Piotr Leszek Napisano 16 grudnia 2004 Udostępnij #1 Napisano 16 grudnia 2004 Dla zainteresowanych dane domu pasywnego na przykładzie realizacji w Niemczech http://www.passivhausprojekte.de/Germany/B...hwaighausen.htm Link do komentarza
Piotr Leszek Napisano 18 stycznia 2005 Autor Udostępnij #2 Napisano 18 stycznia 2005 Szanowni Państwo wcześniej podałem link do niemieckich materiałów o domu pasywnym a dzisiaj przeglądając internet znalazłem strone w Polsce na temat domów pasywnych . Strona jest godna polecenia dlatego pozwalam sobie na jej umieszczenie http://www.dompasywny.com Link do komentarza
NOTO Napisano 2 maja 2005 Udostępnij #3 Napisano 2 maja 2005 Jakie firmy wykonują w Polsce domy pasywne ? Czy są już domy pasywne wielorodzinne ? Link do komentarza
Gość Napisano 18 października 2005 Udostępnij #4 Napisano 18 października 2005 Cytat „...fachowcy uważają, że dobrze ocieplony dom powinien zużywać do 40 kW/h na metr kwadratowy rocznie, ale u nas buduje się domy, które zużywają 300 kW/h, dlatego ogrzewanie gazowe jest bardziej ekonomiczne od elektrycznego”. Gratuluję PB trafnych koncepcji, lecz zostanę nadal fachowcem Panie tani_domek z tanim kolektorkiem i taniutką pompeczką ciepełeczka... Link do komentarza
tani_domek Napisano 18 stycznia 2006 Udostępnij #5 Napisano 18 stycznia 2006 To jest piękne,że każdy może sobie wybrać to co chce i to co jego rozum mu podpowie. Jeśli dodatkowo podejmuje taką decyzję po zapoznaniu się ze wszystkimi dostępnymi informacjami, to czegóż więcej chcieć? Link do komentarza
Gość Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #6 Napisano 28 stycznia 2006 Ale z tego Wentylka fachowiec: gościu piszeże dom powinien zużywać do 40 kW/h metr kwadratowy rocznie. Szanowny Wentylku - takie zużycie to dla domu pasywnego ma się tak jak zużycie ciepła w domach z wielkiej płyty z lat 70-tych do izolowanych przez Pana domów obecnie. Warto jednak zrobić krok naprzód i pomyśleć o zapotrzebowaniu na ciepło na poziomie 10 - 15 kWh na metr kwadratowy rocznie, bo to są właśnie domy pasywne. Ale to dla szanownego Wentylka jest niewygobne, bo sprzedawane przez niego ogrzewanie elektryczne staje się zbędne, okazuje się, że w zupełności wystarcza rekuperator!!! Link do komentarza
Gość Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #7 Napisano 28 stycznia 2006 Bardzo ciekawe przykłady budownictwa pasywnego na stronie: http://www.isorast.de/index.php?mn=5&cont=5.3 Szkoda, że to w Niemczech a nie w Polsce. Ale i u nas coraz częściej myśli się o budowie domów pasywnych, tym bardziej, że budowa takiego domu nie jest wiele droższa niż domu "tradycyjnego" Link do komentarza
Gość Napisano 4 lutego 2006 Udostępnij #8 Napisano 4 lutego 2006 "Gościu" czyli chcesz powiedzieć, że dom pasywny to 10-15 kWh/m2 rocznie? Prosty rachunek 120 m2 x 10 kWh = 1200 kWh x 0,35 zł = 420 zł to wychodzi 35 zł miesięcznie. Moja mama mieszka w bloku ze zryczałtowanym c.o. Jest oszczędna nie ma komputera, DVD itp a za światło płaci 70-90 zł za 2 miesiące. Więc co w domu pasywnym nie oglądamy telewizji, nie pijemy herbaty....???? Link do komentarza
Gość Napisano 4 lutego 2006 Udostępnij #9 Napisano 4 lutego 2006 Panie Brzeczkowski czy w szkole nie nauczyli Pana czytać? Przecież wyraźnie jest napisane że w domu pasywnym zapotrzebowanie na ciepło wynosi 10-15 kWh/m2 rocznie. Poza tym od kiedy do "palenia" światła używamy ogrzewania? Oczywiście żarówka wydziela ciepło, ale w domach pasywnych najczęściej stosuje się żarówki typu LED o mocy 1 W zamiast tradycyjnych żarówek 60 W i dlatego też za światło wychodzi taniej niż u szanownwj mamusi. Pozdrawiam i zachęcam do pogłębiania wiedzy bo pomiar temperatury 15 razy na sekundę to już prehistoria. Link do komentarza
Gość Napisano 21 lutego 2006 Udostępnij #10 Napisano 21 lutego 2006 Dom pasywny to dom o zapotrzebowaniu na energię potrzebną do ogrzania wnętrza poniżej 15 kWh/m2/rok. Komfort termiczny w takim domu zapewniony jest przez pasywne źródła ciepła czyli: mieszkańców, ciepło odzyskane z wentylacji, ciepło słoneczne, ciepło wydzielane przez urządzenia elektryczne i oświetlenie. Ponadto przy szczególnie srogiej zimie dogrzewa się powietrze wentylujące budynek. Taki budynek nie wymaga aktywnego systemu grzewczego. Żeby zbudować taki dom już na etapie projektowania trzeba spełnić kilka ograniczeń: bryła budynku musi być prosta i kompaktowa czyli stosunek zewnętrznej powierzchni ścian do kubatury musi być jak najmniejszy (dla domów jednorodzinnych 0,8 - 1,0, dla domów wielorodzinnych 0,3), dom musi być tak posadowiony aby elewacja południowa umożliwiała latem zacienienie zaś zimą wpuszczała jak najwięcej słońca. Często od strony południowej (na całej fasadzie) buduje się np. ogród zimowy. Link do komentarza
Gość Gość Napisano 21 grudnia 2006 Udostępnij #11 Napisano 21 grudnia 2006 Wiecej informacji na temat budyn ków pasywnych znalazłem na stronie www.budynkipasywne.pl dom pasywny i jego koncepcja, wymagania, niezbędne instalacje - to wszystko zostało przedstawione w sposób obszerny. Jest też przedstawionych kilka przykładów realizacji. Link do komentarza
Gość Gość Napisano 22 grudnia 2006 Udostępnij #12 Napisano 22 grudnia 2006 Cytat Wiecej informacji na temat budyn ków pasywnych znalazłem na stronie www.budynkipasywne.pl dom pasywny i jego koncepcja, wymagania, niezbędne instalacje - to wszystko zostało przedstawione w sposób obszerny. Jest też przedstawionych kilka przykładów realizacji. DOBRE!! Budnek taki juuż stoi... się chwalą, przecież w "Budyjemy Dom" takie domy opisywli jeszcze w latach 199... . Podają tam 170 zł miesięcznie elektrykę i jak to się ma do 10 kWh/m2 rocznie? Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 22 grudnia 2006 Udostępnij #13 Napisano 22 grudnia 2006 Tak tylko to się nazywa bardziej prymitywnie, dom izolowany, a różni się od pasywnego, wyzszym komfortem, niższymi nakładami, no i jest zdrowszy! Link do komentarza
