Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Piotr Leszek

Dom Pasywny

Recommended Posts

Jakie firmy wykonują w Polsce domy pasywne ?
Czy są już domy pasywne wielorodzinne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat

„...fachowcy uważają, że dobrze ocieplony dom powinien zużywać do 40 kW/h na metr kwadratowy rocznie, ale u nas buduje się domy, które zużywają 300 kW/h, dlatego ogrzewanie gazowe jest bardziej ekonomiczne od elektrycznego”.

Gratuluję PB trafnych koncepcji, lecz zostanę nadal fachowcem Panie tani_domek z tanim kolektorkiem i taniutką pompeczką ciepełeczka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest piękne,że każdy może sobie wybrać to co chce i to co jego rozum mu podpowie. Jeśli dodatkowo podejmuje taką decyzję po zapoznaniu się ze wszystkimi dostępnymi informacjami, to czegóż więcej chcieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ale z tego Wentylka fachowiec:
gościu piszeże dom powinien zużywać do 40 kW/h metr kwadratowy rocznie.
Szanowny Wentylku - takie zużycie to dla domu pasywnego ma się tak jak zużycie ciepła w domach z wielkiej płyty z lat 70-tych do izolowanych przez Pana domów obecnie. Warto jednak zrobić krok naprzód i pomyśleć o zapotrzebowaniu na ciepło na poziomie 10 - 15 kWh na metr kwadratowy rocznie, bo to są właśnie domy pasywne. Ale to dla szanownego Wentylka jest niewygobne, bo sprzedawane przez niego ogrzewanie elektryczne staje się zbędne, okazuje się, że w zupełności wystarcza rekuperator!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Bardzo ciekawe przykłady budownictwa pasywnego na stronie:

http://www.isorast.de/index.php?mn=5&cont=5.3

Szkoda, że to w Niemczech a nie w Polsce. Ale i u nas coraz częściej myśli się o budowie domów pasywnych, tym bardziej, że budowa takiego domu nie jest wiele droższa niż domu "tradycyjnego"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
"Gościu" czyli chcesz powiedzieć, że dom pasywny to 10-15 kWh/m2 rocznie?
Prosty rachunek 120 m2 x 10 kWh = 1200 kWh x 0,35 zł = 420 zł
to wychodzi 35 zł miesięcznie. Moja mama mieszka w bloku ze zryczałtowanym c.o.
Jest oszczędna nie ma komputera, DVD itp a za światło płaci 70-90 zł za 2 miesiące.
Więc co w domu pasywnym nie oglądamy telewizji, nie pijemy herbaty....????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Panie Brzeczkowski czy w szkole nie nauczyli Pana czytać? Przecież wyraźnie jest napisane że w domu pasywnym zapotrzebowanie na ciepło wynosi 10-15 kWh/m2 rocznie.
Poza tym od kiedy do "palenia" światła używamy ogrzewania? Oczywiście żarówka wydziela ciepło, ale w domach pasywnych najczęściej stosuje się żarówki typu LED o mocy 1 W zamiast tradycyjnych żarówek 60 W i dlatego też za światło wychodzi taniej niż u szanownwj mamusi.
Pozdrawiam i zachęcam do pogłębiania wiedzy bo pomiar temperatury 15 razy na sekundę to już prehistoria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dom pasywny to dom o zapotrzebowaniu na energię potrzebną do ogrzania wnętrza poniżej 15 kWh/m2/rok. Komfort termiczny w takim domu zapewniony jest przez pasywne źródła ciepła czyli: mieszkańców, ciepło odzyskane z wentylacji, ciepło słoneczne, ciepło wydzielane przez urządzenia elektryczne i oświetlenie. Ponadto przy szczególnie srogiej zimie dogrzewa się powietrze wentylujące budynek. Taki budynek nie wymaga aktywnego systemu grzewczego. Żeby zbudować taki dom już na etapie projektowania trzeba spełnić kilka ograniczeń: bryła budynku musi być prosta i kompaktowa czyli stosunek zewnętrznej powierzchni ścian do kubatury musi być jak najmniejszy (dla domów jednorodzinnych 0,8 - 1,0, dla domów wielorodzinnych 0,3), dom musi być tak posadowiony aby elewacja południowa umożliwiała latem zacienienie zaś zimą wpuszczała jak najwięcej słońca. Często od strony południowej (na całej fasadzie) buduje się np. ogród zimowy. icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość
Wiecej informacji na temat budyn ków pasywnych znalazłem na stronie www.budynkipasywne.pl dom pasywny i jego koncepcja, wymagania, niezbędne instalacje - to wszystko zostało przedstawione w sposób obszerny. Jest też przedstawionych kilka przykładów realizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość
Cytat

Wiecej informacji na temat budyn ków pasywnych znalazłem na stronie www.budynkipasywne.pl dom pasywny i jego koncepcja, wymagania, niezbędne instalacje - to wszystko zostało przedstawione w sposób obszerny. Jest też przedstawionych kilka przykładów realizacji.



DOBRE!! Budnek taki juuż stoi... się chwalą, przecież w "Budyjemy Dom" takie domy opisywli jeszcze w latach 199... . Podają tam 170 zł miesięcznie elektrykę i jak to się ma do 10 kWh/m2 rocznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Tak tylko to się nazywa bardziej prymitywnie, dom izolowany, a różni się od pasywnego, wyzszym komfortem, niższymi nakładami, no i jest zdrowszy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

"Gościu" czyli chcesz powiedzieć, że dom pasywny to 10-15 kWh/m2 rocznie?
Prosty rachunek 120 m2 x 10 kWh = 1200 kWh x 0,35 zł = 420 zł
to wychodzi 35 zł miesięcznie. Moja mama mieszka w bloku ze zryczałtowanym c.o.
Jest oszczędna nie ma komputera, DVD itp a za światło płaci 70-90 zł za 2 miesiące.
Więc co w domu pasywnym nie oglądamy telewizji, nie pijemy herbaty....????




Mowimy tu o energii cieplnej prawda??

Domy pasywne to zapotrzebowanie roczne okolo 10-12 kWh/m2.

Ogrzanie takiego domu moze kosztowac okolo 400zl rocznie. To nie jest zadna bajka.

Czlowiek sam jest grzejnikiem no nie?? Ponad 2m2 grzejnika o temperaturze ok 36*C.
Jelsi dom potrzebuje okolo 10-12 kWh/m2 rocznie, to przy 5 osobach mieszkajacych w domu, warunek zostanie spełniony.


