Skocz do zawartości

Murek-barek z cegieł


Recommended Posts

Napisano
Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje
Napisano
nie radzę stawiać takiego murku na podłodze z desek
lepszym rozwiązaniem będzie wykonanie odpowiedniej konstrukcji z kantówek drewnianych i przykręcenie do niej z obu stron płyty OSB do której można przykleić płytki np. klinkierowe imitujące cegłę
Napisano
Też tak kombinowałem, to była jedna z opcji rozwiązań. Co może się jednak stać z postawionym murkiem z cegieł na tych deskach? Nie będzie stabilne?
Napisano
Cytat

Też tak kombinowałem, to była jedna z opcji rozwiązań. Co może się jednak stać z postawionym murkiem z cegieł na tych deskach? Nie będzie stabilne?


Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Napisano
Cytat

Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje


Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
Napisano
Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Niestety odpada. Strop jest zrobiony z belek oddalonych od siebie o ok. 70cm. Na to zamontowałem legary i dopiero deski.
Musiałbym jeszcze na belkach zrobić wylewkę ale teraz już za późno.

Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
No to będzie jakieś wyjście. Właśnie ten długi odcinek (3m) najbardziej mnie niepokoił. Faktycznie można go w środku wzmocnić. Dziękuje.
Napisano
Cytat

Taki murek musi stać na stabilnym podłożu.Powinieneś wyciąć otwór w deskach i postawić go na stropie.Trzeba zachować 1-1,5cm odległości pomiędzy murkiem a deskami .
Niestety odpada. Strop jest zrobiony z belek oddalonych od siebie o ok. 70cm. Na to zamontowałem legary i dopiero deski.
Musiałbym jeszcze na belkach zrobić wylewkę ale teraz już za późno.

Można taki murek postawić w ten sposób że stworzy się zamykany barek po stronie salonu.Końcówka w L i na środku długości murek prostopadły.Powstaną dwie wnęki które można zamknąć szklanymi drzwiczkami.Jednocześnie murki prostopadłe dadzą stabilną podstawę pod blat barku i wzmocnią długi murek.
No to będzie jakieś wyjście. Właśnie ten długi odcinek (3m) najbardziej mnie niepokoił. Faktycznie można go w środku wzmocnić. Dziękuje.


Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb. icon_biggrin.gif
Napisano
Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.
Napisano
Cytat

Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.


Jak k-g będzie przykręcony co min 40cm i w podwójnej warstwie to nie ma problemu.Jedna warstwa tez będzie ok.W obydwu przypadkach ważna jest stabilność konstrukcji wsporczej i użycie elastycznego kleju pod płytki. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mam zamiar postawić murek oddzielający w "salonie" kuchnię od części pokojowej. Będzie on pełnił funkcję barku(barka? baru?). Murek będzie stawiany na podłodze z desek drewnianych na legarach. Materiał - cegła pełna. Wymiary murku - długość 3m, wysokość 1,25m,
grubość 120mm (szerokość cegły).
Będę jednak musiał z jednej strony zrobić kontrę. żeby murek się nie przewrócił - prostopadły murek z jednej, żeby całość tworzyła literę T lub L w zależności czy kontr-murek będzie z obu stron wystawał czy z jednej. I właśnie moje pytania:
Jakiej długości musiała by być ta kontra żeby murek mi się nie przewrócił jak się o niego ktoś oprze? I czy wystarczy go zrobić z jednej strony barku?
Dziekuje



Zcegieł na podłodze nie możesz stawiać.
Natomiast możesz dac dwa (albo nawet jeden słupek )mocowane w podłodze i w stropie i na tym zamontować ściankę (z drewna , gipsu, czy sam blat).
Ewentualnie mocować do ściany bocznej (konstrukcję scianki).
Tak ja bym zrobił.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przy stropie drewnianym najlepszym rozwiązaniem będzie murek na konstrukcji szynowej z karton gipsu,obłożonym płytkami klinkierowymi.Budowany tak jak w opisie złotej rączki będzie stabilny.Zamiast karton gipsu dobre będą też płyty Osb.

Tak mam zamiar zrobić. Konstrukcja oparta będzie o pionowe kantówki śr. ok. 150mm, na to pójdą poziome kantówki śr. ok. 50mm, i na to kart-gips, no i klinkier. Tylko jeden problem - przy takim barku co jakiś czas ktoś uderzy się kolanem o ten "murek". Czy kart-gips wytrzyma mi to ciągłe uderzanie? OSB rozwiązała by mi ten problem ale koszt jest 3x większy.


Tak jak piszą inni karton gips wytrzyma takie ,,kolankowanie".Ważne jest użycie kleju elastycznego pod płytki. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...