Skocz do zawartości

Czym przykleić pianke delatacyjna do ściany pod ogrzewanie podłogowe?


Recommended Posts

Witam, po rozłożeniu styropianu, zamierzam dalej rozkładać folie ta srebrna pod ogrzewanie podłogowe.

Zauważyłem że wokoło podłogi ludzie dają taka biała piankę poliuretanowa na ścianę.

Zastanawia mnie jednak jak oni ja mocują do ściany?

Na necie widziałem że facet przyczepiał ja tackerem ale wg mnie raz że niszczy piankę a dwa robił to w pustaku.

Co jak ktoś ma ceramikę?

Kleić do bezbarwna taśma do tynków, bo tynki mam gotowe czy jak?

Link do komentarza
24 minuty temu, lukas198820 napisał:

Kleić do bezbarwna taśma do tynków, bo tynki mam gotowe czy jak?

Nie ma najmniejszego znaczenia jak przymocujesz piankę do ściany...

Jej zadaniem jest  zabezpieczanie posadzek przed powstawaniem odkształceń. Pianka dylatacyjna stosowana jest w miejscach, gdzie występuje największe ryzyko wystąpienia odkształceń, np. na styku posadzki z innymi elementami budynku, takimi jak ściany czy schody. Pianka dylatacyjna pełni funkcję ochronną, zapobiegając powstawaniu pęknięć i odprysków na posadzce.

Ważne jest tylko to, żeby w czasie wylewania trzymała się ściany i sięgała do podłoża, na którym ma znaleźć się wylewka... I żeby po wylaniu jej brzeg wystawał ponad poziomem gotowej wylewki co najmniej kilka milimetrów ... czyli żeby skutecznie oddzieliła wylewkę od ściany, schodów, progu...

"Uszkodzenia" zszywkami takera nie są istotne dla roli, jaką pełni pianka dylatacyjna......

Link do komentarza
7 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie ma najmniejszego znaczenia jak przymocujesz piankę do ściany...

Jej zadaniem jest  zabezpieczanie posadzek przed powstawaniem odkształceń. Pianka dylatacyjna stosowana jest w miejscach, gdzie występuje największe ryzyko wystąpienia odkształceń, np. na styku posadzki z innymi elementami budynku, takimi jak ściany czy schody. Pianka dylatacyjna pełni funkcję ochronną, zapobiegając powstawaniu pęknięć i odprysków na posadzce.

Ważne jest tylko to, żeby w czasie wylewania trzymała się ściany i sięgała do podłoża, na którym ma znaleźć się wylewka... I żeby po wylaniu jej brzeg wystawał ponad poziomem gotowej wylewki co najmniej kilka milimetrów ... czyli żeby skutecznie oddzieliła wylewkę od ściany, schodów, progu...

"Uszkodzenia" zszywkami takera nie są istotne dla roli, jaką pełni pianka dylatacyjna......

Nie słuchaj tego @lukas198820 on  ma wiedzę ale tajemną.:takaemotka:

2 godziny temu, lukas198820 napisał:

A czy taka zszywka do tackera utrzyma się w tynku gipsowym  przykrywającym ścianę z cegły?

:takaemotka:

9 godzin temu, lukas198820 napisał:

Witam, Zauważyłem że wokoło podłogi ludzie dają taka biała piankę poliuretanowa na ścianę.

Tak taką piankę daje się do dylatacji zwykłej posadzki a ty napisałeś przecież. że:

 

9 godzin temu, lukas198820 napisał:

 pod ogrzewanie podłogowe.

Więc taka panka się nie nadaje.

:bezradny:  

Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

taka panka się nie nadaje.

Przecież takie zakończenie informacji nic nie daje...

Jeśli ja jestem niedoinformowany i podaję błędną podpowiedź, to oprócz powiadomienia świata, że mam wiedzę tajemną, powinieneś - chyba - dokładnie lukasowi wskazać mój błąd i uświadomić go, jaką taśmę dylatacyjną powinien zastosować... może tej złej jeszcze nie kupił i wylewki nie zrobił...

 

No, chyba że wiedzę nietajemną przekazałeś mu w prywatnej wiadomości - :yahoo:-- no to ON błędu wykonawczego nie popełni :yahoo:

Link do komentarza

Zostaw na razie tą taśmę , połóż folię , połóż rurki , przed samym robieniem posadzek bierzesz tą taśmę , wiadro czy taczkę z tą posadzką którą będziesz sypał , i na bieżąco kładziesz ją tam gdzie ma być i sypiesz po kielni czy dwie aby  tylko docisnąć ją w kantach .Posadzka dociśnie resztę...Możesz i po całości ją podsypać posadzką .

Sam będziesz robił posadzki czy bierzesz firmę?

 

Link do komentarza
29 minut temu, lukas198820 napisał:

co jest z nią nie tak?

