Skocz do zawartości

Szczelny przepust PE40


Recommended Posts

Napisano

W jaki sposób doradzilibyście zrobić szczelny przepust dla wody PE40 w ścianie piwnicy jesli wczesniej nie było wypuszczone pod ławą a teraz nie ma takiej możliwości. Czy wystarczy wg was wykuć dziurę dla przepustu wykonanego z rury kanalizacyjnej 50mm, wsadzić w to PE40, zapianować w srodku i zakorkować taką redukcją 50/50 żeby woda nie dostawała się do środka? Czy będą tu występować jakieś uderzenia hydrauliczne, czy nie rozszczelni sie to z wiekiem, guma nie sparcieje i woda bedzie się lać z zewnątrz do piwnicy?

redukcja-kanalizacyjna-dn-5040-wewnetrzna.jpg

Napisano

Nic nie piszesz o stosunkach wodnych na działce, więc ciężko coś podpowiadać. Jednej zasady należy przestrzegać zawsze. Przepust ma mieć nachylenie na zewnątrz, czyli do piwnicy rura wchodzi nieco "do góry". 

Napisano

Najważniejsze jest to o co zapytał Retrofood - jakie są tam warunki gruntowe, a więc i jakie jest zagrożenie parciem wód gruntowych? Jeżeli już wykorzystywać rurę kanalizacyjną 50 mm do zrobienia przepustu to proponuję użyć odcinka prostego oraz dwóch gumowych redukcji 40/50 mm. Oczywiście, po jednej na każdym z końców. przestrzeń pomiędzy rurą 40 i 50 mm też wypełniamy pianką. Jednak najważniejsze i najtrudniejsze będzie uszczelnienie połączenia pomiędzy rurą 50 mm oraz ścianą. 

Gumowe redukcje 40/50 mm można bez problemu kupić w sklepach hydraulicznych, najczęściej są białe, ja załączam zdjęcie z czarną.

pol_pl_Redukcja-gumowa-50-40-7771_1.png

Napisano
10 godzin temu, AncioJancio napisał:

W jaki sposób doradzilibyście zrobić szczelny przepust dla wody PE40 w ścianie piwnicy jesli wczesniej nie było wypuszczone pod ławą a teraz nie ma takiej możliwości. Czy wystarczy wg was wykuć dziurę dla przepustu wykonanego z rury kanalizacyjnej 50mm, wsadzić w to PE40, zapianować w srodku i zakorkować taką redukcją 50/50 żeby woda nie dostawała się do środka? Czy będą tu występować jakieś uderzenia hydrauliczne, czy nie rozszczelni sie to z wiekiem, guma nie sparcieje i woda bedzie się lać z zewnątrz do piwnicy?

Pianka montażowa przepuszcza wodę, nasiąka.

Napisano

Wód gruntowych nie widać, teren gliniasty. Mam jeszcze masę reaktywną, pozostalosc po smarowaniu ścian wiec na przepust i miejsce łączenia zrobię jakąś fasetkę i zmatowię rurę i na rurę  ta redukcja PCV nie była by lepsza?

Z tym nachyleniem to chodzi o to żeby zrobić poduszkę żeby woda nie przeszła? Ale jest jakiś wymagany kąt nachylenia? Np żeby zewnętrzna górna krawędz była wyżej od dolnej zewnętrznej? No i rurę przepustową musialbym wyciągnąć poza kamienie drenażu czyli na długość jakieś 50cm od ściany?

I chyba najważniejsze ile cm nad chudziakiem w piwnicy umieścić rurę PE40 czyli ile się z reguły daje styropianu? 5 cm wystarczy? Do tego doliczyć jakas wylewkę z 5 cm? Czyli rura wody jakieś 10-12cm od chudziaka powinna się znajdować?

Napisano

A dlaczego redukcja PVC ma być lepsza? Jeżeli już, to należałoby dać prostą zamiast mimośrodowej. W redukcji mimośrodowej nie bardzo da się równo wypełnić przestrzeń wokół rury 40 mm.