Instalator Kolektorów Napisano 3 sierpnia 2007 Udostępnij #14 Napisano 3 sierpnia 2007 Cytat "Gościu" czyli chcesz powiedzieć, że dom pasywny to 10-15 kWh/m2 rocznie? Prosty rachunek 120 m2 x 10 kWh = 1200 kWh x 0,35 zł = 420 zł to wychodzi 35 zł miesięcznie. Moja mama mieszka w bloku ze zryczałtowanym c.o. Jest oszczędna nie ma komputera, DVD itp a za światło płaci 70-90 zł za 2 miesiące. Więc co w domu pasywnym nie oglądamy telewizji, nie pijemy herbaty....???? Mowimy tu o energii cieplnej prawda??Domy pasywne to zapotrzebowanie roczne okolo 10-12 kWh/m2.Ogrzanie takiego domu moze kosztowac okolo 400zl rocznie. To nie jest zadna bajka.Czlowiek sam jest grzejnikiem no nie?? Ponad 2m2 grzejnika o temperaturze ok 36*C.Jelsi dom potrzebuje okolo 10-12 kWh/m2 rocznie, to przy 5 osobach mieszkajacych w domu, warunek zostanie spełniony.Problem zostanie z ciepla woda, ale to mozna zalatwic juz albo elektrycznie, albo slonecznie.Pozdrawiam Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 3 sierpnia 2007 Udostępnij #15 Napisano 3 sierpnia 2007 A jaki jest koszt kompletnej instakacji? Link do komentarza
Instalator Kolektorów Napisano 3 sierpnia 2007 Udostępnij #16 Napisano 3 sierpnia 2007 jakiej instalacji i do czego??tak samo mozna zapytac ile kosztuje samochod??Mercedes czy Fiat? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 4 sierpnia 2007 Udostępnij #17 Napisano 4 sierpnia 2007 Jeżeli 400 zł za ogrzewanie przy centralnym ogrzewaniu, to przu niecentralnym bez cyrkulacji będzi 1200-1600 zł w takim samym domu Koszt najnowocześniejszego niecentralnego na dom do 200m2 (grzejniki, podłogówka + montaż) to 6000zł. Czy teraz jeżeli róznicę między niecentralnym a centralnym z pompą ciepła ( kolektor gruntowy, pompa, podłogówka i grzejniki z montażem) ....... (wpisać samemu) wpłacimy na konto na 4% rocznie, albo nie weźmiemy na pompę kredytu (wyedy ponad 7%) To ewidentnie widać, że na pompie ciepła się ZARABIA i to sporo, oczywiście pod warunkiem, że się jej nie montuje. Podobnie jest z kolektorami do ciepłej wody!!!! Link do komentarza
Instalator Kolektorów Napisano 4 sierpnia 2007 Udostępnij #18 Napisano 4 sierpnia 2007 Duzo jest nawiedzonych ludzi.I Pan jest jednym z nich.Trudno nie bede sie klocil.Ja wiem, ze nie chcialbym ogrzewac domu o zapotrzebowaniu 40kWh/m2 w ciagu roku o powierzchni 200m2 pradem.200*40=8000kWh rocznie.0.44 zl (kWh pradu) * 8000 kWh = 3520 zlotych rocznie.Do tego trzeba doliczyc wode.Okolo 1700kWh rocznie na jedna osobe.A dlaczego tyle??Cieplo(energia) = m*cw*tCieplo=80 [l] *4190 [J/kgK] * 50 [K] * 365 [dni] = 16760000 [J] = 1699.2774 [kWh/rok]Pomnozyc przez ilsoc osob np. 41699 * 4 = 6796 kWh/rok na podgrzanie wody.Suma C.O. i C.W.U = 6796 + 8000 kWh = 14796 kWh / rok.A koszt??14796 kWh/rok * 0,44zl = 6510,24 Zlotych.Rzeczywiscie super oszczednosc.Jesli chcemy pokryc wode w 50% ze slonca musimy sie liczyc z kosztem okolo 11.000 zlotych.Oszczednosci rocznie to 50% * C.W.U. = 0,5* 6796 kWh * 0,44zl/kWh = 0,5 * 2990,24 zl = 1495,12 zl.Czyli instalacja zwroci sie po 11.000 zl / 1495,12 zl/rok = 7,36 lat.Przy pradzie takie sa oszczednosci. Przy gazie plynnym lub oleju zwraca sie to o wiele szybciej.Pozdrawiam Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 4 sierpnia 2007 Udostępnij #19 Napisano 4 sierpnia 2007 Jkie c.o jakie c.uw.??? W domach izolowanych nie stosuje się cyrkulacji!! a 40 kWh/m2 rocznie to maksymalne zużycie energii z ogrzewaniem, wodą użytkową oświetleniem lodówką gotowaniem... Link do komentarza
Instalator Kolektorów Napisano 4 sierpnia 2007 Udostępnij #20 Napisano 4 sierpnia 2007 Czy cyrkulacja ma cos wspolnego z cieplem wykorzystywanym bezposrednio do ogrzewania domu??Raczej nie.Cyrkulacja jak pewnie panu wiadomo to komfort uzytkownikow. Ciepla woda w kranach pojawia sie praktycznie odrazu. Z jednej strony to jest oszczednosc wody, a z drugiej marnotrastwo ciepla (energii).A czy telewizor podgrzeje panu wode?? A jesli tak, to prosze podac mi jakis pomysl, bo ja tego jakos nie potrafie sobie wyobrazic.Pan myli zupelnie pojecia podgrzanie wody i ogrzewania.Zgadza sie ze rtv i agd oraz czlowiek wytwarzaja wystarczajaco duzo energii aby ogrzac dom pasywny lub niskoenergetyczny.Ale wody czlowiek ani telewizor nie podgrzeje.Nie wiem jaka jednostke miary stosuje pan do wody. Z tego co pan mowi sa to m2.O takim przeliczniku jako fizyk nie slyszalem.Pozdrawiam najserdeczniej Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 sierpnia 2007 Udostępnij #21 Napisano 6 sierpnia 2007 W centralnych systemach rozprowadzania ciepła, by był komfort zdecydowano się na cykulację. W przypadku dużego zapotrzebowania na ciepło (np 200kWh/m2) rocznie to faktycznie Margines, ale jeżeli dom ma być energooszczędny to cyrkulacji treba się pozbyć . Przecież jeżeli trzy osobowa rodzina zużyje mniej enrgii na ogrzanie wody , niż Pan na samą cyrkulację???? to warto. Badania porównawcze instalacji solarnej Vissmanna (bez użytkowania wody) i domu z kranami bezdotykowymi i termami poj. blisko kranów użytkowane przez trzy osoby. Link do komentarza
