Skocz do zawartości

Jakie ogrzewanie nowy dom 150m2 .Ekonomiczne.


Recommended Posts

Witam.

Jakie ogrzewanie domu Polecacie przy budowie nowego domu 130m2 piętrowy bez garażu metry podane.

Raczej będę stawiał na niskotemperaturowe czyli ogrzewanie podłogowe.

Pompa ciepła - nie wiem czy to sensowne rozwiązanie.... ,Gazowe może na długo nie starczyć, ostatnio polecano mi kocioł na zgazowane drewno +bufory.

Szukam ogrzewania które będzie tanie w zakupie paliwa/surowca , wolę wydać więcej na kocioł i instalacje a później mieć z tego profity.

Najbardziej interesuje mnie rozwiązanie bezobsługowe ,ale wiem że to nie zawsze idzie w parze z ekonomicznością zakupu paliwa/surowca .

Przewidywana temperatura w domu to 23 stopnie.

Co Polecacie ?

Link do komentarza
2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

Przewidywana temperatura w domu to 23 stopnie.

 

Na stare lata krew stygnie, więc trzeba przewidzieć co najmniej 2 stopnie więcej. Uwierz mi.

 

2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

 Szukam ogrzewania które będzie tanie w zakupie paliwa/surowca , wolę wydać więcej na kocioł i instalacje a później mieć z tego profity.

 

Spróbuj zainteresować się kotłem na biomasę.

Link do komentarza
2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

ostatnio polecano mi kocioł na zgazowane drewno +bufory.

 

Najbardziej interesuje mnie rozwiązanie bezobsługowe ,

To drewienko i bufory to ogrzewanie najbardziej upierdliwe i obsługowe.:takaemotka:

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

piętrowy bez garażu

Nie szedłbym w górę, tylko parterowy.

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

ogrzewanie podłogowe.

To dobra droga, ale cieńsze rurki i gęściej.  

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

Pompa ciepła - nie wiem czy to sensowne rozwiązanie....

To musisz rozważyć, tylko dom odpowiednio zbudowany i zaizolowany. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

 Nie szedłbym w górę, tylko parterowy.

 

Zdecydowanie!!!

Piętra się stawia tam, gdzie działka kosztuje miliony. A na wsi czy pod miastem na co komu piętro?

 

40 minut temu, Mikolaj01 napisał:

Dom zaczynam budować ,jeszcze nie zacząłem.

Dom będzie piętrowy. Bo taki mam projekt.

 

Projekt można wymienić, nawet ci wymienią bez kasy jeśli weźmiesz inny.

Taki z garażem.

Link do komentarza
42 minuty temu, Mikolaj01 napisał:

A np. pompa gruntowa ? Jak z rachunkami w stosunku do zakupu drewna ?

 

Tego Ci nikt dokładnie nie powie, gdyż z pompą ciepła tak wiele zależy od wykonania i prawdę powiedziawszy od jakości pompy, ze wszystkie rachunki mogą wziąć w łeb. I tak ostatnio było w programie "Czyste Powietrze", ze się ludzie przejechali na tym, na czym nie powinni.

Link do komentarza

To co będzie zainwestowane w pompę ciepła to ciężko tu mówić o jakichś profitach, bo ta pompa zwróci się za 100 lat w stosunku do kotła gazowego. Nie wiem jak teraz pompy stoją, bo ja swego czasu rozglądałem się za T-capem Panasonica, a 9Kw kosztowała wtedy z montażem 45tys. Więc padło na kocioł gazowy, z montażem 13tys, koszty ogrzewania podobne, więc 32tys w kieszeni, poza tym jeszcze 6tys oddało Czyste Powietrze. Przy pompie miało być 20tys zwrotu, a może nawet 30, natomiast bałem się, że mimo wszystko na prądzie będzie drożej.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka







Link do komentarza
 
Bo to jest na założeniach teoretycznych. Dopiero później schodzi się na ziemię. icon_biggrin.gif
Z tego co czytam użytkowników PC, to jestem w stanie uwierzyć że nie jest drogo, ale żeby była aż taka różnica to nie wiem. Z gazem pokrywa się mniej więcej z moim zużyciem. Choć jak docieplę stropy w piwnicach i zaizoluję rurki do zasobnika i cały zasobnik dodatkowo, to powinno się zmniejszyć o 10-15%.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Link do komentarza

Te bezobsługowe nigdy nie są tanie (z moich obserwacji)

A taki kocioł na zgazowane drewno to i materiał musisz mieć wokół niedrogi, a i siekierką się namachać często trzeba.

