Skocz do zawartości

Wypełnianie bruzd


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną, bruzdy zrobiłem bardzo głębokie bo do samych pustaków, nie wiem w sumie czemu tak głęboko wykułem. 
I tu moje pytanie: czy wystarczy jak zakleję te bruzdy gipsem budowlanym, czy muszę je zakleić jakimś tynkiem?

 

pozdrawiam

Napisano
1 godzinę temu, Krokt15 napisał:

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną,  

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Teraz za późno na takie dywagacje...

Coś tam - nazwane NOWĄ, PRZENIESIONĄ INSTRUKCJĄ - jest JUŻ w głębokich bruzdach...

 

Problemem jest materiał do wypełnienia bruzd...

 

Wiem, że serce elektryka drży z niepokoju o stan tej nowej instalacji, ale jest nadzieja, że ktoś miał choćby zielone pojęcie o tym co robi i jakiś elektryk to widział...

Napisano
15 minut temu, Krokt15 napisał:

Pisząc, że przenosiłem instalacje miałem na myśli, że przeniosłem 3 gniazdka, to czym wypełnić te bruzdy?

 

Czymkolwiek. A na wierzch gips szpachlowy lub maszynowy lub inną gładź.

Napisano
5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Stary, na youtube widzialem zeby tak nie robic gładź sie nie nadaje na głębokie dziury. Musisz to zrobić gipsem szpachlowym a gips szpachlowy to nie to samo co gładź szpachlowa.

Tu masz przykładowy gips szpachlowy, nawet w opisie masz że możesz tym bruzdy zakryć, bo jak dasz gładzią to się w piasek totalny zamieni po jakimś czasie jak odda wodę. 

https://www.castorama.pl/gips-szpachlowy-stabill-pw-01/5900280552242_CAPL.prd

 

5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Tu masz link do tego filmu jak ktoś gładzią załatał  minuta 11:43 filmiku

 

Napisano
2 minuty temu, Krokt15 napisał:

Bruzdy mam zamiar zakryć gipsem budowlanym, dopiero na niego położę gładź 

Chyba, ze lepiej szpachlowym niż budowlanym?

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

Napisano
43 minuty temu, Sodeska napisał:

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

 

Gips budowlany pęka tak szybko, że następna warstwa z gładzi na przykład, zdąży te szczeliny pokryć i na wierzchu pęknięć nie będzie. Ale budowlanym robi się tylko wtedy gdy komuś się spieszy. Jeśli jest czas, to oczywiście lepiej szpachlowym.

Napisano

Jak masz budowlany, to ja bym go wykorzystał, tylko rozrób sobie na początek na dnie wiaderka, bo to twardnieje 3 minuty.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
7 godzin temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

 

Nie cuduj, tu chodzi o bruzdę w tynku, a nie o konstrukcję mostu Poniatowskiego. Wróć do postu #5

Napisano
Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał
Jak masz wątpliwości czy spęka, budowlany gips będzie odpowiedni. Ja trzy razy przy drewnianej ościeżnicy robiłem zaprawki i jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
25 minut temu, vlad1431 napisał:

  jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia. 

 

Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.

Napisano
 
Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.
Może i tak jest, nie zwróciłem uwagi, bardziej mi chodziło o to, że lepiej trzyma niż zwykły gips na połączeniu np ze zwykłym tynkiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
22 godziny temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

:takaemotka:

 

Gips nie pęka, nie ma potrzeby zbroić tam gdzie nie pękała ściana, tylko trzeba wziąć kupić odpowiedni gips.:bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...