Skocz do zawartości

DOM z SILKI


Recommended Posts

Do Sulent icon_smile.gif

Dziękuję za info. Z tego, co wcześniej czytałam, to właśnie na nasz domek parterowy z użytkowym poddaszem klasa 15 jest w zupełności wystarczająca icon_smile.gif ale zobaczymy, co producenci jeszcze wymyślą, bo budować się będziemy za jakieś 3 lata więc w tym czasie jeszcze duuużo może się zdarzyć icon_wink.gif Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif

Pozdrawiam
Iwona
Link do komentarza
  Cytat

Do Sulent icon_smile.gif

Dziękuję za info. Z tego, co wcześniej czytałam, to właśnie na nasz domek parterowy z użytkowym poddaszem klasa 15 jest w zupełności wystarczająca icon_smile.gif ale zobaczymy, co producenci jeszcze wymyślą, bo budować się będziemy za jakieś 3 lata więc w tym czasie jeszcze duuużo może się zdarzyć icon_wink.gif Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif

Pozdrawiam
Iwona

Rozwiń  

Grzanie ton silki , od niej fundamentów to sporo kosztuje. Ale by już być konsekwentnym i w dachu radzę paroizolacji nie stosować to ta sama fizyka.
Link do komentarza
  Cytat

Wilgoć w przegrodzie termicznej jest z dyfuzji pary wodnej - czyli z "oddychania" Izoluje się od srodka by dać paroizolacje - jak dachu (czy tam jest grzyb?) "Oddychanie" to rola wentylacji - ta musi być skuteczna.

Ps. Oddychanie – kojarzy się nam z czym pozytywnym… w wypadku przegród termicznych „wdech” (chłonięcie wilgoci) trwa cały sezon grzewczy – ewentualny wydech – latem!
Dlatego jest to tak ze wszech miar niekorzystne zjawisko!

Rozwiń  



P.Tomaszu znowu dwója !!!!!!!!!!!

Pisze Pan znowu głupoty icon_smile.gif

Prawie jak doktor medycyny oddychać .........nie oddychać .

Ale niestety trochę na odwrót Pan to interpretuje

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!
Link do komentarza
  Cytat

P.Tomaszu znowu dwója !!!!!!!!!!!

Pisze Pan znowu głupoty icon_smile.gif

Prawie jak doktor medycyny oddychać .........nie oddychać .

Ale niestety trochę na odwrót Pan to interpretuje

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!

Rozwiń  

bohahahaha no popłakałem sie do łez .. słuszne stwierdzenie z tym doktorem
Link do komentarza
  Cytat

Po co prostować? Po co krzyczeć Zapytam tylko, czy Pan uważa, że w niskiej zabudowie domu jednorodzinnego, ocieplenie silki styropianem czy wełną z zewnątrz zapewni wilgotność przegrody termicznej do 1 % i energooszczędność.

Rozwiń  




Mur dwuwarstwowy ociepla się metodą "lekką mokrą".Przy takim ociepleniu należy zwrócić uwagę na kwestię przenikania pary wodnej przez ścianę.
Materiały ociepleniowe o dużym oporze dyfuzyjnym (tzw. nie "oddychające - czyli styropian ") powodują znaczne pogorszenie korzystnej cechy SILKI jaką jest jej paroprzepuszczalność.
Decydując się na taką izolację termiczną musimy pamiętać o możliwości wystąpienia problemów z nadmiarem wilgoci wewnątrz budynku.
Należy pomyśleć o dobrej wentylacji, o rozszczelnianych oknach itp. Dlatego też najlepszą izolację muru dwuwarstwowego wykonanego z SILKI stanowi warstwa izolacyjna z materiału o małym oporze dyfuzyjnym -> wełna mineralna , który nie ograniczy swobodnego przepływu pary wodnej przez ścianę.
Do uzyskania współczynnika przenikalności cieplnej poniżej U = 0,30 W/m2K w przypadku SILKI wystarczy warstwa izolacji o grubości 12 cm.
Link do komentarza
  Cytat

O to ciekawe. jak zmieniają się właściwości wełny w zależności od jej położenia?

