Skocz do zawartości

Technologie domów gotowych


Recommended Posts

Gość Pytanie ?
Napisano
Proszę o namiary na solidną i sprawdzoną firmę do budowy domku szkieletowego w okolicach Głogowa woj. Dolnośląskie (60 km od Zielonej Góry) może ktoś w pobliżu Głogowa mieszka w domku szkieletowym i mógłbym podjechać taki dom obejrzeć i porozmawia jak się mieszka z góry dziękuję m-keska@rtlen.pl
  • 8 lata temu...
Gość Jaśkowiak
Napisano

Dom z bala to bardzo dobre rozwiązanie do budowy domu. Mam właśnie taki i jestem bardzo zadowolony z mieszkania w nim. Co prawda wykonawca zastosował trochę inną technologię niż tu opisana. W artykule przy belkach jest napisane, że stosuje się ocieplenie z wełny mineralnej. U mnie jest wełna drzewna. Osobiście nie narzekam na wybrany wariant technologii. Dom jest naprawdę ciepły i sprawdził się już podczas dużych mrozów (i latem podczas upałów).

  • 1 rok temu...
Gość Sobczak
Napisano
Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo. Mieszkam w domu z bala od Natur Eko Dom i prawdę powiedziawszy ma to sporo zalet. Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają. A to dość ważna cecha. I zaleta. A bal sosnowy ma parametry cieplne lepsze niż niektóre, bardziej tradycyjne rozwiązania.
Napisano

I co niby kumuluje ciepło w domu z bala?

Napisano
51 minut temu, Gość Sobczak napisał:

Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo. Mieszkam w domu z bala od Natur Eko Dom i prawdę powiedziawszy ma to sporo zalet. Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają. A to dość ważna cecha. I zaleta. A bal sosnowy ma parametry cieplne lepsze niż niektóre, bardziej tradycyjne rozwiązania.

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat. Ponadto na poprawę mikroklimatu wpływa duży przedział w zakresie wilgotności drewna. Oczywiście, nie każdy to odczuwa, lecz sądzę jest to korzystne dla większości.

Napisano
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat. Ponadto na poprawę mikroklimatu wpływa duży przedział w zakresie wilgotności drewna. Oczywiście, nie każdy to odczuwa, lecz sądzę jest to korzystne dla większości.

Owszem masz rację, duża pojemność cieplna domu do jest podstawa do komfortowego życia ale jest ale. ..jak to z reguły bywa. 

Podobną jak nie lepszą pojemność cieplną maja silikaty, które stawia zwykły budowlaniec za zwykłą kasę a nie specjalny specjalista od domów z bali, który w ramach tego, że jest "wyjątkowy" bierze kupę kasy więcej od zwykłego budowlanca. Po co przepłacać za to samo? To pierwszy myk. 

Drugi myk, weź wyrównaj ściany domu z bala jak ktoś nie jest entuzjasta jaskini i szałasow. 

Kasy pójdzie na to trzy razy tyle ile zwykle ściany z silikatu oferujące podobny klimat w domu 

Napisano

 Dla jasności, każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło ale na wyrost jest twierdzić że domy z bali akumulują ciepło a domy szkieletowe nie. Domy z bali  akumulują ciepło ale na pewno nie w takim stopniu jak domy murowane, więc stwierdzenie że atutem domów z bali jest akumulacja ciepła w porównaniu ze szkieletowym jest trochy na wyrost.  

Napisano
15 godzin temu, Gość Sobczak napisał:

Dom w alternatywnej technologii jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż tzw. tradycyjne budownictwo.

Same ogólniki. Jaka alternatywna technologia i jaka tradycyjna. Konkrety proszę do porównań.

14 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

Faktycznie , domy z bali sosnowych i innych drzew iglastych, mają dużą pojemność cieplną, co przy dużym oporze cieplnym drewna, stwarza przyjemny dla użytkownika mikroklimat.

Mają może dużą pojemność, ale wprost proporcjonalną do grubości bala. A więc - konkrety - jaki bal, 40 x x40 czy 60 x 60, czy grubsze?

Napisano
18 minut temu, mhtyl napisał:

na wyrost jest twierdzić że domy z bali akumulują ciepło a domy szkieletowe nie.

Domy szkieletowe posiadają najmniejszą akumulacyjność przegród.

 

19 minut temu, mhtyl napisał:

Domy z bali  akumulują ciepło ale na pewno nie w takim stopniu jak domy murowane

A jednak akumulacja jest porównywalna - przy takich samych grubościach ściany.

 

 

 

Ściana z pustaków ceramicznych o g = 1100 i c = 0,88. Jej opc = 0,25 x 1100 x 0,88 = 242kJ/(m³K).

 

Ściana z bloków silikatowych drążonych o g = 1600 i c = 0,88. Jej opc = 0,25 x 1600 x 0,88 = 352 kJ/(m³K).

 

Ściana z betonu komórkowego (600) na zaprawie klejowej o g = 600 i c = 0,84. Jej opc = 0,25 x 600 x 0,84 = 126 kJ/(m³K).

 

Ściana z bali sosnowych o g = 500 i c = 2,51. Jej opc = 0,25 x 500 x 2,51 = 314 kJ/(m³K).

 

 

Ps. opc = objętościowa pojemność cieplna.

Napisano
16 godzin temu, Gość Sobczak napisał:

Zapomnieliście napisać, że domy z bala posiadają akumulację ciepła, której np. domy szkieletowe nie mają.

 

5 minut temu, bajbaga napisał:

Domy szkieletowe posiadają najmniejszą akumulacyjność przegród.

Wiem co niecoś i napisałem wyżej że  każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło :) 

Ja odnosiłem się do wypowiedzi gościa Sobczak-a który twierdzi że szkieletowe nie posiadają.

Napisano
3 godziny temu, bajbaga napisał:

A jednak akumulacja jest porównywalna - przy takich samych grubościach ściany.

 

4 godziny temu, mhtyl napisał:

 Dla jasności, każdy materiał w jakiś sposób akumuluje ciepło

No tak - tylko jak ta akumulacja się "ładuje", a potem "rozładowuje"? Czy tak samo efektywnie?

Czy tak samo ściana murowana ocieplona oddaje ciepło do wewnątrz , jak nieocieplony bal?

I ile w czasie tej akumulacji ucieka ciepła na zewnątrz z nieocieplonego bala w stosunku do ocieplonego muru?

A więc pytam o efektywność tej akumulacji - czyli efektywność termiczną budynku.

Oczywiście zakładam dom z bala widocznego na elewacji.

  • 2 lata temu...
Gość Małgorzata
Napisano
A co z domami modułowymi? Napiszcie coś jeszcze na ich temat

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...