Skocz do zawartości

Fundament płytowy z warstwą izolacji termicznej pod fundamentem


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałem zapytać o opinię odnośnie fundamentu płytowego odizolowanego od gruntu polistyrenem ekstrudowanym lub styropianem. Czy ktoś może budował taki fundament ? na co należy uważać podczas budowy ? jakie są grubości poszczególnych warstw, jakie jest zbrojenie płyty? proszę o wypowiedź osób, które mają jakieś doświadczenie w tym lub mają dom tak posadowiony.
Napisano
Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.
Napisano
Cytat

Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.


tyle to wiem icon_razz.gif ja wiem, że musicie reklamować tą firmę bo jest waszym reklamodawcą icon_biggrin.gif ale myślę o samodzielnym wykonaniu takiego fundamentu icon_wink.gif
Napisano
o, to jest to, bardzo fajna strona icon_smile.gif
Gazeta powinna zabrać się do roboty, taki fundament jest nadal mało popularny, a reklamowanie tylko jednej firmy może ma pozytywny skutek w postaci większych wpływów reklamowych, ale przecież mamy wolny rynek. Powinien powstać artykuł ze zdjęciami z budowy gdzie pokazane są krok po kroku etapy tworzenia takiego fundamentu z parametrami technicznymi czyli jakie zbrojenie, jaka podsypka, jaki styropian - tak aby każdy mógł sam wybudować taki fundament. W końcu jest to gazeta o budowie domu. Wszystkich denerwuje w gazecie powtarzanie ciągle tych samych tematów, które praktycznie nic nowego nie wnoszą, może trochę powiewu świeżości ? Temat takiego fundamentu był by chyba dobry.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.
Mój dom stoi właśnie na takiej płycie fundamentowej.
co prawda wymienialiśmy teren, bo mieszkamy na torfie, ale w normalnych warunkach taki fundament jest prawie dwukrotnie tańszy od standardów.
warstwy to:
30-40 cm pospółki po zdjęciu warstwy humusu, zagęszczany warstwami
izolacja pozioma-czyli folia budowlana
15-20 cm styropianu (tzw fundament) lub polistyren ekstrudowany
płyta fundamentowa min 20 cm grubości z betonu kl. min b20, zbrojona siatkami fi6 oczka 150mm, w dolnej warstwie, w miejscu ścian zewnętrznych, kominów i ścian konstrukcyjnych wieńce z prętów 12mm, strzemiona fi 6 co 20 cm, na to siatka stalowa jak na dole.
i mamy stan zero bez zbędnych chudziaków, pustaków, murowania i izolacji pionowej itd
pozdrawiam

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam
a czemu na szalunek z desek ? nie wystarczyły dostawić pionowo styro i obsypać to ziemią dookoła ? - tak pytam bo z tym rozwiązaniem się spotkałem a może te deski z jakiegoś konkretnego powodu ?
co do płyty to jak najbardziej dobre rozwiązanie (mowa o domach jednorodzinnych i płycie posadowionej na pospółce i styropianie icon_biggrin.gif ) energooszczędne , szybkie i ekonomicznie czasami bardziej poprawne niż zwykły fundament , a już z pewnością zamiast skomplikowanego systemu ścian fundamentowych.

już zadawałem to pytanie w innych tematach pokrewnych ale czy zamiast pospółki z piasku można pod styro zagęścić keramzyt ? skoro powinno się po zdjęciu humusu przygotować zagęszczone podłoże to może zamiast nawozić piach zagęściłbym keramzyt ??? czy to poprawne , czy raczej keramzyt to zbyt mało stabilna frakcja jako podłoże pod płytę ??? (ale pod wylewki jest stosowany)

pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...