Skocz do zawartości

Wypełnianie bruzd


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną, bruzdy zrobiłem bardzo głębokie bo do samych pustaków, nie wiem w sumie czemu tak głęboko wykułem. 
I tu moje pytanie: czy wystarczy jak zakleję te bruzdy gipsem budowlanym, czy muszę je zakleić jakimś tynkiem?

 

pozdrawiam

Napisano
1 godzinę temu, Krokt15 napisał:

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną,  

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Teraz za późno na takie dywagacje...

Coś tam - nazwane NOWĄ, PRZENIESIONĄ INSTRUKCJĄ - jest JUŻ w głębokich bruzdach...

 

Problemem jest materiał do wypełnienia bruzd...

 

Wiem, że serce elektryka drży z niepokoju o stan tej nowej instalacji, ale jest nadzieja, że ktoś miał choćby zielone pojęcie o tym co robi i jakiś elektryk to widział...

Napisano
15 minut temu, Krokt15 napisał:

Pisząc, że przenosiłem instalacje miałem na myśli, że przeniosłem 3 gniazdka, to czym wypełnić te bruzdy?

 

Czymkolwiek. A na wierzch gips szpachlowy lub maszynowy lub inną gładź.

Napisano
5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Stary, na youtube widzialem zeby tak nie robic gładź sie nie nadaje na głębokie dziury. Musisz to zrobić gipsem szpachlowym a gips szpachlowy to nie to samo co gładź szpachlowa.

Tu masz przykładowy gips szpachlowy, nawet w opisie masz że możesz tym bruzdy zakryć, bo jak dasz gładzią to się w piasek totalny zamieni po jakimś czasie jak odda wodę. 

https://www.castorama.pl/gips-szpachlowy-stabill-pw-01/5900280552242_CAPL.prd

 

5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Tu masz link do tego filmu jak ktoś gładzią załatał  minuta 11:43 filmiku

 

Napisano
2 minuty temu, Krokt15 napisał:

Bruzdy mam zamiar zakryć gipsem budowlanym, dopiero na niego położę gładź 

Chyba, ze lepiej szpachlowym niż budowlanym?

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

Napisano
43 minuty temu, Sodeska napisał:

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

 

Gips budowlany pęka tak szybko, że następna warstwa z gładzi na przykład, zdąży te szczeliny pokryć i na wierzchu pęknięć nie będzie. Ale budowlanym robi się tylko wtedy gdy komuś się spieszy. Jeśli jest czas, to oczywiście lepiej szpachlowym.

Napisano

Jak masz budowlany, to ja bym go wykorzystał, tylko rozrób sobie na początek na dnie wiaderka, bo to twardnieje 3 minuty.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
7 godzin temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

 

Nie cuduj, tu chodzi o bruzdę w tynku, a nie o konstrukcję mostu Poniatowskiego. Wróć do postu #5

Napisano
Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał
Jak masz wątpliwości czy spęka, budowlany gips będzie odpowiedni. Ja trzy razy przy drewnianej ościeżnicy robiłem zaprawki i jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
25 minut temu, vlad1431 napisał:

  jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia. 

 

Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.

Napisano
 
Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.
Może i tak jest, nie zwróciłem uwagi, bardziej mi chodziło o to, że lepiej trzyma niż zwykły gips na połączeniu np ze zwykłym tynkiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
22 godziny temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

:takaemotka:

 

Gips nie pęka, nie ma potrzeby zbroić tam gdzie nie pękała ściana, tylko trzeba wziąć kupić odpowiedni gips.:bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...