Skocz do zawartości

Recommended Posts

W przypadku mocowania do stelaża gruntowanie nie jest konieczne, przecież i tak nie będzie miało wpływu na to jak płyty będą trzymać się stelaża. 

Natomiast gdyby płyty były przyklejane to wystarczy grunt odpowiedni do cegieł ceramicznych. Piaskowiec jest chłonny nawet bardziej, niż cegły.

Link do komentarza

Poniżej przedstawiam wygląd ścian, te ściany są ścianami nośnymi.

Na zewnątrz zamierzam ściany ocieplić, a wewnątrz to wyrównac tanio.

 

Kolega mówi wyżej że to dobry pomysł, ale prosiłbym o rozwinięcie jaki grunt zastosować bo tego nie wiem.

Myślałem o Atlas Unigrunt.

IMG_20240604_174633.jpg

Jak widać d tej stajni kamień był odmalowany na biało, wydaje mi się że wapnem.

Link do komentarza

Jeśli nie będziesz kleił płyt na placki kleju, to właściwie jest wszystko jedno jakiego gruntu użyjesz - Unigrunt Atlasa będzie wystarczająco dobry...

W razie klejenia na  placki - potrzebny byłby któryś grunt głęboko penetrujący, np CT17 Ceresitu...

 

To wapno należy przed gruntowaniem jak najdokładniej usunąć, np. drucianą szczotką, potem zmieść i odkurzyć.

 

Jak wyglądają fundamenty tej stajni? Czy jest dostateczna izolacja pozioma pod tymi nośnymi ścianami?

Link do komentarza
12 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam planuję zabudować płytami GK ściany w dawnej stajni przerobionej na pokoje.

Ściany są kamienne a na górze ceglane.

Czytałem że trzeba to zagruntować jednak jakiego gruntu użyć by nie był on wodnisty i spełniał swoje założenie?

A co z izolacją poziomą pod tymi ścianami, bo czarno to widzę. :hahaha2:

Link do komentarza

Czy tam nie ma wilgoci? Przypominam, że żadne płyty gipsowe (nawet te o zwiększonej odporności na wilgoć) nie są odporne na długotrwałe zawilgocenie. 

Wapna bym natomiast nie usuwał. Ma ono właściwości grzybobójcze. uzasadnione byłoby nawet pokrycie wapnem całej reszty ściany zamiast gruntowania. 

Link do komentarza

Mury są zimne, ale nie mokre.

Ktoś tu wyżej pisal żeby całe mury pokryć wapnem, więc zapytam czy środek gruntujący ma właściwości grzybobójcze?

 

Jeśli nie, to jaki środek byście polecali?

 

Poniżej zdjęcia z bliska tej kamiennej ściany w jednym pokoju i drugim mniejszym gdzie będzie kotłownia.

IMG_20240604_174642.jpg

IMG_20240604_190314.jpg

Edytowano przez lukas198820 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Przed chwilą, lukas198820 napisał:

Moje pytanie brzmi jeszcze w czym będzie ona lepsza od zielonej płyty G-K

Bezwładność cieplna, oraz większa odporność  na wilgoć.

4 minuty temu, lukas198820 napisał:

Czy na takiej płycie można coś powieści, nie pęknie?

Tak samo jak na płyty G/K.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...