 

Według zaleceń pianka ma mieć większą grubość - o 2 mm - jeśli stosujesz ją do wylewki z podłogówką (o podłogówce u Ciebie nie doczytałem z Twojego postu :bezradny:)

I o tą grubość chodzi animusowi... chyba...

Nie wiem jaką grubość ma ta taśma, którą kupiłeś...

Szerokość  taśmy powinna być co najmniej taka, jak grubość wylewki...

 

 

 

 

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, lukas198820 napisał:

Zaraz zaraz, jeszcze nie ułożyłem folii metalizowanej ani nie rozlozyłem rurek.

To dobrze, że jeszcze dalej nie zabrnąłeś.

 

1 godzinę temu, lukas198820 napisał:

Teraz tak, ta pianka jest w rolce bodajże 50 m i taka kupiłem, narazie rozłożyłem dwie ściany  w jednym pokoju.

Jej szerokość to 10 cm, co jest z nią nie tak?

 

Ta pisanka się nie nadaje, to do zwykłych posadzek i możesz już ją zrywać z tych ścian.

 

Ty potrzebujesz izolacji o grubości 10mm przy ścianach!!!!!! 

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

Oczyyyywiścieee...

Żebyś nie miał wątpliwości...

Dobra, niech tak będzie.

Link do komentarza
3 minuty temu, animus napisał:

Ty potrzebujesz izolacji o grubości 10mm przy ścianach!!!!!! 

Teoretycznie można teoretyzować, ale praktycznie? Któż to praktykuje???

NIELICZNI... bez wiedzy tajemnej...

 

Izolacja, - ta TERMOIZOLACJA - przy ścianach zewnętrznych się przyda - mniejsze prawdopodobieństwo mostka termicznego... chyba...

A wewnętrzne ściany? wystarczy dylatacja... :icon_mrgreen:

 

9 minut temu, animus napisał:

Ta pisanka się nie nadaje

No, tak - już po świętach...

Do następnych nie dotrwa:bezradny:

Link do komentarza
Dnia 23.05.2024 o 11:43, lukas198820 napisał:

Zauważyłem że wokoło podłogi ludzie dają taka biała piankę poliuretanowa na ścianę.

Zastanawia mnie jednak jak oni ja mocują do ściany?

Wracając do pytania jak i co z tym zrobić.

Przy ogrzewaniu podłogowym to w trakcie układania styropianu wstawia się przy ścianie styropian o grubości 10mm i "trzyma go" styropian ułożony na posadzce.

1580201869.webp  

 

Ty już masz ten etap zrobiony, więc co teraz?

:scratching:

Masz laser?

 

Ustawiasz go na wysokość wylewanej posadzki, jak nie to poziomicą przenosisz poziomy dookoła rysujesz kreskę ołówkiem, to jest dość trudne ale da się i kreska musi się zejść po obwodzie ścian.

 

Potrzebujesz kupić styropian, jedynkę twardą  10 mm grubą, wystarczy czasem jedna paczka,  tniesz ten styropian na  paski o odpowiedniej szerokości, mierzysz do linii i przyklejasz te paski do ściany, do wysokości tej kreski.

Przyklejasz klejem  montażowym Tytan Professional FIX²,

Klejenie pasków styropianu na odpowiednim poziomie ułatwi ci potem wylewanie posadzki do prawidłowego poziomu. :icon_idea:

 

Jak jest potrzebna dylatacja na środku posadzki to musisz teraz wyrzeźbić rowek w styropianie i wstawić tą jedynkę w pionie do odpowiedniej wysokości. Taką dylatację też się wstawia w trakcie układania styropianu na posadzce.

:bezradny:

23 minuty temu, podczytywacz napisał:

A wewnętrzne ściany? wystarczy dylatacja... :icon_mrgreen:

Dalej mam cię douczać !!!!!! 

Mostek termiczny to nie wszystko.

 

Weź się nie ośmieszaj, posadzka podgrzewana bardziej się rozszerza i dlatego tamtą piankę w rolce możesz sobie powiesić w kiblu, na haku.

:takaemotka:

 

8 mm to minimum, minimum, wujek Gogleeee już ci chyba wybił to z głowy. :krzeslo:

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Naprawdę takimi poradami utrudniacie ludziom życie ! ! ! To on ma styropianem wyznaczać poziom posadzki? Od tego jest firma, której zleca się wykonanie posadzki na wyznaczonej wysokości. Naddatek odcinamy nożykiem. . A poza tym po co styropian dylatacyjny kłaść do samego chudziaka jak na załączonym obrazku? W zupełności wystarczy go oprzeć na styropianie  podłogowym. On ma za zadanie niwelować ewentualne "ruchy" posadzki betonowej lub innej.

 

Oczywiście można robić tak jak animus zaproponował tylko po co? Szkoda czasu moim zdaniem.

