Skocz do zawartości

Jaki silikon pod kabinę .


Recommended Posts

Napisano

Witam .Mam pytanie do Państwa specjalistów ,potrzebuje silikon najwyższej jakości do płytek pod kabina prysznicową.Czy może położyć figę tam na płytki ?Normalny silikon trzeba wymieniać po 3-4 miesiącach ponieważ robi się czarny czyli pleśń .Słyszałem o jakimś dobrym za około 100 zł że raz się da i jest spokój ? Pozdrawiam.

Napisano
1 godzinę temu, PiotruniA napisał:

figę

???

Myślisz o fudze?

 

1 godzinę temu, PiotruniA napisał:

pod kabina prysznicową

Pod kabiną (czyli pod brodzikiem), czy na podłodze walk-in?

 

Jeśli POD BRODZIKIEM - to radzę najnormalniejszą fugę.

 

W dobrze wentylowanej łazience silikon nie ma warunków do pleśnienia...

Napisano
14 godzin temu, podczytywacz napisał:

W dobrze wentylowanej łazience silikon nie ma warunków do pleśnienia...

 

Nie całkiem tak.

Jak będzie stać na silikonie ciągle woda to po czasie będzie czerniał i nawet dobra wentylacja nie pomoże.

15 godzin temu, PiotruniA napisał:

Słyszałem o jakimś dobrym za około 100 zł że raz się da i jest spokój ?

 

Ja nie słyszałem o takim silikonie, ale osobiście, w każdym razie na podłogę tej kabiny, bym zrobił jak najmniejsze fugi.

Albo całkowicie bez żadnych fug.

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Jemu chodzi chyba o wypełnienie tych fug... nawet tych "bez żadnych fug".. 

 

Oczywiście, bez żadnych fug to tak że należy posmarować miejsca styku klejem którym będzie kleił te płytki.

Styk nie może być na sucho, że tak powiem. :)

Napisano

Tak chodzi o podłogę w kabinie prysznicowej,czym tak wypełnić ponieważ zerwałem ten stary silikon i teraz słyszałem o takim że parę lat spokoju jest ,co tam położyć na tą podłogę na wypełnienie tych płytek ?

Napisano
3 godziny temu, PiotruniA napisał:

co tam położyć

Połóż tam dobrą, cementową fugę!

Jak widzisz - kombinowanie z silikonami tak się kończy...:bezradny:

 

Ewentualnie - dokładnie oczyść i odtłuść ten kawałek podłogi i połóż fugę epoksydową...

 

 

Masz hydroizolację pod podłogą w łazience - w szczególności pod tą kabiną prysznicową?

 

 

Napisano

Nie mam hydroizolacji właśnie i dawanie silikonów starcza tylko na 3-4 miesiące ponieważ robi się czarny i grzyb się osadza .Zerwałem Stary silikon i dokładnie wyczyściłem .Czyli co kupić fugę cementowa i dać tam to będzie najlepszy sposób ?

Napisano
3 godziny temu, PiotruniA napisał:

robi się czarny i grzyb się osadza

Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu :bezradny:, no i spływem wody do kratki ściekowej...

A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi...

3 godziny temu, PiotruniA napisał:

dokładnie wyczyściłem

To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi :scratching:...

Napisano
3 godziny temu, PiotruniA napisał:

Nie mam hydroizolacji właśnie i dawanie silikonów starcza tylko na 3-4 miesiące ponieważ robi się czarny i grzyb się osadza .Zerwałem Stary silikon i dokładnie wyczyściłem .Czyli co kupić fugę cementowa i dać tam to będzie najlepszy sposób ?

Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone.

Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica.

Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.

 

Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.

 

Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.

 

Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...