Problem zostanie z ciepla woda, ale to mozna zalatwic juz albo elektrycznie, albo slonecznie.


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli 400 zł za ogrzewanie przy centralnym ogrzewaniu, to przu niecentralnym bez cyrkulacji będzi 1200-1600 zł w takim samym domu Koszt najnowocześniejszego niecentralnego na dom do 200m2 (grzejniki, podłogówka + montaż) to 6000zł.
Czy teraz jeżeli róznicę między niecentralnym a centralnym z pompą ciepła ( kolektor gruntowy, pompa, podłogówka i grzejniki z montażem) ....... (wpisać samemu) wpłacimy na konto na 4% rocznie, albo nie weźmiemy na pompę kredytu (wyedy ponad 7%) To ewidentnie widać, że na pompie ciepła się ZARABIA i to sporo, oczywiście pod warunkiem, że się jej nie montuje. Podobnie jest z kolektorami do ciepłej wody!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzo jest nawiedzonych ludzi.
I Pan jest jednym z nich.

Trudno nie bede sie klocil.

Ja wiem, ze nie chcialbym ogrzewac domu o zapotrzebowaniu 40kWh/m2 w ciagu roku o powierzchni 200m2 pradem.

200*40=8000kWh rocznie.

0.44 zl (kWh pradu) * 8000 kWh = 3520 zlotych rocznie.

Do tego trzeba doliczyc wode.
Okolo 1700kWh rocznie na jedna osobe.

A dlaczego tyle??

Cieplo(energia) = m*cw*t
Cieplo=80 [l] *4190 [J/kgK] * 50 [K] * 365 [dni] = 16760000 [J] = 1699.2774 [kWh/rok]

Pomnozyc przez ilsoc osob np. 4

1699 * 4 = 6796 kWh/rok na podgrzanie wody.


Suma C.O. i C.W.U = 6796 + 8000 kWh = 14796 kWh / rok.

A koszt??

14796 kWh/rok * 0,44zl = 6510,24 Zlotych.

Rzeczywiscie super oszczednosc.

Jesli chcemy pokryc wode w 50% ze slonca musimy sie liczyc z kosztem okolo 11.000 zlotych.
Oszczednosci rocznie to 50% * C.W.U. = 0,5* 6796 kWh * 0,44zl/kWh = 0,5 * 2990,24 zl = 1495,12 zl.

Czyli instalacja zwroci sie po 11.000 zl / 1495,12 zl/rok = 7,36 lat.

Przy pradzie takie sa oszczednosci. Przy gazie plynnym lub oleju zwraca sie to o wiele szybciej.


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jkie c.o jakie c.uw.??? W domach izolowanych nie stosuje się cyrkulacji!! a 40 kWh/m2 rocznie to maksymalne zużycie energii z ogrzewaniem, wodą użytkową oświetleniem lodówką gotowaniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy cyrkulacja ma cos wspolnego z cieplem wykorzystywanym bezposrednio do ogrzewania domu??
Raczej nie.
Cyrkulacja jak pewnie panu wiadomo to komfort uzytkownikow. Ciepla woda w kranach pojawia sie praktycznie odrazu. Z jednej strony to jest oszczednosc wody, a z drugiej marnotrastwo ciepla (energii).

A czy telewizor podgrzeje panu wode?? A jesli tak, to prosze podac mi jakis pomysl, bo ja tego jakos nie potrafie sobie wyobrazic.

Pan myli zupelnie pojecia podgrzanie wody i ogrzewania.
Zgadza sie ze rtv i agd oraz czlowiek wytwarzaja wystarczajaco duzo energii aby ogrzac dom pasywny lub niskoenergetyczny.

Ale wody czlowiek ani telewizor nie podgrzeje.
Nie wiem jaka jednostke miary stosuje pan do wody. Z tego co pan mowi sa to m2.
O takim przeliczniku jako fizyk nie slyszalem.

Pozdrawiam najserdeczniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W centralnych systemach rozprowadzania ciepła, by był komfort zdecydowano się na cykulację. W przypadku dużego zapotrzebowania na ciepło (np 200kWh/m2) rocznie to faktycznie Margines, ale jeżeli dom ma być energooszczędny to cyrkulacji treba się pozbyć . Przecież jeżeli trzy osobowa rodzina zużyje mniej enrgii na ogrzanie wody , niż Pan na samą cyrkulację???? to warto. Badania porównawcze instalacji solarnej Vissmanna (bez użytkowania wody) i domu z kranami bezdotykowymi i termami poj. blisko kranów użytkowane przez trzy osoby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icon_biggrin.gif Jak czytam tą pseudo teorię to mi sie nóź otwiera w kieszeni.
Na forum pełno teoretyków ale gdzie praktyka.
Ja na sobie testuję budowę domu pasywnego w technologi ISOMAX.
www.isomax.com.pl
Drodzy państwo nie teoretyzujmy tylko budujmy a ta teoria się sama uaktualni.
Co do kosztów samego budowania to dzisiaj głowa paruje (w wycenie ok 500 tyś minimum) ale już koszty utrzymania
są zachęcające.300 do 400 zł na miesiąc bez ironi są możliwe za dom 200 m2.
Zapomnijcie o pompach ciepła. One teź zuźywają energię i to wcale nie małą.
Średnia pompa jest o mocy ok 2,5 kW.Na dobę włączy się parę razy w zaleźności
od pojemności zbiorników na ciepłą wodę. Na zbiornikach oszczędzisz to stracisz na kilowatach
i odwrotnie.Nie mówiąc o montaźu (odwierty,wykopy,itp)-koszty, koszty i jeszcze raz koszty.
W w/w technologii natomiast wykopy są na etapie fundamentów ale w teorii pasywności projektu
inne podejście do zagadnienia - zamiast doprowadzać ciepło do pomieszczeń skupia się na
izolacji aktywnej pomieszczeń(aktywnych termicznie zapór w ścianach)Bardzo prosta teoria oparta na termodynamice
jesli ktoś sie uczył.Bo ja tak.Żarówki są zwykłe i grzeją, tak jak telewizor,komputer czy lodówka.
Nie piszmy o ledach zamiast żarówek bo to bzdura.Oczywiście tak oszczędzają energię ale nie wzrok.
Okna - naprawdę jest w Polsce jeden może dwóch wykonawców okien pasywnych , naprawdę pasywnych.Reszta to mit.
Są drogie ale pewne. Pamietajcie 7-o komorowe i dla gietych profili też o współczynniku 0,6.

