Skocz do zawartości

wylewka na strych


Recommended Posts

Witam, ponownie wnoszę temat bo się zgubiłam w tym co mówią fachowcy. Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze. Mam tam meble, ciuchy itp. Wolę styropian. Mam dać 20 cm. Jedni mówią, że trzeba dać na zakładkę 4warstwy  po 5 cm i na to wylewkę cementową. Wylewka waży ok. 10 ton, obawiam się bo dom 40 letni... Zaczęłam rozważać anchydryt bo cieńszy ale wylewka droższa o ponad 2 tys zł.  Finalnie chyba niewiele lżejsza. Pytałam o możliwość piany pur, facet zachwalał, najpierw kazał dać 20 cm, ale jak mówiłam że drogo ( 20 tys zł) kazał dać 13 cm... inny fachowiec który robi posadzki wynalazł rozwiązanie: styrodur 15 cm., koniecznie mówi, że styropian się klei, nie wiem po co... na to wylewka samopoziomująca 1 cm , a na to siatka i klej. To ma być w cenie piany Pur, on uważa, że nawet przy tej twardej pianie nie da się po niej chodzić i wymaga wylewki,  i, że facet od piany mówiąc , że jest tak twarda mnie okłamał... Zgłupiałam doszczętnie. A może dać styropian 2 x po 10 cm, bez klejenia i zwykła posadzka? ( ok. 11 tys zł). Wiem już od Was , ze styrobeton się nie nadaje... Będę wdzięczna za każdą pomoc.

Edytowano przez Ewa Zybała (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 minut temu, Ewa Zybała napisał:

Witam, ponownie wnoszę temat bo się zgubiłam w tym co mówią fachowcy. Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze. Mam tam meble, ciuchy itp. Wolę styropian. Mam dać 20 cm. Jedni mówią, że trzeba dać na zakładkę 4warstwy  po 5 cm i na to wylewkę cementową. Wylewka waży ok. 10 ton, obawiam się bo dom 40 letni... Zaczęłam rozważać anchydryt bo cieńszy ale wylewka droższa o ponad 2 tys zł.  Finalnie chyba niewiele lżejsza. Pytałam o możliwość piany pur, facet zachwalał, najpierw kazał dać 20 cm, ale jak mówiłam że drogo ( 20 tys zł) kazał dać 13 cm... inny fachowiec który robi posadzki wynalazł rozwiązanie: styrodur 15 cm., koniecznie mówi, że styropian się klei, nie wiem po co... na to wylewka samopoziomująca 1 cm , a na to siatka i klej. To ma być w cenie piany Pur, on uważa, że nawet przy tej twardej pianie nie da się po niej chodzić i wymaga wylewki,  i, że facet od piany mówiąc , że jest tak twarda mnie okłamał... Zgłupiałam doszczętnie. A może dać styropian 2 x po 10 cm, bez klejenia i zwykła posadzka? ( ok. 11 tys zł). Wiem już od Was , ze styrobeton się nie nadaje... Będę wdzięczna za każdą pomoc.

Daj te 20 cm  styropianu, a najlepiej doradzam ocieplenie z wełny rozprężnej, albo wełny w granulacie , bo ona zniechęca gryzonie, na to M system i płyty kręcisz, masz wtedy idealnie równą drewnianą podłogę.

 

 

Link do komentarza
7 godzin temu, animus napisał:

Daj te 20 cm  styropianu, a najlepiej doradzam ocieplenie z wełny rozprężnej, albo wełny w granulacie , bo ona zniechęca gryzonie, na to M system i płyty kręcisz, masz wtedy idealnie równą drewnianą podłogę.

 

 

Są różne rodzaje wełny. Jakaś polecisz?

Link do komentarza
1 godzinę temu, Ewa Zybała napisał:

Są różne rodzaje wełny. Jakaś polecisz?

 

Napisałaś "Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze.". I nic więcej nie wiemy, oprócz tego, że jest tam skład. Więc czy ten skład pozostanie, czy chcesz tam chodzić, użytkować to "częściej"? Bo jeśli nie, to tak się zastanawiam po co Ci 10 ton wylewki?

Link do komentarza

Sprawa absolutnie najważniejsza - strop można obciążyć dodatkową wylewką tylko za zgodą konstruktora. I to najlepiej mając jego opinię na piśmie. Tylko fachowiec, znając na miejscu stan faktyczny, może ocenić czy znaczne dodatkowe obciążenie jest dopuszczalne. 