Rozwiń  


znowu dwója Panie T.B.

Dla mnie nie jest to nowością icon_smile.gif


Można tak zaprojektować przegrodę że punkt rosy będzie dokładnie wkraplał się w środku wełny wtedy izolacyjność wełny spada ponieważ woda nie jest takim dobrym izolatorem jak wełna .

To jak ma znaczenie położne wełny czy nie icon_smile.gif
Link do komentarza
  Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.

Rozwiń  


Ja wolę nie uczyć się na błędach !

Co to jest za ciekawa interpretacja tych technologi dociepleń hehehe.

Albo Pan jest taki cwany że wie Pan że na innych działają rysuneczki w obcym języku .


Na mnie nie działają no i muszę Pana zdemaskować

Przecież to jest ocieplanie alternatywne stosowane na budynki postawione dużo wcześniej .

Wyobraźcie sobie ze na elewacji ściany są zabytkowe rzeźby gzymsy ,stiuki stylowe (romańskie, gotyckie, renesansowe, , barokowe, rokokowe, klasyczne, secesyjne i inne).

Idziesz do konserwatora zabytków i mówisz jutro skuwam ten cały szajs i docieplam elewację styropianem od zewnątrz bo mnie zżera ogrzewanie tej kamienicy .

Konserwator uśmiał by się po pachy .

Musę przyznać że ciekawy przypadek z tego Pana T. Brzęczkowskiego
Link do komentarza
  Cytat

Zupełna zgoda, ale pod jednym wszakże warunkiem – dach jest wykonany z podobnych materiałów jak ściany zewnętrzne i w podobnej technologii (ocieplany od zewnątrz).

Rozwiń  

Do bajbaga
A wiesz, że dokładnie to samo mi przyszło do głowy, gdy przeczytałam odpowiedź od naszego "eksperta" icon_biggrin.gif
Hahahaha!
Panie T.Brzęczkowski - ja Pana nie pytałam o zdanie icon_smile.gif Dach jest wykonany z innych materiałów - o innych parametrach niżeli ściana. Poza tym - Pan chyba nie ma co robić, bo Pana nazwisko widzę na każdym forum budowlanym i wszędzie pisze Pan o paroizolacji, rozciągając fora do kilkudziesięciu stron. Dlaczego więc tyle osób buduje domy i sobie chwali, mimo że nie zastosowali folii?? Czyżby nie chcieli się przyznać do błędu, a może raczej folia jest zbędna? (pyt. retoryczne icon_wink.gif )
Niech Pan zostawi ludzi w spokoju! Jeżeli ktoś będzie chciał zastosować paroizolację, to ją zastosuje. Skoro ja i inni nie chcą - proszę nas nie przekonywać na siłę - jesteśmy dorośli i potrafimy sami dokonać wyboru - naprawdę icon_smile.gif

Pozdrawiam

Iwona
Link do komentarza
  Cytat

icon_smile.gif
Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif
Pozdrawiam
Iwona

Rozwiń  


Chciałbym opowiedzieć jeszcze Pani o takiej ścianie ,dobrze by było pozostawić szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a klinkierem .U sąsiadów ta technologia działa już sporo czasu 10 lat temu wyglądała tak /18 cm Silka /5 cm wełna /przestrzeń powietrzna 3cm/ klinkier 12cm .Teraz dają już 10 cm wełny ,ale u nich łagodniejszy klimat . Ściana z klinkieru kotwiona klamrami ze ścianą nośną z Silki wełna luźno osadzona. Na końcach kotew ograniczniki z tworzywa przytrzymujące wełnę do ściany nośnej żeby nie zamknąć szczeliny wentylacyjnej .Ściana z klinkieru zdylatowana tzn.każda elewacja budynku oddzielnie ,słońce ogrzewa ścianę z cegły ściana rozszerza się .W fugach pionowych ściany z klinkieru wentylacja.Nad otworami paroizolacja na całej długości .

