Skocz do zawartości

Technologie domów gotowych


Recommended Posts

Gość Pytanie ?
Napisano
Proszę o namiary na solidną i sprawdzoną firmę do budowy domku szkieletowego w okolicach Głogowa woj. Dolnośląskie (60 km od Zielonej Góry) może ktoś w pobliżu Głogowa mieszka w domku szkieletowym i mógłbym podjechać taki dom obejrzeć i porozmawia jak się mieszka z góry dziękuję m-keska@rtlen.pl
  • 8 lata temu...
Gość Jaśkowiak
Napisano

Dom z bala to bardzo dobre rozwiązanie do budowy domu. Mam właśnie taki i jestem bardzo zadowolony z mieszkania w nim. Co prawda wykonawca zastosował trochę inną technologię niż tu opisana. W artykule przy belkach jest napisane, że stosuje się ocieplenie z wełny mineralnej. U mnie jest wełna drzewna. Osobiście nie narzekam na wybrany wariant technologii. Dom jest naprawdę ciepły i sprawdził się już podczas dużych mrozów (i latem podczas upałów).

  • 1 rok temu...
Gość Sobczak
Napisano
Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo. Mieszkam w domu z bala od Natur Eko Dom i prawdę powiedziawszy ma to sporo zalet. Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają. A to dość ważna cecha. I zaleta. A bal sosnowy ma parametry cieplne lepsze niż niektóre, bardziej tradycyjne rozwiązania.
Napisano

I co niby kumuluje ciepło w domu z bala?

Napisano
51 minut temu, Gość Sobczak napisał:

Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo. Mieszkam w domu z bala od Natur Eko Dom i prawdę powiedziawszy ma to sporo zalet. Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają. A to dość ważna cecha. I zaleta. A bal sosnowy ma parametry cieplne lepsze niż niektóre, bardziej tradycyjne rozwiązania.

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat. Ponadto na poprawę mikroklimatu wpływa duży przedział w zakresie wilgotności drewna. Oczywiście, nie każdy to odczuwa, lecz sądzę jest to korzystne dla większości.

Napisano
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat. Ponadto na poprawę mikroklimatu wpływa duży przedział w zakresie wilgotności drewna. Oczywiście, nie każdy to odczuwa, lecz sądzę jest to korzystne dla większości.

Owszem masz rację, duża pojemność cieplna domu do jest podstawa do komfortowego życia ale jest ale. ..jak to z reguły bywa. 

Podobną jak nie lepszą pojemność cieplną maja silikaty, które stawia zwykły budowlaniec za zwykłą kasę a nie specjalny specjalista od domów z bali, który w ramach tego, że jest "wyjątkowy" bierze kupę kasy więcej od zwykłego budowlanca. Po co przepłacać za to samo? To pierwszy myk. 

Drugi myk, weź wyrównaj ściany domu z bala jak ktoś nie jest entuzjasta jaskini i szałasow. 

Kasy pójdzie na to trzy razy tyle ile zwykle ściany z silikatu oferujące podobny klimat w domu 

Napisano

 Dla jasności, każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło ale na wyrost jest twierdzić że domy z bali akumulują ciepło a domy szkieletowe nie. Domy z bali  akumulują ciepło ale na pewno nie w takim stopniu jak domy murowane, więc stwierdzenie że atutem domów z bali jest akumulacja ciepła w porównaniu ze szkieletowym jest trochy na wyrost.  

Napisano
15 godzin temu, Gość Sobczak napisał:

Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo.

Same ogólniki. Jaka alternatywna technologia i jaka tradycyjna. Konkrety proszę do porównań.

14 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat.

Mają może dużą pojemność, ale wprost proporcjonalną do grubości bala. A więc - konkrety - jaki bal, 40 x x40 czy 60 x 60, czy grubsze?

Napisano
18 minut temu, mhtyl napisał:

na wyrost jest twierdzić że domy z bali akumulują ciepło a domy szkieletowe nie.

Domy szkieletowe posiadają najmniejszą akumulacyjność przegród.

 

19 minut temu, mhtyl napisał:

Domy z bali  akumulują ciepło ale na pewno nie w takim stopniu jak domy murowane

A jednak akumulacja jest porównywalna - przy takich samych grubościach ściany.

 

 

 

Ściana z pustaków ceramicznych o g = 1100 i c = 0,88. Jej opc = 0,25 x 1100 x 0,88 = 242kJ/(m³K).

 

Ściana z bloków silikatowych drążonych o g = 1600 i c = 0,88. Jej opc = 0,25 x 1600 x 0,88 = 352 kJ/(m³K).

 

Ściana z betonu komórkowego (600) na zaprawie klejowej o g = 600 i c = 0,84. Jej opc = 0,25 x 600 x 0,84 = 126 kJ/(m³K).

 

Ściana z bali sosnowych o g = 500 i c = 2,51. Jej opc = 0,25 x 500 x 2,51 = 314 kJ/(m³K).

 

 

Ps. opc = objętościowa pojemność cieplna.

Napisano
16 godzin temu, Gość Sobczak napisał:

Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają.

 

5 minut temu, bajbaga napisał:

Domy szkieletowe posiadają najmniejszą akumulacyjność przegród.

Wiem co niecoś i napisałem wyżej że  każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło :) 

Ja odnosiłem się do wypowiedzi gościa Sobczak-a który twierdzi że szkieletowe nie posiadają.

Napisano
3 godziny temu, bajbaga napisał:

A jednak akumulacja jest porównywalna - przy takich samych grubościach ściany.

 

4 godziny temu, mhtyl napisał:

 Dla jasności, każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło

No tak - tylko jak ta akumulacja się "ładuje", a potem "rozładowuje"? Czy tak samo efektywnie?

Czy tak samo ściana murowana ocieplona oddaje ciepło do wewnątrz , jak nieocieplony bal?

I ile w czasie tej akumulacji ucieka ciepła na zewnątrz z nieocieplonego bala w stosunku do ocieplonego muru?

A więc pytam o efektywność tej akumulacji - czyli efektywność termiczną budynku.

Oczywiście zakładam dom z bala widocznego na elewacji.

  • 2 lata temu...
Gość Małgorzata
Napisano
A co z domami modułowymi? Napiszcie coś jeszcze na ich temat

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...