W związku z tym proponowałem wariant bezpieczny i w zupełności wystarczający na strychu - ułożenie styropianu i przykrycie go płytami drewnopochodnymi. Całość jest lekka, łatwo i szybko można to wykonać niskim kosztem . Styropian zwykle wystarczy w 2 warstwach, jeżeli z jakichś względów ktoś woli ułożyć ich więcej to nie ma problemu. O ile pamiętam, tam są rury na stropie, więc uzasadnione może być użycie 3 warstw (w pierwszej mamy kanały na rury). 

Kolejna sprawa, skoro w grę wchodzi program "Czyste Powietrze" to muszą być spełnione jego wymogi. Czy, a jeżeli tak to kiedy był złożony wniosek? Co ma objąć? Od tego może zależeć zakres wymaganej dokumentacji i tego jaki efekt trzeba osiągnąć. Czy był robiony audyt energetyczny? Jeżeli tak, to jaką izolacyjność stropu wskazano tam jako konieczną dla osiągnięcia celów programu? 

W programie zapisano, że trzeba osiągnąć przynajmniej jeden z celów:

a) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową do 80 kWh/(m2*rok) lub

b) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową o minimum 40%.

Chociażby z tego względu nie można dowolnie zmieniać grubości warstwy izolacji. Ostatecznie musi ten strop charakteryzować wsp. U nie wyższy, niż jakaś konkretna wartość. Inaczej te cele nie zostaną osiągnięte.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

Daj te 20 cm  styropianu, a najlepiej doradzam ocieplenie z wełny rozprężnej, albo wełny w granulacie , bo ona zniechęca gryzonie, na to M system i płyty kręcisz, masz wtedy idealnie równą drewnianą podłogę.

 

 

Ty chociaż  odrobinę analizujesz co proponujesz? 20cm stryro i system podłogowy o szpilkach max L160 :takaemotka:

zmień źródło swojej wiedzy, bo te obecne Cię sabotuje :bezradny:

Link do komentarza
4 godziny temu, Ewa Zybała napisał:

Są różne rodzaje wełny. Jakaś polecisz?

Ty musisz uzyskać odpowiednią izolacyjność cieplną tego stropu (λ), do programu czyste powietrze i tym powinnaś się kierować, czym niższa (λ) tym możesz zastosować mniejszą grubość tej izolacji.

 

Lambda (λ) to współczynnik przewodzenia ciepła materiału, określający, ile ciepła przepływa przez 1 m² materiału o grubości 1 m przy różnicy temperatury 1 K w ciągu jednej sekundy. Wartość ta, podawana w W/(mK), jest kluczowym wskaźnikiem, który pomaga określić, jak dobrze materiał izolacyjny będzie zatrzymywać ciepło w budynku.

 

Wybór odpowiedniej wełny mineralnej na poddasze to kluczowy element planowania budowy lub termomodernizacji budynku. Zrozumienie współczynnika lambda (λ) oraz jego wpływu na efektywność izolacyjną jest niezbędne, by zapewnić domowi optymalną ochronę termiczną i spełnić obowiązujące przepisy budowlane. Najczęściej na poddasze wybierana jest wełna mineralna o lambdzie 0,035 W/mK i grubości około 30 cm, ale popularne są również lambdy 0,033 i 0,032 W/(mK). 

10 minut temu, aru napisał:

Ty chociaż  odrobinę analizujesz co proponujesz? 20cm stryro i system podłogowy o szpilkach max L160 :takaemotka:

zmień źródło swojej wiedzy, bo te obecne Cię sabotuje :bezradny:

Doucz się, są L250. :hahaha2:

Link do komentarza
7 godzin temu, retrofood napisał:

 

Napisałaś "Mam docieplić strop użytkowy 100 m2 dla programu czyste powietrze.". I nic więcej nie wiemy, oprócz tego, że jest tam skład. Więc czy ten skład pozostanie, czy chcesz tam chodzić, użytkować to "częściej"? Bo jeśli nie, to tak się zastanawiam po co Ci 10 ton wylewki?

Żeby gryzonie nie weszły w styro. 

 

5 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Sprawa absolutnie najważniejsza - strop można obciążyć dodatkową wylewką tylko za zgodą konstruktora. I to najlepiej mając jego opinię na piśmie. Tylko fachowiec, znając na miejscu stan faktyczny, może ocenić czy znaczne dodatkowe obciążenie jest dopuszczalne. 