To tyle drodzy forumowicze icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

icon_biggrin.gif Jak czytam tą pseudo teorię to mi sie nóź otwiera w kieszeni.
Na forum pełno teoretyków ale gdzie praktyka.
Ja na sobie testuję budowę domu pasywnego w technologi ISOMAX.
www.isomax.com.pl
Drodzy państwo nie teoretyzujmy tylko budujmy a ta teoria się sama uaktualni.
Co do kosztów samego budowania to dzisiaj głowa paruje (w wycenie ok 500 tyś minimum) ale już koszty utrzymania
są zachęcające.300 do 400 zł na miesiąc bez ironi są możliwe za dom 200 m2.
Zapomnijcie o pompach ciepła. One teź zuźywają energię i to wcale nie małą.
Średnia pompa jest o mocy ok 2,5 kW.Na dobę włączy się parę razy w zaleźności
od pojemności zbiorników na ciepłą wodę. Na zbiornikach oszczędzisz to stracisz na kilowatach
i odwrotnie.Nie mówiąc o montaźu (odwierty,wykopy,itp)-koszty, koszty i jeszcze raz koszty.
W w/w technologii natomiast wykopy są na etapie fundamentów ale w teorii pasywności projektu
inne podejście do zagadnienia - zamiast doprowadzać ciepło do pomieszczeń skupia się na
izolacji aktywnej pomieszczeń(aktywnych termicznie zapór w ścianach)Bardzo prosta teoria oparta na termodynamice
jesli ktoś sie uczył.Bo ja tak.Żarówki są zwykłe i grzeją, tak jak telewizor,komputer czy lodówka.
Nie piszmy o ledach zamiast żarówek bo to bzdura.Oczywiście tak oszczędzają energię ale nie wzrok.
Okna - naprawdę jest w Polsce jeden może dwóch wykonawców okien pasywnych , naprawdę pasywnych.Reszta to mit.
Są drogie ale pewne. Pamietajcie 7-o komorowe i dla gietych profili też o współczynniku 0,6.

To tyle drodzy forumowicze icon_biggrin.gif


Witam,

czy juz jestesmy przy testowaniu praktycznym domu pasywnego?
Cos mi sie wydaje ten dom pasywny malo pasywny widzac po kosztach jego utrzymania.
Moze lepiej zeby Pan poczytal najpierw cos o domach pasywnych, a pozniej sie wypowiadal.
Te koszty to chyba sa podane z wywozem smieci:) bo takie koszty to ja mam w normalnym niepasywnym domu o pow. 250 m²:) oczywiscie przy zastosowaniu pompy ciepla:). Nie wiem czego sie Pan uczyl albo pewnie Pan sie dawno uczyl.
Jesli Pan potrzebuje informacji na temat domow pasywnych albo niekonwencjonalnych rozwiazan systemow grzewczych to moge Panu cos podeslac.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Duzo jest nawiedzonych ludzi.
I Pan jest jednym z nich.

Trudno nie bede sie klocil.

Ja wiem, ze nie chcialbym ogrzewac domu o zapotrzebowaniu 40kWh/m2 w ciagu roku o powierzchni 200m2 pradem.

200*40=8000kWh rocznie.

0.44 zl (kWh pradu) * 8000 kWh = 3520 zlotych rocznie.

Do tego trzeba doliczyc wode.
Okolo 1700kWh rocznie na jedna osobe.

A dlaczego tyle??

Cieplo(energia) = m*cw*t
Cieplo=80 [l] *4190 [J/kgK] * 50 [K] * 365 [dni] = 16760000 [J] = 1699.2774 [kWh/rok]

Pomnozyc przez ilsoc osob np. 4

1699 * 4 = 6796 kWh/rok na podgrzanie wody.


Suma C.O. i C.W.U = 6796 + 8000 kWh = 14796 kWh / rok.

A koszt??

14796 kWh/rok * 0,44zl = 6510,24 Zlotych.

Rzeczywiscie super oszczednosc.

Jesli chcemy pokryc wode w 50% ze slonca musimy sie liczyc z kosztem okolo 11.000 zlotych.
Oszczednosci rocznie to 50% * C.W.U. = 0,5* 6796 kWh * 0,44zl/kWh = 0,5 * 2990,24 zl = 1495,12 zl.

Czyli instalacja zwroci sie po 11.000 zl / 1495,12 zl/rok = 7,36 lat.

Przy pradzie takie sa oszczednosci. Przy gazie plynnym lub oleju zwraca sie to o wiele szybciej.


Pozdrawiam


Witam ,

bardzo ladne wzory Pan tu stosuje. Moje obliczenia sa troche inne. Korzystajac z Pana wzoru :
Ogrzewanie c.o. przy uwzglednieni II taryfy, ogrzewania podlogowego i niewielkiego bufora bedzie kosztowalo nie wiecej niz 2000 zl.
Co do c.w.u. to 80 litrow na osobe przyjmuje sie w starych projektach , ale praktyczne zuzycie jest 50% nizszeprzyjmijmy ok. 50 l na osobe.
Uwzgledniajac czynnik urlopowy wychodzi mi ze potrzeba nam ok.1000 kWh/rok.
Stosujac bufor 300 l i II taryfe koszt ok. 2200 zl .
Instalacja solarna zwroci nam sie po jakim czasie?
Zalozmy ze pokryje 50% choc mam w to watpliwosci bo pokryje blizej 40%, ale nie bede sie tu upieral.
Co 5 lat trzeba wymienic plyn roboczy koszt ok. 500 zl czyli rocznie 100 zl.
Zakladamy ze instalacja ta pracuje nam bez awarii 15 lat.
Zliczamy wiec koszta:
3 razy wymiana czynnika roboczego x 500 zl = 1500 zl.
Koszt instalacji 11 tys. zl
Koszt pradu elektrycznego 200 zl/ rok x 3 =600 zl
Suma : 13100 zl/15 lat

