Skocz do zawartości

Podwójny mur z pustką pomiędzy nimi - ocieplenie wentylacja


Recommended Posts

Witam, posiadam dom wybudowany w latach 80 tych w technologi mur/pustka/mur/styropian10cm. Po ociepleniu budynku wykonano w elewacji wentylacje pustki między murami w formie kratek wentylacyjnych. W okresie jesienno zimowych czuć wychłodzenie muru. Czy ta wentylacja jest wykonana prawidłowo i czy wogóle ona jest konieczna. Mam wrażenie że jest to zabieg wykonany błędnie. Brak izolacji pionowej fundamentów izolacja pozioma jak najbardziej ok nie występuje zawilgocenie muru.

Link do komentarza

Przydałyby się zdjęcia.

 

Prawdopodobnie ktoś doradził Panu błędnie wykonanie  wentylacji pustki między murami w formie kratek wentylacyjnych.

 

Wpuszczanie zimnego powietrza za styropian spowodowało, że izolacja ze styropianu o gr 10 cm jest tylko atrapą ocieplenia, styropian nie wpływa na izolacyjność tych ścian.  

Link do komentarza
26 minut temu, Bartek12 napisał:

Sugerujecie zapianowanie otworów?

Dla pewności jednak bym chciał te zdjęcia zobaczyć.:icon_idea:

Nie mieści mi się pod kopułą, żeby doradzić komuś takiego babola.:scratching:

 

Ile jest tych kratek?

 

Może to wentylacja podłogi na legarach, Kiedyś w niepodpiwniczonych domach, nie tylko drewnianych, podłogę parteru wykonywano z desek na legarach. Od gruntu oddzielała ją kilkudziesięciocentymetrowa przestrzeń, wentylowana przez pozostawione w zewnętrznych ścianach fundamentowych otwory.

 

43 minuty temu, aru napisał:

a po co zdjęcie? rozwiązanie jest do d...., jak ktoś:takaemotka:) wcześniej słusznie zauważył

:hug:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • Redakcja changed the title to Podwójny mur z pustką pomiędzy nimi - ocieplenie wentylacja

Potrzebne są zdjęcia i opis. 

Jakie to puszki wentylacyjne?

Gdzie dokładnie są umieszczone?

Jak gęsto są rozmieszczone? 

Czy są tylko nisko umieszczone kratki wlotowe, czy także wyżej położone wylotowe?

Czy prawidłowo wnioskuje, że pierwotnie nie było tej warstwy styropianu na elewacji, a szczelina powietrzna w ścianie nie była wentylowana? 

Natomiast co do pomysłów z głupim układem warstwy ocieplenia i wentylowaną szczeliną powietrzną to nie jest to wyjątek. Niedawno miałem w ręku świeży projekt domu szkieletowego z dodatkową warstwą styropianu na elewacji. Projektant przewidział szczelinę powietrzną pod styropianem, ale nawet nie określił czy ma być ona wentylowana, czy nie. 

Oczywiście, zrobienie intensywnie wentylowanej szczeliny pod izolacją powoduje, że ma ona znikomy wpływ na ostateczną izolacyjność ściany. Nie robi już różnicy, czy będzie to 10 czy 2 cm styropianu.

Link do komentarza

8 kratek wentylacyjnych na dwóch przeciwległych ścianach zewnętrznych. Dodaje szkic poglądowy czerwone prostokąty to kratki wentylacyjne. Ściany od północy oraz południa. Kratki są tak umiejscowione że daje to wrażenie niezłego komina przez który przepływa powietrze.

 

Tak pierwotnie nie było warstwy styropianu dom wybudowany w technologi mur/pustka/mur bez wentylacji zewnętrznej. Posadzki wylewka betonowa, dach płaski nieocieplony na dachu jeszcze żużel na tym jakaś wylewka i papa (planowane ocieplenie stropodachu)

kratki.png

Link do komentarza
20 godzin temu, animus napisał:

Dla pewności jednak bym chciał te zdjęcia zobaczyć.:icon_idea:

Nie mieści mi się pod kopułą, żeby doradzić komuś takiego babola.:scratching:

 

Ile jest tych kratek?

 

Może to wentylacja podłogi na legarach, Kiedyś w niepodpiwniczonych domach, nie tylko drewnianych, podłogę parteru wykonywano z desek na legarach. Od gruntu oddzielała ją kilkudziesięciocentymetrowa przestrzeń, wentylowana przez pozostawione w zewnętrznych ścianach fundamentowych otwory.

 

:hug:

 

20241107_170100.jpg

8 szt.

Link do komentarza
3 godziny temu, Bartek12 napisał:

8 kratek wentylacyjnych na dwóch przeciwległych ścianach zewnętrznych. Dodaje szkic poglądowy czerwone prostokąty to kratki wentylacyjne. Ściany od północy oraz południa. Kratki są tak umiejscowione że daje to wrażenie niezłego komina przez który przepływa powietrze.

 

Kiedy zostały wykute te kanały wentylujące tę przestrzeń pomiędzy murami, zaraz po ociepleniu czy po jakimś czasie ?

Jaki był powód ich wykonania? 

Czy to tereny zalewowe?

Link do komentarza
3 godziny temu, animus napisał:

 

Kiedy zostały wykute te kanały wentylujące tę przestrzeń pomiędzy murami, zaraz po ociepleniu czy po jakimś czasie ?

Jaki był powód ich wykonania? 

Czy to tereny zalewowe?

To nie są tereny zalewowe, kanały wentylujące zostały wykonane podczas ocieplenia, i rola to pewnie odprowadzenie wilgoci z muru ale nie wiem czy to ma sens skoro na zewnątrz jest większa wilgotność niż wewnątrz budynku

Link do komentarza

Z czego wykonane są te mury - warstwa wewnętrzna i zewnętrzna? Jaka jest szerokość szczeliny powietrznej? Chodzi o to na ile przepuszczalne dla pary wodnej są te materiały. Podejrzewam, że będzie można zamknąć te kratki wentylacyjne albo pozostawić tylko znikomy otwarty przekrój. Ewentualnie założyć kratki z możliwością zamknięcia lub otwarcia. Wtedy w sezonie grzewczym się je zamknie, otworzy zaś przez resztę roku. To powinno w pełni wystarczyć do usunięcia ewentualnej zgromadzonej wilgoci, wyschnięcia pomiędzy sezonami. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...