szafir65 Napisano 3 marca 2009 #1 Napisano 3 marca 2009 Mam pewien problem. Moje drzwi zewnętrzne mają pewne niedociągnięcia które budziły moje wątpliwości dlatego je zareklamowałem. Kupiłem je powiedzmy w firmie X . Pan z firmy X przyjechał , obejrzał i stwierdził że on nie widzi ze swojej strony żadnych niedociągnięć natomiast chętnie mi podbije reklamację którą wysle do producenta. Tak też poczyniłem i tak czekam na reakcję producenta bite dwa miesiące. W końcu sam zareagowałem i wydzwaniam do firmy a ta nic sobie z tego nie robi . Może ktoś mi doradzi co w takim przypadku zrobić, kto za to odpowiada i czy nie jest to żenujące ?
szafir65 Napisano 7 marca 2009 Autor #2 Napisano 7 marca 2009 Widzę że na forum są sami specjaliści którzy swietnie sobie radzą nawet z trudnymi tematami ?
oscylot Napisano 12 marca 2009 #3 Napisano 12 marca 2009 Cytat Mam pewien problem. Moje drzwi zewnętrzne mają pewne niedociągnięcia które budziły moje wątpliwości dlatego je zareklamowałem. Kupiłem je powiedzmy w firmie X . Pan z firmy X przyjechał , obejrzał i stwierdził że on nie widzi ze swojej strony żadnych niedociągnięć natomiast chętnie mi podbije reklamację którą wysle do producenta. Tak też poczyniłem i tak czekam na reakcję producenta bite dwa miesiące. W końcu sam zareagowałem i wydzwaniam do firmy a ta nic sobie z tego nie robi . Może ktoś mi doradzi co w takim przypadku zrobić, kto za to odpowiada i czy nie jest to żenujące ? proponuje powołać sie na niezgodność towaru z umową, sporzadzic odpowiednie pismo wyslac poleconym do sklepu gdzie byly zakupione dzwi i poczekac na odpowiedz jesli do 14 dni sklep (sprzedawca) nie odpowie oznacza ze przyjmuje Twoje warunki czyli doprowadzenie przedniotu (dzwi) do stanu zgodnego z umowa.http://e-prawnik.pl/ochrona-konsumenta/nie...prawo-cywilne-1
cichy13 Napisano 12 kwietnia 2009 #4 Napisano 12 kwietnia 2009 producent moze nawet nie mieć żadnej reklamacji kwestia jakie są zastrzeżenia czy dotyczą one montażu czy samych drzwi każdy z producentów ma swój system załatwiania reklamacji. w polskone wysyła się faks z danymi do klienta rodzajem drzwi i powodem reklamacji coś takiego powowduje całą masę zagubień i sttwierdzeń że nic takiego do fabryki nie doszło co żadko jest prawdą z kolei Porta ma to dużo lepiej rozwiązane wysyła się reklamację przez internet na odpowiedniej stronie a fabryka ma kontakt tylko ze sprzedawcą a on z klientem i to jest prawidłowe. trudno powiedzieć czy sparwcą olewki jest producent raczej sprzedawca który ma kontakt z klientem. Fabryki bardzo żadko załatwiają takie sprawy bezpośrednio same żeby spreawdzić czy reklamacja jest u producenta trzeba uzyskać od sprzedawcy numer reklamacji a potem zadzwonić do producenta, jeśli nie została zgłoszona to wtedy pisze się pismo o którym pisał przedmówca i ważna rzecz musi być dowód że sprzedawca ją otrzymał więć niech się podpisze na kpiii otrzymałem data podpis i pieczątka firmowa.Pozdrawiam
talar Napisano 13 kwietnia 2009 #5 Napisano 13 kwietnia 2009 Cytat Mam pewien problem. Moje drzwi zewnętrzne mają pewne niedociągnięcia które budziły moje wątpliwości dlatego je zareklamowałem. Kupiłem je powiedzmy w firmie X . Pan z firmy X przyjechał , obejrzał i stwierdził że on nie widzi ze swojej strony żadnych niedociągnięć natomiast chętnie mi podbije reklamację którą wysle do producenta. Tak też poczyniłem i tak czekam na reakcję producenta bite dwa miesiące. W końcu sam zareagowałem i wydzwaniam do firmy a ta nic sobie z tego nie robi . Może ktoś mi doradzi co w takim przypadku zrobić, kto za to odpowiada i czy nie jest to żenujące ? Miałem podobny problem w Sochaczewie ,w sklepie zamiast faktury dali mi przypominające fakturę zamówienie paragon zrobił się nieczytelny po trzech miesiącach ,gdy poszedłem z reklamacją powiedzieli mi ,że nie posiadam żadnych papierów uprawniających mnie do reklamacji.Sprawę wyjaśniłem przez rzecznika praw konsumenta,radzę zrobić to samo [gwarancja na drzwi to dwa lata]
cichy13 Napisano 26 kwietnia 2009 #6 Napisano 26 kwietnia 2009 i to niestety dowodzi tego co pisałem wczesniej niesolidność wykonawcy czy sprzedawcy często wpływa na opinię na temat produktu w spsób negatywny bo ktos nie chjciał czegoś zrobic chociaż powinien składajcie zawsze reklamację na pismie, a jeśli trafi wam się potwierdzenie zamówienia z paragonu zamiast faktury czy jakokolwiek wydruk os sprzedawcy na papierze termoczułym to róbcie z miejsca ksero nie zniknie.Oczywiście nie zawsze winien jest sprzedawca wiec trzeba szukac tych solidnych. Jelsi chodzi o gwarancje to nie ma w Polsce przepisów nakazujących udzielenia żadnej gwarancji. Przykładowo Porta na sowje produkty udziela rocznej gwarancji z montażem autoryzowanym czyli ekipa przeszkolona w fabryce = pewnośc dobrego montażu 2 lata (to jest dobrowolne ze strony producentów) przepisy na które nalezy sie powołac i które zmuszaja sprzedawcę do odpowiedzilaności jest niezgodnośc towaru z umową pod co podpadają wszystkie kwestie dotyczące towaru w czyms co my rozumiemy jako gwarancja. To samo tylko w razie sprawy w sądzie należy powołać się na inny paragraf.pozdrawiam
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się