Skocz do zawartości

jacek rem

Uczestnik
  • Posty

    8
  • Dołączył

  • Ostatnio

jacek rem's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb. Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.
  2. Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami . Niestety odpada. Strop jest zrobiony z belek oddalonych od siebie o ok. 70cm. Na to zamontowałem legary i dopiero deski. Musiałbym jeszcze na belkach zrobić wylewkę ale teraz już za późno. Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek. No to będzie jakieś wyjście. Właśnie ten długi odcinek (3m) najbardziej mnie niepokoił. Faktycznie można go w środku wzmocnić. Dziękuje.
  3. Kilkanaście cm do góry to już mały problem. Ale możesz to rozwiązać w ten sposób: najpierw do podłogi przymocuj co np. 0,5m kawałek kantówki (15-20cm wystarczy). Kawałki mocuj w jednej linii. To będą prostopadłe kawałki do twoich przyszłych legarów. I dopiero do nich mocuj właściwe legary. Masz krzywą podłogę? Podłogę wypoziomuj szlauchwagą lub niwelatorem laserowym (pożycz w wypożyczalni sprzętu budowlanego). Grubość legarów: 8 x 4 cm (4cm to wysokość) a kawałki kantówek wg. potrzeb. Legary montuj co 50 cm przy podłodze grubości 28 mm, lub co 40 cm przy podłodze 20mm. Ale najpierw musisz wybrać podłogę potem rozmieszczenie legarów, bo krańcowe legary muszą ci wypadać na prostopadłym łączeniu desek podłogowych i te legary muszą być super proste. Najpierw poziomujesz i montujesz legary krańcow, a dopiero potem legary pozostałe, przykładając do jednego i drugiego legara krańcowego długą łatę (np. 2,5m poziomicę). Do tej łaty poziomujesz pozostałe legary. Jeżeli chodzi o podkładki między legarami a podłogą to nic bym nie stosował - nie będziesz miał dźwięków. Jedynie będziesz słyszał odgłosy tarcia między legarami a deskami i między samymi deskami. Miedzy legary a deski możesz przylepić taśmę filcową na legar od strony deski. Ale skrzypienia i tak będziesz słyszał bo będzie pracowała deska o deskę. Ja ostatnio położyłem 60m2 desek na legarach i wiadomo, że coś skrzypnie bo podłoga musi się "wychodzić", ale to bardzo rzadkie i nie odczuwam tego. Podkładanie taśm wyciszających pod legary ma sens jeżeli chcesz żeby odgłosy chodzenia nie były przenoszone poprzez podłogę i legary do pomieszczenia pod tobą. Ale to musiałbyś dodatkowo dać między legary wełnę mineralną np. Rockmin.
  4. Też tak kombinowałem, to była jedna z opcji rozwiązań. Co może się jednak stać z postawionym murkiem z cegieł na tych deskach? Nie będzie stabilne?
  5. Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m, grubość 120mm (szerokość cegły). Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania: Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku? Dziekuje
  6. To co pisał Leszko. Po za tym: >>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<< Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem. Jako drewno proponuję modrzew syberyjski - podłoga systemowa z wszystkich 4 stron pióro-wpust. Żadne cyklinowanie nie będzie ci potrzebne. Kupiłem niedawno taką podłogę w klasie B-C w Castoramie za 46zł/m2 (cena klasy A-B jest kilka razy większa). Podłoga nieprawdopodobna. Ale na podłogę oczywiście zastosuj lakier do parkietów - może być nasz Domalux (ale będziesz się musiał na 1 tydzień wynieść z mieszkania) albo coś wodorozcieńczalnego np. Bona.
  7. Witam Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie tak trzeba będzie zrobić. Pozdrawiam
  8. Instalator (autoryzowany) zamontował mi piec Junkers Ceranorm ZWN 24-6 KE. Niestety nie potrafi zapełnić instalacji c.o. wodą. W kotle nie ma żadnego zaworu do zapełniania instalacji. Czy ktoś tu zna się na tych piecach i mógłby udzielić takiej informacji? Dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...