ryzykant Napisano 24 lipca 2008 Udostępnij #22 Napisano 24 lipca 2008 Jak czytam tą pseudo teorię to mi sie nóź otwiera w kieszeni.Na forum pełno teoretyków ale gdzie praktyka.Ja na sobie testuję budowę domu pasywnego w technologi ISOMAX.www.isomax.com.plDrodzy państwo nie teoretyzujmy tylko budujmy a ta teoria się sama uaktualni.Co do kosztów samego budowania to dzisiaj głowa paruje (w wycenie ok 500 tyś minimum) ale już koszty utrzymaniasą zachęcające.300 do 400 zł na miesiąc bez ironi są możliwe za dom 200 m2.Zapomnijcie o pompach ciepła. One teź zuźywają energię i to wcale nie małą.Średnia pompa jest o mocy ok 2,5 kW.Na dobę włączy się parę razy w zaleźnościod pojemności zbiorników na ciepłą wodę. Na zbiornikach oszczędzisz to stracisz na kilowatachi odwrotnie.Nie mówiąc o montaźu (odwierty,wykopy,itp)-koszty, koszty i jeszcze raz koszty.W w/w technologii natomiast wykopy są na etapie fundamentów ale w teorii pasywności projektuinne podejście do zagadnienia - zamiast doprowadzać ciepło do pomieszczeń skupia się na izolacji aktywnej pomieszczeń(aktywnych termicznie zapór w ścianach)Bardzo prosta teoria oparta na termodynamicejesli ktoś sie uczył.Bo ja tak.Żarówki są zwykłe i grzeją, tak jak telewizor,komputer czy lodówka.Nie piszmy o ledach zamiast żarówek bo to bzdura.Oczywiście tak oszczędzają energię ale nie wzrok.Okna - naprawdę jest w Polsce jeden może dwóch wykonawców okien pasywnych , naprawdę pasywnych.Reszta to mit.Są drogie ale pewne. Pamietajcie 7-o komorowe i dla gietych profili też o współczynniku 0,6.To tyle drodzy forumowicze Link do komentarza
ED36 Napisano 14 października 2008 Udostępnij #23 Napisano 14 października 2008 Cytat Jak czytam tą pseudo teorię to mi sie nóź otwiera w kieszeni.Na forum pełno teoretyków ale gdzie praktyka.Ja na sobie testuję budowę domu pasywnego w technologi ISOMAX.www.isomax.com.plDrodzy państwo nie teoretyzujmy tylko budujmy a ta teoria się sama uaktualni.Co do kosztów samego budowania to dzisiaj głowa paruje (w wycenie ok 500 tyś minimum) ale już koszty utrzymaniasą zachęcające.300 do 400 zł na miesiąc bez ironi są możliwe za dom 200 m2.Zapomnijcie o pompach ciepła. One teź zuźywają energię i to wcale nie małą.Średnia pompa jest o mocy ok 2,5 kW.Na dobę włączy się parę razy w zaleźnościod pojemności zbiorników na ciepłą wodę. Na zbiornikach oszczędzisz to stracisz na kilowatachi odwrotnie.Nie mówiąc o montaźu (odwierty,wykopy,itp)-koszty, koszty i jeszcze raz koszty.W w/w technologii natomiast wykopy są na etapie fundamentów ale w teorii pasywności projektuinne podejście do zagadnienia - zamiast doprowadzać ciepło do pomieszczeń skupia się na izolacji aktywnej pomieszczeń(aktywnych termicznie zapór w ścianach)Bardzo prosta teoria oparta na termodynamicejesli ktoś sie uczył.Bo ja tak.Żarówki są zwykłe i grzeją, tak jak telewizor,komputer czy lodówka.Nie piszmy o ledach zamiast żarówek bo to bzdura.Oczywiście tak oszczędzają energię ale nie wzrok.Okna - naprawdę jest w Polsce jeden może dwóch wykonawców okien pasywnych , naprawdę pasywnych.Reszta to mit.Są drogie ale pewne. Pamietajcie 7-o komorowe i dla gietych profili też o współczynniku 0,6.To tyle drodzy forumowicze Witam, czy juz jestesmy przy testowaniu praktycznym domu pasywnego?Cos mi sie wydaje ten dom pasywny malo pasywny widzac po kosztach jego utrzymania.Moze lepiej zeby Pan poczytal najpierw cos o domach pasywnych, a pozniej sie wypowiadal. Te koszty to chyba sa podane z wywozem smieci:) bo takie koszty to ja mam w normalnym niepasywnym domu o pow. 250 m²:) oczywiscie przy zastosowaniu pompy ciepla:). Nie wiem czego sie Pan uczyl albo pewnie Pan sie dawno uczyl. Jesli Pan potrzebuje informacji na temat domow pasywnych albo niekonwencjonalnych rozwiazan systemow grzewczych to moge Panu cos podeslac. Pozdrawiam Link do komentarza
ED36 Napisano 14 października 2008 Udostępnij #24 Napisano 14 października 2008 Cytat Duzo jest nawiedzonych ludzi.I Pan jest jednym z nich.Trudno nie bede sie klocil.Ja wiem, ze nie chcialbym ogrzewac domu o zapotrzebowaniu 40kWh/m2 w ciagu roku o powierzchni 200m2 pradem.200*40=8000kWh rocznie.0.44 zl (kWh pradu) * 8000 kWh = 3520 zlotych rocznie.Do tego trzeba doliczyc wode.Okolo 1700kWh rocznie na jedna osobe.A dlaczego tyle??Cieplo(energia) = m*cw*tCieplo=80 [l] *4190 [J/kgK] * 50 [K] * 365 [dni] = 16760000 [J] = 1699.2774 [kWh/rok]Pomnozyc przez ilsoc osob np. 41699 * 4 = 6796 kWh/rok na podgrzanie wody.Suma C.O. i C.W.U = 6796 + 8000 kWh = 14796 kWh / rok.A koszt??14796 kWh/rok * 0,44zl = 6510,24 Zlotych.Rzeczywiscie super oszczednosc.Jesli chcemy pokryc wode w 50% ze slonca musimy sie liczyc z kosztem okolo 11.000 zlotych.Oszczednosci rocznie to 50% * C.W.U. = 0,5* 6796 kWh * 0,44zl/kWh = 0,5 * 2990,24 zl = 1495,12 zl.Czyli instalacja zwroci sie po 11.000 zl / 1495,12 zl/rok = 7,36 lat.Przy pradzie takie sa oszczednosci. Przy gazie plynnym lub oleju zwraca sie to o wiele szybciej.Pozdrawiam Witam , bardzo ladne wzory Pan tu stosuje. Moje obliczenia sa troche inne. Korzystajac z Pana wzoru :Ogrzewanie c.o. przy uwzglednieni II taryfy, ogrzewania podlogowego i niewielkiego bufora bedzie kosztowalo nie wiecej niz 2000 zl. Co do c.w.u. to 80 litrow na osobe przyjmuje sie w starych projektach , ale praktyczne zuzycie jest 50% nizszeprzyjmijmy ok. 50 l na osobe. Uwzgledniajac czynnik urlopowy wychodzi mi ze potrzeba nam ok.1000 kWh/rok. Stosujac bufor 300 l i II taryfe koszt ok. 2200 zl .Instalacja solarna zwroci nam sie po jakim czasie?Zalozmy ze pokryje 50% choc mam w to watpliwosci bo pokryje blizej 40%, ale nie bede sie tu upieral.Co 5 lat trzeba wymienic plyn roboczy koszt ok. 500 zl czyli rocznie 100 zl.Zakladamy ze instalacja ta pracuje nam bez awarii 15 lat. Zliczamy wiec