Skocz do zawartości

Jak wykonać ocieplenie i wylewki na podłodze na gruncie?


Recommended Posts

Przystępuję do wykonania ocieplenia i wylewek na podłodze, na gruncie. Czy folię dawać na chudy beton, a na to styropian i wylewka, czy folia, styropian, folia i beton. Jak gruba powinna być folia? Jakiego powinienem użyć styropianu?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/porady/6109-jak-wykonac-ocieplenie-i-wylewki-na-podlodze-na-gruncie

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Szkoda, że zapominamy o uwarunkowaniach wykonawczych. Izolacja p-wilgociowa zawsze 2x. Najczęściej na etapie wykonawstwa pierwsza warstwa ulego uszkodzeniu (chodzenie, przejazd taczką, układanie kratka zbrojenia itp) , dlatego druga warstwa przejmuje funkcje izolacyjną . Łączenie papy ze styropianem to skrócenie żywotności podłoża. (Artur -- masz 100% racji).
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Szanowny Panie ekspercie
We wprowadzeniu do tego artykułu przedstawiono dwie wersje, więc która pańskim zdaniem jest nieporozumieniem, wersja z jedną folią czy dwoma, mało tego wklejony rysunek pokazuje jeszcze inną wersję (w tekście folia 0,3mm a na rysunku 0,2mm - to w końcu jak ma być, a poza tym co to jest przedstawiona na rysunku wylewka podkładu).
Dla mnie wersja eksperta powinna być ZROZUMIAŁA I JEDNOZNACZNA
Proszę o wyjaśnienia
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość PosGlanc - posadzki maszynowe
kilka poprawek do tekstu
- folia ale z atestem i na spód 0-3mm minimum, jeśli podłoże jest nie równe ma ostre kanty należy je oczyścić,
- styropian EPS100 nie kierujmy się do końca tym mamy wielu producentów których produkty nie dorównują innym producentom styropianu, niby te same oznaczenia ale różnica ogromna
- chudy beton powinien być równy tak aby płyta styropianu dolegała całą płaszczyzną
- druga warstwa foli spełnia też role warstwy poślizgowej dla jastrychu, chroni też styropian przed betonem
- 5cm grubość wylewki ale przy ogrzewaniu podłogowym posadzka powinna mieć około 6-7cm, po niżej 6cm powinno się zastosować siatkę stalową
- grubość wylewki zależy od grubości styropianu, tego jak dolega itd.
- pamiętajmy aby przy ogrzewaniu podłogowym dawać minimum 1cm gr dylatacji i nie zapominajmy o plastyfikatorze
- włókno nie zbroi posadzki tylko zapobiega skurczowi

posadzkarz po obejrzeniu budowy powinien zdecydować jaka gr. wylewki i czym ją zbroić

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

- folia ale z atestem i na spód 0-3mm minimum, jeśli podłoże jest nie równe ma ostre kanty należy je oczyścić,


Co do grubości folii to się nie czepiam bo zapewne pomylił z fugą icon_biggrin.gif ale po co czyścić ostre,nie równe kanty icon_eek.gif chyba po to aby w tej foli po dociśnięciu styropianem (EPS100 tylko szlag wie którego kupić bo niby to samo ale różnica ogromna icon_biggrin.gif )porobić dziurki przez które będzie wentylacja icon_lol.gif
Jak porada udzielona przez fachowca od posadzek to faktycznie bardzo szczegółowa na glanc icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 5 miesiące temu...
Zastosowanie foli izolacyjnej o gr. 0,3 mm bezpośrednio na chudym betonie jest bardzo złym pomysłem i wielokrotna pomyłką i przyczyna wilgoci!!! Folia ta nie jest odporna i po jakimś czasie pod wpływem pracy posadzki ze styropianem przeciera się. Folie powinno stosować się na styropian jako warstwa poślizgowa...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...