Wytrzymałość SILKI E umożliwia „odchudzenie” muru lub zwiększenia izolacji bez zabierania powierzchni mieszkalnej . W przypadku ścian z SILKI E 18 o grubości 18 cm dla domu o powierzchni 160 m2 zyskujesz prawie
8 m2 dodatkowej powierzchni użytkowej. Przy ścianach z SILKI E 15 o grubości 15 cm
zyskujesz nawet 12 m2, czyli dostajesz dodatkowy pokój dla dziecka gratis.
Link do komentarza
witam
kto twierdzi, ze wełna jest do kitu, nigdy chyba z nia nie pracowal
jasne, jak zamoknie to sobie ja mozna wyrzucic
tyle, ze jak lamelowa sie da to drobne opady jej nie zaszkodza a na pewno nie stanowi takiego worka na glowie jak styropian
a kto natomiast twierdzi, ze silikat jest do luftu to jest on skonczona zlotowa bez perspektyw
byle tanio i szybko, z co potem to potem
silikaty bardzo dobrze sprawdzaja sie z podlogowka, gorzej z malopojemnosciowym ogrzewaniem grzejnikowym nowego typu
sciana przede wszystkim przenosi obciazenia a nie izoluje, to drugie zalatwia welna lub styropian
i zeby budynek byl stateczny nie polecalbym 18-ki lecz 24-ke, niewiele drozej (w stosunku do wartosci przedsiewziecia w postaci calego budynku) ale raz a dobrze
niektorzy buduja tak, jak kupuja samochody - jeden kupi malucha bo malo spali, drugi dolozy do ropniaka passata i na pewno nie spali wiecej, tyle ze bedzie o wiele bardziej zadowolony i bedzie czul sie po stokroc bezpieczniej
pozdro
Link do komentarza
animus

Witam icon_smile.gif
O szczelinie wentylacyjnej nie pisałam, bo uważam to za oczywiste icon_wink.gif ale bardzo dziękuję - bo gdybym nie wiedziała, to dostałabym bardzo istotną informację icon_smile.gif Dziękuję również a info odnośnie dylatowania - nie spotkałam się jeszcze z tym pojęciem, więc trochę dziś sobie poczytam icon_smile.gif wentylacja w klinkierze oczywiście będzie icon_smile.gif dziękuję również za podpowiedź odnośnie silki 15cm - chociaż nie wiem, czy przekonam do niej męża ( z trudem zgodził się na 18 cm, bo chciał w ogóle budować z ceramiki poryzowanej 44cm) Wyjaśniłam mu jednak, że ta ściana ma jedynie spełniać swoją rolę nośności i konstrukcji - zastosowanie silki daje nam w tym przypadku sporą oszczędność miejsca wewnątrz budynku, a aby uzyskać odpowiedni współczynnik U - trzeba zastosować dalsze warstwy ocieplenia/ izolacji icon_smile.gif Uzyskałam tym sposobem U=0.162, czyli całkiem przyzwoicie - tak myślę. No ale jeszcze pomyślę nad tą "15" i skonsultuję się z Panią Architekt.