koszta:3 razy wymiana czynnika roboczego x 500 zl = 1500 zl.Koszt instalacji 11 tys. zl Koszt pradu elektrycznego 200 zl/ rok x 3 =600 zlSuma : 13100 zl/15 latKoszt ogrzewania c.w.u. 2200x15 lat = 33000 zl.Pokrycie kolektorow slonecznych to 50% czyli 33000/2 = 16500 zl.16500-13100= 3400 zl pozostanie nam w kieszeni o ile jeszcze instalacja po 15 latach bedzie dzialac, czego bym sie obawial troche. Mysle ze do zoru mozna wszystko podstawic tylko zeby to mialo jakis wiekszy sens. Dla mnie kolektory sloneczne sa owszem uzyteczne dla innych celow np. do ogrzewania gorotworu przy kolektorze dla pompy ciepla. Tu widze sens ich zastosowania. Co do ogrzewania to jakos nie jestem przekonany do sensu ich zastosowania. Moze sie myle i moze Pan mnie do tego przekona. Sa na dzien dzisiejszy bardziej ekonomiczne rozwiazania do c.w.u. oczywiscie sa to pompy ciepla, z wykorzystaniem powietrza wentylacyjnego moze Pan by sie tym zainteresowal:)PozdrawiamEd Link do komentarza
piwopijca Napisano 15 października 2008 Udostępnij #25 Napisano 15 października 2008 Zgadzam sie z przedmowca, pompa ciepla jest w obecnej chwili najekonomiczniejsza. Ja mam juz kolektory pionowe dla PC o mocy 5,9kW (IVT) i wszedzie bede mial podlogowke.PC moze pracowac 10-12 h/dobe a domach niskoenergetycznych, gdzie straty sa duzo mniejsze to zapewne duzo krocej. Ja taki dom buduje, o zapotrzebowaniu 20kWh/m2*rokSolary, szczegolnie przy PC to pomylka. Woda cwu wychodzi tak tanio ze nie oplaca sie doinwestowywac jeszcze w koleine urzadzeniePzdr. Link do komentarza
ED36 Napisano 15 października 2008 Udostępnij #26 Napisano 15 października 2008 Cytat Zgadzam sie z przedmowca, pompa ciepla jest w obecnej chwili najekonomiczniejsza. Ja mam juz kolektory pionowe dla PC o mocy 5,9kW (IVT) i wszedzie bede mial podlogowke.PC moze pracowac 10-12 h/dobe a domach niskoenergetycznych, gdzie straty sa duzo mniejsze to zapewne duzo krocej. Ja taki dom buduje, o zapotrzebowaniu 20kWh/m2*rokSolary, szczegolnie przy PC to pomylka. Woda cwu wychodzi tak tanio ze nie oplaca sie doinwestowywac jeszcze w koleine urzadzeniePzdr. Witam, nie zdazylem przegladnoc calego projektu, ale czy ta moca bedzie ogrzewane 194 m²?+ c.w.u.? Link do komentarza
piwopijca Napisano 16 października 2008 Udostępnij #27 Napisano 16 października 2008 Tak, ogrzewanie 194m2 i cwu. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego, gdy cwu zalacza sie to co zostaje odlaczone tak wiec PC, ktora jak na razie mam wybrana (IVT 5,9kW), bede grzal cwu 165 l wbudowane w pompie.Nie mozna napisac 194m2+cwu - to nie jest plus cwu. Pompy nie pracuja jednoczesnie do co i cwu, jest tam zawor trojdrozny przelaczajacy miedzy tymi ukladami - moze pracowac tylko jeden z ukladow a nie rownoczesnie wiec jaki ma sens laczenie tych rzeczy? 5,4kW dla temp 0*C/50*C jest wystarczajaca mocaPzdr. Link do komentarza
ED36 Napisano 16 października 2008 Udostępnij #28 Napisano 16 października 2008 Cytat Tak, ogrzewanie 194m2 i cwu. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego, gdy cwu zalacza sie to co zostaje odlaczone tak wiec PC, ktora jak na razie mam wybrana (IVT 5,9kW), bede grzal cwu 165 l wbudowane w pompie.Nie mozna napisac 194m2+cwu - to nie jest plus cwu. Pompy nie pracuja jednoczesnie do co i cwu, jest tam zawor trojdrozny przelaczajacy miedzy tymi ukladami - moze pracowac tylko jeden z ukladow a nie rownoczesnie wiec jaki ma sens laczenie tych rzeczy? 5,4kW dla temp 0*C/50*C jest wystarczajaca mocaPzdr. I wlasnie ze tu jestes w bledzie i to wielkim, bo ma wspolne dolne zrodlo, ktore jest najwazniejsze w calym systemie. Musi sie wiec napisac c.o. +c.w.u. bo uzywasz 1 zrodla ktorym jest sonda pionowa i to ona decyduje ile ciepla da.Tak nawiasem to ciekawy tez jestem jak glebokie sa otwory.Wydaje mi sie ze ktos tu popelnil maly blad dobieraajac PC do rocznego zapotrzebowania na energie cieplna czyli do tych 20W/m². Jezeli takie straty dzienne beda w kazdym dni miesiaca stycznia to gratuluje domu prawie pasywego, przy 15kw/m²/rok, gdzie uwglednia sie cieplo odzyskane z wentylacji. Mysle ze jest to w Twoim domu zaplanowane, bo w projekcie widze zyski. Rozumiem ze bedzie wiec dodatkowo jakis rekuperator.Nie gniewaj sie, ze troche mieszam sie w nieswoje sprawy, ale duzo sie napatrzylem na dziwne projekty i na opinie niezadowolonych ludzi, wlasnie przez dziwne pomysly projektantow. Jesli masz jakies watpliwosci to pisz na:info@systron.plPozdrawiam Link do komentarza
piwopijca Napisano 17 października 2008 Udostępnij #29 Napisano 17 października 2008 Nie rozumiemy sie, PC dobiera sie glownie do zapotrzebowania na energie do ogrzania bo w wiekszosci przypadkow wychodzi duzo wieksza niz zapotrzebowanie na cwu dla 4os. Mam GWC zwirowe, wentylacje z reku, PC z sondami pioowymi o lacznej dl. odwiertow 100mb (pod spodem duza ilosc pokladow wody ktore przecinaja sondy) a straty jak zauwazyles sa niezbyt duze. Do pasywnego troche jeszcze brakuje i kilka konstrukcyjnych zaprzeczen domu pasywnego. Mam komin a nie powinno go w pasywnym byc (spory mostek termiczny) i pewnie kilka innych by sie znalazlo, ale uznalem z zona ze dom ma byc dla mnie a nie odwrotnie Pzdr. Link do komentarza
