Skocz do zawartości

Stary balkon, żyica? płytki?


Recommended Posts

Witam. Mam stary balkon na którym jest 40 letnie lastryko. Popękało, przecieka. Jest mocne nie rozpada się, Wystają kamyki ale tez nie wypadają, powierzchnia jest wyraźnie chropowata. Czy można dać na to żywicę? płytki? jest konieczność skucia? nie wiem co pod spodem, żeby całosć nie runęła;)

448813547_1267911294178786_6047994123806207220_n.jpg

449005819_1173385890604281_2846486196740004711_n.jpg

449420826_1528556554765928_7709138919447736082_n.jpg

449491681_1117017896062829_3243954359662431237_n.jpg

449823685_328875856953942_4116306832617885212_n.jpg

450586833_1420306345339152_5346669291096556183_n.jpg

Link do komentarza
  Dnia 20.07.2024 o 12:42, Ewa Zybała napisał:

Popękało, przecieka

Rozwiń  

Przecieka nie tylko dlatego, że lastriko popękało, tylko dlatego, że pod tym lastrikiem nie ma skutecznej HYDROIZOLACJI...

Jeśli nic nie wiesz o konstrukcji płyty balkonowej, to można zaryzykować lekką warstwę żywicy, która być może doszczelni...

W żadnym przypadku nie zadecydował bym się kłaść płytek bez oceny wytrzymałości tej płyty balkonowej...

Moim zdaniem powinno się skuć lastriko, płytę wyremontować, doszczelnić, i dopiero wtedy zadecydować czym to wykończyć..

 

Dodaj jeszcze fotkę tej płyty od spodniej strony...

Link do komentarza
  Dnia 20.07.2024 o 13:48, podczytywacz napisał:

Przecieka nie tylko dlatego, że lastriko popękało, tylko dlatego, że pod tym lastrikiem nie ma skutecznej HYDROIZOLACJI...

Jeśli nic nie wiesz o konstrukcji płyty balkonowej, to można zaryzykować lekką warstwę żywicy, która być może doszczelni...

W żadnym przypadku nie zadecydował bym się kłaść płytek bez oceny wytrzymałości tej płyty balkonowej...

Moim zdaniem powinno się skuć lastriko, płytę wyremontować, doszczelnić, i dopiero wtedy zadecydować czym to wykończyć..

 

Dodaj jeszcze fotkę tej płyty od spodniej strony...

Rozwiń  

od spodu nic nie widać. Przykleili styropian, czekają na położenie tynku tylko kazali najpierw ,,coś zrobić z balkonem". Musiał przeciekać do spodu bo deski które były od spodniej strony odpadły. U mnie tacy fachowcy tacy że każdy mówi co innego. Kazali kłaść śmiało płytkę albo żywicę. Już nawet rozważałam taras wentylowany ale drzwi balkonowe stoją na płycie lastryka i nic się nie zmieści chyba. Z resztą boję się, że runie pod gresem. Może gdyby skuć to wentylowany by się zmieścił. A może najtaniej byłoby zazywicować lastryko...j

Edytowano przez Ewa Zybała (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Mnie też się wydawało, że lastriko się trzyma, a przy rozbiórce cały płat 0.5mkw podniosłem. Ale tu jeszcze tragedii chyba nie ma. Nawet, jak coś przecieka, to żywica powinna pomóc, ale szacuję na max 5 lat. Mam wrażenie że lastriko niby "przyklejone", ale tak naprawdę żyje swoim życiem na płycie balkonowej.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Jeśli zdjęcie przedstawia stan rzeczywisty, to dom naprawdę ładnie odnowiono. Ale balkon trzeba było robić przed, a nie po ułożeniu ocieplenia i elewacji!

Skuwanie go teraz jest nieco bez sensu, więc pozostaje uszczelnienie po wierzchu. Pytanie, jaki balkon ma spadek, i czy będzie używany, czy wystarczy, że będzie szczelnie.

Kłopotliwe może być uszczelnienie styku okna balkonowego i lastryka oraz połączenie gotowej elewacji z balkonem (na tym etapie prac - przed ociepleniem nie byłoby problemu).

