Skocz do zawartości

cyklinowanie podłogi


Recommended Posts

Napisano
Mam do wycyklinowania kilka metrów kw. podłogi - powierzchnia za mała, by był sens brać kogoś lub wypożyczać maszynę.
Kto ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju pracą? Planuję wykorzystać tarcze do papieru ściernego założone do wiertarki. Czy ktoś ma inne pomysły? Ew. jaka powinna być granulacja papieru?
Napisano
Jeśli stara podłoga była nielakierowana lub lakier jest dość miękki to pójdzie szybko. Jeśli masz dobry lakier to nie będzie lekko ;-( Ja robiłem coś takiego u siebie najpierw papier 16, potem 50 i 150. Trochę poprawiłem jeszcze szlifierką oscylacyjną (z kwadratową stopą). Kup na próbę papiery różnych producentów. Szcególnie ten najgrubszy kupiony w jednym sklepie zużywał mi się 3 razy szybciej niż kupiony w innym.
Napisano
Cytat

Mam do wycyklinowania kilka metrów kw. podłogi - powierzchnia za mała, by był sens brać kogoś lub wypożyczać maszynę.
Kto ma jakieś doświadczenia z tego rodzaju pracą? Planuję wykorzystać tarcze do papieru ściernego założone do wiertarki. Czy ktoś ma inne pomysły? Ew. jaka powinna być granulacja papieru?


Miałem ten sam problem w ub. roku. Nikt nie chciał babrać się z kilku metrami mozaiki dębowej . Stanęło na tym , że kupiłem "czołg" 900W mocy i poszło... I wcale nie było tak trudno : płótno 40 , następnie 80 a na koniec 120 . Koszt wyszedł taki sam jak za usługę ale mam sprzęcior , który zawsze się przyda w domu gdy trzeba coś przeszlifować .
Napisano
O co chodzi z tym "czołgiem"? Wiertarka czy może szlifierka taśmowa?
El-instalator czy 16 to nie zbyt gruby papier? Czy nie robią się od niego jakieś głębokie rysy, które potem widać? Nie chcę potem zdzierać niepotrzebnie jakiejś bardzo grubej warstwy drobniejszymi papierami. W końcu to mozaika a nie parkiet, więc jest zdecydowanie cieńsza.
Napisano
Cytat

O co chodzi z tym "czołgiem"? Wiertarka czy może szlifierka taśmowa?
El-instalator czy 16 to nie zbyt gruby papier? Czy nie robią się od niego jakieś głębokie rysy, które potem widać? Nie chcę potem zdzierać niepotrzebnie jakiejś bardzo grubej warstwy drobniejszymi papierami. W końcu to mozaika a nie parkiet, więc jest zdecydowanie cieńsza.


Czołgiem potocznie nazywa się szlifierkę taśmową. Z granulacją papieru uważaj , grube ziarno przyspiesza pracę , ale ryzykujesz uszkodzeniem parkietu.
Napisano
Ja zastosowałem na początek b. gruby papier ale mam mozaikę z trwardego drewna (dąb) i nie było kłopotów, ale faktycznie jeśli drewno jest miękkie, to lepiej uważać. Zresztą co ciekawe na twardymm lakierze gruby papier zdziera się szybciej niż drobniejszy (60).
Napisano
Jeszcze jedno. Przy cyklinowaniu taką szlifierką (tarczą na wiertarce)nie musisz przejmować się kierunkiem cyklinowania względem kierunju padania światła od okna. Ewentualne ryski układają się nieregularnie w koła i kierunek z którego pada światło nie ma znaczenia dla wyglądu podłogi.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Czołg o wiele lepszy, bo pracuje większą powierzchnią. Szlifierką kątową, czy wiertarką z tarczą można narobić niezłych wcięć w drewno, bo tarcza "ciągnie"
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Robiłem coś takiego ... też czołgiem. Po wietarce zostaną duzo bardziej widoczne ślady.
Jeśli masz tam lakier to naprawdę mocno go zedrzyj. Ja czasami go trochę zostawiłem i teram mam lekkie przebarwienia. Ale to z powody faktu użycia bejcy kolorowej, Miało być jasno wyszło ciemno icon_sad.gif
Napisano
Ja użyłem cykliniarki z wypożyczalni a potem taśmówki (czołg). Najwięcej problemów miałem z bezpiecznikami. 2,5kV przepalało każdy. Wiertarkę z tarczami odradzam. Będzie widać kółka. Jeśli bez cykliniarki to tylko taśmówka i szlifowanie wzdłóż desek.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
ostatni przeszlifowanie drobnym papierem bez nacisku. Długie ruchy ... jest taki sport "przesuwanie kamieni na lodzie" - rób coś podobnego .... tylko nie zatrzymuj nigdy w jednym miejscu kamienia icon_smile.gif
Napisano
Cytat

ostatni przeszlifowanie drobnym papierem bez nacisku. Długie ruchy ... jest taki sport "przesuwanie kamieni na lodzie" - rób coś podobnego .... tylko nie zatrzymuj nigdy w jednym miejscu kamienia icon_smile.gif




Porada na czasie icon_lol.gif icon_razz.gif
  • 7 lata temu...
Napisano

Ile razy można cyklinować mozaikę, ile razy parkiet? Czy można wycyklinować podłogę, która była wcześniej pomalowana farbą olejną? Jakich papierów ściernych używa się do szlifowania? Ile kosztuje szlifowanie podłogi wraz z lakierowaniem? Czy warto lakierować samemu? Na pytania odpowiada doświadczony wykonawca.

  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam W jaki sposób wypełnić łączenie  ściany pionowej z podwieszonym sufite z karton gipsu? Między ścianą a sufitem jest kilku milimetrową przerwa. Co należy dać? Taśmę narożna, czy moze kleić tylko do sufitu flizeline tuż przy ścianie. Wcześniej ta przerwę wypełniając masa szpachlowa. Podobno taki styk robi się na tzw lacze ślizgowe.. Jaki to zrobić dobrze?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...