Skocz do zawartości

odbiór pompy ciepła


Plama

Recommended Posts

Napisano
Jak w warunkach lata i na jakie parametry/temperatury,pobór prądu itp./ dokonać odbioru instal.pompy ciepła.
Jakie powinny być ich wielkości aby mieć pewność prawidlowego ogrzania w warunkach zimowych przy optymalnym poborze prądu.
Na co zwracać uwagę przy odbiorze żrodła ciepła i elementów grzewczych.
Ogrzewanie podłogowo -scienne
Napisano
Parametry, o które Pan pyta, mogą być określone w odniesieniu do konkretnego przypadku gdzie znane jest: rodzaj pompy, rodzaj dolnego źródła, itp.
Ogólnie rzecz ujmując, odbiór powinien obejmować między innymi następujące czynności:

odpowietrzenie instalacji
sprawdzenie instalacji elektrycznej zabezpieczeń elektrycznych
sprawdzenie kierunku obrotów sprężarki
sprawdzenie zaworów i napędów
sprawdzenie temperatur dolnego źródła ciepła przed uruchomieniem i po uruchomieniu
sprawdzenie temperatur obiegu grzewczego po uruchomieniu
wykonanie ustawień, a w tym właściwej krzywej grzewczej

Konieczne mogą być dalsze czynności wynikające ze specyfiki układu.
Napisano
Cytat

Jak w warunkach lata i na jakie parametry/temperatury,pobór prądu itp./ dokonać odbioru instal.pompy ciepła.
Jakie powinny być ich wielkości aby mieć pewność prawidlowego ogrzania w warunkach zimowych przy optymalnym poborze prądu.
Na co zwracać uwagę przy odbiorze żrodła ciepła i elementów grzewczych.
Ogrzewanie podłogowo -scienne



Dziękuję.
Ale chodzi mi o uogólnioną informacje,czy można zrobić symulację warunkow zimowych ,gdy odbiór jest latem. Np. zakładam,że odbieram gdy temp. zewn. + 15,pobor pradu 'X"; zimą temp. zewn. - 20 stop. to jaki pobór prądu . Chodzi o wcześniejsze sprawdzenie efektywności ogrzewania.Zakładam ,że w mieszkaniu chcę mieć + 20 stop.
Po jakim czsie od właczenia pompy dokonywać pomiarów parametrow.Gdzie w mieszkaniu i na jakiej wysokości odczytywać temp. wewn. Czy wykonawca ma mieć instr. z warunkami techn. odbioru
Napisano
Cytat

Dziękuję.
Ale chodzi mi o uogólnioną informacje,czy można zrobić symulację warunkow zimowych ,gdy odbiór jest latem. Np. zakładam,że odbieram gdy temp. zewn. + 15,pobor pradu 'X"; zimą temp. zewn. - 20 stop. to jaki pobór prądu . Chodzi o wcześniejsze sprawdzenie efektywności ogrzewania.Zakładam ,że w mieszkaniu chcę mieć + 20 stop.
Po jakim czsie od właczenia pompy dokonywać pomiarów parametrow.Gdzie w mieszkaniu i na jakiej wysokości odczytywać temp. wewn. Czy wykonawca ma mieć instr. z warunkami techn. odbioru



Witam Pana,

w tej sytuacji bardzo prosimy o kontakt z naszym działem doradztwa technicznego, z Panem Michałem Miką, pod numerem telefonu (22) 755 09 00.
Napisano
Cytat

Ale chodzi mi o uogólnioną informacje,



O tym, czy pompa ciepła osiąga „zaplanowane” parametry grzewcze latem nie bardzo można stwierdzić – zwłaszcza w powiązaniu z ogrzewaniem pomieszczeń.

Natomiast jeśli ogrzewa również pojemnościowo CWU, to można pokusić się o „własną” ocenę.
Można zmierzyć temperaturę CWU i czas potrzebny do jej ogrzania.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Tak jak pisze bajbaga, ale ze szczególnym podkreśleniem dużego marginesu błędu. Zimą wydajność źródłą ciepła może być o wiele inna, a tu nawet nie wiemy czy źródłem ciepła jest grunt,, woda czy powietrze. No i czy pompa należycie spełni swoje zadanie zależy też od ttego, czy dobrze wyznaczono straty ciepła budynku, a z tym bywa różnie.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Moim zdaniem w warunkach powinien być zapis że instalacja daje 20 C przy 12 h pracy dzinnie przy -20C na zwnątrz.
Tak aby w takich warunkach móc to sprawdzić. Jeśli parametry nie są spełnione .... to trzeba firmę ścigać.

Napisano
Cytat

Moim zdaniem w warunkach powinien być zapis że instalacja daje 20 C przy 12 h pracy dzinnie przy -20C na zwnątrz.
Tak aby w takich warunkach móc to sprawdzić. Jeśli parametry nie są spełnione .... to trzeba firmę ścigać.



Jak przyjrzysz się bliżej zagadnieniom związanym z pompami ciepła, to sam dojdziesz do wniosku że nie ma żadnego problemu taką instalację wykonać.
Tylko będzie miała niską efektywność i będzie pi*oko o 50% droższa w wykonaniu.
Wnioski pojawiają się same, nie trzeba geniuszu.

Poczytaj trochę icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie do Państwa specjalistów ,potrzebuje silikon najwyższej jakości do płytek pod kabina prysznicową.Czy może położyć figę tam na płytki ?Normalny silikon trzeba wymieniać po 3-4 miesiącach ponieważ robi się czarny czyli pleśń .Słyszałem o jakimś dobrym za około 100 zł że raz się da i jest spokój ? Pozdrawiam.
    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...