Skocz do zawartości

Wypełnianie bruzd


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną, bruzdy zrobiłem bardzo głębokie bo do samych pustaków, nie wiem w sumie czemu tak głęboko wykułem. 
I tu moje pytanie: czy wystarczy jak zakleję te bruzdy gipsem budowlanym, czy muszę je zakleić jakimś tynkiem?

 

pozdrawiam

Napisano
1 godzinę temu, Krokt15 napisał:

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną,  

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Teraz za późno na takie dywagacje...

Coś tam - nazwane NOWĄ, PRZENIESIONĄ INSTRUKCJĄ - jest JUŻ w głębokich bruzdach...

 

Problemem jest materiał do wypełnienia bruzd...

 

Wiem, że serce elektryka drży z niepokoju o stan tej nowej instalacji, ale jest nadzieja, że ktoś miał choćby zielone pojęcie o tym co robi i jakiś elektryk to widział...

Napisano
15 minut temu, Krokt15 napisał:

Pisząc, że przenosiłem instalacje miałem na myśli, że przeniosłem 3 gniazdka, to czym wypełnić te bruzdy?

 

Czymkolwiek. A na wierzch gips szpachlowy lub maszynowy lub inną gładź.

Napisano
5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Stary, na youtube widzialem zeby tak nie robic gładź sie nie nadaje na głębokie dziury. Musisz to zrobić gipsem szpachlowym a gips szpachlowy to nie to samo co gładź szpachlowa.

Tu masz przykładowy gips szpachlowy, nawet w opisie masz że możesz tym bruzdy zakryć, bo jak dasz gładzią to się w piasek totalny zamieni po jakimś czasie jak odda wodę. 

https://www.castorama.pl/gips-szpachlowy-stabill-pw-01/5900280552242_CAPL.prd

 

5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Tu masz link do tego filmu jak ktoś gładzią załatał  minuta 11:43 filmiku

 

Napisano
2 minuty temu, Krokt15 napisał:

Bruzdy mam zamiar zakryć gipsem budowlanym, dopiero na niego położę gładź 

Chyba, ze lepiej szpachlowym niż budowlanym?

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

Napisano
43 minuty temu, Sodeska napisał:

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

 

Gips budowlany pęka tak szybko, że następna warstwa z gładzi na przykład, zdąży te szczeliny pokryć i na wierzchu pęknięć nie będzie. Ale budowlanym robi się tylko wtedy gdy komuś się spieszy. Jeśli jest czas, to oczywiście lepiej szpachlowym.

Napisano

Jak masz budowlany, to ja bym go wykorzystał, tylko rozrób sobie na początek na dnie wiaderka, bo to twardnieje 3 minuty.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
7 godzin temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

 

Nie cuduj, tu chodzi o bruzdę w tynku, a nie o konstrukcję mostu Poniatowskiego. Wróć do postu #5

Napisano
Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał
Jak masz wątpliwości czy spęka, budowlany gips będzie odpowiedni. Ja trzy razy przy drewnianej ościeżnicy robiłem zaprawki i jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
25 minut temu, vlad1431 napisał:

  jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia. 

 

Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.

Napisano
 
Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.
Może i tak jest, nie zwróciłem uwagi, bardziej mi chodziło o to, że lepiej trzyma niż zwykły gips na połączeniu np ze zwykłym tynkiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
22 godziny temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

:takaemotka:

 

Gips nie pęka, nie ma potrzeby zbroić tam gdzie nie pękała ściana, tylko trzeba wziąć kupić odpowiedni gips.:bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...