 

Link do komentarza

Wnioskuje po zdjęciach balkonu, że są robione przed remontem. Prawdopodobnie zamontowany został już okap i wspawane barierki. Jeżeli tak poproszę o bardziej aktualne. Brak cokołu na elewacji też może powodować nieszczelność która może w przyszłości przeciekać do wnętrza budynku. Bez cokołów i taśmy hydroizolacyjnej będzie trzeba zastosować transparentny lub biały silikon dekarski. Zamarzająca woda potrafi narobić sporych szkód w strukturach betonu.

Link do komentarza
  Dnia 22.07.2024 o 10:12, KomedioDramat napisał:

Wnioskuje po zdjęciach balkonu, że są robione przed remontem. Prawdopodobnie zamontowany został już okap i wspawane barierki. Jeżeli tak poproszę o bardziej aktualne. Brak cokołu na elewacji też może powodować nieszczelność która może w przyszłości przeciekać do wnętrza budynku. Bez cokołów i taśmy hydroizolacyjnej będzie trzeba zastosować transparentny lub biały silikon dekarski. Zamarzająca woda potrafi narobić sporych szkód w strukturach betonu.

Rozwiń  

Zdjęcia są aktualne, po remoncie. Barierek nie ma, wystające elementy po ich odcięciu mają być odcięte a dziury pewnie czymś zalane. Mój fachowiec z Bożej łaski nie uszczelnił styku i ściany, trzebA teraz wywinąć taśmę na elewację. Tak myślę. 

 

  Dnia 22.07.2024 o 09:34, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Jeśli zdjęcie przedstawia stan rzeczywisty, to dom naprawdę ładnie odnowiono. Ale balkon trzeba było robić przed, a nie po ułożeniu ocieplenia i elewacji!

Skuwanie go teraz jest nieco bez sensu, więc pozostaje uszczelnienie po wierzchu. Pytanie, jaki balkon ma spadek, i czy będzie używany, czy wystarczy, że będzie szczelnie.

Kłopotliwe może być uszczelnienie styku okna balkonowego i lastryka oraz połączenie gotowej elewacji z balkonem (na tym etapie prac - przed ociepleniem nie byłoby problemu).

 

Rozwiń  

Balkon ma wyraźny spadek, nie jest użytkowany . A czemu teraz nie warto kuc lastryka? 

Link do komentarza
  Dnia 20.07.2024 o 14:43, Ewa Zybała napisał:

od spodu nic nie widać. Przykleili styropian, czekają na położenie tynku tylko kazali najpierw ,,coś zrobić z balkonem". Musiał przeciekać do spodu bo deski które były od spodniej strony odpadły. U mnie tacy fachowcy tacy że każdy mówi co innego. Kazali kłaść śmiało płytkę albo żywicę. Już nawet rozważałam taras wentylowany ale drzwi balkonowe stoją na płycie lastryka i nic się nie zmieści chyba. Z resztą boję się, że runie pod gresem. Może gdyby skuć to wentylowany by się zmieścił. A może najtaniej byłoby zazywicować lastryko...j

Rozwiń  

Najpierw to skuć, naprawić płytę konstrukcyjną, posmarować i zazbroić hydroizolację w płynie, następnie zastanowić się ile da się włożyć izolacji cieplnej z płyty poliizocyjanuratowej PIR, albo z paneli próżniowych.

 

Link do komentarza
  Dnia 22.07.2024 o 11:25, Ewa Zybała napisał:

Balkon ma wyraźny spadek, nie jest użytkowany . A czemu teraz nie warto kuc lastryka? 

Rozwiń  

Czyli dałem się zwieść wizualizacji. Jeśli kucie wchodzi w grę, to tu opisaliśmy podobny przypadek:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/23066-remont-tarasu-nad-pomieszczeniem-krok-po-kroku

Co prawda tam był taras nad pomieszczeniem, ale izolacje przeciwwilgociowe można wykonać podobnie.