Dziękuję i pozdrawiam

Iwona

Link do komentarza
  Cytat

sciana przede wszystkim przenosi obciazenia a nie izoluje, to drugie zalatwia welna lub styropian
i zeby budynek byl stateczny nie polecalbym 18-ki lecz 24-ke, niewiele drozej (w stosunku do wartosci przedsiewziecia w postaci calego budynku) ale raz a dobrze
bedzie o wiele bardziej zadowolony i bedzie czul sie po stokroc bezpieczniej

Rozwiń  


mam mały mętlik w głowie - Pan doradza 24cm ze względu poczucia bezpieczeństwa, drugi Pan 15cm ze względu na oszczędność miejsca, Pani Architekt twierdzi znów za 18cm w naszym przypadku jest zupełnie wystarczająca icon_wink.gif I kto tu ma rację? Myślę, że każdy a wyboru muszę dokonać ja... Co do grubości ściany i bezpieczeństwa - to tak, jakbym słyszała męża - zróbmy gruby mur to się nie zawali icon_biggrin.gif

Dzięki i pozdrawiam
Iwona
Link do komentarza
  Cytat

mam mały mętlik w głowie - Pan doradza 24cm ze względu poczucia bezpieczeństwa, drugi Pan 15cm ze względu na oszczędność miejsca, Pani Architekt twierdzi znów za 18cm w naszym przypadku jest zupełnie wystarczająca icon_wink.gif I kto tu ma rację? Myślę, że każdy a wyboru muszę dokonać ja... Co do grubości ściany i bezpieczeństwa - to tak, jakbym słyszała męża - zróbmy gruby mur to się nie zawali icon_biggrin.gif

Dzięki i pozdrawiam
Iwona

Rozwiń  

Iwona,
każdy z nich ma rację, 18 cm wystarcza z powodzeniem, ale przy 18 cm jest lekki "problem" z belkami stropowymi które się opierają na murze, na pewno się nie zawali ale jakby to powiedzieć mało miejsca zostaje po położeniu belki (nie wiem czy wiesz o co mi chodzi). Również jak się robi bruzdy w pustaku to zawsze się on trochę wykrusza. Po prosty 24 cm dają większy komfort pod tym względem a są niewiele droższa. Ja właśnie z tych względów mam 24 cm, choć Twoja architekt ma rację: przy 18 cm na pewno nie będzie żadnego zagrożenia. Raczej 15 cm bym odrzuciła.
Link do komentarza
  Cytat

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!

Rozwiń  


Chciałbym wtrącić swoje 5 groszy do naukowej debaty icon_biggrin.gif z panem T.B. Otóż chcę dorzucić, że dyfuzja nie zależy jedynie od ciśnienia ale również a może nawet przede wszystkim od stężenia co i tak w konsekwencji zgodne jest z powyższym cytatem.

pozdrawiam
Link do komentarza
  Cytat

Kingaj Orestes
Dziękuję za rady - na pewno przemyślę i wezmę pod uwagę icon_smile.gif
A z czego zbuduję dowiecie się za 3 lata haha icon_biggrin.gif

Rozwiń  


A pro po ściany o gr 15 cm ja nie namawiam tylko zasugerowałem ze jest taka możliwość.Niekiedy są problemy z postawieniem ściany nośnej o gr 24-18 cm np.komin gotowy z prefabrykatów po co pogrubiać .

Za 3 lata Koniec Świata hahaha

http://www.youtube.com/watch?v=Hz86TsGx3fc
Link do komentarza
  Cytat

A pro po ściany o gr 15 cm ja nie namawiam tylko zasugerowałem ze jest taka możliwość.

Za 3 lata Koniec Świata hahaha

Rozwiń  


Ja nie pisałam, że Pan mnie namawia icon_wink.gif
A co do końca świata - to właśnie dlatego czekamy, żeby zobaczyć czy jest sens się budować icon_surprised.gif
Hahahahahahhahahaah!!! Kasę trzeba zbierać - no chyba że wygram w lotto icon_razz.gif (Nadzieja matką głupich... oj tak icon_razz.gif )
Link do komentarza
Ostatecznie padło na 24cm + 18cm wełny icon_biggrin.gif w ostatniej chwili przed zatwierdzeniem projektu... Ufff!!!
Dziękuję wszystkim za rady icon_smile.gif chociaż pani architekt powiedziała, że przy naszym poprzednim rozwiązaniu tzn 18cm nie byłoby jakich kolwiek problemów z osadzeniem dachu itp, ale powiedziała znów że rozwiązanie z 24cm sprzyja wykonaniu parapetów icon_biggrin.gif więc jest ok icon_smile.gif A oto świeżutka wizualizacja naszego domku icon_smile.gif
Wcześniej miał symbol LK&633 lub LK&9

