Skocz do zawartości

Problem z wyciszeniem okien


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem z wyciszeniem okien w mieszkaniu.

Przez zamknięte okna słychać sąsiadów normalnie rozmawiających na swoim balkonie. Wieczorem, nawet z balkonu oddalonego 40 metrów. Sąsiad rozmawiając na balkonie pode mną potrafi mnie zbudzić (przez zamknięte okna!).

 

Prośba o podpowiedzi, gdzie jeszcze mogę szukać rozwiązania, co jeszcze sprawdzić, wymienić?

 

Poniżej kilka informacji, które mogą pomóc w diagnozie:
- budynek jest w kształcie litery U
  - moja sypialnia ma 2 wysokie okna od wewnątrz, w samym rogu
  - w innych pomieszczeniach wydaję się być mniejszy problem, ale nadal, te same okna
- 2 piętro z 4
- nowe budownictwo
- okna firmy Siegenia
- na gwarancji fachowiec poprawił sytuację o 50%
  - ponoć była jakaś japa, ale wymienił plastiki, uszczelkę i ustawiał te okna prawie 1,5h
- wywietrzniki wypchałem watą węglową, prawie szczelnie
- dowiedziałem się już, że mógłbym wypchać wywietrzniki gąbkę otwartokomórkową, ale nigdzie takiej nie znalazłem

Napisano

Trzeba by dowiedzieć się dokładnie co masz tam za pakiet szybowy:

 

pakiet szybowy jednokomorowy – składający się z dwóch tafli szkła (Float oraz Termofloat), ramki dystansowej oraz gazu szlachetnego argon, wypełniającego komorę pomiędzy szybami

pakiet szybowy dwukomorowy – składający się z trzech tafli szkła (1x Float oraz 2x Termofloat), ramek dystansowych oraz gazu szlachetnego argon, wypełniającego dwie komory pomiędzy szybami

pakiet szybowy trzykomorowy – składający się z czterech tafli szkła (1x Float oraz 3x Termofloat), ramek dystansowych oraz gazu szlachetnego krypton, wypełniającego trzy komory pomiędzy szybami.

Napisano

@animus
Dzięki za odpowiedź. Załączyłem zdjęcia szyb i wywietrznika. Czy z tych zdjęć można wywnioskować odpowiedź na Twoje pytanie na temat pakietu szybowego?

Próbuje uzupelnić wiedzę i zweryfikować po kolei różne hipotezy. Na ten moment chciałbym sprawdzić czy przyczyną są:
- wywietrzniki
- szyby
- rama
- uszczelki dookoła
Jak mógłbym te elementy zweryfikować?

@bajbaga
Fachowiec już wyregulował. Niestety zajmuję się inną dziedziną i nie mam wiedzy, żeby zweryfikować jego pracę, ale efekt był. Jak na moje ucho to zredukował problem o 50% i spędził nad dwoma oknami 1.5 godziny. Więc wydaję mi się, że już wyregulowane powinny być.

IMG_1333.jpg

IMG_1332.JPG

IMG_1331.JPG

Napisano

super, dziadek Cię uświadomił jakie możesz mieć okna, teraz będzie ciszej, bo zapewne "złodziej developer" wstawił jedną szybę :takaemotka:; BTW co masz to jest wydrukowane wewnątrz pakietu, pomiędzy szybami,  z pewnością masz co najmniej zespolone dwuszybowe

w ciągu dnia raczej nie zwalczysz problemu, niemniej w nocy możesz próbować - SKARGA (nie pismo) do Sanepidu, mają obowiązek zareagować, zmierzyć poziom hałasu, stwierdzą przekroczenie - mogą działać, niemniej wielkich sukcesów nie wróżę, co nie oznacza, że nasz się poddać, jest jeszcze PR dla developera

errata: tera to chyba minimum 3-szybowe?

ale co ja tam wiem :bezradny:

Napisano
12 godzin temu, hraum napisał:

Fachowiec już wyregulował.

 Zmień patofachowca na fachowca.

 

Przeprowadź obrzęd gromniczy z małą modyfikacją.

Sprawdzaj szczelność okien.

Przywróć wywietrznik (nawietrznik) do stanu pierwotnego.

Wyczyść, usuń farfrocle z wywietrzników (nawiewów)

 Sprawdź, czy okna są w trybie letnim, czy zimowym

 

 

Ps. Wszystkie "pomiary" rób przy całkowicie zamkniętych oknach i wywietrznikach (nawietrznikach) 

Napisano
23 godziny temu, hraum napisał:

@animus
Dzięki za odpowiedź. Załączyłem zdjęcia szyb i wywietrznika. Czy z tych zdjęć można wywnioskować odpowiedź na Twoje pytanie na temat pakietu szybowego?

Niestety, musisz to odczytać,  pakiet co najmniej dwóch szyb, rozdzielonych jest ramką dystansową, z trzech dwoma ramkami, itd, na nich są naniesione informacje o pakiecie.Szukaj po obwodzie okna.

23 godziny temu, hraum napisał:

Próbuje uzupelnić wiedzę i zweryfikować po kolei różne hipotezy. Na ten moment chciałbym sprawdzić czy przyczyną są:
- wywietrzniki
- szyby
- rama
- uszczelki dookoła
Jak mógłbym te elementy zweryfikować?

Wszystkie te elementy składają się na większe lub mniejsze przenikanie hałasu.

Zastosowanie zwykłego nawiewnika ale i  takiego z wyższej półki powoduje zmniejszenie izolacyjności akustycznej okna. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...