Skocz do zawartości

Podwójny mur z pustką pomiędzy nimi - ocieplenie wentylacja


Recommended Posts

Witam, posiadam dom wybudowany w latach 80 tych w technologi mur/pustka/mur/styropian10cm. Po ociepleniu budynku wykonano w elewacji wentylacje pustki między murami w formie kratek wentylacyjnych. W okresie jesienno zimowych czuć wychłodzenie muru. Czy ta wentylacja jest wykonana prawidłowo i czy wogóle ona jest konieczna. Mam wrażenie że jest to zabieg wykonany błędnie. Brak izolacji pionowej fundamentów izolacja pozioma jak najbardziej ok nie występuje zawilgocenie muru.

Link do komentarza

Przydałyby się zdjęcia.

 

Prawdopodobnie ktoś doradził Panu błędnie wykonanie  wentylacji pustki między murami w formie kratek wentylacyjnych.

 

Wpuszczanie zimnego powietrza za styropian spowodowało, że izolacja ze styropianu o gr 10 cm jest tylko atrapą ocieplenia, styropian nie wpływa na izolacyjność tych ścian.  

Link do komentarza
26 minut temu, Bartek12 napisał:

Sugerujecie zapianowanie otworów?

Dla pewności jednak bym chciał te zdjęcia zobaczyć.:icon_idea:

Nie mieści mi się pod kopułą, żeby doradzić komuś takiego babola.:scratching:

 

Ile jest tych kratek?

 

Może to wentylacja podłogi na legarach, Kiedyś w niepodpiwniczonych domach, nie tylko drewnianych, podłogę parteru wykonywano z desek na legarach. Od gruntu oddzielała ją kilkudziesięciocentymetrowa przestrzeń, wentylowana przez pozostawione w zewnętrznych ścianach fundamentowych otwory.

 

43 minuty temu, aru napisał:

a po co zdjęcie? rozwiązanie jest do d...., jak ktoś:takaemotka:) wcześniej słusznie zauważył

:hug:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • Redakcja changed the title to Podwójny mur z pustką pomiędzy nimi - ocieplenie wentylacja

Potrzebne są zdjęcia i opis. 

Jakie to puszki wentylacyjne?

Gdzie dokładnie są umieszczone?

Jak gęsto są rozmieszczone? 

Czy są tylko nisko umieszczone kratki wlotowe, czy także wyżej położone wylotowe?

Czy prawidłowo wnioskuje, że pierwotnie nie było tej warstwy styropianu na elewacji, a szczelina powietrzna w ścianie nie była wentylowana? 

Natomiast co do pomysłów z głupim układem warstwy ocieplenia i wentylowaną szczeliną powietrzną to nie jest to wyjątek. Niedawno miałem w ręku świeży projekt domu szkieletowego z dodatkową warstwą styropianu na elewacji. Projektant przewidział szczelinę powietrzną pod styropianem, ale nawet nie określił czy ma być ona wentylowana, czy nie. 

Oczywiście, zrobienie intensywnie wentylowanej szczeliny pod izolacją powoduje, że ma ona znikomy wpływ na ostateczną izolacyjność ściany. Nie robi już różnicy, czy będzie to 10 czy 2 cm styropianu.

Link do komentarza

8 kratek wentylacyjnych na dwóch przeciwległych ścianach zewnętrznych. Dodaje szkic poglądowy czerwone prostokąty to kratki wentylacyjne. Ściany od północy oraz południa. Kratki są tak umiejscowione że daje to wrażenie niezłego komina przez który przepływa powietrze.

 

Tak pierwotnie nie było warstwy styropianu dom wybudowany w technologi mur/pustka/mur bez wentylacji zewnętrznej. Posadzki wylewka betonowa, dach płaski nieocieplony na dachu jeszcze żużel na tym jakaś wylewka i papa (planowane ocieplenie stropodachu)

kratki.png

Link do komentarza
20 godzin temu, animus napisał:

Dla pewności jednak bym chciał te zdjęcia zobaczyć.:icon_idea:

Nie mieści mi się pod kopułą, żeby doradzić komuś takiego babola.:scratching:

 

Ile jest tych kratek?

 

Może to wentylacja podłogi na legarach, Kiedyś w niepodpiwniczonych domach, nie tylko drewnianych, podłogę parteru wykonywano z desek na legarach. Od gruntu oddzielała ją kilkudziesięciocentymetrowa przestrzeń, wentylowana przez pozostawione w zewnętrznych ścianach fundamentowych otwory.

 

:hug:

 

20241107_170100.jpg

8 szt.

Link do komentarza
3 godziny temu, Bartek12 napisał:

8 kratek wentylacyjnych na dwóch przeciwległych ścianach zewnętrznych. Dodaje szkic poglądowy czerwone prostokąty to kratki wentylacyjne. Ściany od północy oraz południa. Kratki są tak umiejscowione że daje to wrażenie niezłego komina przez który przepływa powietrze.