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  Cytat

oooooooo, widzę że styl kolumnowo balkonowy króluje icon_biggrin.gif

Rozwiń  


A pomyśleć, że na początku w ogóle nie chciałam domu z balkonem icon_wink.gif stwierdziłam, że to za dużo kosztuje a teraz proszę icon_biggrin.gif w końcu muszę na czymś pościel wywiesić, żeby świeżutko pachniała icon_biggrin.gif Poza tym na balkonie zawsze uczyłam się do sesji i mi najlepiej zawsze do głowy wchodziło icon_biggrin.gif

Teraz jeszcze tylko zmieniłam okna w wykuszu ;D Pod spodem fotka sprzed zmiany.

Jak myślicie - która wersja lepsza?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  Cytat

icon_biggrin.gif no tak to jest, jak się wstawia obrazki na śpiącego icon_razz.gif moja wina - przed zmianą wszystkie okna były duże a po zmianie są 2 małe (boczne) i jedno duże wyjściowe icon_biggrin.gif Przepraszam za zmyłkę icon_smile.gif

Rozwiń  

Powiekszenie okien jest ok. Nie za bardzo wygląda to okno balkonowe obok. Wolałabym tam okna ze zwykłym podokiennikiem, bez okna balkonowego. Pewnie to z kuchni czy cos w tym stylu i chcesz mieć wyjscie. Poza wygladem elewacji to straty ciepła będą mniejsze, łatwiej to ogrzać (zwykły grzejnik) i ustawniejsze...
Przemyśl!
Link do komentarza
  Cytat

Powiekszenie okien jest ok. Nie za bardzo wygląda to okno balkonowe obok. Wolałabym tam okna ze zwykłym podokiennikiem, bez okna balkonowego. Pewnie to z kuchni czy cos w tym stylu i chcesz mieć wyjscie. Poza wygladem elewacji to straty ciepła będą mniejsze, łatwiej to ogrzać (zwykły grzejnik) i ustawniejsze...
Przemyśl!

Rozwiń  


Ja okna w wykuszu zmniejszyłam icon_smile.gif według oryginału były takie duże - ale ja wolę 2 mniejsze po bokach z parapetami no i pod oknami chcę właśnie zamontować grzejniki. Jeżeli zaś chodzi o kuchnię to dokładnie zgadłaś - to właśnie z niej jest drugie wyjście na taras. Oryginalnie go nie było - w ogóle cały projekt się zmienił po moich przeróbkach icon_wink.gif Chodzi o to, żeby nie biegać z daniami na taras przez salon i spowrotem icon_smile.gif Chcieliśmy poza tym założyć podłogówkę ale teraz myślimy jednak o grzejnikach, a ten i tak się zmieści jeszcze pod oknem w kuchni icon_smile.gif

Dołączam fotkę kuchni + moją wizualizację icon_smile.gif

Dziękuję i pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  Cytat

Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja?

Rozwiń  

To proste. Multipor dzięki swej porowatej strukturze, własnościom dyfuzyjnym ma naturalną zdolność regulacji wilgotności powietrza, jest paroprzepuszczalny. Dlatego "YTONG MULTIPOR może być wykorzystywany na ścianach murowanych we wszystkich technologiach budowlanych bez konieczności stosowania folii paroizolacyjnej."
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.

