Skocz do zawartości

Zanim drewno zacznie ciemnieć - dylemacik


Recommended Posts

Napisano
Każdy lakier podkładowy używany do podłóg drewnianych posiada własciwości zapobiegające ciemnieniu drewna oraz zwiększa czepność następnej powłoki lakieru. Stosowanie lakierów podkładowych jest zalecane przez producentów, gdyż poprawia czepność lakieru nawierzchniowego a tym samym zapobiega ciemnieniu drewna i zwiększa wydajność lakieru nawierzchniowego.

Czy stosowanie dodatkowych produktów do redukcji ciemnienia drewna, o ile takie istnieją, jest potrzebne? Od strony technicznej nie, rzecz gustu
Napisano
każde drewno pod wpływem światła ciemnieje i nie ma na to rady, jest to naturalna właściwość drewna dlatego nie jestem zwolennikiem "za dużo" drewna w domu czy w ogóle drewnianych domów bo to ładnie wygląda nowe ale po latach robi się ciemno i ponuro - ale to tylko moja subiektywna opinia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

każde drewno pod wpływem światła ciemnieje i nie ma na to rady, jest to naturalna właściwość drewna dlatego nie jestem zwolennikiem "za dużo" drewna w domu czy w ogóle drewnianych domów bo to ładnie wygląda nowe ale po latach robi się ciemno i ponuro - ale to tylko moja subiektywna opinia.


Dokładnie z tych samych powodów lubię drewno icon_smile.gif
  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Poszczególne gatunki drewna charakteryzują się różnymi właściwościami. Obok twardości i stabilności ważną właściwością drewna montowanego na podłodze jest jego światłoczułość. Jedne gatunku są bardziej światłoczułe (mocniej zmieniają barwę pod wpływem słońca, ale także pod wpływem utleniania się), inne mniej. Najczęściej zmiana barwy drewna polega na ciemnieniu, ale nie zawsze. Są takie gatunki, które potrafią nawet zjaśnieć: egzotyczne Teak i Palisander. Intensywność zmiany barwy danego gatunku drewna zależy też od tego jak mocno nasłonecznione jest pomieszczenie, w którym wykonaliśmy swoją posadzkę drewnianą. Nałożenie pierwszej warstwy lakieru zawsze powoduje zmianę barwy deski/parkietu (inny kolor ma surowy element, a inny z jedną warstwą lakieru). Kolejne warstwy lakieru nie zmieniają już odcienia drewna. Z lakierów podkładowych można zastosować lakier, który w małych stopniu przyciemni drewno, np. francuskiej firmy Blanchon lakier o nazwie S.O. Lakiery te posiadają filtry, które zapobiegają wpływowi słońca na barwę drewna, ale tak naprawdę tylko ograniczają ten efekt, bo nie unikniemy wpływu słońca na barwę drewna w 100%. Jeśli gatunek jest wyjątkowo światłoczuły (np. egzotyczne Doussie, które mocno ciemnieje) polecam jako podkład lakier chemiczny, który od razu mocno przyciemni drewno i potem ten efekt ciemnienia będzie już mniejszy (np. lakier niemieckiej firmy Berger-Seidle o nazwie Uno).
  • 6 lata temu...
Napisano
o ciemnieniu drewna tu jest troche https://sklep.vidaron.pl/blog/jak-zapobiec-...mnieniu-drewna/ ja mam werandę zrobioną z belek drewnianych, jest przeszklona i szczerze mowiąc teraz nie wiem, co robić - myślałam, żeby to wszystko zaimpregnować a tu polecają lakier. Drewno niby nie jest bezpośrednio na deszczu czy mrozie, no ale klimat tam nieco inny, w końcu to coś jak ganek. trzeba impregnować czy faktycznie sam lakier?
Napisano
Cytat

Czy warto stosować preparaty zapobiegające ciemnieniu drewna?



podobno warto - nawet nie tyle samo ciemnienie jest niefajne, bo jakby cała powierzchnia kolor zmieniała to luz. Gorzej jak się przebarwia tylko w niektórych miejscach. MIałam tak, problem pojawił się przy przeprowadzce i zmianie miejsca mebli - inny pokój, inne światło i od razu było widać, gdzie im "świeciło" :/
Napisano
A nie lepiej zastosować ten Vidaron bezbarwny? Przecież nie zmienia koloru, no chyba, że naprawdę grubo się go użyje, ale to nie jest konieczne. Lepiej pomalować dokładnie, a nie walić warstwę za warstwą.
Napisano
Cytat

A nie lepiej zastosować ten Vidaron bezbarwny? Przecież nie zmienia koloru, no chyba, że naprawdę grubo się go użyje, ale to nie jest konieczne. Lepiej pomalować dokładnie, a nie walić warstwę za warstwą.


Co masz na myśli pisząc "pomalować dokładnie"?
Nie maluje się kładąc farbę czy impregnat grubo bo wyjdzie kicha, maluje się dwa, trzy razy, mniejsza ilość farby ale więcej warstw.
Impregnaty bezbarwne można traktować jako podkład aby drewno nie było chłonne, a po drugie bezbarwny głębiej penetruje niż impregnat kolorowy co za tym idzie też lepiej zabezpiecza.
Napisano
Cytat

o ciemnieniu drewna tu jest troche https://sklep.vidaron.pl/blog/jak-zapobiec-...mnieniu-drewna/ ja mam werandę zrobioną z belek drewnianych, jest przeszklona i szczerze mowiąc teraz nie wiem, co robić - myślałam, żeby to wszystko zaimpregnować a tu polecają lakier. Drewno niby nie jest bezpośrednio na deszczu czy mrozie, no ale klimat tam nieco inny, w końcu to coś jak ganek. trzeba impregnować czy faktycznie sam lakier?


Impregnat ma tę zaletę, że można nim, co roku, dopełniać strukturę drewna.Lakier też można nakładać co roku, z tym tylko, że uprzedni trzeba skrobać.

Naturalna patyna drewna rzecz piękna, bardzo często pożądana, przy impregnacie najbardziej widoczna.
 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Mhtyl - mam dokładnie to na myśli. Impregnat bezbarwny nie zostawia śladu jak farba, więc należy malować tak by być pewnym tego, że żaden fragment pominięty nie został.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...