ED36 Napisano 17 października 2008 Udostępnij #30 Napisano 17 października 2008 Cytat Nie rozumiemy sie, PC dobiera sie glownie do zapotrzebowania na energie do ogrzania bo w wiekszosci przypadkow wychodzi duzo wieksza niz zapotrzebowanie na cwu dla 4os. Mam GWC zwirowe, wentylacje z reku, PC z sondami pioowymi o lacznej dl. odwiertow 100mb (pod spodem duza ilosc pokladow wody ktore przecinaja sondy) a straty jak zauwazyles sa niezbyt duze. Do pasywnego troche jeszcze brakuje i kilka konstrukcyjnych zaprzeczen domu pasywnego. Mam komin a nie powinno go w pasywnym byc (spory mostek termiczny) i pewnie kilka innych by sie znalazlo, ale uznalem z zona ze dom ma byc dla mnie a nie odwrotnie Pzdr. No wlasnie widze, ze sie nie rozumiemy, ja swoje a Ty swoje . Zajmuje sie PC od kilku dobrych lat i wiem co do czego sie dobiera. A dobiera sie do sumy tego co chcesz z pompy uzyskac czyli do c.o+ c.w.u. i do wartosci maksymalnej a nie usrednionej. Charakterestyka energetyczna, ktora masz wykonana jest liczona chyba wedlug starej metodyki i obawiam sie ze nie przejdzie przy odbiorze budynku. Skoro bedzie rekuperator to powinna tam byc jakas wartosc.Rozwiazanie z rekuperatorem wcale mi sie nie podoba, jesli juz sie zdecydowales na PC. Oczywiscie zrodlo dolne jest dobrze dobrane do PC, przy zalozeniu ze jego sprawnosc bedzie wynosila te 95% w ciagu calego sezonu grzewczego, ale obawiam sie ze tak nie bedzie. Obawiam sie tez, ze PC jest dobrane za male, wiec i dolne zrodlo tez za male.Do obliczen mozna wstawic rozne wartosci teoretyczne, ale czy pokryja sie z praktyka to inna sprawa. Jesli mialbym Ci cos doradzic to tak jak w 1 poscie pisalem rozdzielic c.o. od c.w.u. a o rekuperatorze zapomniec. Nie wiem co chcesz tym rekuperatorem ogrzewac i gdzie bedzie zrzucane powietrze. Przeciez rekuperator to pozeracz pradu( nagrzewnica+naped) i producent tumanow kurzu Z moich prostych praktycznych obliczen wyglada to tak: 195m²x 0,03kw/m²= 5,85kW x1,2(ogrzewanie podlogowe)= 7kW do tego musisz dodac 0,2kW/osobe na c.w.u. nie zapominajac tez o ew.gosciach . Ja bym dodal 1kW, czyli potrzebujesz PC o mocy 8kW jezeli polaczysz obydwa systemy. Skoro masz juz wykonane dolne zrodlo o mocy 6kW, to tego juz latwo nie zmienisz, wiec trzeba pozostac przy PC 6kW i zalozyc ze to wystarczy dla c.o. Jednak nie wykorzystuj tego zrodla do ogrzewania c.w.u. bo oziebisz go dodatkowo i zalozony wspolczynnik COP moze okazac sie duzo nizszy. Ponadto bedziesz wykorzystywal dolne zrodlo przez caly rok co nie jest wskazane. Zrodlo to powino w sezonie letnim nabrac mocy na zime, a nie oziebiac sie. Ponadto potrzebujesz duzo energii elektycznej zeby ogrzac c.w.u. (rozruch systemu).Przy tak malym zasobniku czestotliwosc wlanczania PC bedzie duza, co wplywa tez niekorzystnie na zywotnosc pompy. To sa moje argumenty i nie zaglebiam sie dalej bo bybyloby ich duzo wiecej . Wiec wyglada to tak z mojej strony:C.O. pompa glikol-woda o mocy 6kW.C.W.U. pompa powietrze- woda o mocy 1,8 kW (pobiera 600W/h) z 300 litrowym zasobnikiem wpieta w wentylacje zamiast rekuperatora.Te 2 urzadzenia kosztuja tyle samo co 1 kompaktowe takie jak masz zaplanowane:). Zaoszczedzisz koszt rekuperatora a oszczednosci biezace beda wyzsze, nie mowiac o komforcie. Do rekuperatora jesli juz sie przy nim uprzesz warto by bylo wykonac gruntowy wymiennik ciepla, zeby podniesc jego sprawnosc, ale to znowu koszta.Mysle ze juz zrozumiales moj tok myslenia, jesli nie to bardzo mi przykro, bo juzb prosciej nie moge tego wyjasnic .Pozostawiam wiec do przemyslenia Pozdrawiam Link do komentarza
piwopijca Napisano 17 października 2008 Udostępnij #31 Napisano 17 października 2008 Jak wspomnialem ja i Ty sam, nie rozumiemy sie. Ja nie szukam oszczednosci i nie zastanawiam sie czy i co dac ale opisalem co ja daje.Moze w skrocie: Bedzie went. z reku (Bartosz 500), GWC zwirowe pod garazem, PC 6kW z pionowymi sondami (juz wykonanymi). Ja nie opieram sie tylko na swoim chciejstwie. Konsultowalem to z kilkoma firmami sprzedajacymi PC, dzwonilem do dwoch instalatorow i tgrzeci ktory bedzie wykonywal mi owe instalacje i wszyscy zgadzaja sie ze mna co do wyboru -jego slusznosci. PC liczac dodaje sie 0,25kW na ogrzewanie ale uwazam ze to bez sensu, skoro podczas grzania cwu wylacza sie grzanie co... Kolektorom pionowym nic nie bedzie pracujac przez caly rok, przeciez PC do ogrzania cwu nie wlacza sie co chwile tylko w razie potrzeb, a nawet podczas duzego rozbioru cwu nie grozi to wyziebieniam gruntu -zawsze bedzie kilka godzin na regeneracje, mozna to ustawic juz w menu pompy. Gdybys sobie policzyl OZC jakiegokolwiek domu, przekonalby sie ze rekuperacja oplaca sie i to bardzo. Sprawnosc rzedu80% daje nam juz olbrzymie oszczednosci a latem ochladza dom (oczywiscie z GWC) poza tym jakie instalacje chroniace przed zamarzaniem wymiennika? -(GWC bedzie a ponad to bartosz jest do dosyc niskich temperatur odporny na zamarzanie, dlugi wymiennik)Obliczenia OZC sa robione wg nadal obowiazujacej metodologii, przeciez nowa jeszcze nie weszla w zycie Jak widac w wynikach wspomnianych obliczen zapotrzebowanie mam rzedu 2,7kW a PC daje 6kW-wiec jakim cudem jest za mala? Mam kogos w rodzinie kto ma dom duzo gorzej izolowany, wentylacje grawitacyjna i PC 8kW a powierzchnie domu raptem o 15m2 mniejsza. Jakim cudem wobec tego wychodzi Ci 8kW na moj dom gdy na wspomniany (srednio ocieplony -standardowo porzebuje 8kW?BTW: rekuperator nie ogrzewa pomieszczen ale odzyskuje "cieplo" ze zuzytego powietrza i nagrzewa powietrze swieze -wiec nie rozumiem pytaia co chce ogrzewac rekuperatorem Pzdr. Link do komentarza