Edytowano przez Swierol (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, animus napisał:

Weź się nie ośmieszaj, posadzka podgrzewana bardziej się rozszerza

 

Oj, weź się nie ośmieszaj, posadzka ogrzana do 40 stopni ile się rozszerzy???

 

7 godzin temu, animus napisał:

tamtą piankę w rolce możesz sobie powiesić w kiblu, na haku.

Jaką TAMTĄ??? Ja nie mam żadnej pianki do powieszenia na haku w kiblu... Mam papier toaletowy...

 

1 godzinę temu, Swierol napisał:

To on ma styropianem wyznaczać poziom posadzki?

Przeczytałeś uważnie po co animus kładzie ten styropian??? To nie ma być wyznaczenie poziomu, tylko podkład pod podłogówkę...

Weź jeszcze raz przeczytaj post animusa, ale tak ze zrozumieniem...

Link do komentarza

Nie bardzo mi się chce kopać z końmi, ale jeszcze dopiszę...

 

Te animusowe, konieczne 10 milimetrowe dylatacje to są dla bezkrytycznych wykonywaczy wylewek...

No i niektórych userów budowlanych forów...

 

Faktycznie potrzebne, bezpieczne dylatacje przy podłogówkach zależą przede wszystkim od wielkości pomieszczenia...

Faktycznie potrzebne dylatacje można w prosty sposób wyliczyć i nawet w pomieszczeniach 15x15 metrów, gdzie niekoniecznie potrzebne są dylatacje dzielące wylewkę z przeciętnego jastrychu wystarcza dylatacja 8 mm...

 

Faktycznie potrzebna dylatacja zależy od wielkości pomieszczenia (!!!), temperatury i rodzaju (sprężystości) dylatacji... i to wszystko...

 

A najlepsze, i zapewne sprawdzone podejście do takiej dylatacji przedstawił praktyk, który z niejednego pieca jadł chleb, a mianowicie joks w poście #10...

 

No i tyle...

 

Link do komentarza

No dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.

Ja tylko rozkładam folie, i rurki do ogrzewania podłogowego.

 

Firma mi już to przyjedzie pozalewac najprawdopodobniej anhydrytem.

Ja już zerwałem stara piankę i dałem ta 10mm o szerokości 15cm.Ta pianka ma u góry takie paski co można odrywać,choc pewnie i tak będę musiał docinać nożem.

Co ciekawe musiałem do innego sklepu jechać z wod-kan bo w jednym mieli tylko pianke 8mm i mówili że tylko taka stosują.

 

O opcji ze styropianem słyszałem, fajna sprawa jednak trochę jest z tym roboty bo trzeba to kleić do ściany i docinać na paski.

 

 

Mam pytanie czym jeszcze ta folie mocować do styropianu?

Taśma, czy może tymi klipsami do ogrzewania podłogowego w paru miejscach oczywiście.

 

Dnia 24.05.2024 o 11:17, joks napisał:

Zostaw na razie tą taśmę , połóż folię , połóż rurki , przed samym robieniem posadzek bierzesz tą taśmę , wiadro czy taczkę z tą posadzką którą będziesz sypał , i na bieżąco kładziesz ją tam gdzie ma być i sypiesz po kielni czy dwie aby  tylko docisnąć ją w kantach .Posadzka dociśnie resztę...Możesz i po całości ją podsypać posadzką .

Sam będziesz robił posadzki czy bierzesz firmę?

 

Kolego firma będzie mi robić wylewki, sam nie zrobię tego dobrze.

Link do komentarza
7 godzin temu, Swierol napisał:

Ojjj chłopie, chłopie. Już ci się kreski mieszają więc może je odpuść. Odnoszę wrażenie, że w życiu tego nie robiłeś i nie masz pojęcia o czym mówisz więc zamilcz.

Ja się z tobą nie dogadam, żuć to świństwo albo zmniejsz dawkę. 

:takaemotka:

 

34 minuty temu, lukas198820 napisał:

Mam pytanie czym jeszcze ta folie mocować do styropianu?

A po co ją mocować, przymocuj rurki do ogrzewania podłogowego to ją "przyszyjesz". 

Możesz w rogach położyć cegłówki zanim zaczniesz, żeby nie tańcowała.

Jak chcesz przytrzymać wywinięcie z folii to do góry przy ścianie, to od góry przyszywasz gwoździami a po wylaniu je usuwasz. :icon_idea:

Link do komentarza

budowa cepa jest bardziej skomplikowana

dYlatacja od ściany to wykonanie podłogi tzw "pływającej", tj przede wszystkim oddzielenie jej akustycznie od reszty budynku, potem - ze względów na pracę samej posadzki

moim osobistym zdaniem lepiej zrobić to z cienkiego styro, niż z cienkiej folii, większa tolerancja na błędy, które popełniają ekipy

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...