Skocz do zawartości

Izolacyjność akustyczna ścian działowych


Recommended Posts

Gość Dr. Murek
Napisano
Szkoda że w powyższym zestawieniu zabrakło nowości: Silki E18 i Porothermu Aku. Producenci obu materiałów przekonują, że są rozwiązaniem najlepszym na rynku. Mnie natomiast interesuje, czy rzeczywiście ich efektywność akustyczna jest jakoś porównywalna. Czy jednak kierować należy się zasadą, im materiał ciężśzy, tym lepiej chroni przed hałasem... Wyszłoby wówczas chyba na korzyść Silki? Co wy na to?
  • 6 miesiące temu...
Gość Jerzy Róg Doradca Techniczny Wie
Napisano
Podaję parametry dla Porothermu AKU: PTH AKU 25 z wypełnieniem wewnątrz - RA1R - 56 dB PTH AKU 25/30 bez wypełnienia - RA1R - 52 dB PTH AKU 25/37,5 bez wypełnienia - RA1R - 52 dB
  • 1 rok temu...
Gość Lesław
Napisano
Czy ktoś orientuje się ile dB ma cegła szamotowa? wymiar standardowej cegły 12cm. Muszę zwężyć drzwi wejściowe do mieszkania z klatki schodowej i myślałem nad silką bo jest bardzo cicha ale mam sporo starej ciężkiej cegły szamotowej..
Napisano
Cytat

Czy ktoś orientuje się ile dB ma cegła szamotowa? wymiar standardowej cegły 12cm. Muszę zwężyć drzwi wejściowe do mieszkania z klatki schodowej i myślałem nad silką bo jest bardzo cicha ale mam sporo starej ciężkiej cegły szamotowej..


Cegła szamotowa nie nadaje się do murowania ścianek - w razie zawilgocenia po prostu rozsypie się jak niewypalana cegła.
  • 6 lata temu...
Napisano

Ścianki działowe są świetną sprawą, jeśli masz duże pomieszczenie. Ich największą wadą jest natomiast brak mobilności. Raz postawiona ścianka już nie zostanie przesunięta. U siebie w restauracji zamontowałem ściaki  mobilne. Oddzieliłem i wygłuszyłem dzięki temu miejsca vip, tak aby specjalni goście byli odpowiednio oddzieleni od reszty sali. Klientom się to spodobało, więc prawdopodobnie pójdziemy dalej.

  • 3 miesiące temu...
Gość polaczek
Napisano
Panie Tadeuszu czy dobrze zebrał Pan informacje ? Bo na stronie Rigips-a pisze że system 3.40.06 2x biała płyta /profigl 100 ma 52dB a system AKU 3.40.06 AKU cw100 ma 62dB.
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Moim zdaniem świetnym rozwiązaniem na wyciszenie pomieszczenia są ścianki akustyczne :)

  • 1 miesiąc temu...
Gość Renatka
Napisano

A myśleliście może o ściankach akustycznych szklanych? Mi osobiście bardzo się podobają, choć pewnie kojarzą się bardzo z biurami, ale z odpowiednim wystrojem wyglądają super! :D

  • 10 miesiące temu...
Napisano

A co ma być? Izolacyjność akustyczna to efekt wynikający np. z masywności przegrody. Im bardziej masywna przegroda tym lepiej izoluje nas od dźwięków powietrznych po drugiej stronie ściany. Z technologii murowanych - mamy do dyspozycji dowolną cegłę, pustak etc. Ceramika, wspomniane silikaty, beton komórkowy).

 

Są to jednak prace mokre i nie pozwalają na taką swobodę jak zabudowa G-K.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...