air40 Napisano 30 lipca Udostępnij #1 Napisano 30 lipca Witam, jakiś czas temu dostałem za darmo ławkę. Ławka z tego co widzę, jest niezabezpieczona, żywe drewno. Czym to najlepiej pomalować aby zabezpieczyć. Czy trzeba szlifować te drewno, czy można bezpośrednio kłaść farbę? Link do komentarza
retrofood Napisano 30 lipca Udostępnij #2 Napisano 30 lipca Ona stoi pod dachem, czy na powietrzu? Link do komentarza
retrofood Napisano 30 lipca Udostępnij #4 Napisano 30 lipca PS. Ta deseczka, którą zakreśliłeś na czerwono, nie powinna się w ławce znaleźć. Po pierwsze - na sęku ma niską wytrzymałość mechaniczną na zginanie i łatwo się złamie, a po drugie - to jest żywica, będzie brudziła odzież. Nawet po pomalowaniu. Link do komentarza
retrofood Napisano 30 lipca Udostępnij #6 Napisano 30 lipca Jeśli pod dachem, to polecam przeszlifowanie powierzchni i malowanie lakierem jachtowym V33. Według instrukcji i zaleceń producenta lakieru.. a listwę z sękiem najlepiej wymienić na nową, taką bez sęków. Link do komentarza
podczytywacz Napisano 30 lipca Udostępnij #7 Napisano 30 lipca Te deski nie są nawet heblowane stąd zapewne ten chłodniczek/kocyk na ławce - pewnie niejedna drzazga w tyłek wlazła i dlatego pozbyli się tej ławki Poodkręcałbym śruby, wywiózł do stolarza, coby je wyheblował, dorobił nowe w zamian za te sękate, i dopiero wtedy lakierował... Po wyschnięciu - zamontowałbym w metalowej konstrukcji... Link do komentarza
Swierol Napisano 31 lipca Udostępnij #8 Napisano 31 lipca Ta z tym sękiem jest chyba na oparciu więc z braku laku może zostać a żeby nie brudziła ubrań to po prostu ją odwróć. Chyba, ze masz jeszcze takie łaty to wymień. Weź jakąś szlifierkę oscylacyjną i jedziesz chłopie różnymi gradacjami papieru. Na koniec odkurzanie i lakier. To takie najbardziej bezinwazyjny sposób na ratowanie sytuacji. Ewentualnie możesz to pomalować farbą, emalią drewno-metal. Sa różne kolory ale wtedy zakryjesz cała strukturę drewna. Przeszlifować przed tym i tak musisz. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 31 lipca Udostępnij #9 Napisano 31 lipca Przeszlifować najłatwiej będzie po zdjęciu. Przy braku lepszego sprzętu zupełnie dobrze sprawdzi się krążek na papier z rzepem. Wystarczy gradacja 60. W ostateczności, jak ktoś już absolutnie nie chce nic odkręcać, to ręczne przetarcie arkuszem papieru. Ale wbrew pozorom to więcej roboty. W tej deseczce z sękiem wypadałoby usunąć też resztki kory. Natomiast co do malowania to polecam użyć nie farby lecz rozpuszczalnikowego impregnatu. Pod dachem wytrzyma to dobrych parę lat bez odnawiania. Zaś przy odnawianiu nie trzeba będzie zdzierać starej warstwy. Tylko jakiś ciemniejszy impregnat (np. mahoń), żeby zamaskować przebarwienia drewna. Link do komentarza
air40 Napisano 1 sierpnia Autor Udostępnij #10 Napisano 1 sierpnia Pomalowalem 1 warstwa impregnatem zywiczym, nawet spoko wyszlo tylko caly czas jak dotykam reka tego drewna nie jest przyjemne w dotyku tylko takie szorstkie. Szlifowałem papierem 60 i 100, jest poprawa juz drzazg nie ma ale to jeszcze nie to ... Link do komentarza
vlad1431 Napisano 1 sierpnia Udostępnij #11 Napisano 1 sierpnia Takie drewno maluje się dwa razy, te wystające "włoski" trzeba teraz przeszlifować delikatnie papierem 180-240 i pomalować jeszcze raz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka 1 Link do komentarza
retrofood Napisano 1 sierpnia Udostępnij #12 Napisano 1 sierpnia 51 minut temu, vlad1431 napisał: Takie drewno maluje się dwa razy, te wystające "włoski" trzeba teraz przeszlifować delikatnie papierem 180-240 i pomalować jeszcze raz. No właśnie. Na drewnie, po pierwszym malowaniu, podnoszą się "włoski", czyli włókna i zawsze dają uczucie szorstkości powierzchni, choćby najlepiej była wyszlifowana. Ale pierwsze malowanie te włoski usztywnia i po wyschnięciu, konieczne jest ponowne szlifowanie. Przy drugim malowaniu włoski już się nie podnoszą, bo trzyma je pierwsza warstwa. 1 Link do komentarza
air40 Napisano 2 sierpnia Autor Udostępnij #13 Napisano 2 sierpnia Najpierw papierem 180 a potem 240 czy można od razu tylko 240 lecieć? Po szlifowaniu tym papierem odkurzyć deski i dopiero nakładać 2 warstwę? Link do komentarza
retrofood Napisano 2 sierpnia Udostępnij #14 Napisano 2 sierpnia Najpierw "niższym", potem "wyższym", bo od razu "wyższym" to dłużej schodzi. 13 minut temu, air40 napisał: Po szlifowaniu tym papierem odkurzyć deski i dopiero nakładać 2 warstwę? Dokładnie tak. Bo żeby związać kurz, dużo fary potrzebujesz, odkurzanie oszczędza czas i surowiec. Link do komentarza