Koszt ogrzewania c.w.u. 2200x15 lat = 33000 zl.
Pokrycie kolektorow slonecznych to 50% czyli 33000/2 = 16500 zl.
16500-13100= 3400 zl pozostanie nam w kieszeni o ile jeszcze instalacja po 15 latach bedzie dzialac, czego bym sie obawial troche. Mysle ze do zoru mozna wszystko podstawic tylko zeby to mialo jakis wiekszy sens. Dla mnie kolektory sloneczne sa owszem uzyteczne dla innych celow np. do ogrzewania gorotworu przy kolektorze dla pompy ciepla. Tu widze sens ich zastosowania. Co do ogrzewania to jakos nie jestem przekonany do sensu ich zastosowania. Moze sie myle i moze Pan mnie do tego przekona.
Sa na dzien dzisiejszy bardziej ekonomiczne rozwiazania do c.w.u. oczywiscie sa to pompy ciepla, z wykorzystaniem powietrza wentylacyjnego moze Pan by sie tym zainteresowal:)
Pozdrawiam
Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadzam sie z przedmowca, pompa ciepla jest w obecnej chwili najekonomiczniejsza.
Ja mam juz kolektory pionowe dla PC o mocy 5,9kW (IVT) i wszedzie bede mial podlogowke.
PC moze pracowac 10-12 h/dobe a domach niskoenergetycznych, gdzie straty sa duzo mniejsze to zapewne duzo krocej. Ja taki dom buduje, o zapotrzebowaniu 20kWh/m2*rok
Solary, szczegolnie przy PC to pomylka. Woda cwu wychodzi tak tanio ze nie oplaca sie doinwestowywac jeszcze w koleine urzadzenie

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zgadzam sie z przedmowca, pompa ciepla jest w obecnej chwili najekonomiczniejsza.
Ja mam juz kolektory pionowe dla PC o mocy 5,9kW (IVT) i wszedzie bede mial podlogowke.
PC moze pracowac 10-12 h/dobe a domach niskoenergetycznych, gdzie straty sa duzo mniejsze to zapewne duzo krocej. Ja taki dom buduje, o zapotrzebowaniu 20kWh/m2*rok
Solary, szczegolnie przy PC to pomylka. Woda cwu wychodzi tak tanio ze nie oplaca sie doinwestowywac jeszcze w koleine urzadzenie

Pzdr.




Witam,

nie zdazylem przegladnoc calego projektu, ale czy ta moca bedzie ogrzewane 194 m²?+ c.w.u.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, ogrzewanie 194m2 i cwu. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego, gdy cwu zalacza sie to co zostaje odlaczone tak wiec PC, ktora jak na razie mam wybrana (IVT 5,9kW), bede grzal cwu 165 l wbudowane w pompie.
Nie mozna napisac 194m2+cwu - to nie jest plus cwu. Pompy nie pracuja jednoczesnie do co i cwu, jest tam zawor trojdrozny przelaczajacy miedzy tymi ukladami - moze pracowac tylko jeden z ukladow a nie rownoczesnie wiec jaki ma sens laczenie tych rzeczy? 5,4kW dla temp 0*C/50*C jest wystarczajaca moca

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak, ogrzewanie 194m2 i cwu. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego, gdy cwu zalacza sie to co zostaje odlaczone tak wiec PC, ktora jak na razie mam wybrana (IVT 5,9kW), bede grzal cwu 165 l wbudowane w pompie.
Nie mozna napisac 194m2+cwu - to nie jest plus cwu. Pompy nie pracuja jednoczesnie do co i cwu, jest tam zawor trojdrozny przelaczajacy miedzy tymi ukladami - moze pracowac tylko jeden z ukladow a nie rownoczesnie wiec jaki ma sens laczenie tych rzeczy? 5,4kW dla temp 0*C/50*C jest wystarczajaca moca

Pzdr.


I wlasnie ze tu jestes w bledzie i to wielkim, bo ma wspolne dolne zrodlo, ktore jest najwazniejsze w calym systemie. Musi sie wiec napisac c.o. +c.w.u. bo uzywasz 1 zrodla ktorym jest sonda pionowa i to ona decyduje ile ciepla da.
Tak nawiasem to ciekawy tez jestem jak glebokie sa otwory.
Wydaje mi sie ze ktos tu popelnil maly blad dobieraajac PC do rocznego zapotrzebowania na energie cieplna czyli do tych 20W/m². Jezeli takie straty dzienne beda w kazdym dni miesiaca stycznia to gratuluje domu prawie pasywego, przy 15kw/m²/rok, gdzie uwglednia sie cieplo odzyskane z wentylacji. Mysle ze jest to w Twoim domu zaplanowane, bo w projekcie widze zyski. Rozumiem ze bedzie wiec dodatkowo jakis rekuperator.
Nie gniewaj sie, ze troche mieszam sie w nieswoje sprawy, ale duzo sie napatrzylem na dziwne projekty i na opinie niezadowolonych ludzi, wlasnie przez dziwne pomysly projektantow.
Jesli masz jakies watpliwosci to pisz na:info@systron.pl
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie rozumiemy sie, PC dobiera sie glownie do zapotrzebowania na energie do ogrzania bo w wiekszosci przypadkow wychodzi duzo wieksza niz zapotrzebowanie na cwu dla 4os.
Mam GWC zwirowe, wentylacje z reku, PC z sondami pioowymi o lacznej dl. odwiertow 100mb (pod spodem duza ilosc pokladow wody ktore przecinaja sondy) a straty jak zauwazyles sa niezbyt duze. Do pasywnego troche jeszcze brakuje i kilka konstrukcyjnych zaprzeczen domu pasywnego. Mam komin a nie powinno go w pasywnym byc (spory mostek termiczny) i pewnie kilka innych by sie znalazlo, ale uznalem z zona ze dom ma byc dla mnie a nie odwrotnie icon_smile.gif

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie rozumiemy sie, PC dobiera sie glownie do zapotrzebowania na energie do ogrzania bo w wiekszosci przypadkow wychodzi duzo wieksza niz zapotrzebowanie na cwu dla 4os.
Mam GWC zwirowe, wentylacje z reku, PC z sondami pioowymi o lacznej dl. odwiertow 100mb (pod spodem duza ilosc pokladow wody ktore przecinaja sondy) a straty jak zauwazyles sa niezbyt duze. Do pasywnego troche jeszcze brakuje i kilka konstrukcyjnych zaprzeczen domu pasywnego. Mam komin a nie powinno go w pasywnym byc (spory mostek termiczny) i pewnie kilka innych by sie znalazlo, ale uznalem z zona ze dom ma byc dla mnie a nie odwrotnie icon_smile.gif

Pzdr.


