Skocz do zawartości

Dachówki - ceramiczne czy betonowe?


Recommended Posts

Witam!
Jestem na etapie projektu domu i myślę o dachówkach. Oczywiste dla mnie było przez długi czas, że kupujemy ceramiczną i koniec. Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad betonową, są tańsze, więc warto pomyśleć.

Moje pytanie, co jest takiego w dachówkach betonowych że mało kto ich nie kupuje, co jest lepszego w ceramicznych i jakie są wady betonowych?

dzieki
pzdr
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Ja na początku chciałam dachówki betonowe, potem ceramiczne, ale jak doszło do zamawiania (wyceny) tryumfalnie powrócił wariant betonowy, za cały dach 234 m2 z foliami rynnami obróbkami kominiarskimi 3 oknami FAKRO, wyłazem dachowym 4 kominkami wentylacyjnymi, ławami kominiarskimi nawet włącznie z gwoździami, wkrętami itp, po prostu za wszystko co do krycia dachu jest potrzebne zapłaciłam 16 700 zł, razem z transportem oczywiście. Dachówka jest barwiona w masie + dwie warstwy powłoki lekko błyszczącej, gwarancja na nieprzeciekanie 30 lat, a jak mi się powierzchnia zestarzeje to w sklepach jest pełno farb do renowacji i odświeżenia dachów.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Ja na początku chciałam dachówki betonowe, potem ceramiczne, ale jak doszło do zamawiania (wyceny) tryumfalnie powrócił wariant betonowy, za cały dach 234 m2 z foliami rynnami obróbkami kominiarskimi 3 oknami FAKRO, wyłazem dachowym 4 kominkami wentylacyjnymi, ławami kominiarskimi nawet włącznie z gwoździami, wkrętami itp, po prostu za wszystko co do krycia dachu jest potrzebne zapłaciłam 16 700 zł, razem z transportem oczywiście. Dachówka jest barwiona w masie + dwie warstwy powłoki lekko błyszczącej, gwarancja na nieprzeciekanie 30 lat, a jak mi się powierzchnia zestarzeje to w sklepach jest pełno farb do renowacji i odświeżenia dachów.
Pozdrawiam.


no może i tańsza ale jak zakładać dachówke cementową to juz lepiej oduline czy tez blachodachówke gwarancja podobna a i tak jak cementówke trzeba wywalic po 15 latach
a w tej chwili jak juz masz to to co moge poradzic to przed położeniem pomalować kazdą unigruntem ,lub tez po dwóch latach na dachu ,bo czyszczeni po 3 -5 latach bedzie baaardzo nieprzyjemne mój dobry znajomy sie meczy juz 8 rok z taką dachówką
Link do komentarza
Cytat

no może i tańsza ale jak zakładać dachówke cementową to juz lepiej oduline czy tez blachodachówke gwarancja podobna a i tak jak cementówke trzeba wywalic po 15 latach
a w tej chwili jak juz masz to to co moge poradzic to przed położeniem pomalować kazdą unigruntem ,lub tez po dwóch latach na dachu ,bo czyszczeni po 3 -5 latach bedzie baaardzo nieprzyjemne mój dobry znajomy sie meczy juz 8 rok z taką dachówką


Może miał pecha, u mojej babci na dachu leży betonowa dachówka już od 15 lat i jest ok, a wtedy nie znali jeszcze takich technologii jak teraz. Co do czyszczenia to w mojej okolicy jest dom z ceramiczną, która ma 5 lat i wygląda jak jedna wielka połać mchu. A jeśli chodzi o płyty czy blacho dachówkę to moim zdaniem nadają się na stodoły, garaże i inne budynki gospodarcze (nikogo nie chcę urazić to moje subiektywne odczucie) nie ta estetyka. Unigruntem niczego nie będę smarować bo mają powłokę akrylową więc mija się to z celem. Jakiej firmy dachówkę ma twój kolega?
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Może miał pecha, u mojej babci na dachu leży betonowa dachówka już od 15 lat i jest ok, a wtedy nie znali jeszcze takich technologii jak teraz. Co do czyszczenia to w mojej okolicy jest dom z ceramiczną, która ma 5 lat i wygląda jak jedna wielka połać mchu. A jeśli chodzi o płyty czy blacho dachówkę to moim zdaniem nadają się na stodoły, garaże i inne budynki gospodarcze (nikogo nie chcę urazić to moje subiektywne odczucie) nie ta estetyka. Unigruntem niczego nie będę smarować bo mają powłokę akrylową więc mija się to z celem. Jakiej firmy dachówkę ma twój kolega?
Pozdrawiam


musze podpytaac ,w takim razie skoro twierdzisz ze dachówka palona tez zachodzi mchem to juz zamykam sie w sobie w tym temacie bo to juz wbrew fizyce ale widac materiał materiałowi nierówny
Link do komentarza
Cytat

Niestety nawet angoby potrafią porosnąć tyle, że dłużej im to zajmuje i łatwiej się czyści. Mech i porosty rosną na każdy podłożu gdzie zbierze się kurz i pył, a jak do tego jest wilgotno i od północy to porastają nawet szkło.
Pozdrawiam.



