Skocz do zawartości

Wypełnianie bruzd


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną, bruzdy zrobiłem bardzo głębokie bo do samych pustaków, nie wiem w sumie czemu tak głęboko wykułem. 
I tu moje pytanie: czy wystarczy jak zakleję te bruzdy gipsem budowlanym, czy muszę je zakleić jakimś tynkiem?

 

pozdrawiam

Napisano
1 godzinę temu, Krokt15 napisał:

Cześć 

Przenoszę w mieszkaniu instalacje elektryczną,  

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Napisano
9 godzin temu, retrofood napisał:

 

Jak to "przenosisz??? Instalację wykonuje się nową, a starej się nie rusza. I niczego nie trzeba wypełniać. Szybciej, taniej i prościej.

Teraz za późno na takie dywagacje...

Coś tam - nazwane NOWĄ, PRZENIESIONĄ INSTRUKCJĄ - jest JUŻ w głębokich bruzdach...

 

Problemem jest materiał do wypełnienia bruzd...

 

Wiem, że serce elektryka drży z niepokoju o stan tej nowej instalacji, ale jest nadzieja, że ktoś miał choćby zielone pojęcie o tym co robi i jakiś elektryk to widział...

Napisano
15 minut temu, Krokt15 napisał:

Pisząc, że przenosiłem instalacje miałem na myśli, że przeniosłem 3 gniazdka, to czym wypełnić te bruzdy?

 

Czymkolwiek. A na wierzch gips szpachlowy lub maszynowy lub inną gładź.

Napisano
5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Stary, na youtube widzialem zeby tak nie robic gładź sie nie nadaje na głębokie dziury. Musisz to zrobić gipsem szpachlowym a gips szpachlowy to nie to samo co gładź szpachlowa.

Tu masz przykładowy gips szpachlowy, nawet w opisie masz że możesz tym bruzdy zakryć, bo jak dasz gładzią to się w piasek totalny zamieni po jakimś czasie jak odda wodę. 

https://www.castorama.pl/gips-szpachlowy-stabill-pw-01/5900280552242_CAPL.prd

 

5 godzin temu, Krokt15 napisał:

Dobra dzięki wielkie, na wierzch pójdzie gładź z wiadra

Tu masz link do tego filmu jak ktoś gładzią załatał  minuta 11:43 filmiku

 

Napisano
2 minuty temu, Krokt15 napisał:

Bruzdy mam zamiar zakryć gipsem budowlanym, dopiero na niego położę gładź 

Chyba, ze lepiej szpachlowym niż budowlanym?

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

Napisano
43 minuty temu, Sodeska napisał:

Sorki mój błąd myślałem, że chcesz łatać gładzią szpachlową dziurę. Gips budowlany może kruszeć po czasie lepiej gips szpachlowy.

 

Gips budowlany pęka tak szybko, że następna warstwa z gładzi na przykład, zdąży te szczeliny pokryć i na wierzchu pęknięć nie będzie. Ale budowlanym robi się tylko wtedy gdy komuś się spieszy. Jeśli jest czas, to oczywiście lepiej szpachlowym.

Napisano

Jak masz budowlany, to ja bym go wykorzystał, tylko rozrób sobie na początek na dnie wiaderka, bo to twardnieje 3 minuty.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
7 godzin temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

 

Nie cuduj, tu chodzi o bruzdę w tynku, a nie o konstrukcję mostu Poniatowskiego. Wróć do postu #5

Napisano
Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał
Jak masz wątpliwości czy spęka, budowlany gips będzie odpowiedni. Ja trzy razy przy drewnianej ościeżnicy robiłem zaprawki i jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
25 minut temu, vlad1431 napisał:

  jak dałem budowlany trzyma się parę lat bez żadnego pęknięcia. 

 

Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.

Napisano
 
Ale on pęka od razu podczas twardnienia, potem pewnie że nie pęka.
Może i tak jest, nie zwróciłem uwagi, bardziej mi chodziło o to, że lepiej trzyma niż zwykły gips na połączeniu np ze zwykłym tynkiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
22 godziny temu, Krokt15 napisał:

Siema, jeszcze tak a propo pękania gipsu, może warto wtopić na i pod gips siatkę z włókna szklanego? Żeby nie popękał

:takaemotka:

 

Gips nie pęka, nie ma potrzeby zbroić tam gdzie nie pękała ściana, tylko trzeba wziąć kupić odpowiedni gips.:bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi mi o to że chce dokleić kawałek płytki przy tarasie tej co jest na zdjęciu ,ponieważ odpadła kiedyś tam końcówka .Tylko mam problem od spodu nie mam jak tego przykleić i do czego przykleić .Przyłożyłem od spodu jakieś drewienko ale dotknę tego to całość odchodzi .    
    • A coś innego niż przekładanie bo nie oderwę teraz tych listw co są przy krokwi i jak sam w te szpary to brzydko będzie wyglądać.   
    • Taki kierunek zmian był rozważany już na początku XXI wieku i stąd wziął się pierwotny termin wymiany wszystkich liczników energii elektrycznej ustalony na rok 2022 roku. Na szczęście nie było takich mocy przerobowych światowego przemysłu licznikowego, żeby wyprodukować ich odpowiednią ilość, a i firmy odbiorcze nie byłyby w stanie wykupić takich ilości, więc temat energii biernej przycichł i nie jest poruszany publicznie. Bo nie da się obciążyć części odbiorców kosztami, a innych nie. Jednak nikt o nim nie zapomniał, jestem tego pewien i po wymianie wszystkich liczników na elektroniczne (jest nowy termin), na 100% energetyka wróci do poważnych rozważań, bo innego wyjścia nie ma. Bo do klasycznej mocy biernej (indukcyjna i pojemnościowa) doszła teraz moc odkształceń, będąca skutkiem stosowania wszelkich elementów półprzewodnikowych, której to mocy udział w przesyle całkowitym energii będzie tylko wzrastał. A ten  przesył generuje wyłącznie straty, tak jak i przesył innych rodzajów energii biernej. I ktoś za to zapłacić musi. 
    • Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. Obecnie zakłady energetyczne nie naliczają odbiorcom indywidualnym opłat za przekroczenie dopuszczalnego obciążenia mocą bierną. Dotyczy to zarówno zwykłych gospodarstw domowych, jak i tych, w których są mikroinstalacje PV (panele PV). Jednak mają taką możliwość i mogą zacząć to robić już na bazie obecnie obowiązujących umów. Kilka lat temu już taka próba była ze strony jednego z zakładów energetycznych. Dotyczyła właśnie prosumentów, czyli odbiorców z mikroinstalacją PV. Szybko się z tego wycofano, gdy o sprawie zrobiło się głośno. Ale jestem praktycznie pewien, że ta sprawa do nas kiedyś wróci. Prędzej czy później dotknie nawet tych, którzy nie mają PV. Tym bardziej, że o ile stare liczniki analogowe w ogóle nie rejestrowały mocy biernej, to te nowe elektroniczne już to robią. Są więc techniczne możliwości żeby coraz więcej osób rozliczać uwzględniając moc bierną, czyli wziąć od nich więcej. 
    • Z tego, co się orientuję, to prawda – nie ma tam liczbowych progów, za to są w WT. Dyrektywa wprost zobowiązała państwa do nowych standardów nZEB i ZEB. Kraje same muszą ustalić, jakie parametry są konieczne, by budynek spełnił wymagania. Więc nie ma narzuconych wartości, ale jest narzucony cel.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...