Rozwiń  

Szkoda, że na forach nie można odstrzeliwać, co w przypadku "T. Brzeczykowskiego" bardzo by się to przydało. Na wszystkich gremiach opowiada swoje androny o paroizolacji od wewnątrz, o regulatorach temperatury (elektrycznych!) reagujących 1000 razy na sekundę i tym podobnych bzdetach.
Nie wiem jeszcze, z czego postawię ściany zewnętrzne domu (chyba jednak z silki) i nie wiem także, czy ściana będzie dwu, czy trójwarstwowa (chciałbym tę ostatnią, ale spodziewam się kłopotów z przewiązkami), w żadnym jednak wypadku nie okleję domu od środka papą, co lansuje p. "Brzeczykowski" i mam nadzieję, że i nikt z Was nie da się zwariować...
pozdr.
Link do komentarza
  Cytat

Szkoda, że na forach nie można odstrzeliwać, co w przypadku "T. Brzeczykowskiego" bardzo by się to przydało. Na wszystkich gremiach opowiada swoje androny o paroizolacji od wewnątrz, o regulatorach temperatury (elektrycznych!) reagujących 1000 razy na sekundę i tym podobnych bzdetach.
Nie wiem jeszcze, z czego postawię ściany zewnętrzne domu (chyba jednak z silki) i nie wiem także, czy ściana będzie dwu, czy trójwarstwowa (chciałbym tę ostatnią, ale spodziewam się kłopotów z przewiązkami), w żadnym jednak wypadku nie okleję domu od środka papą, co lansuje p. "Brzeczykowski" i mam nadzieję, że i nikt z Was nie da się zwariować...
pozdr.

Rozwiń  


Zapewne by "odstrzelono"... gdym się mylił. A tak, proszę nie kłaść paroizolacji konsekwentnie - i w dachu!
Link do komentarza
  Cytat

Zapewne by "odstrzelono"... gdym się mylił. A tak, proszę nie kłaść paroizolacji konsekwentnie - i w dachu!

Rozwiń  


pan sobie schlebia - jest pan nietykalny bo nikt z pana męczennika zrobić nie chce icon_biggrin.gif
z męczennikami się sprawa komplikuje - nie ma znaczenia czy mieli rację do takiej sytuacji dopuścić nie możemy icon_biggrin.gif
czyli strzelać do tarczy nie do TB
Link do komentarza
  Cytat

pan sobie schlebia - jest pan nietykalny bo nikt z pana męczennika zrobić nie chce icon_biggrin.gif
z męczennikami się sprawa komplikuje - nie ma znaczenia czy mieli rację do takiej sytuacji dopuścić nie możemy icon_biggrin.gif
czyli strzelać do tarczy nie do TB

Rozwiń  

A jednak 20 lat... i wszystko OK - w wentylacji coraz więcej firm przechodzi na optymalne kanały i skrzynki rozdzielcze, w izolacji - Pan zobaczy kanafizo...
Inwestor nie da się długo otumaniać - zrozumie czym się różni izolacja od ocieplenia, hydroizolacja od niewpuszczania wody. To kwestia czasu, ekonomia i fizyka były powszechne. Gdybym pisał i robił głupoty - nie pisałby Pan tego. Sucha, gruba i bez mostków izolacja to podstawa w energooszczędności i Pan tego nie zmieni.
Czy może mi Pan podać błędy jakie zawiera instrukcja isoli i knaufa?

  Cytat

A jednak 20 lat... i wszystko OK - w wentylacji coraz więcej firm przechodzi na optymalne kanały i skrzynki rozdzielcze, w izolacji - Pan zobaczy kanafizo...
Inwestor nie da się długo otumaniać - zrozumie czym się różni izolacja od ocieplenia, hydroizolacja od niewpuszczania wody. To kwestia czasu, ekonomia i fizyka były powszechne. Gdybym pisał i robił głupoty - nie pisałby Pan tego. Sucha, gruba i bez mostków izolacja to podstawa w energooszczędności i Pan tego nie zmieni.
Czy może mi Pan podać błędy jakie zawiera instrukcja isoli i knaufa?

Rozwiń  

http://www.knaufinsulation.fr/fr/murs
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...