 

Kiedy zostały wykute te kanały wentylujące tę przestrzeń pomiędzy murami, zaraz po ociepleniu czy po jakimś czasie ?

Jaki był powód ich wykonania? 

Czy to tereny zalewowe?

Link do komentarza
3 godziny temu, animus napisał:

 

Kiedy zostały wykute te kanały wentylujące tę przestrzeń pomiędzy murami, zaraz po ociepleniu czy po jakimś czasie ?

Jaki był powód ich wykonania? 

Czy to tereny zalewowe?

To nie są tereny zalewowe, kanały wentylujące zostały wykonane podczas ocieplenia, i rola to pewnie odprowadzenie wilgoci z muru ale nie wiem czy to ma sens skoro na zewnątrz jest większa wilgotność niż wewnątrz budynku

Link do komentarza

Z czego wykonane są te mury - warstwa wewnętrzna i zewnętrzna? Jaka jest szerokość szczeliny powietrznej? Chodzi o to na ile przepuszczalne dla pary wodnej są te materiały. Podejrzewam, że będzie można zamknąć te kratki wentylacyjne albo pozostawić tylko znikomy otwarty przekrój. Ewentualnie założyć kratki z możliwością zamknięcia lub otwarcia. Wtedy w sezonie grzewczym się je zamknie, otworzy zaś przez resztę roku. To powinno w pełni wystarczyć do usunięcia ewentualnej zgromadzonej wilgoci, wyschnięcia pomiędzy sezonami. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • PS.   Myślę poważnie zainwestować trochę więcej złotówek i kupić renomowany podkład Arbiton kwarcowy https://allegro.pl/oferta/arbiton-multiprotec-1000-podklad-panele-na-ogrzewanie-podlogowe-7807088962   Ma znikomy opór cieplny, ten co miałem kupiony poprzednio ma opór taki sam jak same panele 0,07 m2K/W co z panelami daje 0,14 m2K/W, więc obawiam się, że w perspektywie czasu, może to wpływać istotnie na koszty sezonowe zużycia gazu. Czytałem fora, gdzie ktoś pisał, że pomiędzy pomieszczeniem z płytkami, a panelami z kiepskim podkładem piankowym jest odczuwalna różnica w temep. powietrza   Kwarcowe maty mają 0,006 m2K/W więc są pomijalne wręcz.   
    • 1. Zeszlifować, odpylić i zagruntować. 2. Najważniejsza jest wilgotność, jak szybciej osiągniesz, to nie ma się co pchać w wyższe temperatury.   - wilgotność nie może przekroczyć 1,8 % dla jastrychów cementowych.  - anhydrytowego wilgotność nie może przekroczyć 0,3%,  wygrzewamy bardziej do 55°C.  
    • Pytanie. 1. Grubość ściany i z jakiego materiału pomiędzy WC a kuchnią (żółty). 2. To samo pomiędzy żółtym i pomarańczowym. 3. Jak wygląda przejście z przedpokoju do kuchni (żółty). To białe to drzwi?
    • Spoko, patrzę na moje higrometry, jeden pokazuje 35%, drugi 36%. Stan normalny na dzień dzisiejszy. Więc u Ciebie wystarczy to co jest. Nie należy tworzyć warunków laboratoryjnych, bo życie toczy się w warunkach zwyczajnych.    PS. U mnie chodzi o wilgotność powietrza w pokoju..
    • Cześć ponownie,   szczęśliwie, brzegi posadzki nie opadły, nie zwichrowało jej tragicznie, ale są pewne uszczerbki tj. w trzech miejscach powstały spiętrzenia (garby) na posadzce, nie ma spękań. Rozumiem, że zaczęło posadzkę powoli falować i stąd takie objawy. Jedno spiętrzenie to jest bardzo duże, odchylenie 2 cm na końcu łaty 2 metrowej. W sensie, taki stan się ujawnił po demontażu podłogi, gdzie przez miesiąc  były zamknięte panelami i CO pracowało na temp 25-29 st., po demontażu podłóg, nic się specjalnego nie zmieniło w tej kwestii w trakcie prowadzonego procesu wygrzewania.   1/ Chyba wystarczy to zeszlifować po wygrzaniu i zagruntować?    2/ Lecę z tematem wygrzewania posadzki - pytanko co do wygrzewania - doszedłem do temp. wody grzewczej 40 st., nie wiem czy nie odpuścić jej podwyższania. Płyta jastrychu z tego co widzę, ma średnio 5 stopnie niżej od wody zasilającej. Czytałem rożne opinii i takie, że można wodę zasilającą dociągnąć max do 55 st. ale też takie, żeby nie przekraczać 40 st.   Z informacji, która może być pomocna, jestem świeżo po pomiarach CM posadzki (elektronicznie bez robienia dziury karbidowo) urządzeniem trotec T3000, pomiar CM pokazuje na chwilę oceną 1.5% wilgotności. Do tego, przy zamkniętych oknach wilgotność powietrza w lokalu to 30%, więc wydaje się, że tam już nie paruje za wiele posadzki.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...