Link do komentarza
  Dnia 22.07.2024 o 11:25, Ewa Zybała napisał:
  Dnia 22.07.2024 o 09:34, Budujemy Dom - działka i dom napisał:
 
Rozwiń  

Balkon ma wyraźny spadek, nie jest użytkowany . A czemu teraz nie warto kuc lastryka? 

Rozwiń  

Jeżeli jest spadek to połowa sukcesu. Najpierw chciałem upewnić się co do zdjęć.

Zgadzam się z tym, że prace związane z balkonami powinny być wykonane w pierwszej kolejności. 

Natomiast sens skuwania jest znaczny. Po pierwsze dla samej estetyki "najlepiej do końca życia kląć pod nosem na to cholerne lastryko", po drugie sprawdzenie jakości płyty balkonowej i wykonanie na niej hydroizolacji, po trzecie jest to wykonalne ponieważ brakuje okuć balkonowych które wykonuje się przed hydroizolacją.

1. Skuwamy lastryko z dużą starannością tak, aby nie uszkodzić elewacji i niczego innego wokół. Z razie potrzeby zabezpieczyć ściany chociażby naklejając kartony. Płytki pod balkonem również trzeba zabezpieczyć.

2.Oceniamy stan płyty balkonowej. W razie potrzeby wykonujemy iniekcje.

3.Dzwonimy do dekarza i umawiamy się z nim na wizytę. Po konsultacji dobieramy odpowiednie okucie. 

4a.Szukamy odpowiednich ślusarzy. Wybieramy barierkę i pytam o sposób jej montażu na płycie i w elewacji. Dobrze by było gdyby zamocowali np pręty gwintowane jeszcze przed dekarzem i hydroizolacją.

4b. Nie znam grubości lastryka. Jeżeli jest wysoko można zastanowić się nad przyklejeniem wytrzymałego styrodur. "Wykonywałem już takie wygibasy. Najlepiej stosować styrodur który z obu stron jest chropowaty tak aby jak najlepiej złapał klej. Na styrodur siatka elewacyjna, potem okucie i hydroizolacją"

5. Montujemy okucie, gruntujemy balkon i wykonujemy hydroizolacje. Najlepiej jeżeli wykona ja fachowy fliziarz. Jak jest profesjonalistą na pewno się na tym zna. 

6. Wybieramy wysokość cokolikow i prosimy Pana od flizów, aby starannie i w jednej linii wyciął warste tynku wraz siatką szlifierka kontową. To czy wycinać 1.5cm w styropianie czy do muru to w sumie sam nie wiem. Tynk silikatowy też pełni funkcję hydroizolacji, a z drugiej strony płyta powinna być zaizolowana cała i taśma wywiniętą na mur.

6. Wybieramy odpowiednie flizy i układamy. Później fuga i impregnacja płytek. Woda dostająca się przez fugę pod płytki podczas zamarzania może oderwać płytkę. Nie zapominamy o sylikonowaniu.

7. Montujemy barierki. Koniec.

 

Wydaje mi się, że o niczym nie zapomniałem. Rzadko rozpisuje harmonogram od początku do końcaz więc mogło mi coś umknąć. Dobór odpowiednich materiałów też jest istotny, tym bardziej stosując je na zewnątrz.

 

 

 

To

  Dnia 22.07.2024 o 13:18, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Czyli dałem się zwieść wizualizacji. Jeśli kucie wchodzi w grę, to tu opisaliśmy podobny przypadek:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/23066-remont-tarasu-nad-pomieszczeniem-krok-po-kroku

Co prawda tam był taras nad pomieszczeniem, ale izolacje przeciwwilgociowe można wykonać podobnie.

Rozwiń  

Nie mógł Pan przy pierwszym poście udostępnić linku. Pomijając całkowice czy lastryko byłoby kute cz nie. Podszedł Pan do sprawy po macoszemu i tyle.