Coś takiego jak ta produkcji Tycnera na zdjęciu poniżej. I tak trzeba będzie połączyć dwie redukcje z prostym odcinkiem rury, inaczej nie przejdziemy przez całą grubość ściany. Ta na zdjęciu poniżej jest do rury bez kielicha. 

Co do wysokości przepustu nad podłogą to lepiej pozostawić sobie przynajmniej z 10 cm dodatkowego luzu. Przecież tam trzeba będzie założyć jeszcze złączkę i zawór odcinający. Jeżeli piwnica nie będzie ogrzewana to nie ma sensu izolować cieplnie podłogę. 

Nachylenie rury nie musi być duże, ze 2-3% w zupełności wystarczy. 

Full_redukcja-wewnetrzna-kielichowa-5032-mm-biala-tycner_1.jpg

Napisano
11 godzin temu, retrofood napisał:

 

Ale piasek zatrzyma.

Piasek zatrzyma nawet wsadzona szmata, ale nie o to chodzi.

siecc101.jpg

siecc103.jpg

siecc102.jpg

PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC DN 32 40-44 mm INTEGRA

 

uszczelnienie-bezcisnieniowe-typu-wgc.we

https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-dn-32-40-44-mm-integra-13128988374?fromVariant=14242948588

PRZEJŚCIE SZCZELNE WGC FI 40 48-52 INTEGRA

 

https://allegro.pl/oferta/przejscie-szczelne-wgc-fi-40-48-52-integra-14242948588?fromVariant=13128988374

Napisano

Jedna uwaga. Jeżeli ściana jest ocieplona to dociśnięcie gumowego uszczelnienia metalowym, kołkowanym do ściany pierścieniem możliwe jest tylko od strony wnętrza piwnicy. Tu zaś zasadnicze znaczenie ma uszczelnienie przepustu od strony zewnętrznej, tam skąd spodziewamy się ewentualnego naporu wody gruntowej. 

Wolałbym jednak umieścić w ścianie rurę osłonową i dopiero w niej rurę PE z wodą. Czyli w takim układzie, jak opisywałem wcześniej.

Napisano

No ale przecież izolację można wyciąć żeby przymocować pierścień do betonowej ściany. 

Piwnica raczej bedzie kiedys ocieplana lub może jakieś niektore pokoje, czas pokaże. Ale wolałbym być przygotowany na ocieplenie. Tylko styropian pewnie niewielkiej grubości i coś o dobrej lambdzie żeby nie podnosić zbytnio podłogi bo piwnica dość niska.

Napisano

Jeżeli wytniemy styropian to woda może zacząć wnikać pomiędzy izolację cieplna i ścianę nośna piwnicy. Ponowne dobre uszczelnienie takiego miejsca wcale nie będzie łatwe. 

Ciężko doradzać coś konkretnego przy tylu niewiadomych. Bo nie wiemy jak i czym izolowana jest (lub dopiero ma być) ta piwnica, nie wiemy na ile występuje tam napór wód gruntowych, co ma być docelowo w piwnicy. 

Pytałem czy piwnica będzie ogrzewana, bo jeżeli tak, to zrobienie izolacji cieplnej podłogi ma sens. Jeżeli zaś nie będzie w niej ogrzewania to lepiej nie układać izolacji cieplnej na podłodze. Wtedy pewna ilość ciepła z gruntu będzie przenikać do piwnicy, utrzymując tam zawsze dodatnią temperaturę. Tu ma jeszcze znaczenie, czy strop nad piwnicą będzie izolowany cieplnie. Przy braku izolacji ciepło z wyższej kondygnacji i tak będzie nieco ogrzewać piwnicę.

Napisano

Ściany smarowane masą reaktywną Remmersa. Po wycięciu otworu np 70mm mam zamiar wbetonować rurę przepustową 50mm na masę PCC lub jakis beton z włóknami (żeby uniknąć skurczów czy pęknięcia wynikających z pracy takiego przepustu pod naciskiem gruntu bo jak pisałem mam zamiar wypuścić go na ok 50 cm od ściany. W miejscu łączenia ze ścianą zrobię jakąś fasetke tez z tej masy PCC i zasmaruje z naddatkiem na przepust masą Remmersa. Pewnie z użyciem siatki czy taśmy elastycznej.