No wlasnie widze, ze sie nie rozumiemy, ja swoje a Ty swoje icon_biggrin.gif . Zajmuje sie PC od kilku dobrych lat i wiem co do czego sie dobiera. A dobiera sie do sumy tego co chcesz z pompy uzyskac czyli do c.o+ c.w.u. i do wartosci maksymalnej a nie usrednionej. Charakterestyka energetyczna, ktora masz wykonana jest liczona chyba wedlug starej metodyki i obawiam sie ze nie przejdzie przy odbiorze budynku. Skoro bedzie rekuperator to powinna tam byc jakas wartosc.
Rozwiazanie z rekuperatorem wcale mi sie nie podoba, jesli juz sie zdecydowales na PC.
Oczywiscie zrodlo dolne jest dobrze dobrane do PC, przy zalozeniu ze jego sprawnosc bedzie wynosila te 95% w ciagu calego sezonu grzewczego, ale obawiam sie ze tak nie bedzie. Obawiam sie tez, ze PC jest dobrane za male, wiec i dolne zrodlo tez za male.Do obliczen mozna wstawic rozne wartosci teoretyczne, ale czy pokryja sie z praktyka to inna sprawa. Jesli mialbym Ci cos doradzic to tak jak w 1 poscie pisalem rozdzielic c.o. od c.w.u. a o rekuperatorze zapomniec. Nie wiem co chcesz tym rekuperatorem ogrzewac i gdzie bedzie zrzucane powietrze. Przeciez rekuperator to pozeracz pradu( nagrzewnica+naped) i producent tumanow kurzu icon_smile.gif
Z moich prostych praktycznych obliczen wyglada to tak:
195m²x 0,03kw/m²= 5,85kW x1,2(ogrzewanie podlogowe)= 7kW do tego musisz dodac 0,2kW/osobe na c.w.u. nie zapominajac tez o ew.gosciach icon_biggrin.gif . Ja bym dodal 1kW, czyli potrzebujesz PC o mocy 8kW jezeli polaczysz obydwa systemy. Skoro masz juz wykonane dolne zrodlo o mocy 6kW, to tego juz latwo nie zmienisz, wiec trzeba pozostac przy
PC 6kW i zalozyc ze to wystarczy dla c.o. Jednak nie wykorzystuj tego zrodla do ogrzewania c.w.u. bo oziebisz go dodatkowo i zalozony wspolczynnik COP moze okazac sie duzo nizszy. Ponadto bedziesz wykorzystywal dolne zrodlo przez caly rok co nie jest wskazane. Zrodlo to powino w sezonie letnim nabrac mocy na zime, a nie oziebiac sie. Ponadto potrzebujesz duzo energii elektycznej zeby ogrzac c.w.u. (rozruch systemu).Przy tak malym zasobniku czestotliwosc wlanczania PC bedzie duza, co wplywa tez niekorzystnie na zywotnosc pompy.
To sa moje argumenty i nie zaglebiam sie dalej bo bybyloby ich duzo wiecej icon_smile.gif.
Wiec wyglada to tak z mojej strony:
C.O. pompa glikol-woda o mocy 6kW.
C.W.U. pompa powietrze- woda o mocy 1,8 kW (pobiera 600W/h) z 300 litrowym zasobnikiem wpieta w wentylacje zamiast rekuperatora.
Te 2 urzadzenia kosztuja tyle samo co 1 kompaktowe takie jak masz zaplanowane:). Zaoszczedzisz koszt rekuperatora a oszczednosci biezace beda wyzsze, nie mowiac o komforcie.
Do rekuperatora jesli juz sie przy nim uprzesz icon_smile.gif warto by bylo wykonac gruntowy wymiennik ciepla, zeby podniesc jego sprawnosc, ale to znowu koszta.
Mysle ze juz zrozumiales moj tok myslenia, jesli nie to bardzo mi przykro, bo juzb prosciej nie moge tego wyjasnic icon_sad.gif .
Pozostawiam wiec do przemyslenia icon_smile.gif
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak wspomnialem ja i Ty sam, nie rozumiemy sie. Ja nie szukam oszczednosci i nie zastanawiam sie czy i co dac ale opisalem co ja daje.
Moze w skrocie: Bedzie went. z reku (Bartosz 500), GWC zwirowe pod garazem, PC 6kW z pionowymi sondami (juz wykonanymi). Ja nie opieram sie tylko na swoim chciejstwie. Konsultowalem to z kilkoma firmami sprzedajacymi PC, dzwonilem do dwoch instalatorow i tgrzeci ktory bedzie wykonywal mi owe instalacje i wszyscy zgadzaja sie ze mna co do wyboru -jego slusznosci. PC liczac dodaje sie 0,25kW na ogrzewanie ale uwazam ze to bez sensu, skoro podczas grzania cwu wylacza sie grzanie co... Kolektorom pionowym nic nie bedzie pracujac przez caly rok, przeciez PC do ogrzania cwu nie wlacza sie co chwile tylko w razie potrzeb, a nawet podczas duzego rozbioru cwu nie grozi to wyziebieniam gruntu -zawsze bedzie kilka godzin na regeneracje, mozna to ustawic juz w menu pompy. Gdybys sobie policzyl OZC jakiegokolwiek domu, przekonalby sie ze rekuperacja oplaca sie i to bardzo. Sprawnosc rzedu80% daje nam juz olbrzymie oszczednosci a latem ochladza dom (oczywiscie z GWC) poza tym jakie instalacje chroniace przed zamarzaniem wymiennika? -(GWC bedzie a ponad to bartosz jest do dosyc niskich temperatur odporny na zamarzanie, dlugi wymiennik)
Obliczenia OZC sa robione wg nadal obowiazujacej metodologii, przeciez nowa jeszcze nie weszla w zycie icon_smile.gif Jak widac w wynikach wspomnianych obliczen zapotrzebowanie mam rzedu 2,7kW a PC daje 6kW-wiec jakim cudem jest za mala? Mam kogos w rodzinie kto ma dom duzo gorzej izolowany, wentylacje grawitacyjna i PC 8kW a powierzchnie domu raptem o 15m2 mniejsza. Jakim cudem wobec tego wychodzi Ci 8kW na moj dom gdy na wspomniany (srednio ocieplony -standardowo porzebuje 8kW?
BTW: rekuperator nie ogrzewa pomieszczen ale odzyskuje "cieplo" ze zuzytego powietrza i nagrzewa powietrze swieze -wiec nie rozumiem pytaia co chce ogrzewac rekuperatorem icon_surprised.gif

