Skocz do zawartości

Co na krokwie


Recommended Posts

Napisano
Mam pewien problem, a mianowicie dużo ludzi radzi mi żeby na krokwie przybić deski, papę, kontrłaty i dopiero blachę, mówiąc że wtedy dach będzie bardziej stabilny. Ja cały czas myślałem żeby na krokwie przybić folię paroprzepuszczalną, łaty, kontrłaty i blachę. Czy ktoś może mi doradzić?
Napisano
Fragment porady eksperta: Co zrobić z dachem, który pokryto bez ułożenia folii dachowej FWK?

Brak folii przed ułożeniem ostatecznego pokrycia dachowego jest poważnym błędem, jeśli poddasze będzie wykorzystywane na cele mieszkalne, a więc i ogrzewane. Sytuacje takie zdarzają się najczęściej, gdy dach kryty jest prowizorycznie papą na deskowaniu, a dopiero po pewnym czasie układane jest docelowe pokrycie.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Fragment porady eksperta: Co zrobić z dachem, który pokryto bez ułożenia folii dachowej FWK?

Brak folii przed ułożeniem ostatecznego pokrycia dachowego jest poważnym błędem, jeśli poddasze będzie wykorzystywane na cele mieszkalne, a więc i ogrzewane. Sytuacje takie zdarzają się najczęściej, gdy dach kryty jest prowizorycznie papą na deskowaniu, a dopiero po pewnym czasie układane jest docelowe pokrycie.


Witam,
troche pracowałem w dachach odeskowanie nie jset konieczne a to że dach jest stabilniejszy to mit najważniejsza jest odpowiednia więżba ja mam odeskowanie tylko przy scianach szczytowych i to w zupełności wyatrcza, dizo wazniejsza jes folia paroprzepuszczalna zwłaszcza jesli całośc maiłaby być ocieplona.
pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam nieco inne pytanie.
Czy w przypadku nieużytkowego poddasza również trzeba na krokwie dawać folię?
Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby. Co o tym sądzicie, jak to prawidłowo powinno się wykonać?
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Ja mam nieco inne pytanie.
Czy w przypadku nieużytkowego poddasza również trzeba na krokwie dawać folię?
Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby. Co o tym sądzicie, jak to prawidłowo powinno się wykonać?
Pozdrawiam.


Ułożenie folii paroprzepuszczalnej na dachu nad pomieszczeniem nieużytkowym nie jest konieczne, ale bardzo pożądane. Folia ta stanowi bowiem dodatkową ochronę przed ewentualnymi przeciekami jak też zabezpiecza przed wodą kondensującą na spodniej stronie pokrycia dachowego. Folię należy ułożyć bezpośrednio na krokwiach i przymocować kontrłatami na których następnie układa się łaty lub deskowanie.
Napisano
Cytat

Ja mam nieco inne pytanie.
Czy w przypadku nieużytkowego poddasza również trzeba na krokwie dawać folię?
Wydaje mi się, że nie ma takiej potrzeby. Co o tym sądzicie, jak to prawidłowo powinno się wykonać?
Pozdrawiam.




Jeśli nie planujesz użytkować poddasza, to chociaż zastosuj folie paroizolazyjną (dużo tańsza) + wywietrznik, zabezpieczysz w ten sposób ewentualne przecieki spod blachy.
Napisano
Nie planuję użytkowego poddasza, ale mam na górę "normalną klatkę schodową i schody". Tak się zastanawiam, czy to jest rozsądne rozwiązanie. Tak sobie ubzdurałem, że nie będzie mi się chciało wychodzić na strych jakimiś tam schodami prowizorycznymi. Drzwi będą na klatkę/na schody. Tak się zastanawiam, jaka tam za tymi drzwiami będzie temperatura w zimie. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nie planuję użytkowego poddasza, ale mam na górę "normalną klatkę schodową i schody". Tak się zastanawiam, czy to jest rozsądne rozwiązanie. Tak sobie ubzdurałem, że nie będzie mi się chciało wychodzić na strych jakimiś tam schodami prowizorycznymi. Drzwi będą na klatkę/na schody. Tak się zastanawiam, jaka tam za tymi drzwiami będzie temperatura w zimie. Pozdrawiam.



Ujemnej pewnie nie będzie ale też i niedużo na plus. Wprowadziłem się do kupionego domu w grudniu. Z pokoju były drzwi do korytarzyka (2,5x2,5m) a tam schody na strych. Ze starych tapczanów zrywałem gąbki (jakieś 10 cm grube) i obkładałem całe wejście na strych bo wytrzymać nie można było. Dodatkowo drzwi prowadzące do korytarza (a dokładnie szpary między skrzydłem a futryną) okleiłem taśmą malarską.Takie wejście działało jak komin -wyciągało całe ciepło z domu.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
tak jak pisze poprzednik takimi drzwiami ucieka dużo ciepła nawet bardzo dużo wiec muszą być jak najszczelniejsze co do samej temperatury będzie ujemna mam nieocieplony dach i dwa stryszki uwierz mi bedzie trochę cieplej jak na dworzu zdarzało się ze pranie zamarzało.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...