Ta guma jako uszczelka wyglada ok tylko zastanawiam sie czy pod naciskiem gruntu nie odkształci się i czy nie lepiej by było sztywne redukcje zastosować jak ta?

REDUKCJA-11050-NA-BOSY-KONIEC-RURY-SZARA-.jpg.c7657e62d62bced70daf15575ae188b8.jpg

 

Wiem że jest mimosrodowa ale przecież mogę zapianwać od wnętrza domu żeby pianka rowno wypełniła przepust. Zreszta pianka i tak nie zadziała jako izolacja przeciwwodna tylko bardziej jako amortyzatory rury PE40 tudzież cieplne zabezpieczenie. 

A czy taka rura PE40 musi być jakas mocniejsza do domu, czy występują jakieś wersje na ciśnienia panujące w wodociągach domowych? Jak dobrać taka rure?

Napisano
Dnia 16.05.2024 o 08:09, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 

Co do wysokości przepustu nad podłogą to lepiej pozostawić sobie przynajmniej z 10 cm dodatkowego luzu. Przecież tam trzeba będzie założyć jeszcze złączkę i zawór odcinający. Jeżeli piwnica nie będzie ogrzewana to nie ma sensu izolować cieplnie podłogę. 

 

 

Zawor odcinający pomiędzy ścianą a kolankiem w górę i licznikiem?

Myslalem ze nic nie może być do wodomierza poza zaworem skazeniowym.

 

A ile się powinno ocieplac posadzkę w ogrzewanej piwnicy? Dodatkowe 10 cm nad to trochę sporo mi się wydaje. Liczę juz styro plus wylewka, razem 12 cm i do tego 10 cm to wyjdzie 22cm i może nie być zachowana strefa przemarzania czyli 125 cm u mnie wychodzi jesli by było na 12 cm od chudziaka 

Napisano
3 godziny temu, AncioJancio napisał:

Ściany smarowane masą reaktywną Remmersa. Po wycięciu otworu np 70mm mam zamiar wbetonować rurę przepustową 50mm na masę PCC lub jakis beton z włóknami (żeby uniknąć skurczów czy pęknięcia wynikających z pracy takiego przepustu pod naciskiem gruntu bo jak pisałem mam zamiar wypuścić go na ok 50 cm od ściany. W miejscu łączenia ze ścianą zrobię jakąś fasetke tez z tej masy PCC i zasmaruje z naddatkiem na przepust masą Remmersa. Pewnie z użyciem siatki czy taśmy elastycznej.

Ta guma jako uszczelka wyglada ok tylko zastanawiam sie czy pod naciskiem gruntu nie odkształci się i czy nie lepiej by było sztywne redukcje zastosować jak ta?

REDUKCJA-11050-NA-BOSY-KONIEC-RURY-SZARA-.jpg.c7657e62d62bced70daf15575ae188b8.jpg

 

Wiem że jest mimosrodowa ale przecież mogę zapianwać od wnętrza domu żeby pianka rowno wypełniła przepust. Zreszta pianka i tak nie zadziała jako izolacja przeciwwodna tylko bardziej jako amortyzatory rury PE40 tudzież cieplne zabezpieczenie. 

A czy taka rura PE40 musi być jakas mocniejsza do domu, czy występują jakieś wersje na ciśnienia panujące w wodociągach domowych? Jak dobrać taka rure?

To musi być materiał, niestarzejący  i powiększający się w szczelinie np. od wilgoci, taki jak pęczniejąca taśma bentonitowa 

uszczelka.jpg

 

https://ibet.com.pl/sznur-bentonitowy/ 

do uszczelniania szczelin roboczych,

albo Przejścia szczelne zaciskowe, image.png.b77d0ac1561bed1199ed32bc99c05278.png

które cały czas się może rozprężać.