Poza tym pamiętam siebie przed i podczas budowy.
Pierwotna decyzja - właśnie kocioł na zgazowane drewno.
Za niewiele czasu później - kocioł na olej opałowy.
Zmienia się - i decyzja o baniaku w ogrodzie, na propan-butan.
W końcu podjąłem decyzję o gazie z sieci i nigdy nie żałowałem.
Dwa sezony temu wymieniłem kocioł z otwartą komorą, na kondensat.
No ale z tego co obserwuję, za chwilę znowu będzie katastrofa.
I tak od lat.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Krystyna: Jaka jest cena mniejszej płyty
    • Podczas najważniejszych targów wnętrz i budownictwa - BAU w Monachium zaprezentowano innowacyjne, pierwsze na świecie ściany mineralne Afirmax Modee. Za projektem stoi polska firma Decora, właściciel marek Arbiton i Afirmax. Afirmax Modee otwiera całkiem nową kategorię produktów - mineralne panele ścienne, które bez trudu można samodzielnie położyć zarówno w nowo wybudowanym mieszkaniu jak i na przykład na istniejących płytkach łazienkowych. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/113609-rewolucja-w-designie-scian-afrimax-modee
    • Być może jest to kwestia złej wentylacji i w tym miejscu akurat zbiera się dużo wilgoci. Być może sąsiad zalał, albo coś od jego strony przecieka jeśli to mieszkanie i ktoś jest nad Tobą. Jaki rodzaj wentylacji jest w łazience? Jeśli zlikwidujesz przyczynę, to oczywiście wszystko trzeba zeskrobać, oczyścić, zagruntować gruntem z fungicydem- z naszego sklepu możemy polecić Protect BL, żeby nie pojawiły się żadne wykwity, wypełnij masą i zeszlifuj na gładko, daj jeszcze raz cienką warstwę gruntu i pomaluj.
    • A jakie to rury wentylacyjne? Od jakiej wentylacji? Mechanicznej z rekuperatorem? O jakie rury odpowietrzające od kanalizacji chodzi? Tak po bożemu to robi się tylko przejście pionu przez dach i tyle. Ale ostatnio widzę, że jest jakaś dziwna moda na "przechodzenie" z kilku pionów na rury 50 mm, ciągnięcie ich potem przez pół dachu właśnie w ociepleni i potem robienie jakiegoś zbiorczego kominka odpowietrzającego/napowietrzającego na dachu. Czy chodzi o coś takiego? Ponawiam pytanie o to czy ten strych będzie użytkowy czy nie. Bo jeżeli ma być przeznaczony na pokoje i ogrzewany, to zmienia niektóre sprawy. 
    • Najprostsza wersja ocieplenia nieużytkowego strychu to rozwinięcie wełny mineralnej z rolki i przykrycie jej paroprzepuszczalną folią dachową. Tak aby się nic nie pyliło, a ona sama zaś nie zamokła w razie przecieku dachu. Taki wariant nadaje się jednak tylko do miejsc, gdzie się nie chodzi, ani niczego nie składuje.  Druga wersja to ułożenie na stropie styropianu i przykrycie go płytami drewnopochodnymi lub deskami. Po tym można chodzić, coś postawić itd.  Bardziej pracochłonny wariant to legary, wełna i deski ułożone na legarach. Ale to jak ktoś koniecznie chce mieć ocieplenie z wełny mineralnej, a równocześnie chce móc tam chodzić.  Z paroprzepuszczalnością to nie do końca tak. Chociaż popularny (i marketingowy) przekaz jest taki, że koniecznie wszystko musi by paroprzepuszczalne. Potem mamy bzdurne opowieści o "oddychaniu ścian". W rzeczywistości cel jest inny, co bardzo dobrze widać po tradycyjnej wersji ścian szkieletowych i po sposobie ocieplenia dachów, w których pokrycie (np.. dachówki) leży tylko na łatach.  Tu, patrząc od strony pomieszczenia mieszkalnego, układ jest następujący:  - pomieszczenie mieszkalne, w którym mamy wilgotne i ciepłe powietrze; - poszycie ścian lub skosów dachu, najczęściej z płyt gipsowo-kartonowych; - folia paroizolacyjna, która ma jak najskuteczniej utrudniać wnikanie pary wodnej z pomieszczenia do dalszych warstw; - izolacja cieplna z wełny mineralnej, paroprzepuszczalnej i potencjalnie bardzo podatnej na zawilgocenie;  - polia paroprzepuszczalna, która umożliwia odparowanie na zewnątrz pary wodnej, która mimo wszystko przedostała się do warstwy wełny mineralnej;  - ruszt z kontłat i łat, dzięki któremu pod pokryciem dachowym można utworzyć dobrze wentylowaną, drożną na całej długości szczelinę wentylacyjną, od wlotu w okapie aż po wylot pod gąsiorem w kalenicy. Odpowiednikiem tego w przypadku ścian jest albo utworzenie wentylowanej szczeliny powietrznej pomiędzy paroprzepuszczalną folią i pokryciem tej ściany, albo wykończenie ściany w ten sposób, aby nie blokowało to ruchu niewielkich ilości pary wodnej. Tu sprawdzają np. deski ułożone tylko na zakładkę.  Ostatecznie chodzi więc o to, aby ograniczyć wnikanie pary wodnej w przegrodę, po to jest paroizolacja. Ale trzeba się liczyć z tym, że nie będzie to skuteczne w 100%. Dlatego trzeba pozostawić możliwość usunięcia pary wodnej (wilgoci) z przegrody. Ponadto trzeba się liczyć z tym, że jakaś wilgoć może tam wniknąć też z zewnątrz, choćby w wyniku uszkodzenia ściany czy dachu. Dlatego tak ważne jest, aby ta wilgoć mogła wydostać się na zewnątrz.  Z kolei pełne deskowanie, takie ułożone bez szczelin pomiędzy deskami, jest bardzo poważną barierą dla pary wodnej. Jeżeli więc ocieplamy dach z takim deskowaniem, to wentylowana (od okapu do kalenicy) szczelina powietrzna musi być wykonana poniżej deskowania. Niejako przed nim na drodze pary wodnej.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...