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak wspomnialem ja i Ty sam, nie rozumiemy sie. Ja nie szukam oszczednosci i nie zastanawiam sie czy i co dac ale opisalem co ja daje.
Moze w skrocie: Bedzie went. z reku (Bartosz 500), GWC zwirowe pod garazem, PC 6kW z pionowymi sondami (juz wykonanymi). Ja nie opieram sie tylko na swoim chciejstwie. Konsultowalem to z kilkoma firmami sprzedajacymi PC, dzwonilem do dwoch instalatorow i tgrzeci ktory bedzie wykonywal mi owe instalacje i wszyscy zgadzaja sie ze mna co do wyboru -jego slusznosci. PC liczac dodaje sie 0,25kW na ogrzewanie ale uwazam ze to bez sensu, skoro podczas grzania cwu wylacza sie grzanie co... Kolektorom pionowym nic nie bedzie pracujac przez caly rok, przeciez PC do ogrzania cwu nie wlacza sie co chwile tylko w razie potrzeb, a nawet podczas duzego rozbioru cwu nie grozi to wyziebieniam gruntu -zawsze bedzie kilka godzin na regeneracje, mozna to ustawic juz w menu pompy. Gdybys sobie policzyl OZC jakiegokolwiek domu, przekonalby sie ze rekuperacja oplaca sie i to bardzo. Sprawnosc rzedu80% daje nam juz olbrzymie oszczednosci a latem ochladza dom (oczywiscie z GWC) poza tym jakie instalacje chroniace przed zamarzaniem wymiennika? -(GWC bedzie a ponad to bartosz jest do dosyc niskich temperatur odporny na zamarzanie, dlugi wymiennik)
Obliczenia OZC sa robione wg nadal obowiazujacej metodologii, przeciez nowa jeszcze nie weszla w zycie icon_smile.gif Jak widac w wynikach wspomnianych obliczen zapotrzebowanie mam rzedu 2,7kW a PC daje 6kW-wiec jakim cudem jest za mala? Mam kogos w rodzinie kto ma dom duzo gorzej izolowany, wentylacje grawitacyjna i PC 8kW a powierzchnie domu raptem o 15m2 mniejsza. Jakim cudem wobec tego wychodzi Ci 8kW na moj dom gdy na wspomniany (srednio ocieplony -standardowo porzebuje 8kW?
BTW: rekuperator nie ogrzewa pomieszczen ale odzyskuje "cieplo" ze zuzytego powietrza i nagrzewa powietrze swieze -wiec nie rozumiem pytaia co chce ogrzewac rekuperatorem icon_surprised.gif

Pzdr.


Jak juz pisalem czasami teoria mija sie z praktyka. Nie bede tu z toba polemizowal bo to nie ma sensu. Dla mnie mozesz ladowac kase w to co chcesz. Moze i zostanie Ci do ogrzania 2,7 kW po uzyciu rekuperatora, nie bede sie upieral.
Na moje pytanie odnosnie rekuperatora poznalem odpowiedz, odzyskuje cieplo i ogrzewa icon_smile.gif wlasnie dom.
A co ogrzewa to swieze powietrze? Zapewne grzalka. To rozwiazanie mija sie z celem, bo jezeli sie stosuje PC to ona powinna byc nadrzedna, a nie rekuperator.
Powietrze z wentylacji mozna wykorzystac do innych celow, tzn do ogrzewania c.w.u. poprzez PC uzyskujac duzo lepszy efekt niz przy rekuperatorze bo rzedu 300%, a latem mozna tez klimatyzowac pomieszczenia.
Z moich obliczen wyszlo tyle bo taki wzor zastosowalem. Jesli ktos szuka oszczednosci w eksploatacji to powinien miec na uwadze racjonalnie wykorzystanie II taryfy elektrycznej o polowe tanszej, dobierajac PC o wiekszej mocy.
Jak wiesz zapewne, podlogowka jest dobrym buforem ciepla i potrafi utrzymac temperature przez dluzszy okres czasu.
Mozna wiec grzac tylko w taryfie II. PC o minimalnie dobranej mocy nie potrafi jednak tego wykorzystac , gdyz nie jest w stanie tego ciepla dostarczyc. Ale Ty nie szukasz oszczednosci, wiec dla Ciebie nie jest to wazne.
Co do kolektora ziemnego, byloby fajnie zeby sie zregenerowal w ciagu kilku godzin. Jesli uzyjesz kolektorow slonecznych do jego regeneracji to moze to sie sprawdzi icon_biggrin.gif . Tam pod ziemia jest stala temperatura i w zasadzie ta regeneracja jest bardzo powolna, bo nie ma czym sie regenerowac. Mam nadzieje ze uratuja Cie zyly wodne :grin. Moze sa one o podwyzszonej temperaturze, ale jak jest zabetonowana sonda to moga tam nie dotrzec icon_smile.gif .
Mam nadzieje ze bedziesz zadowolony ze swojego rozwiazania, czego Ci zycze serdecznie.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
do piwopijcy:
jeśli masz zapotrzebowanie na ciepło 2,7 kW to zastanów się nad pompą ciepła na powietrze wentylacyjne, ja mam taką pompę w swoim domu, pompa zużywa 600 W energii elektrycznej, jako dolne żródło wykorzystuje powietrze wywiewane z domu (temp. 20-22st.C), posiada wbudowany zasobnik c.w.u. o pojemności 170 l umieszczony w buforze wody grzewczej o poj. 70 l, posiada nagrzewnicę wodną powietrza nawiewanego do domu, wentylatory nawiewny i wywiewny z filtrami, pompy obiegowe, naczynie przeponowe, zawory bezpieczeństwa, mieszacz 3-drogowy, zawór regulacyjny do nagrzeewnicy powietrza, cena katalogowa 18 500 zł netto
za tak niewielkie pieniądze mam ogrzewanie (podłogówka 100 m2), c.w.u., wentylację z odzyskiem ciepła
pompa ciepła ma wbudowane grzałki elektryczne o mocy 9 kW, które można połączyć w konfiguracji np. 3 lub 6 lub 8 lub 9 kW - ja swoje odłączyłem, sama sprężarka daje radę
koszt instalacji niewielki - pompę wstawia się do pomieszczenia, podłącza dwie rurki c.o., dwie rurki c.w.u. (nie mam cyrkulacji bo nie potrzebuję) i cztery rury wentylacyjne oraz kabel elektryczny zasilający i czujkę pogodową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@tani domek
Kiedys zastanawialem sie nad taka PC, ale jednak balem sie halasu -do dzialania PC powoetrze-woda potrzebuja spore ilosci powietrza. Juz wykonane mam sondy pionowe wiec teraz to nawet nie szukam pod tym katem
Obawialem sie tez stabilonosci takiego rozwiazania -wiesz, zabezpieczenia sie na wszelkie soposby icon_smile.gif Jednak najbardziej stabilne zrodlo dolne jak dla mnie to sa pionowe sondy, niestety najdrozsze ale juz poszlo