Napisano

Czy uszczelka w rurze pcv i redukcji nie jest materiałem niestarzejacym się? Przeciez rur pcv nie wymienia się co kilka lat? Jesli nie jest to czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami? Ponadto mógłbym zapianować cały przepust, wydłubać przy redukcji od strony zewnętrznej i upchać masą remmersa. 1cm grubości tez powinno spełnić rolę hydroizolacji

Napisano
6 godzin temu, AncioJancio napisał:

czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami?

Nie znam się, ale napiszę...

 

Po coś jednak ludzie szukali JESZCZE LEPSZYCH rozwiązań doszczelnienia tego typu przejść różnych rur...

Może te JAKIEŚ bentonitowe taśmy lepiej zdają egzamin praktyczny, na przykład przy ewentualnych parciach gruntów :scratching:

 

Rozwiązań doszczelnienia jest kilka... Jest o czym rozmawiać, ale i tak Ty, albo Twój wykonawca zadecydujecie o wyborze... a życie zweryfikuje trafność wyboru...

Napisano (edytowany)

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby użyć zarówno jednego ja i drugiego. Zapianować w srodku rure, zrobic miejsce na tasme bentonitową i ją tam po prostu wsadzić. A calosc zamknąć redukcjami z uszczelkami. Bo samych pierścieni zamkniętych nie ma? Tylko czy ta tasma jest jakas miękka, plastyczna, można ją upchnąć? Bo jeśli przepust bedzie 50mm a rura 40mm to potrzebuje 5mm taśmy czy grubszej? Mozna dac po obu stronach ściany a pomiędzy taśmami pianka.

No i pytanie zasadnicze jakiej średnicy otwor trzeba by wywiercić pod przepust 50mm żeby spoczywało na masie PCC. 70mm wystarczy czyli ok 1cm masy betonowej PCC wokoło rury?

A za ścianą mam zamiar dać od razu do góry kolanko zgrzewane lub jakieś lepsze skrecane i dopiero zawor odcinający na pionowym odcinku

Edytowano przez AncioJancio (zobacz historię edycji)
Napisano
22 godziny temu, AncioJancio napisał:

Czy uszczelka w rurze pcv i redukcji nie jest materiałem niestarzejacym się? Przeciez rur pcv nie wymienia się co kilka lat? Jesli nie jest to czemu kombinować z jakimiś bentonitowymi taśmami? Ponadto mógłbym zapianować cały przepust, wydłubać przy redukcji od strony zewnętrznej i upchać masą remmersa. 1cm grubości tez powinno spełnić rolę hydroizolacji

Uszczelka po wsunięciu rury jest poddana ściskaniu, zalewając to betonem, po jego stwardnieniu tego efektu nie będzie.

Napisano

Ale to masz na myśli uszczelkę miedzy przepustem a ścianą? Tu nie będę dawal uszczelki tylko beton z jakimiś włóknami lub masę PCC. Czyli przepust wmurowany w ścianę. Uszczelka będzie w przepuście miedzy PE40 a przepustem 50mm. Tu nie będzie betonu, jedynie pianka wewnątrz przepustu, zakończone albo gumową redukcją (tudzież redukcja PCV z uszczelką) albo bentonitem lub jednym i drugim. Jak dobiera się grubość tego sznura bentonitowego? Tyle ile jest luzu miedzy PE40 a rurą 50mm czyli 5mm czy więcej?

Napisano (edytowany)

Szukalem pomaranczowej rury do przepustu żeby wystawała jeszcze z 50 cm poza mur żeby ochraniała PE40 przed żwirem z drenażu ale są tylko szare czyli nie ziemne i słabsze. Mam nadzieję że szara z czasem nie peknie. Chyba ze widzicie jakis inny sposób na ochronienie PE40 w drenażu.

 

Chuba że takie rury ciśnieniowe do basenów beda mocniejsze? Do 10 bar.