ED36 Napisano 17 października 2008 Udostępnij #32 Napisano 17 października 2008 Cytat Jak wspomnialem ja i Ty sam, nie rozumiemy sie. Ja nie szukam oszczednosci i nie zastanawiam sie czy i co dac ale opisalem co ja daje.Moze w skrocie: Bedzie went. z reku (Bartosz 500), GWC zwirowe pod garazem, PC 6kW z pionowymi sondami (juz wykonanymi). Ja nie opieram sie tylko na swoim chciejstwie. Konsultowalem to z kilkoma firmami sprzedajacymi PC, dzwonilem do dwoch instalatorow i tgrzeci ktory bedzie wykonywal mi owe instalacje i wszyscy zgadzaja sie ze mna co do wyboru -jego slusznosci. PC liczac dodaje sie 0,25kW na ogrzewanie ale uwazam ze to bez sensu, skoro podczas grzania cwu wylacza sie grzanie co... Kolektorom pionowym nic nie bedzie pracujac przez caly rok, przeciez PC do ogrzania cwu nie wlacza sie co chwile tylko w razie potrzeb, a nawet podczas duzego rozbioru cwu nie grozi to wyziebieniam gruntu -zawsze bedzie kilka godzin na regeneracje, mozna to ustawic juz w menu pompy. Gdybys sobie policzyl OZC jakiegokolwiek domu, przekonalby sie ze rekuperacja oplaca sie i to bardzo. Sprawnosc rzedu80% daje nam juz olbrzymie oszczednosci a latem ochladza dom (oczywiscie z GWC) poza tym jakie instalacje chroniace przed zamarzaniem wymiennika? -(GWC bedzie a ponad to bartosz jest do dosyc niskich temperatur odporny na zamarzanie, dlugi wymiennik)Obliczenia OZC sa robione wg nadal obowiazujacej metodologii, przeciez nowa jeszcze nie weszla w zycie Jak widac w wynikach wspomnianych obliczen zapotrzebowanie mam rzedu 2,7kW a PC daje 6kW-wiec jakim cudem jest za mala? Mam kogos w rodzinie kto ma dom duzo gorzej izolowany, wentylacje grawitacyjna i PC 8kW a powierzchnie domu raptem o 15m2 mniejsza. Jakim cudem wobec tego wychodzi Ci 8kW na moj dom gdy na wspomniany (srednio ocieplony -standardowo porzebuje 8kW?BTW: rekuperator nie ogrzewa pomieszczen ale odzyskuje "cieplo" ze zuzytego powietrza i nagrzewa powietrze swieze -wiec nie rozumiem pytaia co chce ogrzewac rekuperatorem Pzdr. Jak juz pisalem czasami teoria mija sie z praktyka. Nie bede tu z toba polemizowal bo to nie ma sensu. Dla mnie mozesz ladowac kase w to co chcesz. Moze i zostanie Ci do ogrzania 2,7 kW po uzyciu rekuperatora, nie bede sie upieral.Na moje pytanie odnosnie rekuperatora poznalem odpowiedz, odzyskuje cieplo i ogrzewa wlasnie dom.A co ogrzewa to swieze powietrze? Zapewne grzalka. To rozwiazanie mija sie z celem, bo jezeli sie stosuje PC to ona powinna byc nadrzedna, a nie rekuperator.Powietrze z wentylacji mozna wykorzystac do innych celow, tzn do ogrzewania c.w.u. poprzez PC uzyskujac duzo lepszy efekt niz przy rekuperatorze bo rzedu 300%, a latem mozna tez klimatyzowac pomieszczenia. Z moich obliczen wyszlo tyle bo taki wzor zastosowalem. Jesli ktos szuka oszczednosci w eksploatacji to powinien miec na uwadze racjonalnie wykorzystanie II taryfy elektrycznej o polowe tanszej, dobierajac PC o wiekszej mocy. Jak wiesz zapewne, podlogowka jest dobrym buforem ciepla i potrafi utrzymac temperature przez dluzszy okres czasu. Mozna wiec grzac tylko w taryfie II. PC o minimalnie dobranej mocy nie potrafi jednak tego wykorzystac , gdyz nie jest w stanie tego ciepla dostarczyc. Ale Ty nie szukasz oszczednosci, wiec dla Ciebie nie jest to wazne.Co do kolektora ziemnego, byloby fajnie zeby sie zregenerowal w ciagu kilku godzin. Jesli uzyjesz kolektorow slonecznych do jego regeneracji to moze to sie sprawdzi . Tam pod ziemia jest stala temperatura i w zasadzie ta regeneracja jest bardzo powolna, bo nie ma czym sie regenerowac. Mam nadzieje ze uratuja Cie zyly wodne :grin. Moze sa one o podwyzszonej temperaturze, ale jak jest zabetonowana sonda to moga tam nie dotrzec .Mam nadzieje ze bedziesz zadowolony ze swojego rozwiazania, czego Ci zycze serdecznie.Pozdrawiam Link do komentarza
tani_domek Napisano 17 października 2008 Udostępnij #33 Napisano 17 października 2008 do piwopijcy:jeśli masz zapotrzebowanie na ciepło 2,7 kW to zastanów się nad pompą ciepła na powietrze wentylacyjne, ja mam taką pompę w swoim domu, pompa zużywa 600 W energii elektrycznej, jako dolne żródło wykorzystuje powietrze wywiewane z domu (temp. 20-22st.C), posiada wbudowany zasobnik c.w.u. o pojemności 170 l umieszczony w buforze wody grzewczej o poj. 70 l, posiada nagrzewnicę wodną powietrza nawiewanego do domu, wentylatory nawiewny i wywiewny z filtrami, pompy obiegowe, naczynie przeponowe, zawory bezpieczeństwa, mieszacz 3-drogowy, zawór regulacyjny do nagrzeewnicy powietrza, cena katalogowa 18 500 zł nettoza tak niewielkie pieniądze mam ogrzewanie (podłogówka 100 m2), c.w.u., wentylację z odzyskiem ciepłapompa ciepła ma wbudowane grzałki elektryczne o mocy 9 kW, które można połączyć w konfiguracji np. 3 lub 6 lub 8 lub 9 kW - ja swoje odłączyłem, sama sprężarka daje radękoszt instalacji niewielki - pompę wstawia się do pomieszczenia, podłącza dwie rurki c.o., dwie rurki c.w.u. (nie mam cyrkulacji bo nie potrzebuję) i cztery rury wentylacyjne oraz kabel elektryczny zasilający i czujkę pogodową Link do komentarza
piwopijca Napisano 20 października 2008 Udostępnij #34 Napisano 20 października 2008 @tani domekKiedys zastanawialem sie nad taka PC, ale jednak balem sie halasu -do dzialania PC powoetrze-woda potrzebuja spore ilosci powietrza. Juz wykonane mam sondy pionowe wiec teraz to nawet nie szukam pod tym katemObawialem sie tez stabilonosci takiego rozwiazania -wiesz, zabezpieczenia sie na wszelkie soposby Jednak najbardziej stabilne zrodlo dolne jak dla mnie to sa pionowe sondy, niestety najdrozsze ale juz poszlo@ED36Zasada dzialania rekuperatora jest bardzo prosta, zimne (swieze) powietrze ogrzewane jest cieplym (wywiewanym z domu) powietrzem i daje to nam odzysk na poziomie minimum 80%. Tak wiec temperature nawiewu do obliczen dalem na poziomie 12*C -zanizylem zeby samego siebie nie oszukac Jesli chodzi o GWC to nie obawiam sie regenarcji gruntu. Takowa nastepuje po ok. 8 godzinach wiec jak mam dwie komory to praca 2x12 h jest efektywnaPzdr. Link do komentarza