podczytywacz Napisano 2 sierpnia Udostępnij #15 Napisano 2 sierpnia 12 godzin temu, air40 napisał: Pomalowalem 1 warstwa impregnatem zywiczym A zdradzisz mi, co zrobiłeś przed malowaniem? Jak wyczyściłeś te nieheblowane deski? Link do komentarza
air40 Napisano 2 sierpnia Autor Udostępnij #16 Napisano 2 sierpnia Papierem scienrym przejechałem 60 potem 100 na wkretarce Link do komentarza
podczytywacz Napisano 2 sierpnia Udostępnij #17 Napisano 2 sierpnia 37 minut temu, air40 napisał: Papierem scienrym przejechałem 60 potem 100 na wkretarce I to przyniosło akceptowalny przez Ciebie wygląd? Ok! Przeszlifuj jeszcze drobniejszym papierem - płótnem właściwie - ściernym i pomaluj jeszcze raz... Link do komentarza
vlad1431 Napisano 2 sierpnia Udostępnij #18 Napisano 2 sierpnia Papierem scienrym przejechałem 60 potem 100 na wkretarceWkrętarką musisz uważać, bo ja tak synowi pokazałem że można i porobił dziury w drzwiach. Teraz najlepiej wziać kawełek płaskiej deseczki i owinąć ją papierem. Jak nie pójdzie 240 to 180. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
air40 Napisano 2 sierpnia Autor Udostępnij #19 Napisano 2 sierpnia A przez ten papier 180 240 nie zedrę tej pierwszej warstwy ? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 2 sierpnia Udostępnij #20 Napisano 2 sierpnia Może trochę i naruszysz ją, ale nie można powiedzieć, że ZEDRZESZ... Przecież i tak nałożysz drugą warstwę... Może faktycznie miejscami się ponaddzierać, ale tylko jeśli ta pierwsza warstwa poszła na nieodkurzoną deskę Link do komentarza
air40 Napisano 2 sierpnia Autor Udostępnij #21 Napisano 2 sierpnia Odkurzałem przed pierwszą warstwa tak jak radziliscie Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 2 sierpnia Udostępnij #22 Napisano 2 sierpnia Teraz przeszlifować trzeba delikatniej. Czyli na niższych obrotach, albo i ręczne przetarcie wystarczy. Chodzi przecież tylko o wygładzenie, a nie o zdzieranie poprzedniej warstwy. Osobiście wolę jeszcze po odkurzeniu przetrzeć wszystko lekko wilgotną szmatką. Wtedy pył się usuwa dokładniej. Link do komentarza
retrofood Napisano 2 sierpnia Udostępnij #23 Napisano 2 sierpnia 9 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Osobiście wolę jeszcze po odkurzeniu przetrzeć wszystko lekko wilgotną szmatką. Wtedy pył się usuwa dokładniej. Tylko trzeba później chwilę poczekać, aby wilgoć wyschła. Link do komentarza
vlad1431 Napisano 2 sierpnia Udostępnij #24 Napisano 2 sierpnia Ja przecieram zawsze benzyną ekstakcyjną, wszystko co maluje, kleje itp. Wtedy mamy pewność, że nawet kropla potu z operatora takiej czy innej szlifierki jak kapnie, to nam nie zaburzy naszej misternej pracy.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
air40 Napisano 2 sierpnia Autor Udostępnij #25 Napisano 2 sierpnia (edytowany) A rozcienczalnikiem ożna? Edytowano 2 sierpnia przez air40 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vlad1431 Napisano 2 sierpnia Udostępnij #26 Napisano 2 sierpnia Tak, bo też od razu odparuje i odtłuści.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
retrofood Napisano 2 sierpnia Udostępnij #27 Napisano 2 sierpnia 44 minuty temu, air40 napisał: A rozcienczalnikiem ożna? Można, tylko po co? Rozcieńczalnik kosztuje i psuje atmosferę. Link do komentarza
vlad1431 Napisano 2 sierpnia Udostępnij #28 Napisano 2 sierpnia Można, tylko po co? Rozcieńczalnik kosztuje i psuje atmosferę.Myślisz że autorowi zależało na stworzeniu dobrej atmosfery przy tym malowaniu.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
retrofood Napisano 2 sierpnia Udostępnij #29 Napisano 2 sierpnia 2 godziny temu, vlad1431 napisał: Myślisz że autorowi zależało na stworzeniu dobrej atmosfery przy tym malowaniu. Atmosfera ziemska! Węglowodory jej nie pomagają i potem ja nie mam czym oddychać. 1 Link do komentarza
podczytywacz Napisano 2 sierpnia Udostępnij #31 Napisano 2 sierpnia No i ładnie Pod daszek się nadaje... nie jest reprezentacyjna, niezbyt gładka, ale teraz posłuży długie lata... W razie czego powróci dywanik, czy inne poduszki!!! Dzięki, że zaprezentowałeś wynik prac i tak zakończyłeś wątek... 1 Link do komentarza
vlad1431 Napisano 2 sierpnia Udostępnij #32 Napisano 2 sierpnia Tak wyszło Super! Jak ze sklepu!Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka 1 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się