Link do komentarza

Na początek proponuję ustalić co jest faktyczną przyczyną tego, że płyta balkonowa była mokra od spodu i deski, którymi była wykończona poodpadały. Bo wcale nie musi to być konsekwencja tego, że woda przecieka przez samą płytę. Bardzo prawdopodobne, że to konsekwencja braku obróbek blacharskich na krawędziach płyty i woda zaciekała na nie od zewnątrz. Jakieś obróbki ostatecznie i tak trzeba zrobić, niezależnie od zakresu remontu. Ponadto barierka nie powinna być mocowana od góry, lecz do bocznej (czołowej) części płyty. Wtedy nic nie narusza ciągłości warstw wodochronnych od góry. Żeby mieć pewność,że wszystko jest zrobione dobrze i nic tam się złego nie dzieje należałoby usunąć lastriko i wszystko co jest pod spodem aż do samej płyty konstrukcyjnej. Bo pod spodem może być wszystko - albo jest tylko płyta żelbetowa i lastriko, albo pod lastriko będą na przykład zgniłe płyty pilśniowe. Tego po prostu nie wie nikt. 

W związku z tym są dwie opcje wykonania remontu. Różniące się zasadniczo zakresem prac. 

1. Niczego nie skuwamy. Układamy dwie warstwy grubej folii fundamentowej (takiej z PVC) lub dobrej jakości papy, tak aby wystawała kilka centymetrów poza obecną krawędź balkonu. Drugi koniec minimalnie wywijamy na ścianę. Na tym układamy tarasowe deski kompozytowe, ewentualnie zwykłe dobrze zaimpregnowane deski (będą mniej trwałe, ale kilka razy tańsze). Miejsca jest tam niewiele do krawędzi drzwi balkonowych, więc prawdopodobnie zmieści się tylko deska kompozytowa jako legar, ułożona prostopadle do ściany (np. co 0,5 m) oraz deski jako wierzchnia warstwa ułożone równolegle do ściany (lepiej te bez ryflowania). Legary nie muszą być koniecznie z deski kompozytowej, chodzi o to, żeby było to coś odpornego na wilgoć, co utworzy kanały umożliwiające odpływ wody i wentylację warstwy wykończeniowej od spodu. Przy tym do czego będzie można umocować deski. 

2. Skuwamy lastriko i usuwamy wszystkie zniszczone warstwy pod spodem, jeżeli takie tam w ogóle są. Jeżeli jest na to dość miejsca, to układamy izolację cieplną z XPS, na niej zaś taką samą nawierzchnię z desek kompozytowych (ostatecznie z drewna) co opisana powyżej. Ewentualnie, jeżeli to lastriko miało przynajmniej ze 4 cm grubości, to na hydroizolacji z 2 warstw grubej papy możemy ułożyć betonowe płyty chodnikowe/tarasowe o grubości i masie zbliżonej do lastrika. Ich wybór jest ogromny. Polecam niezbyt wielkie, np. 40×40, 50×50 cm. Łatwiej je ułożyć, nie ma w ich przypadku problemu z naprężeniami. 

W obu wariantach – z deskami lub płytami – nawierzchnię można w razie potrzeby łatwo rozebrać, skontrolować i naprawić izolację, i tę samą nawierzchnię ułożyć ponownie. Podobne sposoby wykończenia stosowano powszechnie do lat 50. Z powodzeniem i służyły przez dziesiątki lat. 

Link do komentarza
  Dnia 23.07.2024 o 12:08, animus napisał:

Bez izolacji cieplnej od góry nie widzę potrzeby izolowania tego balkonu od dołu.

Rozwiń  

To żeby muchy nie siadały i się nie wygrzewały. :icon_mrgreen:

 

Ale no spoko, nie każdemu zależy na porządnej i normatywnej izolacji termicznej wszystkiego co sie da.

 

Jakieś tam straty zawsze są, mniejsze lub wieksze.