simon_r Napisano 20 października 2008 Udostępnij #35 Napisano 20 października 2008 Przeczytałem tą dyskusję i jestem bardzo ciekaw Waszych opinii nt. czegoś takiego NaturalnyDom Link do komentarza
ED36 Napisano 20 października 2008 Udostępnij #36 Napisano 20 października 2008 Cytat @tani domekKiedys zastanawialem sie nad taka PC, ale jednak balem sie halasu -do dzialania PC powoetrze-woda potrzebuja spore ilosci powietrza. Juz wykonane mam sondy pionowe wiec teraz to nawet nie szukam pod tym katemObawialem sie tez stabilonosci takiego rozwiazania -wiesz, zabezpieczenia sie na wszelkie soposby Jednak najbardziej stabilne zrodlo dolne jak dla mnie to sa pionowe sondy, niestety najdrozsze ale juz poszlo@ED36Zasada dzialania rekuperatora jest bardzo prosta, zimne (swieze) powietrze ogrzewane jest cieplym (wywiewanym z domu) powietrzem i daje to nam odzysk na poziomie minimum 80%. Tak wiec temperature nawiewu do obliczen dalem na poziomie 12*C -zanizylem zeby samego siebie nie oszukac Jesli chodzi o GWC to nie obawiam sie regenarcji gruntu. Takowa nastepuje po ok. 8 godzinach wiec jak mam dwie komory to praca 2x12 h jest efektywnaPzdr. Jasne ja nie przecze ze wybrales zle zrodlo, bo wybrales najlepsze i jak sam stwierdziles najdrozsze .Mi chodzilo o regenaracje gruntu wokol sondy a nie o GWC. Co do PC powietrze- woda do c.o. nie polecam ani Tobie ani nikomu. Ja pisalem o PC do c.w.u. zamiast rekuperatora, bo jest to rozwiazanie duzo lepsze i podalem tez argumenty dlaczego tak jest. Rekuperator zapewne jest bardzo cichy , wiec problemu z halasem nie bedzie.Temat z mojej strony jest zakonczony.Pozdrawiam Link do komentarza
ED36 Napisano 20 października 2008 Udostępnij #37 Napisano 20 października 2008 Cytat Przeczytałem tą dyskusję i jestem bardzo ciekaw Waszych opinii nt. czegoś takiego NaturalnyDom Bardzo ladnie to wszystko wyglada jedynie co mi sie nie podoba to nazwa . Stalowa konstrukcja nie za bardzo mi pasuje do natury. Ja wierze ze mozna ten dom ogrzac za niewelkie pieniadze. Obawy bym mial troche co do lata, bo pewnie jego schlodzenie kosztuje tyle samo co ogrzanie . Kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety.Przerazily mnie tez stosy drewna wokol domu . A jednak nic nie ma za darmo. Grzanie drewnem to stara i dobrze znana kazdemu technika. Licznik zaden sie nie kreci a w domu jest cieplo. Zastanawiam sie tylko dlaczego ja kiedys zbieralem makulature zeby dostac swiadectwo. Mowiono mi wtedy ze to dla dobra srodowiska, czyli ochrony naszych lasow. To byli oszusci P.S. Rzucilo mi sie jeszcze cos w oko , jakoby domy te byly wolne od legionelli. Czy aby tak jest naprawde?Glownym siedliskiem tych bakterii sa zasobniki wody. Czy aby takowych sie nie stosowalo? Na ktoryms zdjeciu widzialem pieknie wyeksponowany ogromny bufor ciepla:smile:. Pozdrawiam Link do komentarza
piwopijca Napisano 21 października 2008 Udostępnij #38 Napisano 21 października 2008 No wlasnie, legionella w powietrzu? Wszyscy trabia o legionelli w zbiornikach cwu a tutaj rewolucja w moim mysleniu Legionella w cwu jest do usuniecia (jesli sie pojawi) wystarczy przez min. 30min wygrzac wode do temp 70*C Konstrukcja stalowa domu............ Tak to chyba hale buduje sie, a nie cieple domu. Wspomniany kominek tez oczywiscie nalezy do ekologicznych rozwiazan, eh....... szkoda gadac. Teraz nalezy przeliczyc koszty ogrzewania grzalka elektryczna. Gdy wyjedziemy zima na narty to sama grzalka pracuje -no chyba ze ktos z rodziny sie poswieci i przyjedzie dolozyc do kominka -bezpiecznie oposci dom z palacym sie kominkiem!!!!!!!!Pzdr. Link do komentarza
simon_r Napisano 21 października 2008 Udostępnij #39 Napisano 21 października 2008 Cytat Obawy bym mial troche co do lata, bo pewnie jego schlodzenie kosztuje tyle samo co ogrzanie .Przerazily mnie tez stosy drewna wokol domu . A jednak nic nie ma za darmo. Grzanie drewnem to stara i dobrze znana kazdemu technika. Byłem obejrzeć tą chałupkę w Gliwicach latem. Na dworze było ponad 30C a w środku ok. 25 a to dziękiu ogrzewaniu ściennemu, które latem zwyczajnie chłodzi.A jeśli chodzi o stosy drewna.. właściciel twierdzi, że wystarczy zagrzać raz lub max dwa razy w tygodniu w kominku przy najgorszych mrozach aby dogrzać wodę w zbiorniku.. jak świeci słońce to podobno wystarcza instalacja pod dachem. A grzałka elektryczna włacza się tylko sporadycznie.Konstrukcja stalowa jest po to aby oddzielić dom wewnętrzny od domu zewnętrznego a naturalność w nazwie jest nie od konstrukcji tylko od procesów jakie w chałupie zachodzą czyli przenikanie pary wodnej, odzysk ciepła itd.. to wszystko jest ciekawie opisane w prezentacjach w "plikach do pobrania"... i mnie osobiście całkiem nawet przekonuje. Prawdopodobnie zdecydujemy się na taki dom z moją Panią bo oprócz ciekawego rozwiązania grzewczego ta chałupka jest poprostu ładna.. ja nie moge już patrzeć na te wszystkie gargamele z lukarnami, wykuszami, dwudziestospadowymi dachami stawiane po Polsce ).. Link do komentarza
piwopijca Napisano 21 października 2008 Udostępnij #40 Napisano 21 października 2008 Kwestia gustu, wg mnie to te domy sa oblesne i baaaaaardzo brzydkie. Widzisz, gsuty mamy rozne , a tak powaznie to wielu jest zwolennikow (min. ja) budowy "tradycyjnej" jesli chodzi o wyglad i estetyke bddynku. Te lukarny, wykusze, zalamania dachu mnie sie podobaja i jak widac wielu osobom tez, szczegolnie styl dworkowy lub dworko-podobny -nie zawsze mozna miec to co sie chcePzdr. Link do komentarza