W związku z tym proponowałem wariant bezpieczny i w zupełności wystarczający na strychu - ułożenie styropianu i przykrycie go płytami drewnopochodnymi. Całość jest lekka, łatwo i szybko można to wykonać niskim kosztem . Styropian zwykle wystarczy w 2 warstwach, jeżeli z jakichś względów ktoś woli ułożyć ich więcej to nie ma problemu. O ile pamiętam, tam są rury na stropie, więc uzasadnione może być użycie 3 warstw (w pierwszej mamy kanały na rury). 

Kolejna sprawa, skoro w grę wchodzi program "Czyste Powietrze" to muszą być spełnione jego wymogi. Czy, a jeżeli tak to kiedy był złożony wniosek? Co ma objąć? Od tego może zależeć zakres wymaganej dokumentacji i tego jaki efekt trzeba osiągnąć. Czy był robiony audyt energetyczny? Jeżeli tak, to jaką izolacyjność stropu wskazano tam jako konieczną dla osiągnięcia celów programu? 

W programie zapisano, że trzeba osiągnąć przynajmniej jeden z celów:

a) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową do 80 kWh/(m2*rok) lub

b) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową o minimum 40%.

Chociażby z tego względu nie można dowolnie zmieniać grubości warstwy izolacji. Ostatecznie musi ten strop charakteryzować wsp. U nie wyższy, niż jakaś konkretna wartość. Inaczej te cele nie zostaną osiągnięte.

 

20 cm lambda 0,0036

Link do komentarza
Dnia 26.07.2024 o 10:20, aru napisał:

 dla podłóg max L160?

 

W tym systemie tak, ale w innych nawet do 2 m w górę.

A zresztą co stoi na przeszkodzie, mając tak wypoziomowaną płaszczyznę  przykręcić na to ruszt 4 cm i dopiero płyty  OSB.

Link do komentarza

1. wylewka 10cm w zasadzie skonsumuje obciążenie użytkowe przewidywane w stropach (a jaki to strop, ktoś wie?) więc tam i tak nic się już nie powinno dodatkowego znaleźć

2. poddasze niekoniecznie musi mieć zakładane takie obciążenie, może być mniejsze

3. patrząc gdzieś tam (oczywiście w "innym" temacie Autorki) podobno to nie stropodach a poddasze, jeżeli tak to ta perspektywa na zdjęciu wskazuje, że nie na całej powierzchni ten strych da się jakkolwiek użytkować, przydałby się przekrój chałupy, żeby można było sobie poteoretyzować, może część izolacji po "podłodze", część po połaci dałoby się upchać :scratching:

4. Jacyś "fachowcy" wkręcają Autorkę z takimi "super" radami, a ta chyba się na coś zafiksowała (to nie obraza), choć widać, że zmiennie

5. zakładanie kolejnych tematów zniechęca do pochylenia się nad zagadnieniem :bezradny:

Link do komentarza
Dnia 26.07.2024 o 15:01, Ewa Zybała napisał:

20 cm lambda 0,0036

Wełna mineralna URSA AMBER  180mm lambda 0,033 W/mK - 51,55 zł / m2

https://izolacjegt.pl/ursa-amber-33-18-cm.html

 

Isover Super Mata 180mm  0,033 W/mK - 54,65 zł / m2

https://izolacjegt.pl/gt-isover-super-mata-18-cm-lambda-033-welna-mineralna-do-ocieplania-scian-dzialowych-i-nie-tylko.html

 

Ekonomiczna wełna mineralna do poddasza Climowool DF33 180 mm - 58,70 zł / m2

https://izolacjegt.pl/climowool-df-33-180.html

Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

Wełna mineralna URSA AMBER  180mm lambda 0,033 W/mK - 51,55 zł / m2

https://izolacjegt.pl/ursa-amber-33-18-cm.html

 

Isover Super Mata 180mm  0,033 W/mK - 54,65 zł / m2

https://izolacjegt.pl/gt-isover-super-mata-18-cm-lambda-033-welna-mineralna-do-ocieplania-scian-dzialowych-i-nie-tylko.html

 

Ekonomiczna wełna mineralna do poddasza Climowool DF33 180 mm - 58,70 zł / m2

https://izolacjegt.pl/climowool-df-33-180.html

dziękuję. A co Pan sądzi o pianie pur?

