Skocz do zawartości

Sciany zewnetrzne dylemat


WayeThe

Recommended Posts

Witam serdecznie
to jest moj pierwszy (ale nie ostatni) post, przymierzam sie do budowy domku wybralismy projekt domu ktory bardzo sie nam podoba. wykonany jest on (jego sciany zewnetrzne) z betonu komorkowego 36gr. ( juz bez stosowania dodatkowej termoizolacji wg producenta i projektanta), sciany wenwatrz tez BK 24 grubosc sciany dzialowe cegla. Zastanwaiam sie nad tym rozwiazaniem mysalem o ceramice np pustak max 25 gr. plus 13 styropian. Prosze o informacje jak sie to ma do zmian w wykonawstwie czy ja musze zmieniac projekt, czy moze ktos juz takie zmiany stosował ( przy takiej zamianie zmienia sie rowniez wymiary domu). Prosze o informacje czy lepiej zmienic na ceramike zy zostac przy BK a moze inna grubosc bloczkow i do tego termoizolacja??

pozdrawiam

Grzesiek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Witam wszystkich!
Mam pytanko stoje przed wielkim dylepatem. Chce wybudowac dom cieply, ale niechcialbym ponosic bog wie jakis wielkich kosztow. czy budowac z zwyklego bialego pustaka taniego + dac na to styropian np. 15 lub 20cm lub czy budowac z THERMOPORU 24 grubosc i dac na to styropian 15 lub 20cm. Z tego drugiego napewno bendzie drozej ale zato cieplej.
Lub mam jeszcze jedno wyjscie: budowac sciane jedno warstwowa 36 lbu 42 cm bez ocieplenia styropianu o dobrych wlasciwosciach cieplnych. podaje linka
http://www.allegro.pl/item456110295_beton_...2_cm_16_90.html
maj tez oni swoja strone:
http://www.solbet.pl/
jakby ktos chcial poczytac.
I nasuwa mi sie pytanie czy material i robocizna ze sciany jednowarstwowej o dobrych wlasciwosciach cieplnych nie bendzie tanszy od cen i robocizny pustaka + styropian lub thermoporu + styropian.
Wiem ze gdybym dal jakikolwiek z tych materialow + styropian moge osiagnac wieksze wlasciwosci cieplne ale czy to bendzie az taka duza roznica zeby przeplacac, zamiast zbudowac sciane jednowarstwowa z Solbetu?
Dzieki z gory za wszelkie porady!
Link do komentarza
  • 7 lata temu...
Cześć witam
Mam pytanie do bardziej zorientowanych stoję przed dylematem wyboru materiał na ściany zewnętrzne tzn.
W projekcie mam ściane z ceramiki gr 30 cm ,zastanawiam się czy mogę samowolnie użyć o grubości 25 cm ,czy jednak muszę to gdzieś zgłaszać??
Drugie pytanko ,materiałow na sciany jest od groma napewno wiem ze będę budował z ceramiki jeśli 30cm to jaki dokładnie pustak,cegłe proponujecie ??
Mam nadzieje że w miarę sensownie to napisałem :-) z góry dzięki za odp pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Drugie pytanko ,materiałow na sciany jest od groma napewno wiem ze będę budował z ceramiki jeśli 30cm to jaki dokładnie pustak,cegłe proponujecie ??



Z takiego na jaki cię stać icon_smile.gif Producentów jest od groma, ale diabeł tkwi w szczegółach, bo parametrów opisujących pustaki jest całkiem sporo. Warto np. porównać sobie masę pustaków i klasy odchyłków materiałowych. Od tego pierwszego parametru będzie zależeć akustyka ścian, ale też będzie można ocenić ile jest tak naprawdę ceramiki w ceramice. Niestety różnie z tym bywa... Natomiast ten drugi parametr wpływa bezpośrednio na łatwość murowania ścian i dołaczania kolejnych warstw pustaków. Pustaki "no name" często mają naprawdę duże odchyły na wymiarach, przez co trzeba ładować więcej zaprawy, żeby dało się poziomować warstwy. Osobiście polecam klasykę, czyli pustaki Porotherm, które mają bardzo wysoką klasę odchyłków (tzn. że są one bardzo niewielkie) i dość dużą masę. Nie słyszałem, żeby ktoś miał jakiekolwiek problemy przy murowaniu ścian tymi pustakami. Ale tak jak pisałem na początku - i tak kupisz takie, na jakie będzie cię stać ;)
Link do komentarza
Cytat