Link do komentarza
  Dnia 23.07.2024 o 06:13, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na początek proponuję ustalić co jest faktyczną przyczyną tego, że płyta balkonowa była mokra od spodu i deski, którymi była wykończona poodpadały. Bo wcale nie musi to być konsekwencja tego, że woda przecieka przez samą płytę. Bardzo prawdopodobne, że to konsekwencja braku obróbek blacharskich na krawędziach płyty i woda zaciekała na nie od zewnątrz. Jakieś obróbki ostatecznie i tak trzeba zrobić, niezależnie od zakresu remontu. Ponadto barierka nie powinna być mocowana od góry, lecz do bocznej (czołowej) części płyty. Wtedy nic nie narusza ciągłości warstw wodochronnych od góry. Żeby mieć pewność,że wszystko jest zrobione dobrze i nic tam się złego nie dzieje należałoby usunąć lastriko i wszystko co jest pod spodem aż do samej płyty konstrukcyjnej. Bo pod spodem może być wszystko - albo jest tylko płyta żelbetowa i lastriko, albo pod lastriko będą na przykład zgniłe płyty pilśniowe. Tego po prostu nie wie nikt. 

W związku z tym są dwie opcje wykonania remontu. Różniące się zasadniczo zakresem prac. 

1. Niczego nie skuwamy. Układamy dwie warstwy grubej folii fundamentowej (takiej z PVC) lub dobrej jakości papy, tak aby wystawała kilka centymetrów poza obecną krawędź balkonu. Drugi koniec minimalnie wywijamy na ścianę. Na tym układamy tarasowe deski kompozytowe, ewentualnie zwykłe dobrze zaimpregnowane deski (będą mniej trwałe, ale kilka razy tańsze). Miejsca jest tam niewiele do krawędzi drzwi balkonowych, więc prawdopodobnie zmieści się tylko deska kompozytowa jako legar, ułożona prostopadle do ściany (np. co 0,5 m) oraz deski jako wierzchnia warstwa ułożone równolegle do ściany (lepiej te bez ryflowania). Legary nie muszą być koniecznie z deski kompozytowej, chodzi o to, żeby było to coś odpornego na wilgoć, co utworzy kanały umożliwiające odpływ wody i wentylację warstwy wykończeniowej od spodu. Przy tym do czego będzie można umocować deski. 

2. Skuwamy lastriko i usuwamy wszystkie zniszczone warstwy pod spodem, jeżeli takie tam w ogóle są. Jeżeli jest na to dość miejsca, to układamy izolację cieplną z XPS, na niej zaś taką samą nawierzchnię z desek kompozytowych (ostatecznie z drewna) co opisana powyżej. Ewentualnie, jeżeli to lastriko miało przynajmniej ze 4 cm grubości, to na hydroizolacji z 2 warstw grubej papy możemy ułożyć betonowe płyty chodnikowe/tarasowe o grubości i masie zbliżonej do lastrika. Ich wybór jest ogromny. Polecam niezbyt wielkie, np. 40×40, 50×50 cm. Łatwiej je ułożyć, nie ma w ich przypadku problemu z naprężeniami. 

W obu wariantach – z deskami lub płytami – nawierzchnię można w razie potrzeby łatwo rozebrać, skontrolować i naprawić izolację, i tę samą nawierzchnię ułożyć ponownie. Podobne sposoby wykończenia stosowano powszechnie do lat 50. Z powodzeniem i służyły przez dziesiątki lat. 

Rozwiń  

Rozumiem że te płyty układamy na wspornikach takich okrągłych? To Pan miał na myśli? 

Link do komentarza
  Dnia 23.07.2024 o 19:54, Ewa Zybała napisał:

Rozumiem że te płyty układamy na wspornikach takich okrągłych? To Pan miał na myśli? 

Rozwiń  

 

Tak to się układa na wspornikach i nazywa się systemem wentylowanym.

W najlepszych willach czy apartamentowcach stosuje się obecnie tylko takie rozwiązania, bo żadne klejone kafle na otwartych tarasach nie wytrzymają dłużej niż kilkanaście lat.

 

Link do komentarza

Rzecz polega na tym, że typowe płyty betonowe możemy układać wprost na papie lub grubej folii. W tym przypadku nie jest potrzebna wentylacja przestrzeni pomiędzy folią fundamentową i płytami, wręcz byłaby ona niekorzystna dla trwałości tej izolacji przeciwwodnej. Dlatego o niej nie pisałem.