@ED36
Zasada dzialania rekuperatora jest bardzo prosta, zimne (swieze) powietrze ogrzewane jest cieplym (wywiewanym z domu) powietrzem i daje to nam odzysk na poziomie minimum 80%. Tak wiec temperature nawiewu do obliczen dalem na poziomie 12*C -zanizylem zeby samego siebie nie oszukac icon_smile.gif
Jesli chodzi o GWC to nie obawiam sie regenarcji gruntu. Takowa nastepuje po ok. 8 godzinach wiec jak mam dwie komory to praca 2x12 h jest efektywna

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

@tani domek
Kiedys zastanawialem sie nad taka PC, ale jednak balem sie halasu -do dzialania PC powoetrze-woda potrzebuja spore ilosci powietrza. Juz wykonane mam sondy pionowe wiec teraz to nawet nie szukam pod tym katem
Obawialem sie tez stabilonosci takiego rozwiazania -wiesz, zabezpieczenia sie na wszelkie soposby icon_smile.gif Jednak najbardziej stabilne zrodlo dolne jak dla mnie to sa pionowe sondy, niestety najdrozsze ale juz poszlo

@ED36
Zasada dzialania rekuperatora jest bardzo prosta, zimne (swieze) powietrze ogrzewane jest cieplym (wywiewanym z domu) powietrzem i daje to nam odzysk na poziomie minimum 80%. Tak wiec temperature nawiewu do obliczen dalem na poziomie 12*C -zanizylem zeby samego siebie nie oszukac icon_smile.gif
Jesli chodzi o GWC to nie obawiam sie regenarcji gruntu. Takowa nastepuje po ok. 8 godzinach wiec jak mam dwie komory to praca 2x12 h jest efektywna

Pzdr.


Jasne ja nie przecze ze wybrales zle zrodlo, bo wybrales najlepsze icon_smile.gif i jak sam stwierdziles najdrozsze icon_smile.gif.
Mi chodzilo o regenaracje gruntu wokol sondy a nie o GWC. Co do PC powietrze- woda do c.o. nie polecam ani Tobie ani nikomu. Ja pisalem o PC do c.w.u. zamiast rekuperatora, bo jest to rozwiazanie duzo lepsze i podalem tez argumenty dlaczego tak jest. Rekuperator zapewne jest bardzo cichy icon_smile.gif , wiec problemu z halasem nie bedzie.
Temat z mojej strony jest zakonczony.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przeczytałem tą dyskusję i jestem bardzo ciekaw Waszych opinii nt. czegoś takiego NaturalnyDom


Bardzo ladnie to wszystko wyglada jedynie co mi sie nie podoba to nazwa icon_smile.gif. Stalowa konstrukcja nie za bardzo mi pasuje do natury. Ja wierze ze mozna ten dom ogrzac za niewelkie pieniadze. Obawy bym mial troche co do lata, bo pewnie jego schlodzenie kosztuje tyle samo co ogrzanie icon_smile.gif . Kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety.
Przerazily mnie tez stosy drewna wokol domu icon_smile.gif . A jednak nic nie ma za darmo. Grzanie drewnem to stara i dobrze znana kazdemu technika. Licznik zaden sie nie kreci a w domu jest cieplo. Zastanawiam sie tylko dlaczego ja kiedys zbieralem makulature zeby dostac swiadectwo. Mowiono mi wtedy ze to dla dobra srodowiska, czyli ochrony naszych lasow. To byli oszusci icon_smile.gif

P.S. Rzucilo mi sie jeszcze cos w oko icon_smile.gif, jakoby domy te byly wolne od legionelli. Czy aby tak jest naprawde?
Glownym siedliskiem tych bakterii sa zasobniki wody. Czy aby takowych sie nie stosowalo? Na ktoryms zdjeciu widzialem pieknie wyeksponowany ogromny bufor ciepla:smile:.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie, legionella w powietrzu? Wszyscy trabia o legionelli w zbiornikach cwu a tutaj rewolucja w moim mysleniu icon_smile.gif
Legionella w cwu jest do usuniecia (jesli sie pojawi) wystarczy przez min. 30min wygrzac wode do temp 70*C
Konstrukcja stalowa domu............ Tak to chyba hale buduje sie, a nie cieple domu. Wspomniany kominek tez oczywiscie nalezy do ekologicznych rozwiazan, eh....... szkoda gadac. Teraz nalezy przeliczyc koszty ogrzewania grzalka elektryczna. Gdy wyjedziemy zima na narty to sama grzalka pracuje -no chyba ze ktos z rodziny sie poswieci i przyjedzie dolozyc do kominka -bezpiecznie oposci dom z palacym sie kominkiem!!!!!!!!

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Obawy bym mial troche co do lata, bo pewnie jego schlodzenie kosztuje tyle samo co ogrzanie .
Przerazily mnie tez stosy drewna wokol domu icon_smile.gif . A jednak nic nie ma za darmo. Grzanie drewnem to stara i dobrze znana kazdemu technika.



Byłem obejrzeć tą chałupkę w Gliwicach latem. Na dworze było ponad 30C a w środku ok. 25 a to dziękiu ogrzewaniu ściennemu, które latem zwyczajnie chłodzi.
A jeśli chodzi o stosy drewna.. właściciel twierdzi, że wystarczy zagrzać raz lub max dwa razy w tygodniu w kominku przy najgorszych mrozach aby dogrzać wodę w zbiorniku.. jak świeci słońce to podobno wystarcza instalacja pod dachem. A grzałka elektryczna włacza się tylko sporadycznie.

