Skocz do zawartości

Murek-barek z cegieł


Recommended Posts

Napisano
Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje
Napisano
nie radzę stawiać takiego murku na podłodze z desek
lepszym rozwiązaniem będzie wykonanie odpowiedniej konstrukcji z kantówek drewnianych i przykręcenie do niej z obu stron płyty OSB do której można przykleić płytki np. klinkierowe imitujące cegłę
Napisano
Też tak kombinowałem, to była jedna z opcji rozwiązań. Co może się jednak stać z postawionym murkiem z cegieł na tych deskach? Nie będzie stabilne?
Napisano
  Cytat

Też tak kombinowałem, to była jedna z opcji rozwiązań. Co może się jednak stać z postawionym murkiem z cegieł na tych deskach? Nie będzie stabilne?

Rozwiń  

Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Napisano
  Cytat

Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje

Rozwiń  

Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
Napisano
Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Niestety odpada. Strop jest zrobiony z belek oddalonych od siebie o ok. 70cm. Na to zamontowałem legary i dopiero deski.
Musiałbym jeszcze na belkach zrobić wylewkę ale teraz już za późno.

Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
No to będzie jakieś wyjście. Właśnie ten długi odcinek (3m) najbardziej mnie niepokoił. Faktycznie można go w środku wzmocnić. Dziękuje.
Napisano
  Cytat

Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Niestety odpada. Strop jest zrobiony z belek oddalonych od siebie o ok. 70cm. Na to zamontowałem legary i dopiero deski.
Musiałbym jeszcze na belkach zrobić wylewkę ale teraz już za późno.

Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
No to będzie jakieś wyjście. Właśnie ten długi odcinek (3m) najbardziej mnie niepokoił. Faktycznie można go w środku wzmocnić. Dziękuje.

Rozwiń  

Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb. icon_biggrin.gif
Napisano
Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.
Napisano
  Cytat

Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.

Rozwiń  

Jak k-g będzie przykręcony co min 40cm i w podwójnej warstwie to nie ma problemu.Jedna warstwa tez będzie ok.W obydwu przypadkach ważna jest stabilność konstrukcji wsporczej i użycie elastycznego kleju pod płytki. icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje

Rozwiń  


Zcegieł na podłodze nie możesz stawiać.
Natomiast możesz dac dwa (albo nawet jeden słupek )mocowane w podłodze i w stropie i na tym zamontować ściankę (z drewna , gipsu, czy sam blat).
Ewentualnie mocować do ściany bocznej (konstrukcję scianki).
Tak ja bym zrobił.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.

Rozwiń  

Tak jak piszą inni karton gips wytrzyma takie ,,kolankowanie".Ważne jest użycie kleju elastycznego pod płytki. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z tym ze rury sitech+ są grubsze i z tego co wiem mogą łatwiej popękać w wyniku pracy. Jest przewidziane miejsce na dodatkowa izolacje akustyczną
    • Chciałbym podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem w zakresie aranżacji wnętrz – chodzi o lamele pcv , które całkowicie odmieniły wygląd mojego salonu. Od dłuższego czasu szukałem czegoś, co nada ścianie nowoczesnego, ale i przytulnego charakteru. Tapety, farby, panele drewniane – wszystko to nie do końca spełniało moje oczekiwania. Przypadkiem trafiłem na stronę Luckydekor i postanowiłem zaryzykować. To był strzał w dziesiątkę! Montaż był zaskakująco prosty, lamele są lekkie, ale bardzo solidne. Efekt wizualny przerósł moje oczekiwania – ściana zyskała głębię, elegancję i zupełnie nowy charakter. Co ważne – lamele pcv są też łatwe w utrzymaniu, odporne na wilgoć i nie wymagają żadnej specjalnej pielęgnacji. Jeśli ktoś z Was szuka ciekawego rozwiązania do salonu, sypialni czy nawet przedpokoju, naprawdę polecam rozważyć lamele pcv. To tani, szybki i efektowny sposób na nowoczesne wnętrze. Szczególnie warto zajrzeć na wspomnianą stronę – wybór kolorów i wzorów naprawdę robi wrażenie!
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...