Wprawdzie płyty i tak zwykle mają na krawędziach wyprofilowane elementy dystansowe, więc pozostają pomiędzy nimi niewielkie szczeliny. Ale te ilości wody, które tak czy inaczej wnikają pomiędzy płyty i tak spływają po folii. 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Dnia 23.07.2024 o 06:13, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Na początek proponuję ustalić co jest faktyczną przyczyną tego, że płyta balkonowa była mokra od spodu i deski, którymi była wykończona poodpadały. Bo wcale nie musi to być konsekwencja tego, że woda przecieka przez samą płytę. Bardzo prawdopodobne, że to konsekwencja braku obróbek blacharskich na krawędziach płyty i woda zaciekała na nie od zewnątrz. Jakieś obróbki ostatecznie i tak trzeba zrobić, niezależnie od zakresu remontu. Ponadto barierka nie powinna być mocowana od góry, lecz do bocznej (czołowej) części płyty. Wtedy nic nie narusza ciągłości warstw wodochronnych od góry. Żeby mieć pewność,że wszystko jest zrobione dobrze i nic tam się złego nie dzieje należałoby usunąć lastriko i wszystko co jest pod spodem aż do samej płyty konstrukcyjnej. Bo pod spodem może być wszystko - albo jest tylko płyta żelbetowa i lastriko, albo pod lastriko będą na przykład zgniłe płyty pilśniowe. Tego po prostu nie wie nikt. 

W związku z tym są dwie opcje wykonania remontu. Różniące się zasadniczo zakresem prac. 

1. Niczego nie skuwamy. Układamy dwie warstwy grubej folii fundamentowej (takiej z PVC) lub dobrej jakości papy, tak aby wystawała kilka centymetrów poza obecną krawędź balkonu. Drugi koniec minimalnie wywijamy na ścianę. Na tym układamy tarasowe deski kompozytowe, ewentualnie zwykłe dobrze zaimpregnowane deski (będą mniej trwałe, ale kilka razy tańsze). Miejsca jest tam niewiele do krawędzi drzwi balkonowych, więc prawdopodobnie zmieści się tylko deska kompozytowa jako legar, ułożona prostopadle do ściany (np. co 0,5 m) oraz deski jako wierzchnia warstwa ułożone równolegle do ściany (lepiej te bez ryflowania). Legary nie muszą być koniecznie z deski kompozytowej, chodzi o to, żeby było to coś odpornego na wilgoć, co utworzy kanały umożliwiające odpływ wody i wentylację warstwy wykończeniowej od spodu. Przy tym do czego będzie można umocować deski. 

2. Skuwamy lastriko i usuwamy wszystkie zniszczone warstwy pod spodem, jeżeli takie tam w ogóle są. Jeżeli jest na to dość miejsca, to układamy izolację cieplną z XPS, na niej zaś taką samą nawierzchnię z desek kompozytowych (ostatecznie z drewna) co opisana powyżej. Ewentualnie, jeżeli to lastriko miało przynajmniej ze 4 cm grubości, to na hydroizolacji z 2 warstw grubej papy możemy ułożyć betonowe płyty chodnikowe/tarasowe o grubości i masie zbliżonej do lastrika. Ich wybór jest ogromny. Polecam niezbyt wielkie, np. 40×40, 50×50 cm. Łatwiej je ułożyć, nie ma w ich przypadku problemu z naprężeniami. 

W obu wariantach – z deskami lub płytami – nawierzchnię można w razie potrzeby łatwo rozebrać, skontrolować i naprawić izolację, i tę samą nawierzchnię ułożyć ponownie. Podobne sposoby wykończenia stosowano powszechnie do lat 50. Z powodzeniem i służyły przez dziesiątki lat. 

Rozwiń  

wreszcie zaczął padać deszcz. Pełno zacieków wszędzie na styropianie. Przeciekają szczeliny dylatacyjne. A może zalać to żywicą?

Link do komentarza
  Dnia 4.08.2024 o 04:58, Ewa Zybała napisał:

A może zalać to żywicą?

Rozwiń  

 

Tak tak się tylko wydaje komuś kto nigdy nie miał do czynienia z tym materiałem.

Zalać i po sprawie, będzie prosto tanio i sucho.