Link do komentarza

zaryzykuję i wyrażę swą kolejną opinię :)

1 godzinę temu, animus napisał:

Wełna mineralna URSA AMBER  180mm lambda 0,033 W/mK - 51,55 zł / m2

https://izolacjegt.pl/ursa-amber-33-18-cm.html

...

proponujesz 36cm izolacji?

bo wg pewnej szkoły, a i zapewne praktyki, wełnę zazwyczaj powinno układać się  w dwóch warstwach w mijankę, czyż nie :scratching:

zważywszy, że podobno lecą tam jakieś rurki  *)

 

do Autorki - zapadła już decyzja jak to ma być wykonane?

 

 

 

 

*) tak właśnie robi się bajzel pisząc o tym samym w różnych tematach :bezradny:

 

Link do komentarza

Powtarzam po raz kolejny - nie mając informacji o tym jaka jest wytrzymałość tego stropu nie ułożyłbym na nim niczego ciężkiego, żadnej wylewki.

Styropian i płyty OSB lub inne drewnopochodne są zaś lekkie, łatwe do ułożenia i tanie. Na gryzonie to kupujemy paczkę trutki i rozkładamy ją w kilku miejscach na strychu. Zresztą, jeżeli przykryjemy płytami drewnopochodnymi całą podłogę to i dostępu do styropianu nie będzie. 

Po co to wszystko komplikować do jakiegoś kosmicznego poziomu? Za chwilę pojawi się tu propozycja układania mat z aerożelu - bo przecież są cienkie i lekkie.

Link do komentarza

widzę, że Kolega z Redakcji nie maił do czynienia z myszami, co najwyżej może z jedną, jakąś tam myszką agresorką :D

dostęp do styro sobie myszy znajdą, zapewniam, jedyne co to wełna i osb jeżeli już, choć z wełną też myszy sobie potrafią radzić, jak jest niechlujnie ułożona

 

Panie animus - co z tą wełną?

 

9 godzin temu, animus napisał:

Tej otwartokomórkowej poprzeba natrysnąć aż na grubość 20-22cm.

...

skoro PUR ma zasadniczo lepszą lambdę to czemu proponujesz "aż" taką grubość? coś się mieniło?

a która PUR nie pije wilgoci? otwarto, czy zamkniętokomórkowa? którą lepiej dać, a może mix?

Link do komentarza
12 minut temu, aru napisał:

Panie animus - co z tą wełną?

Jest wporzo.

13 minut temu, aru napisał:

skoro PUR ma zasadniczo lepszą lambdę to czemu proponujesz "aż" taką grubość? coś się  zmieniło?

Z tą labdą to jest ciągle taka  checa, pryskają otwartokomorową, ktora ma gorsze parametry a podają (λ) zamkniętokomórkowej, tak na zachętę inwestorowi.:bezradny:

Link do komentarza
12 minut temu, animus napisał:

Jest wporzo.

Z tą labdą to jest ciągle taka  checa, pryskają otwartokomorową, ktora ma gorsze parametry a podają (λ) zamkniętokomórkowej, tak na zachętę inwestorowi.:bezradny:

z wełną heca może być taka sama, nie uważasz?

 

a chodziło mi o te 18cm jednowarstwowo(?), na rurkach...:scratching:

 

na systemie atlas :D

Link do komentarza
1 godzinę temu, aru napisał:

z wełną heca może być taka sama, nie uważasz?

Tu kupujesz gotowy produkt, producent deklaruje na opakowaniu (λ),  a nie ręczna robota, rozbieżności oczywiście są jakieś, ale nie taka partyzantka.

1 godzinę temu, aru napisał:

chodziło mi o te 18cm jednowarstwowo(?), na rurkach...:scratching:

Jest ok.

Jedna warstwa 18cm wełny rozprężnej, na rurkach da się elegancko to zrobić.

1 godzinę temu, aru napisał:

na systemie atlas :D

 

System Atlasa z laserem skraca pracę do minimum.

Spokojnie można wykorzystać na ten stryszek system L200 na podłogę,  wystarczy zagęścić to podwójnie, nie co 60 cm szpilka tylko co 35 cm w każdą stronę. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

aaa, nieee no, jak od producenta, w opakowaniu, .... :takaemotka:

a z systemem im dalej w las...:zalamka:

prędzej zastosowałbym system pod tarasy kompozytowe, przy których te Twoje minimum, to wszechświat

 

daruj sobie takie doradzanie

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...