ED36 Napisano 22 października 2008 Udostępnij #41 Napisano 22 października 2008 Cytat Byłem obejrzeć tą chałupkę w Gliwicach latem. Na dworze było ponad 30C a w środku ok. 25 a to dziękiu ogrzewaniu ściennemu, które latem zwyczajnie chłodzi.A jeśli chodzi o stosy drewna.. właściciel twierdzi, że wystarczy zagrzać raz lub max dwa razy w tygodniu w kominku przy najgorszych mrozach aby dogrzać wodę w zbiorniku.. jak świeci słońce to podobno wystarcza instalacja pod dachem. A grzałka elektryczna włacza się tylko sporadycznie.Konstrukcja stalowa jest po to aby oddzielić dom wewnętrzny od domu zewnętrznego a naturalność w nazwie jest nie od konstrukcji tylko od procesów jakie w chałupie zachodzą czyli przenikanie pary wodnej, odzysk ciepła itd.. to wszystko jest ciekawie opisane w prezentacjach w "plikach do pobrania"... i mnie osobiście całkiem nawet przekonuje. Prawdopodobnie zdecydujemy się na taki dom z moją Panią bo oprócz ciekawego rozwiązania grzewczego ta chałupka jest poprostu ładna.. ja nie moge już patrzeć na te wszystkie gargamele z lukarnami, wykuszami, dwudziestospadowymi dachami stawiane po Polsce ).. Takie bajki ze to dzieki ogrzewaniu sciennemu jest mozliwe mozesz wciskac......Jak zwyczajnie chlodzi???? Tak jak zwyczajnie pewnie grzeje . A moze ta konstrukcja stalowa sie latem nagrzewa, zeby zima oddawac cieplo, a latem odwrotnie .??? Link do komentarza
piwopijca Napisano 23 października 2008 Udostępnij #42 Napisano 23 października 2008 Tez smie watpic w skutecznosc tak "wie...lka" instalacji sciennej. To nie jest klimatyzacja tylko "chlodzenie" scian i co najwyzej sciany nie nagrzewaja sie od slonca i przez to nie nagrzewaja pomieszczenia, tak jak chlodzenie pasywne podlogowe. To nie chlodzi domu tylko dana przegrode chroni przed ogrzewaniem slonecznym -odprowadza cieploPzdr. Link do komentarza
simon_r Napisano 23 października 2008 Udostępnij #43 Napisano 23 października 2008 Cytat To nie chlodzi domu tylko dana przegrode chroni przed ogrzewaniem slonecznym -odprowadza cieploPzdr. Kocham czepialskich... skoro chłodzi ścianę i izoluje wnętrze od nagrzanej ściany zewnętrznej to znaczy, że chłodzi to wnętrze??... no tak czy nie?? Mnie generalnie guzik obchodzi jak to zwać.. ważne, ze w środku jest chłodniej niż na zewnątrz i że nie trzeba dodatkowo instalować w tym celu klimatyzatora. Link do komentarza
ED36 Napisano 23 października 2008 Udostępnij #44 Napisano 23 października 2008 a jakie jest rozwiazanie przy ogrodzie zimowym, czy jak to sie tam nazywa. Chodzi mi o przeszklenie z gory na dol Link do komentarza
simon_r Napisano 24 października 2008 Udostępnij #45 Napisano 24 października 2008 Cytat a jakie jest rozwiazanie przy ogrodzie zimowym, czy jak to sie tam nazywa. Chodzi mi o przeszklenie z gory na dol Nie rozumiem pytania... Link do komentarza
piwopijca Napisano 24 października 2008 Udostępnij #46 Napisano 24 października 2008 Brak scian do zamontowania ogrzewania sciennego -pewnie o to chodzilo?Pzdr. Link do komentarza
passive Napisano 15 stycznia 2009 Udostępnij #47 Napisano 15 stycznia 2009 WitamTa stronka jest chyba w powyższym temacie www.zrb.waw.pl Link do komentarza
piwopijca Napisano 16 stycznia 2009 Udostępnij #48 Napisano 16 stycznia 2009 Cytat Kocham czepialskich... skoro chłodzi ścianę i izoluje wnętrze od nagrzanej ściany zewnętrznej to znaczy, że chłodzi to wnętrze??... no tak czy nie?? Mnie generalnie guzik obchodzi jak to zwać.. ważne, ze w środku jest chłodniej niż na zewnątrz i że nie trzeba dodatkowo instalować w tym celu klimatyzatora. Mnie nie chodzi o czepianie sie, mialem a mmysli bardziej fakt ogrzania domu cieplym powietrzem, ktore dostanie sie do wnetrza przez otwarte okna czy drzwi, sciana chlodna jak najbardziej przyda sie, ale dobrze by bylo tez cos z cieplym powietrzem zrobic. Sciany nie moga byc za zimne bo to bedzie juz wada domu - skraplanie sie pary wodnej na scianach (dotyczy to rowniez podlog), zdaje sie ze min temp. przynajmniej na podlodze to 17*C, ponizej jest juz niedobrze. Pamietajmy ze to nie oznacza ze powietrze osiagnie taka temperature, ale to i tak juz niezle Pzdr. Link do komentarza
dylot Napisano 2 lutego 2009 Udostępnij #49 Napisano 2 lutego 2009 wg mnie to te domy pasywne to trochę bajka a poza tym mam pytanie?Budujemy sobie taki domek mury, masa izolacji, grube okna itp. kończymy np. w październiku, wszystko zimne kto budował to wie jak to jest. ILE teraz i jakiej energii i jakiego czasu potrzeba aby to ogrzać np.do 20 st.i mam też uwierzyć że sprzęty agd i domownicy i rekuperator są w stanie utrzymać komfortową temperaturę w domu u nas w Polsce. Czemu ciągle się o tym tylko mówi schodzi się z zapotrzebowaniem energii do 10-15kW a niedługo może do 5 ale tylko w teorii ponieważ takie domy NIE POWSTAJĄ, albo czytamy jak ktoś wybudował domek który miał w teorii być oszczędny a nie można go nagrzać. Link do komentarza
ED36 Napisano 4 lutego 2009 Udostępnij #50 Napisano 4 lutego 2009 Dom pasywny jest niczym innym jak szczelną bryłą pozbawioną mostków termicznych, w którym jak to piszą do ogrzania podczas mrożnej zimy wystarcza suszarka. Tylko się nie pisze o tym ile jest potrzebne energii aby wprawic to powietrze z tej suszarki w ruch i energii pobranej przez nagrzewnicę rekuperatora.Są też domy zero i plusenergetyczne, które mają nadmiar energii, ale przez zastosowanie ogniw fotowalicznych.Moim zdaniem wszystko jest do zrobienia, nawet gdybym się uparł to bym mógł postawic mała elektrownie wiatrową do napędu mojej PC i byłbym może nawet plusenergetyczny Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się