Całkowicie zgadzam się z Acią! Każdy dach wcześniej czy puźniej zaczyna porastac mchem, szczególnie od strony północnej. Jest jednak na to sposób:)

http://www.dachy.org/aktualnosci,528,Prost...ania_dachu.html

U nas do dachu jeszcze chwila, ale wiemy juz że będzie pokryty dachówka ceramiczną (agobowaną). Sprzedawca od razu zaproponował nam taka taśmę miedzianą przeciw porostom. Proponował żeby połozyć przede wszystkim od strony północnej. Cena za metr bieżący u nas to 140zł. Niestety nie jestem w stanie podać producenta ani powiedzieć czy to dobra cena bo jeszcze nie szukałam gdzie ndziej.

pozdrawiam icon_smile.gif

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

u mojej babci na dachu leży betonowa dachówka już od 15 lat i jest ok, a wtedy nie znali jeszcze takich technologii jak teraz.



Mój dziadek, jak budował na pocz. lat 30-tych dom i zabudowania gospodarcze, sam robił dachówkę cementową (karpiówka). Pokrył nią dom, stodołę i oborę. Dotrwała do rozbiórki w latach 90-tych. Były pewne ubytki, ale dziadek miał formy, więc dorabiał sobie nowe.
Tak sobie myślę odważnie, że teraz chyba technologia się zmieniła. icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

adamis fantastyczne rzeczy opowiadasz, słyszałem o ludziach, którzy mają własne formy do kostki brukowej i próbują robić coś w tym temacie, ale dachówki! Ciekawe, czy ktoś jeszcze teraz robi sobie inne materiały budowlane domowym sposobem?


Widziałem ten sprzęt u dziadka jeszcze paręnaście lat temu. Ostatnie dachówki dorabiał na początku lat 80-tych.
Kiedyś ludzie byli wytrwali i z samozaparciem potrafili realizować swoje plany.
Teraz je kupujemy.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Podzielę się spostrzeżeniami na temat dachówek. Ojciec budował swój dom 5 lat temu ma ceramikę. Budował w tym samym czasie co jego kolega razem zamówili dachówkę bo był taniej przy większej ilości. Ojciec ma dom na wzgórzu, mocno wieje, jego kolega nad jeziorem osłonięty od jeziora drzewami. U ojca dach jak nowy a tamten zielony jak trawnik. Więc widzi mi się że to raczej nie typ dachówki świadczy o porastaniu a warunki panujące wokół budynku. Ja ma dach pokryty cementówką i jest jedna rzecz która wyróżnia te dwa typy. Dach z cementówki jest bardziej szczelny zamki się super zapinają i jest idealnie równy u ojca już tak pięknie nie jest ponieważ podczas wypalania ceramiki powstają odchyłki kształtu. Ojciec sam stwierdził że jakby teraz budował dom to wziąłby cementówkę. Jak zaczynałem znajomy pokazał mi cementówkę 12 letnią na swoim domu i problemu nie widziałem w jakości może tylko straciły kolor. Ale co do koloru to to ma znaczenie producent. Kolega z hurtowni pokazał mi wystawkę. po 5 latach polskie dachówki były wyblakłe a niemieckiej firmy na B icon_wink.gif icon_biggrin.gif miała kolor jak ta wzięta nowa z hali. tak wiec ????? każdy sobie musi sam wymyślić.
Ja jak będę zmieniał to widziałem piękną czarną dachówkę bodajże glazurowaną w dani i na taką będę zbierał.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
    • Jakbym miał zasypywać po samą górę kamieniem plukanym to sam kamień kosztował by mnie z 10 tys. U nas chodzi po 110zl m3. Pozatym w ten sposób daje drogę wodom opadowym żeby migrowaly sobie do lawy. A jak na jakiejś głębokości zacznę zasypywać gliną to zadziała z czasem jak izolacja bo nie przepuszcza wody. Ale wracając do tematu nurtuje mnie to czy dren powyżej ławy będzie skuteczny a w zasadzie czy żwir pod drenem przepuści wodę do oddalonego o ok 5m odcinka drenu poniżej posadzki. Ale wydaje mi się że powinien. 
    • Nie, choć jak w niego patrzyłem to nic podejrzanego mi się nie rzuciło.   Z tego co pamiętam, to będzie coś około 2.8 - 2.9m. Z tymże jest ścianka kolankowa i jeszcze nie ma wylewek. Po dodaniu sufitów i zrobieniu podłóg na gotowo, będzie pewnie te 2.5 m.
    • Piasku ani gliny nie daje się na do wykopu, jesli nie ma geowłókniny pod spodem - bo zejdzie w dół.   wykop pod dren powinien być wyłożony cały geowłókniną - żeby oddzielała ziemię od drenu i kamienia.  Wtedy nie będzie zamulać obsypki kamiennej i drenu. Rury nie trzeba owijać geowłókniną. Rura drenażowa powinna mieć podsypkę z drobnego kamienia ok 8 -10cm i obsypana tym drobniejszym żwirem, na to do samej góry ma być kamień grubszy, na nim cienka warstwa drobnego żwiru i geowłóknina. Dopiero na tej geowłókninie może być ziemia z trawą, podsypka i płytki lub kostka lub coś innego  - powinno być przepuszczalne, więc raczej nie wylane betonem.  Rury powinny schodzić do narożnych studzienek rewizyjnych - potem woda idzie do odpływu.   Gdzieś tam kiedyć ten temat  wałkowaliśmy w przeszłości.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...