Niestety nie będzie i żywica nic nie uszczelni, nie jest od tego żeby uszczelniała pęknięcia.

Oczywiście można próbować ale nie licząc na to że żywica wcieknie w szczeliny i je uszczelni. Bo niestety przed zalewaniem trzeba wszystkie szczeliny dokładnie zaszpachlować żeby w nie nie wpływała bo będą się pojawiac kratery wciekowe, a zanim jeszcze wcieknie w szelinę to już stwardnieje i operację trzeba będzie powtarzać nie wiadomo ile razy.

 

Link do komentarza
  Dnia 4.08.2024 o 10:19, demo napisał:

 

Tak tak się tylko wydaje komuś kto nigdy nie miał do czynienia z tym materiałem.

Zalać i po sprawie, będzie prosto tanio i sucho.

Niestety nie będzie i żywica nic nie uszczelni, nie jest od tego żeby uszczelniała pęknięcia.

Oczywiście można próbować ale nie licząc na to że żywica wcieknie w szczeliny i je uszczelni. Bo niestety przed zalewaniem trzeba wszystkie szczeliny dokładnie zaszpachlować żeby w nie nie wpływała bo będą się pojawiac kratery wciekowe, a zanim jeszcze wcieknie w szelinę to już stwardnieje i operację trzeba będzie powtarzać nie wiadomo ile razy.

 

Rozwiń  

pęknieć jest dużo. Przeciekają szczeliny dylatacyjne wypełnione na razie pasem szkła. Nie wiem co z tym zrobić.. stare lastryko może przeciekać przecież  w miejscach niewidocznych dla oka. Na forach ciągle pojawiają się ,,handlarze żywicy" zachwalając pod niebiosa. Myslałam o skuciu lastryka, pojawiły się opinie że je będzie trudno oddzieli od płyty betonowej i finalnie wszytko runie. Zastanawiam się też co zrobić z płytą betonową jeśli ona też przecieka. Zalanie masą wyrównującą wystarczy? ech...:(

 

  Dnia 22.07.2024 o 09:34, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Jeśli zdjęcie przedstawia stan rzeczywisty, to dom naprawdę ładnie odnowiono. Ale balkon trzeba było robić przed, a nie po ułożeniu ocieplenia i elewacji!

Skuwanie go teraz jest nieco bez sensu, więc pozostaje uszczelnienie po wierzchu. Pytanie, jaki balkon ma spadek, i czy będzie używany, czy wystarczy, że będzie szczelnie.

Kłopotliwe może być uszczelnienie styku okna balkonowego i lastryka oraz połączenie gotowej elewacji z balkonem (na tym etapie prac - przed ociepleniem nie byłoby problemu).

 

Rozwiń  

jak można go uszczelnić na wierzchu? ważne żeby było szczelnie. Lastryko przecieka widze w różnych miejscach, najbardziej wzdłuż szczelin dylatacynych.

Link do komentarza
  Dnia 4.08.2024 o 10:35, Ewa Zybała napisał:

Na forach ciągle pojawiają się ,,handlarze żywicy" zachwalając pod niebiosa.

Rozwiń  

 

W zasadzie to możesz spróbować z tą żywicą, niczym nie ryzykujesz.

Na tak małą powierzchnię chyba koszt tego Cię nie zabije.

Tylko raczej niech to będzie taka z wypełniaczami, czyli z piaskiem czy co oni tam do tego dodaja.

Miałem podobny problem do Twojego, pokryłem taras EPDM firmy Firestone, a na to dałem sztuczną trawę.

Jestem pewien że wytrzyma to kilkadziesią lat, no ale trawa to nie wiem ile. Co tam koszt niewielki kilka stówek.

Link do komentarza

Tylko jak patrzę w powiększeniu to dość dziadowsko wygląda to lastriko, mocno stare to jest, a cement między kruszywem wypłukany i zwietrzały. A do tego obrzeże jakieś postrzępione, więc przed pokryciem tego żywicą trzeba to obrzeże jakoś wyrównać, ściąć kątówką, czy coś.

No i szczeliny porządnie zaszpachlować specjalną szpachlą epoksydową.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...