisano
57 minut temu, kreatywny napisał:

ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni

Z tego tygodnia bym zrobił kilka miesięcy.

Napisano
2 godziny temu, kreatywny napisał:

 ale warto poczekać około tygodnia aż powierzchnia cynkowa się utleni i później spokojnie można nakładać powłoki kolorowe najlepiej z mojego doświadczenia farby poliuretanowe na mokro  

 

Powiem znajomemu dekarzowi. On ocynkowane blachy na dachu radzi malować po dwóch latach od położenia, ale widocznie czasy się zmieniają.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...