 

Screenshot_20240521-150004_Allegro.thumb.jpg.1682b2d8c06c3f739164752470023e2c.jpg

Edytowano przez AncioJancio (zobacz historię edycji)
Napisano

Ta preizolowana to sprzedaja razem z PE40? Mozna to wyciągnąć i wsadzić swoją PE40? Tylko że tu już nie założę redukcji z uszczelką i musialbym kombinować z izolacją reaktywną 

Napisano (edytowany)

Nie wygląda to na piankę zamkniętokomórkową, ciekawe czy faktycznie ta pianka poliolefinowa jest wodoszczelna.

Tu znalazlem coś takiego, może to jest zamkniętokomórkowa:

 

https://allegro.pl/oferta/rura-preizolowana-pojedyncza-32-125-pur-13730497513

 

Pozostałby tylko problem zaizolowania  tej otwartej płaszczyzny pianki przed wilgocią. Chyba żeby to jeszcze umieścić w jakiejś oslonie z PCV i zamknąć redukcją/gumową uszczelką.

Edytowano przez AncioJancio (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Już wymyślili wodoodporną pianę z puszki? Kiedys sie tym interesowałem i byla jakas piana niby zamkniętokomórkowa, Polynor chyba się nazywała ale jak pogrzebałem głębiej to wyszlo na to że nie do końca jest wodoodporna.

 

Edit:

Dogrzebałem się do komentarzy Polynora gdzie użytkownicy opisują słabe rozprężanie pianki co chyba akurat powinno być zrozumiałe w przypadku zamkniętokomórkowej pianki. Ale znalazłem zdjecie po przecięciu i widzę że są jakieś pustki powietrzne:

 

photo_editor_ds_1716406954230.jpg.f47cce1e39d5eef4ba9e52e205272fe0.jpg

 

Ma youtube jest film gdzie ktos kupił gotowe wkłady z pianki PIR ale sprzedawca jas_kokos już sie nie ogłasza na allegro niestety. A to bu chyba było najlepsze rozwiązanie bo mam pewność równomiernie rozłożonej izolacji a robiac to ręcznie to moze wyjść różnie.

 

photo_editor_ds_1716406976700.thumb.jpg.67b9bbe9df78ce64aec060d67185e050.jpg

 

Edytowano przez AncioJancio (zobacz historię edycji)
Napisano

Polynora sporo ostatnio używałem, rozpręża się tak na moje oko dwukrotnie, czyli tak jak producent określa. Ale jakbym miał to wsadzać do ziemi, to raczej słabo.
Od 6tej minuty jest test na chłonność.



Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

I z tego co widze wszystkie te pianki jak i preizolowane są wykonane z PUR a nie PIR. Więc chyba pozostane przy gotowych wkładach do rur z PUR które po prostu skleję i wsunę w rurę. Będę miał pewność że rura bedzie otoczona równomiernie izolacją. No i gotowy wklad PUR ma gesta strukturę raczej bez pęcherzy powietrza w przeciwieństwie do chociażby Polynoru który jak widać ma pęcherze

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Nie wiecie może czy występują rury 4omm PN16 odporne na UV? Wszędzie gdzie pytam maja tylko PN10.

Odnośnie tej izolacji rury to zdecyduje się na łupek PUR grubości 30mm składany z dwóch części, jest on porownywalny z xps: gestość 40-60kg/m3, współczynnik przewodzenia ciepła: 0,025 W/mK, średnica zewn 104mm więc powinien do kanalizacyjnej sie zmieścić a jak nie to moze się go trochę przyszlifuje

 z tym ze jedyny problem to dość spora średnica wewnątrz bo 44mm a rura wodna ma 40mm więc będzie miała luz. Trzeba by to chyba jakoś tasmą bentonitową uszczelnić te 4mm. Tylko jakiej grubości wybrać taśmę, czy ona ma możliwość zgniecenia a później się sama rozpręży, czy jak?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

No tak ale tu potrzebna jest szczelność na długim odcinku. Niestety nic nie znalazłem odpornego na UV wiec zdecyduje się na warstwową rure PE100-RC PN16 z Kaczmarek, która powinna być mocniejsza od jedno warstwowej. Szukalem Wavinu ale nigdzie nie mają. Mam nadzieję że to będzie dobry wybór 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...