Osobiście polecam klasykę, czyli pustaki Porotherm, które mają bardzo wysoką klasę odchyłków (tzn. że są one bardzo niewielkie) i dość dużą masę. Nie słyszałem, żeby ktoś miał jakiekolwiek problemy przy murowaniu ścian tymi pustakami. Ale tak jak pisałem na początku - i tak kupisz takie, na jakie będzie cię stać ;)



Jako ciekawostka dorzucę, że Dryfix ma maksymalne dopuszczalne odchyłki wymiarowe wysokości pustaka równe 0,3 mm. Kosmos icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Jako ciekawostka dorzucę, że Dryfix ma maksymalne dopuszczalne odchyłki wymiarowe wysokości pustaka równe 0,3 mm. Kosmos icon_smile.gif



Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian. Chyba takie czasy, że budujemy szybko i może przy okazji ciepło. Także architekci chyba używają klawiszy CtrC i CtrV bo bryły też jedna do drugiej podobna jak z amerykańskiego osiedla na przedmieściach.

Nie twierdzę, że te materiały to coś złego ale kreatywność projektantów chyba się skończyła i ustąpiła miejsca komercji. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian. Chyba takie czasy, że budujemy szybko i może przy okazji ciepło. Także architekci chyba używają klawiszy CtrC i CtrV bo bryły też jedna do drugiej podobna jak z amerykańskiego osiedla na przedmieściach.

Nie twierdzę, że te materiały to coś złego ale kreatywność projektantów chyba się skończyła i ustąpiła miejsca komercji. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.



Projekty typowe też są atrakcyjne, także skoro mowa o komercji, zawsze można udać się do innego Projektanta i przedstawić własny pomysł, który potem za odpowiednią opłata zostanie przerysowany i zatwierdzony.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Co projekt, to beton komórkowy + styropian lub 25 cm ceramiki + styropian.. Jeśli tak, to projekty powinny kosztować maks. 1000 PLN.


Ja za swój projekt dałem niewiele więcej bo 1600zl ;)
Cały czas będę powtarzał,że kupiony projekt gotowy to jedynie szkielet,baza do zmian,który przecież na etapie adaptacji możemy i raczej musimy dostosować do własnych potrzeb czy oczekiwań a projekty gotowe projektowane sa tylko i wyłącznie żeby spełniały wymagania norm dot.przenikalności,z dziesięcioma kominami,kotłownia które to przecież elementy nie muszą być potrzebne inwestorowi do szczęścia.
Nikt nie zmusza inwestora do stawiania bylejakiej ściany czy bylejakiego domu i to w gestii inwestora jest,żeby taki projekt poprawić,oczywiście jeśli inwestor myśli o budowie i zależy mu na dobrym domu... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
U mnie na etapie adaptacji zostało zmienione:
1.Przeprojektowanie law fundamentowych na płytę fundamentowa.
2.Zmiana materiału konstrukcyjnego ścian na inny niż w projekcie
3.Zmiana ilości izolacji ścian i stropu
4.Wyrzucenie z projektu jednego komina
5.Przeprojektowanie kotłowni na suszarnie wraz z instalacjami
6.Wrzucenie kuchni z zachodu na wschód
7.Wstawienie drzwi tarasowych do sypialni zamiast okna
Zamiana wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną odbyło się wpisem w DB.
Także gotowy i wybudowany dom jest kompletnie różny niż kupiony projekt,z niego został tylko dach.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

U mnie na etapie adaptacji zostało zmienione:
1.Przeprojektowanie law fundamentowych na płytę fundamentowa.
2.Zmiana materiału konstrukcyjnego ścian na inny niż w projekcie
3.Zmiana ilości izolacji ścian i stropu
4.Wyrzucenie z projektu jednego komina
5.Przeprojektowanie kotłowni na suszarnie wraz z instalacjami
6.Wrzucenie kuchni z zachodu na wschód
7.Wstawienie drzwi tarasowych do sypialni zamiast okna
Zamiana wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną odbyło się wpisem w DB.
Także gotowy i wybudowany dom jest kompletnie różny niż kupiony projekt,z niego został tylko dach.



Owszem. często tak bywa ponieważ pomysły w głowie Inwestora rodzą się również w trakcie budowy. Wróćmy jednak do materiału, z którego często wnosimy ściany. Ceramika wciąż jest popularna w różnych odmianach. Był jednak okres upajania sie betonem komórkowym z różnych przyczyn.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...