Konstrukcja stalowa jest po to aby oddzielić dom wewnętrzny od domu zewnętrznego a naturalność w nazwie jest nie od konstrukcji tylko od procesów jakie w chałupie zachodzą czyli przenikanie pary wodnej, odzysk ciepła itd.. to wszystko jest ciekawie opisane w prezentacjach w "plikach do pobrania"... i mnie osobiście całkiem nawet przekonuje. Prawdopodobnie zdecydujemy się na taki dom z moją Panią bo oprócz ciekawego rozwiązania grzewczego ta chałupka jest poprostu ładna.. ja nie moge już patrzeć na te wszystkie gargamele z lukarnami, wykuszami, dwudziestospadowymi dachami stawiane po Polsce icon_smile.gif)..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kwestia gustu, wg mnie to te domy sa oblesne i baaaaaardzo brzydkie. Widzisz, gsuty mamy rozne icon_smile.gif, a tak powaznie to wielu jest zwolennikow (min. ja) budowy "tradycyjnej" jesli chodzi o wyglad i estetyke bddynku. Te lukarny, wykusze, zalamania dachu mnie sie podobaja i jak widac wielu osobom tez, szczegolnie styl dworkowy lub dworko-podobny -nie zawsze mozna miec to co sie chce

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Byłem obejrzeć tą chałupkę w Gliwicach latem. Na dworze było ponad 30C a w środku ok. 25 a to dziękiu ogrzewaniu ściennemu, które latem zwyczajnie chłodzi.
A jeśli chodzi o stosy drewna.. właściciel twierdzi, że wystarczy zagrzać raz lub max dwa razy w tygodniu w kominku przy najgorszych mrozach aby dogrzać wodę w zbiorniku.. jak świeci słońce to podobno wystarcza instalacja pod dachem. A grzałka elektryczna włacza się tylko sporadycznie.

Konstrukcja stalowa jest po to aby oddzielić dom wewnętrzny od domu zewnętrznego a naturalność w nazwie jest nie od konstrukcji tylko od procesów jakie w chałupie zachodzą czyli przenikanie pary wodnej, odzysk ciepła itd.. to wszystko jest ciekawie opisane w prezentacjach w "plikach do pobrania"... i mnie osobiście całkiem nawet przekonuje. Prawdopodobnie zdecydujemy się na taki dom z moją Panią bo oprócz ciekawego rozwiązania grzewczego ta chałupka jest poprostu ładna.. ja nie moge już patrzeć na te wszystkie gargamele z lukarnami, wykuszami, dwudziestospadowymi dachami stawiane po Polsce icon_smile.gif)..


Takie bajki ze to dzieki ogrzewaniu sciennemu jest mozliwe mozesz wciskac......
Jak zwyczajnie chlodzi???? Tak jak zwyczajnie pewnie grzeje icon_smile.gif .
A moze ta konstrukcja stalowa sie latem nagrzewa, zeby zima oddawac cieplo, a latem odwrotnie icon_smile.gif.???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tez smie watpic w skutecznosc tak "wie...lka" instalacji sciennej. To nie jest klimatyzacja tylko "chlodzenie" scian i co najwyzej sciany nie nagrzewaja sie od slonca i przez to nie nagrzewaja pomieszczenia, tak jak chlodzenie pasywne podlogowe. To nie chlodzi domu tylko dana przegrode chroni przed ogrzewaniem slonecznym -odprowadza cieplo

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To nie chlodzi domu tylko dana przegrode chroni przed ogrzewaniem slonecznym -odprowadza cieplo

Pzdr.



Kocham czepialskich... skoro chłodzi ścianę i izoluje wnętrze od nagrzanej ściany zewnętrznej to znaczy, że chłodzi to wnętrze??... no tak czy nie?? Mnie generalnie guzik obchodzi jak to zwać.. ważne, ze w środku jest chłodniej niż na zewnątrz i że nie trzeba dodatkowo instalować w tym celu klimatyzatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a jakie jest rozwiazanie przy ogrodzie zimowym, czy jak to sie tam nazywa. Chodzi mi o przeszklenie z gory na dol icon_smile.gif



Nie rozumiem pytania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kocham czepialskich... skoro chłodzi ścianę i izoluje wnętrze od nagrzanej ściany zewnętrznej to znaczy, że chłodzi to wnętrze??... no tak czy nie?? Mnie generalnie guzik obchodzi jak to zwać.. ważne, ze w środku jest chłodniej niż na zewnątrz i że nie trzeba dodatkowo instalować w tym celu klimatyzatora.



Mnie nie chodzi o czepianie sie, mialem a mmysli bardziej fakt ogrzania domu cieplym powietrzem, ktore dostanie sie do wnetrza przez otwarte okna czy drzwi, sciana chlodna jak najbardziej przyda sie, ale dobrze by bylo tez cos z cieplym powietrzem zrobic. Sciany nie moga byc za zimne bo to bedzie juz wada domu - skraplanie sie pary wodnej na scianach (dotyczy to rowniez podlog), zdaje sie ze min temp. przynajmniej na podlodze to 17*C, ponizej jest juz niedobrze. Pamietajmy ze to nie oznacza ze powietrze osiagnie taka temperature, ale to i tak juz niezle icon_smile.gif
Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wg mnie to te domy pasywne to trochę bajka a poza tym mam pytanie?
Budujemy sobie taki domek mury, masa izolacji, grube okna itp. kończymy np. w październiku, wszystko zimne kto budował to wie jak to jest. ILE teraz i jakiej energii i jakiego czasu potrzeba aby to ogrzać np.do 20 st.i mam też uwierzyć że sprzęty agd i domownicy i rekuperator są w stanie utrzymać komfortową temperaturę w domu u nas w Polsce. Czemu ciągle się o tym tylko mówi schodzi się z zapotrzebowaniem energii do 10-15kW a niedługo może do 5 ale tylko w teorii ponieważ takie domy NIE POWSTAJĄ, albo czytamy jak ktoś wybudował domek który miał w teorii być oszczędny a nie można go nagrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dom pasywny jest niczym innym jak szczelną bryłą pozbawioną mostków termicznych, w którym jak to piszą do ogrzania podczas mrożnej zimy wystarcza suszarka. Tylko się nie pisze o tym ile jest potrzebne energii aby wprawic to powietrze z tej suszarki w ruch i energii pobranej przez nagrzewnicę rekuperatora.
Są też domy zero i plusenergetyczne, które mają nadmiar energii, ale przez zastosowanie ogniw fotowalicznych.
Moim zdaniem wszystko jest do zrobienia, nawet gdybym się uparł to bym mógł postawic mała elektrownie wiatrową do napędu mojej PC i byłbym może nawet plusenergetyczny icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...