Skocz do zawartości

Jaki rodzaj wykończenia podłogi dla podłogówki


Recommended Posts

Napisano
Witam
Z wiadomych przyczyn (przewodnictwo cieplne) w budynkach enegrooszczędnych wyposażonych w ogrzewanie podłogowe jako wykończenie podłogi zalecana jest terakota.
Mam pytanie cy jest to jedyne możliwe rozwiązanie? Czy istnieje możliwość położenia oprócz paneli jakiegoś rodzaju parkietu (o np klepce cieńszej niż standardowa), deski barlineckiej itp
Czy ktoś z państwa ma jakiekolwiek doświadczenie w tym względzie to znaczy posiada dom ogrzewany podłogowo z czymś innym na podłodze niż płytki ceramiczne badź panele.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli chce się mieć drewno na podłodze to dobrym rozwiązaniem może być mozaika zamiast parkietu. Jest cieńsza (i sporo tańsza niż parkiet, płaciłem ok 25 zł za metr kw. 1,5 roku temu), elementy są drobne, łatwo się je układa (od spodu są podklejone siatką), mniej wyraźne w ich wypadku będą też ew. szczeliny, powstające przy kurczeniu się drewna. Jak się zniszczą, to można je normalnie wycyklinować.
Wiadomo, że zawsze jednak drewno będzie gorzej przewodzić ciepło niż terakota lub gres.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.
Napisano
Cytat

Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.


To co Pan pisze, kłóci się z tym co Pan w innych miejscach proponuje - moc ogrzewania 100W/m2.
4cm drewna to opór cieplny min. 0,25(m2*K)/W. Przy takim oporze cieplnym i mocy cieplnej 100W/m2 różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniem i spodem posadzki wyniesie 25K.
Czy drewno bez problemu wytrzyma takie różnice temperatur ?
Napisano
Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się „dopasuje” do powierzchni.
Napisano
Cytat

Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się ?dopasuje? do powierzchni.

Przy wodnym ogrzewaniu też nie ma problemu. Kocioł może dać temperaturę nawet 90 st. C. Bardziej obawiałbym się o trwałość takiej podłogi.
No i jeszcze jedno. Jak to się ma do energooszczędności?
W przypadku posadzki o małym oporze cieplnym mamy temperaturę wylewki np. 30 st.C.
Przy deskach 40mm będzie to 50 st. C.
Zakładając temperaturę gruntu +8 st. C i przewodność cieplną warstw izolacyjnych posadzki 0,15W/(m2*K) w pierwszym wypadku straty ciepła wyniosą 1,8W/m2 (dla posadzki 100m2 - 180W), zaś w drugim 6,3W/m2, czyli dla posadzki 100m2 630W.
  • 2 lata temu...
Napisano
Jeżeli nie wszędzie w domu można zastosować podłogówki (bo parkiety, wykładziny itp, które obniżają efektywność podłogówki) polecam ogrzewanie ścienne. Można je połłączyć z ogrzewaniem podłogowym, bo pracuje na niższych temperaturach czynnika grzewczego.
Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.

Pozdrawiam;
Bartek
Kom: 666461196
bartur.dolphin@wp.pl


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
A co czytać nie nauczyli? icon_smile.gif Przecież post wyżej są namiary,więc po co to pytanie icon_eek.gif
Napisano
U nas w całym domu podłogówka i tylko w łazienkach, kuchni i wiatrołapie będą płytki. W pokojach drewno. Trzeba tylko pamiętać, o dobraniu odpowiedniego drewna. Najlepsze są deski trójwarstwowe, można też kłaść parkiet z twardych i nie reagujących zbyt mocno na wilgoć gatunków.
Napisano
Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.


Dużo droższy?
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.



pierwsza uwaga - wykonanie z rur nierdzewnych to tylko jedna z mozliwosci bo nie wiem czemu nie wykonywac z rurek do podlogowki?? Ja znam klienta, ktory sobie zazyczyl rur nierdzewnych w podlogowce i takie mu robila nasza firma. Klient nasz Pan,ale ile takich instalacji znacie??
Po drugie jaki czynnik jest w tych rurach jezeli ma nie wyciec???? I do tego pracuje z PC?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dużo droższy?



no niestety dużo droższy. taniej wyjdzie ci albo dobry panel - quick step, balterio, albo płytki drewnopodobnie (bo rozumiem, ze zależy ci na tym, żeby wyglądało jak drewno?). poza tym wiesz, drewno to drewno, dużo bardziej się niszczy niż powyższe, więc zwłaszcza w salonie nie jest to dobry pomysł. tam wszyscy chodzą, szurają, a jak jeszcze jest wyjście na taraz i się wnosi brud, to juz w ogóe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...